Uutisen kertominen muille, milloin ja miten?

Täällä tietää vaan naapuri,siskoni ja pari parasta ystävää. Pomolle jouduin kertomaan suht alussa kun alkoi painostaa hakemaan ylempään tehtävään vaikka olen esikoisen kanssa vielä kotona. Maha tosin on jo pumpsahtanu ettei sitä enää piilotella ☺ Viikkoa ennen joulua kerrotaan kasvotusten mun suvulle (välimatkaa 300km) ja jouluna soitellaan anopille.
Yksi keskenmeno takana ni heti tuntuu ettei halua huudella. Rakenneultran jälkeen sitte faceen tieto ni kaikki saakerralla tietää ☺

Rv13+4
 
Kerrottiin mun miehen kanssa sen 7-vuotiaalle tytölle tossa viime viikonloppuna. Reaktio oli aika jännä, kun mä sain asian sanottua niin tyttö käänsi päänsä pois ja huomasin että ihan ku ois kyyneleitä tullu silmään. Lähti siitä heti hakemaan jotain tavaraa ja alko mulle kertoa siitä. En sitte siinä hetkessä enempää siitä jutellu, aattelin että jos vähän aikaa "sulattelee" asiaa ja sit vielä käytäs asiaa läpi lapsen ajatuksen mukaan.

Kellään vastaavaa tilannetta? :confused:
 
Kerrottiin mun miehen kanssa sen 7-vuotiaalle tytölle tossa viime viikonloppuna. Reaktio oli aika jännä, kun mä sain asian sanottua niin tyttö käänsi päänsä pois ja huomasin että ihan ku ois kyyneleitä tullu silmään. Lähti siitä heti hakemaan jotain tavaraa ja alko mulle kertoa siitä. En sitte siinä hetkessä enempää siitä jutellu, aattelin että jos vähän aikaa "sulattelee" asiaa ja sit vielä käytäs asiaa läpi lapsen ajatuksen mukaan.

Kellään vastaavaa tilannetta? :confused:

Pienityyppi meillä on uusioperhe ja yritettiin tarkasti valita sanamme miten kerrotaan vauvasta, kun pelättiin isompien lasten, eritoten minä pelkäsin miehen lapsen reaktiota, hän kun ei asu meidän kanssa koko ajan... tehtiin asiasta super-positiivinen ja sanottiin isommille, että harmittaakin saa ja se on luonnollista. Korostettiin kuitenkin sitä, että vauva ei korvaa ketään ja että jokainen lapsi on yhtä rakas ja että vauva on kaikkien kolmen sisarus yhtä paljon.

Ehkä tyttö siellä säikähti omaa asemaansa, koskaanhan ei tiedä sitäkään mitä etävanhempi lapselle puhuu asioista ja tyttö ei ehkä osannut ajatella, että vauva tekee hänestä isosiskon ja se on hyvä juttu. Eiköhän se siitä, kun tyttö saa sulatella asiaa ja "olla ylpeä" sisaruksesta. Kannustavaa juttelua ja rakkauden vakuuttamista vaan.

Meillö vauvauutisen kertominen herätti kysymyksiä sitten myöhemmin, mitä jos äiti ja isi eroaa ja kenen kanssa lapset asuisivat, kuka pitäisi entisen kodin ja kenelle koira menee :grin:eek:
 
Meillä kans uusio perhe. Esikoiseni on 7v. Hän on jo neljä vuotta odottanut ja toivonut pikkusisarusta, kun kaikilla on. Joten reaktio oli sen mukainen kun kerrottiin vauvasta. Iloa, riemua ja onnen kyyneleitä. :)

Nyt hän pusuttelee mahaa ja lukee melkein joka ilta iltasadun massulle. Hän on hyvin ylpeä isosiskon roolistaan. :) :Heartred
 
Muutaman viikon sulattelun jälkeen vauvauutinen oli jo mieluinen asia. Oltiin kaupassa ja kun vauvanvaate osaston ohi mentiin niin tyttö tokas, että toivois vauvan olevan tyttö :) yhdessä kuunneltiin sydänääniä ja sitä kun se pieni myllersi siellä. Juteltiin myös vauvan tulosta ja siihen liittyvistä asioista.

Mä luulen, että ton ekan reaktion sai aikaan myös osaks se, että 3-vuotiaana tytölle synty pikkuveli. Se sai aikaan sen, että joka kerta meni itkien kotiin eikä olis meillä vierailun jälkeen halunnut mennä kotiin ollenkaan. Sitä en tiedä mitä siellä sitten oli, mutta voisin kuvitella että tää uus vauva vei kaiken huomion kun oli tytön äidin ja uuden miehen yhteinen lapsi.:sad001 ei ollu helppoa aikaa se kun joka kerta suretti niin kun toinen itki eikä meinannu päästää irti.
 
Me kerrottiin np- ultran jälkeen kaikille läheisille. Laitettiin ultrakuva samaan kuoreen joulukortin kanssa. ihania reaktioita saatiin :)! vaan pienemmät veljeni eivät ollu niin iloisia asiasta :D 5 v mielestä oon ihan vanha mummo kun vauva mahassa.
 
Tänään ja huomenna sukulaiset avaa joululahjakuoriaan ja saavat lapun, jossa lukee: " joululahjanne saapuu myöhässä, noin 11.6.2017 paikkeilla, kurkkaa lapun alle" ja sieltä löytyy ultrakuva :) reaktioita ootellessa :D
 
Oi varmasti tulee hyviä reaktioita. :D kannattaa ottaa videota jos pystyy. harmittaa kun itse ei tajunnut kuvata. ainakin miehen äidin ja siskon reaktiot oli niin hauskat.
 
Tänään ja huomenna sukulaiset avaa joululahjakuoriaan ja saavat lapun, jossa lukee: " joululahjanne saapuu myöhässä, noin 11.6.2017 paikkeilla, kurkkaa lapun alle" ja sieltä löytyy ultrakuva :) reaktioita ootellessa :D

Ai ku ihana! :Heartred Oi ku itekki osais tollee pidätellä uutisten kertomista :D
 
Me myös kerrotaan tänään viel miehen toisille isovanhemmille. itseäni hieman jännittää kun ovat aika uskovaisia ja ei olla naimisissa. no ehkä he ottavat asian kuitenkin hyvin :)
 
Meillä saa loput sukulaisista huomenna tietää ku on tapaninpäivä kahvit :) me ollaan mun serkun kanssa tehty kortti meiän isoäitille missä on molempien ultrakuvat ja lasketut ajat. Mulla on la 4.6. ja mun serkulla 9.7. pikkuserkukset siis tulossa. :Heartred kiva nähdä myös muiden sukulaisten reaktiot kun sen kortin näkee :rolleyes:
 
Me julkaistiin raskaus nyt jouluna FBssä ystäville.

"Kaiken se Joulupukki kyllä tietää." Ja kuva esikoisesta "Big Bro 2017" paita päällä.

Masu alkaa oleen nii iso että turha salailla varsinki kun muutama sanonut "ai mä vähän katsoinkin sua silleen mutta en kehdannut kysyä" sen jälkeen ku heille ollaan kerrottu.
 
Takaisin
Top