Värikoodauksesta ja lapsen sukupuolen arvailusta/olettamisesta.

Meillä menee pojalle vaatteet sillä ajatuksella, että jos vaate on kiva ja pojalla yllään meidän omasta mielestä riittävän poikamainen niin silloin on hyvä. Yllättävän moni vaate loppujen lopuksi on hyvinkin unisex riippuen siitä minkä kanssa sen pukee. Esim. Meidän lempihousut on kirkkaan punaiset sydänkuvioiset (eli monen makuun varmaan tyttöjen) ja siihen käy pariksi ihanasti eräs raidallinen (harmaa-valko-punainen) kauluspaita. Heti menee miehekkäämmäksi.

Itse huomasin että omastakin alutajunnasta välillä nousee näitä perinteisiä jakoja. Mummi toi pojalle lila-vaaleanpuna-oranssin paidan niin ensimmäinen ajatus oli että tuohan on tyttöjen. Mutta ei se sitten jotenkin käytössä ole siltä enää tuntunut.

Jossain menee toki raja kuitenkin. Röyhelöt, pussihihat ja prinsessat on jääneet kauppaan. Ja viime viikonloppuna matkarattaita ostaessa päädyin ihan värin perusteella muutaman kympin kalliimpiin. En vain voinut ostaa poikalapselle pinkkejä rattaita. Vaunut meillä on kirkkaat siniset. Ja ne valittiin ennen kuin tiedettiin että on poika tulossa. Eli samat olisi tytöllekin tulleet.
 
Ajatuksen tasolla haluaisin pukea tyttöni ehkä vähän vähemmän sukupuolta mainostaen, mutta huomaan, että ns. tyttöjen vaatteita sitä tulee ostettua ja käytettyä. Ns. sukupuolineutraalit vaatteet on musta myös kivoja, mutta en mä mielelläni pue ihan niitä kaikista "poikamaisimpia" vaatteita tytölle. Tyttölasta voi myös mun mielestä pukea vapaammin kaikkiin väreihin, housuihin ja mekkoihin. Poikalapsen kanssa olisi vaikeampaa. Juteltiin miehen kanssa, että annettaisiinko meidän pojan (mielikuvituspojan siis) mennä ulos mekko päällä, jos poika sitä itse toivoisi. No, pakkohan se kai olisi päästää, mutta en voi väittää, että olisin täysin sinut tämän asian kanssa. Ja antaisinko vähän vanhemman esim. ekaluokkalaisen mennä kouluun mekossa, niin en varmaan. Sitten pitäisi vaan jotenkin viisaasti selittää, miksi se ei olisi hyvä ajatus. Kiusaamista tässä siis lähinnä mietin.
 
Meidän tyttöä luullaan usein pojaksi. :D Vaikka olisi päällä vaaleanpunaista tms "tyttöväriä". Meillä on siniset vaunut, juuri tilasin sinisen vk haalarin punaisella pipolla ja huivilla :wink Ja vaatteita on myös sinistä ja harmaata. Mun mielestä hänelle sopii sininen ihanasti, kun on aivan valkoinen tukka ja ihanat siniset silmät. Ihanaa ihanaa kaikki näköjään :D On siis esikoinen, joten esim tuon vk haalarin ajattelin menevän sitten jatkossa kummalle tahansa jos lisää lapsia siunaantuu joskus.
 
Meidän poikanen käyttää tyytyväisenä siskon vanhoja punaisia kurahousuja ja kun äitiyspakkauksen töppöset jäi vähän pieneksi, olen käyttänyt tytön vanhoja pinkkejä töppösiä. Oma lippis on kyllä pojalle kesäksi ostettava, tytön kukkahattua en taida viitsiä pojalla käyttää. :p
 
Mä oon niin onnellinen, kun mää löysin pojalle ihanan keltaisen kevät/syksytakin! :love7 Tai onneksi kaverille olin puhunut, että sellainen haaveissa ja laittoi eilen kuvaviestiä, että Kappahlista löytyy ja tänään hirmu kyytiä ennen muskaria sitten sitä ostamaan ettei kukaan muu ehdi ennen, kun oli vain yksi jäljellä poitsun kokoo! Mä en edes ensin meinannut hankkia tuollaista kaupunki/kauppatakkia, mutta on se vaan oikeasti paljon kätevämpi reissuille, joilla sitä pukemista ja riisumista on moneen otteeseen, mutta tiedossa ei ole mitään kummempaa ulkoilua/rymyämistä. Ja hei keltainen! Ja hei hieno! Ja hei saa leikkiä pukemisleikkejä oman muksunsa kanssa :joyful: Vähänks sen lempiväri tulee oleen joku musta, kun rupee itse valitseen vaatteensa, kun nyt joutuu viipottaan kirkkaana sateenkaarena :angelic: Hei, sateenkaari! Vähänkö sellainen Molon sateenkaarihaalari olis ihana! :Heartred:Heartpink:Heartblue

Piupau ja pusipusi! Terkuin Hellis, jolla taitaa olla vähän kevättä rinnoissa :p
 
Hehee, keltainen on ihana väri ja sopii kaikille näin kevään korvilla :wink Ihanaa ihanaa kun minäkin sain ostettua tytylle erillisen kauppatakin eli samassa veneessä ollaan Hellis :grin ja sain ihanat tähti sadevaatteet hänelle hankittua, aivan huiput on nekin :happy:kirkkaat värit on huitsin kivoja!
 
Takaisin
Top