Välikausikengät

Pioni2

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elokuiset 2024
Millaisia kenkiä teillä on kevättä/ kesää varten? Onko välikausikengät tarpeelliset taaperolle? Suosittele hyvää vk kenkää. Tähän mennessä kaikki löytämäni vk kengät ovat olleet hirveän jäykkiä tai suuaukko niin ahdas että kenkä on hankala laittaa jalkaan.

Meillä on leikki-ikäisellä Froddo välikausikengät ja Reiman astelu-lenkkarit. Meillä lapsella on aika kapea ja matala jalka.

Vauva menee tämän kesän tossuilla.

Leveään ja pulleaan jalkaan katsoisin esimerkiksi D.d.stepin kenkiä ☺️

Meiltäkin löytyy Froddon vk-kengät. Pienemmällä on dodon kengät. Kesäksi on sitten ohkosemmat hengittävät tennarit. Olikohan merkiltään Bisgaard. Pienemmälle varmaan hankitaan jotkin vastaavat. Onhan noi vk-kengät siinä mielessä näppärät että pitävät vettä paremmin jos maassa on kosteutta tai pieniä lammikoita eivätkä ole niin lämpimät kuin talvikengät. Meilläkin on kapeajalkaisia lapsia. Ja nuo paljasjalkakengät ovat mukavan joustavat ja kummassakin mallissa on tarrakiinnitys eli ovat helpot pukea. Oon nähnyt froddoja jopa marketissa, mutta meidän kengät tilasin pikkujalat nimisestä verkkokaupasta alennuksesta. Sieltä löytyy myös hyvät jalan mittausohjeet.😊

Meillä on lapsella leveä ja korkea jalka ja olen vähän huonosti löytänyt välikausikenkiä. Nyt löysin kirpparilta jotkut mitä lapsi on tykännyt pitää (niistä saa fiksusti löysytettyä ilttiä), mutta aiemmat "välikaudet" on menty loskareilla ja kumppareilla talvitennareiden lisäksi. Kesäksi on sitten kevyempiä lenkkareita ja sandaaleja ja niistä löytyy kaupastakin paremmin valikoimaa.

Eli ihan hyvin pärjää ilmankin tarvittaessa. 💁🏼‍♀️ Välikausikengät on myös ihan hirvittävän kalliita uutena ja menevät loppupeleissä todella vähän aikaa. 😬 En ole raaskinut ostaa kaupasta 60€ kenkiä, joista lapsi on sanonut jo kaupassa, ettei halua niillä kävellä, eivätkä mahdu kuin sen paei kuukautta. 😅 Yritän muistaa selvittää sen merkin siulle mitkä meillä on kotona, kun tosiaan menevät meidän leveäjalkaisen lapsen jalkaan. Nyt töissä. 😄

Mä luulen että riippuu vähän lapsen kasvuvauhdista että kauanko kengät menevät jalkaan.🤔 Itse olin positiivisesti yllättynyt kun meidän kolmevuotiaan viime syksyn kengät mahtuvat edelleen nyt keväällä. Mutta hän onkin aina vähän maltillisemmin kasvanut lapsi ja tosiaan pienijalkainen. Mutta onhan se pöhköä jos joutuu parin kuukauden päästä pakkaamaan kengät pois eikä voi niitä enää uudelleen käyttää..🙄

Ennen vanhaan ei juuri välikausikenkiä ollut niin kuin nyt. Äitini mukaan meillä oli 3 kenläparit per lapsi: talvikuomat, kesälenkkarit ja kumisaappaat.

Lapsille olen ostanut vk-kengät kyllä, koska onhan ne näppärät ja hyvät jalassa. Itsekkin käytän paljon vk-kenkiä ja ne ovat varman eniten jalassani vuoden aikana. Lapsille ostan kaikki vk-kengät käytettynä nykyään (affet meillä sopinut kaikille). Keskimmäinen käytti myös Bungaardin kenkiä, jotka ovat Affenzahania leveämmät eikä niin jäykät. Varsinkin pienimmissä koissa Affet on tosi jäykät ja vaikea saada jalkaan. Isommissa koissa on sitten paremmat :Slightly Smiling Face:

En ole ostanut kalvokenkiä lapselle toistaiseksi, vaan lapsi siirtyy talvikengistä kumisaappaisiin tai nahkakenkiin (nyt Froddo Paixit, aiemmin ollut DD Stepiltä vastaavat). Tää on taas tällainen juttu jonka hölmösti yleistän itsestäni lapseeni, eli kun minä en halua käyttää kalvokenkiä (kuivuvat ikuisuuden jos kuitenkin kastuvat ja haisevat helposti hirveiltä), ei lapsenikaan halua. 🤭 Kesäksi on sitten lenkkarit.

Meillä on lapsilla käytössä välikausikengät. On kuitenkin näillä keleillä talvisaappaat liikaa ja lenkkarit liian kylmät. Onhan tämä välillä jatkuvaa kenkien hankintaa, mutta välillä samat menee kaksi välikautta. (Parhaillaan on molemmilla käytössä syksyllä hankitut.) Meillä ne on vähän milloin mitäkin. Usein ostetaan Cittarista tai Prismasta ja valikoima on mitä on. Eikä edes ole varaa kaikista kalleimpiin. Kuopuksella oli taaperona muistaakseni Froddon kengät ja ne on kyllä olleet parhaat.

@harsokukka mie juuri mietin, että omat vk-kengät voisi heittää myyntiin. On olleet ehkä kaksi kertaa jalassa, kun en myöskään tykkää niistä. Laitan monesti mieluummin ohuet villasukat kesälenkkareihin, kun ne hengittävät paremmin. 😅 Lenkkeilin tuolla kombolla vielä lumien tultuakin. 😂 Ei niillä enää kunnon pakkasilla pärjää, mutta yllättävän pitkälle meni.

Mutta meidän lapsella on ihan omat mieltymyksensä kenkiensä suhteen... Kulkisi varmaan kesät talvet kumisaappaat jalassa, jos saisi. 😅

Takaisin