Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna olis tytöllä pova tarkistus sairaalassa,hiukan jänskättää... ainakin tänään ollu hyvin virkeä tapaus, valvonut melkein koko päivän :O

Äippä hyvä että kaikki kunnossa! :) Onnistuko sulla tällä kertaa imetys vai kasvaako vauva korvikkeella vai..? :)

Toistaiseksi maito näyttäisi riittävän :) toivon että tämä pysyisikin näin! Mitenkäs siellä? Onko pikkunen tosi kipeä?

Tää on kyl parasta<3
f1a33dcb57cac1475bb65667e8b81f82

Äippä, luota vaan ittees! Ekat viikot kun jaksaa roikuttaa vauvaa tissillä, niin imetys yleensä lähtee sujumaan :) Täällä vähän pakkotilanne, vaikka välillä usko meinaa loppua, vauva kun ei huoli suuhunsa kuin tissiä... D-vitamiinit suihkeena ja sekin aiheuttaa kamalat yökkimiset :D Onhan se ihan kiva ku rahat säästyy ja vauva saa luonnollista sapuskaa, mut ois se välillä kiva ihan vaikka saunassa käydä tai juoksemassa ilman tissiposkea... Ei viihdy edes isin sylissä, saati sit vieraampien. Mut eihän tämä aika kauaa kestä, vuoden päästä toi jo juoksee karkuun ku haluis sylissä pitää <3

Kiitti warheart tsemppauksesta :) jospa tuo maito kunnolla nousis ennenku mies lähtee takas töihin, ku eipä muuten tulisi mitään jos monta tuntia vaan imettäis putkeen... jotenkin kun pitää tehä muutakin kun istua tissi suussa:D ai niin noi tipat... pitääkin käydä hakemassa seuraavan kerran ku käy kaupalla, ihan kokonaan unohtanut...
Tsekkasin muuten erkauman ja omg enää vaan sormen leveys väliä:o synnytyksestä se 5pv... Voiko olla? Oon kyl sitonut mahaa et voisiko se olla edes auttanut... tiedä häntä! Ens viikolla aloitellaan vaunu lenkit, pikku hiljaa kroppaa kuntoon;)

Äippä, voi ihan hyvin olla. Mulla erkaumaa ei ollut ollenkaan enää kaks viikkoa synnytyksestä :)

Mitä imetykseen tulee, niin helposti sitä imettää tuntejakin vauva tissillä roikkuen ku on toinen käsi aina vapaana :D Sitä ne ekat viikot oli, enää ei onneks ihan jatkuvasti ole rinnalla ja yöt menee pääasiassa yhdellä syötöllä. Nykyään pystyy manducassakin imettämään, niin helpottaa huomattavasti! Mut eihän se imetys tosiaan ole koko äitiys, jokainen tekee miten omalle perheelle parasta. Tai sit kuten meillä, et vauva päättänyt olla huolimatta mitään muuta ku tissiä :D

Hyvä kun on kohtalotovereita! Melko raskaalta välillä tuntuu ja isimiestä selvästi harmittaa, mut näillä se on mentävä kun muuta ei voi... Toisilla vauvoilla nuo alkukantaiset vaistot vissiin enemmän pinnassa ;)

Äippä hyvä juttu, tsemppiä imetyksen suhteen. :) Ei onnistunu imetys... Osastolla ei maito noussut vaikka imetystä harjoiteltiin joka kerta, + mun rinnat kipeytyi imetyksestä niin paljon että nännit verillä itkun kanssa yritin. Sitten hoitajan kehoituksesta koitin pumppaamista 3h välein muttei tapahtunut mitään. Lauantaina kotona kun pumppailin, sain ensitipat maitoa jotka annoin pojalle, mutta siihen se maidontulo jäi vaikka 3h välein pumppailin. Tosin mun nännit oli edelleenkin niin arat etten pystynyt millään rentoutumaan ja se oli yhtä itkemistä joka kerta. Kyllähän se harmittaa kovasti kun halusin, että äidinmaitoa saa, mutta tällä kertaa osaa olla armollisempi itselleen kun esikoisen myötä huomasi että normaalisti ne lapset kasvaa korvikkeellakin. :)

Vauva on jonkin verran räkäinen, yskii välillä ja aivastelee mutta jaksaa onneks hyvin syödä sekä seurustella. Toivottavasti ei vointi tästä huonone.

Äityli, millon teillä tilanne alkoi helpottaa? Täällä ens viikolla tulee kolme kk ikää, eikä suuremmin ole helpotusta havaittavissa.

Talvitintti, harmi juttu tuon imetyksen kanssa :( Onneks nykyään on laadukkaat korvikkeet ja vauva kasvaa korvikkeella vallan mainiosti.

Talvitintti ihanaa että siellä kuitenkin jaksetaan syödä, vaikka kipeänä onkin! Pikaista paranemista:)
Eikä se tissi maito oo äitiyden mittari;) itse oon vaan hiukan yllättynyt että miten hyvin tää imetys on käynnistynyt:o hyvin nää mun likat kasvanut korvikkeella joten silleen kannata itseään syyttää jos imetys ei onnistu:) ehkä teilläkin sit viidennen kohdalla;)

Warheart meidän neiti ei huolinut ekaan vuoteen muuta kun äidinmaitoa ja se piti saada tissistä. Vieläkin on oikea tisumaakari, mutta nyt ei vaadi rintaa samalla tavalla, vaan jaksaa odottaa. Vieläkään ei juo kun vähän vettä mukista ruuan jälkeen ja jos yrität tavallista maitoa antaa niin oksentaa, joten nyt yritetään jos alkais piimää juomaan. Ja tutti ei kelvannut koskaan.

Talvitintti, eikö sulle ohjeistettu rintakumeja? Me autto mulla (ainakin isoimpaan) kipuun, kun tajusin vielä vaihtaa isompaan ne...

Äityli, mut kelpaako isin tai jonkun muun syli kuinka pitkään? Itse oon kyllä valmis imettämään sen WHO:n suositteleman 2v, se ollut tähtäimessä joka kerta, vaan aina jäänyt reilusti alle kotimaistenkin suositusten :/

Takaisin