Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän Sanni oli 9kk neuvolassa 11,5kg ja 69.2 cm:) nyt taitaa olla lähempänä 15kg, ainakin koti vaa'an mukaan:D meidän pikku tonni keiju[emoji173]️

Ehdittiin sittenkin mahdollisesti hyödyntää tääkin kierto. Kp taitaa olla 13 nyt :)
Elisalla oli painoa viikko sitten punnittuna 9,5kg :) ja vinkeet jo palautuneet

Jes saini, sitä vaan ukko hommiin ja siementä itämään;) toivotaan että tästä kierrosta tärppäis:)

Täällä oli laskujen mukaan ovis viikonloppuna. Ja pakko kyllä sanoa, että siltä vaikuttaa muutenkin. Menkkajomoja ja menkkahajuja huomattu, limaa tullut ja oon lisäksi ollut melkoisen räjähdysherkkä. Ilmeisesti siis raskauden jälkeen oireet on tosiaan voimistunut. En mä ennen ole tälläisiä huomannut. Nyt sitten Van odottelemaan alkaako 30. päivä (tai joku päivä siinä lähellä) vuotamaan. Meillä olis kyllä sukujuhlat 29., saattaa olla, että testailen jo silloin. En silti tiedä uskaltaisiko sittenkään negan turvin alkoholia edes vähää nauttia...

Toivotaan sullekin tärppi onnea;) meillä oli hääpäivä kun tää oli jo mahassa mutta testi näytti negaa, niin en uskaltanut juua kuoharia... Ajatuksella "mitä jos"... Ja hyvä niin että en juonu, olisin muuten ollu plussan jälkeen paniikissa:p joku(jotkut) sano että ei vielä vaikuttais alkioon jos juo ennenku tietää raskaudesta!? Mut se et mitä oma pää sanoo plussan jälkeen jos tietää että joi kun oli pikkunen jo itämässä onkin toinen asia:)

Se kai riippuu siitä, onko alkio vielä irrallisena vai jo kohtuun kiinnittyneenä. Mun tapauksessa se olisi jo kiinnittyneenä tuossa vaiheessa. Toisaalta, viimeksi olin kaverin polttareissa tietämättäni jo raskaana ja Join kyllä siellä useamman. Muutaman päivän päästä tein plussan. Mulle kanssa neuvolasta sanoivat, ettei siitä kannata olla murheissaan, kunhan tiedon jälkeen ei enää juo. En taida silti viitsiä juhlissa juoda, pitää vaan jotenkin saada feikattua, että juon lasin tai kaksi, kun muuten aletaan liikaa kysellä. Ei sillä että ne mitkään ryyppäjäiset olisivat, vaan koska useimmiten täyskieltäytymiselle on jokin syy.

Eikös se alkoholi ala vaikuttaa alkioon vasta istukan muodostuttua ja sitä ennen ruskuaispussi hoitaa ravinnon? Toki sitä kannattaa olla ilman alkoholia jos siltä tuntuu, mutta eihän monilla testi näytä plussaa ennen kun menkat viikon myöhässä :)

Juurikin noin kun warheart selitti, mä vaan niin herkkä syyttämään itteeni jos joku menee pieleen:p pelaan siis ennemmin varman päälle nii ei voi ainakaan itseä syyttää mistään...

Joo ja vaikuttaahan se siis keskenmenoriskiä lisäävästi jos alkoholia kittaa alkuraskaudessa, mutta ei alussa vaikuta alkion kehitykseen. Parempi se on ottaa varman päälle :) Mähän luulin raskauden alettua menkkojen alkavan kun normaalisti vuoteli, niin meni viikonloppuna veljen kans lasi jos toinenkin viiniä ja saunakaljat viikolla... Kyllähän siitä paska fiilis testailun jälkeen 5+0 oli ja on, mutta kaiketi ei pitäisi olla vaikuttanut mihinkään.

Itseasiassa tuosta aiheesta oli vähän aikaa sitten mtv3 huomenta suomessa. Siinä tutkijat oli saanu uutta tutkimustietoo, missä itseasiassa alkoholi vaikuttaa jo hedelmöittyneeseen munasoluun vaikka ei oliskaan vielä kiinnittyny. Eli jos hedelmöitys on tapahtunu ja otat alkoholia, niin se vaikuttaa jo joihinki "vauvan" soluihin.. Pitääki yrittää ettii se ja linkittää tänne :)

Niin ja mä kans otin alkoholia sillon ku esikoinen oli jo massussa vaikka testit sillon vielä negaa näyttiki. :)

Pöh en löytäny kännykällä vaikka hain kaikilla sanoilla. Saattaa ehken löytyy vielä katsomosta, siitä ei ehken oo ku joku pari viikkoo ku aamusta sellanen tuli.

Mulle taas on sanottu että se alkoholi ei vielä vaikuta vauvaan kuin vasta rv7+ jos oikein muistan. Liittyi jotenkin siihen että silloin äidin ja lapsen verenkierto ei ole vielä samaa. Alisaa odottaessa join oviksen jälkeen suht "hyvin" ja Elisaa odottaessa en ollut pitkään aikaan juonut alkoholia. Ja Elisalla oli se solumuutos. Että tiiä mikä on totta tai oikein :) plussaanhan se kannattaa lopettaa viimeistään :) saattahan tietysti alkoholi vaikuttaa limakalvoihin jne mutta se taitaa mennä jo viilauksen puolelle :)

Mites Mintukalla menee? :) oon kuikuillu sun viestejä muissa ketjuissa mutta en oo viittinyt tuppautua ketjuun mihin ei kriteerit sovi. On teillä hurjan kuuloista ollut ja ahdistavaakin välillä. Toivottavasti nyt menee jo paremmin ja muutenkin hyvin :) <3

Kiitos kysymästä. Meillä menee tosi hyvin. Uuden vauvan laskettuaika on 28.2 ja viime viikolla käytiin rakenneultrassa. Toinen poika tulossa <3

Esikoisella on ollut nyt kuukauden verran verta pississä ja eivät saamari saa aikaseks tutkia missä vika. Ollaan nyt toivottavasti pääsemässä tutkimuksiin kysille. Sama lääkäri joka viivytteli sen nenähomman kanssa, niin viivyttelee tänkin kanssa. Vähän menee kaikki voimat tähän tappeluun taas, mutta muuten tosiaan hyvin voidaan.. Niin ja kuukauden sisään ollaan kiikutettu kolme pissinäytettä, joissa yhessä on todettu olevan verta. En tajua miks ei sen perusteella tarkempia tutkimuksia alettu tekee. Muuten hän on kuitenki tosi ilonen tapaus. Meillä harjotellaan seisomista ilman tukee ja eka hammas puhkes vähän aikaa sitten. Kehittyy niin vauhdilla, että äiti ei meinaa pysyä perässä :D
Mä oon sivusta seurannu teidän kaikkien kuulumisia, mutta en oo jaksanu kommentoida mitään. Väsyttääki tää uus raskaus ja sit tietenki esikoinen vie kaiken huomion. :)

Minä oon kans kuullu saman mitä saini, mutta en oo tainnu kummastakaan juoda alkoholia kuin joskus oviksen tienoilla ehkä..

Ohimennen vaan vielä korjaan tuohon sainin tekstiin, että vauvan ja äidin verenkierto ei missään vaiheessa yhdisty. Molemmilla on erillinen verenkierto ja istukan välityksellä happi ja ravinteet siirtyvät vauvalle sekä kuona-aineet ja hiilidioksidi äidille. Periaatteessa ne siis on yhteydessä, mutta eivät yhdisty. Ihan vaan, ettei kelleen tule ajatus, että sama veri kiertää molemmissa.

Sitäpä juuri tarkoitin. Istukkahan erottaa verenkierrot. Mutta istukka kehittyy muistaakseni silloin rv7+

Saini ja Air4M, tärppionnea teille molemmille! :)

Tänään kävin verikokeissa sikiöseulontaan varten, ja hyhhyh miten heikko ja huono olo tuli verta otettaessa. :hungover: Meinasi oksennus lentää lattialle kun kolme putkiloa otti, mutta hengissä selvittiin. Nyt vain odotellaan tuloksia sekä nt - ultraa joka on vähän alle parin viikon päästä. :) Kauhulla odotan ensi kuuta kun silloin pitää mennä sokerirasitukseen, toivottavasti verikokeiden otto sujuisi silloin paremmin!

Takaisin