Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oho, enpä oo koskaan ajatellut, että joku vois olla noin kärryillä kierroistaan... Tai että voisi oikeasti laskea ovulaatiopäivän tai muuten tietää sen. Joskus silloin tällöin olen aikoinaan tuntenut jossain kuukautisten välissä kirpaisun munasarjojen kohdalla, jonka olen olettanut olevan solun irtautuminen, mutta enpä ole sen paremmin koskaan ollut mistään kärryillä. Viimeksi yritysvaiheessa ajattelin, että jokainen sekstailu voi olla mahdollinen hedelmöittyminen, olipa heti menkkojen jälkeen tai missä tahansa muussa kierron vaiheessa. Eikä mulla ollut ovulaation ajankohdasta tietoakaan, kun kaksi viivaa tikkuun tuli.

P.s. pillereitä vajaa viikko jäljellä ja vähän puhuttiin, etten ostaisi uutta pakettia ;)

En mä nyt 100 varma oo siitä oviksesta mut kaikki vv, panetus,vitutus ja alamahaan vihlomiset viittaisi et la oli ovis? Tiedä siitä sit sen tarkemmin kun ei oo testejä:D
Ja jes air sit vaan puksuttamaan;) vai meinaatko oottaa ekat luomu menkat?

Kiva kuulla Air, että teilläkin mahdollisesti yritys alkaa ;)

Mulla normaalisti tarkka 28pv kierto, että ovis oletettavasti n.puolivälissä.. Näissä raskautumiskierroissa ollut aikaisemmin, koska edellisestä tein testin melkein 2viikkoa ennen ku menkkojen ois pitänyt alkaa ja nyt toi tärppikerta melkeen kaks viikkoa ennen normaalia ovisaikaa :) Oviksen aikana älytön kipu sillä puolella mistä munasolu irtoaa, pahoinvointia, päänsärkyä ja aivan törkeät limat :D Joka raskauden jälkeen pahentuneet ovisoireet, kuten pms-oireetkin...

Tossa Aijaa-linkki kuvaan :D
http://aijaa.com/qNIYkK

Juu ei tota peitellä enää :D Saas nähdä kasvaako vaan alussa kovasti, vai onko loppuun asti sama tahti!

Olisko kohdullakin lihasmuisti;) kasvaa kovempaa alkuun kun on useampi raskaus plakkarissa? Tiedä näistä...
Muutkin masun kasvattajat, kuvaa vaaditaan! Voin fiilistellä teidän masuja kun omaa ei oo, vielä:p

Kudokset antaa nopeammin periksi, kun eivät ole vielä niin tiukassa kunnossa edellisen jäljiltä. Näin sanoi kätilö ultrassa :) Kyllähän toi kohdun pohja on jo todella korkealla, ei kauaa, että navassa asti... Ja tässä vaiheessa pitäs suunnilleen vähitellen nousta häpyluun alta piilosta joku greipin kokoinen pallero :D

On kyllä jänskä lueskella teidän juttuja, kun itse en oo ikinä oviksia miettiny muutaku ehkäisymielessä varmoja päiviä :) Niillä mennään nytkin ja jos sattuu "vahinko", niin ollaan onnellisia :) Toivottavasti ei tarvitse liian tieteelliseksi ruveta sitten, kun oikeasti halutaan varmasti toinen alkuun.

Ihana masu! Oi onnea kaikille, joilla on jo pieni masussa mukana :)

Blääh, taas jotain limaa jossa verta...
Mä en oviksia ole miettinyt oikeestaan missään mielessä, vasta nyt:p testejä en oo koskaan tehny... Vaikka mielenkiinnosta tekis miel tehä et osuuko noi mun olot testin kaa yksiin;)
Toivonpa et ei tarviis enää oviksia miettiä ja olis siemen itämässä;) hitto kun tekis mieli kipasta kaupaan ja tehä ens viikolla... Enköhän mä malta mieleni ja teen testin vasta 2vkon päästä:p ellei olot ala ilmetä...

Mä tikuttelin ovista sen keskeytyneen keskenmenon jälkeen, kun siinä oli kaikkea omituisuutta kun yks lääkäri oli epäillyt rypäleraskautta ja se kummitteli siellä tiedoissa... Kyl niihin viivat parissa kierrossa saatiin ja sit riitti tikuttelut :) Paha ku nykyään ihan ruokakaupasta saa raskaustestejä ja halvimmat pari euroa kahden paketti, niin monessa kierrossa sitä sillon edellistä yrittäessä sortui turhia testejä ostamaan :D

Warheart, suloinen vauvamasu! :happy: Nyt keskityt mahan kasvatteluun, toivottavasti pystyt raskaudesta nauttimaan. :)

Mä pärjäsin viimeksi aika vähillä testeillä. Testasin vasta kun menkat oli kaksi päivää myöhässä ja toisen tuhlasin ja varmistukseksi katoin viikon päästä uudelleen, kun eihän sitä viitsinyt kaappiin jättää lojumaan. Pari testiä olin käyttänyt aiemmin "turhaan" kun olin halunnut varmistella ennen alkoholin juomista, ettei vielä tikussa näy. Niin ja minipillereiden kanssa on pitänyt välillä tehdä testiä, kun menkkoja ei ole ollut.

Joo, tarkoitushan oli saada painoa pois, mutta se on tiukassa... Ei vaan enää viitsisi ostaa uutta pakettia. Tulee jos tulee ja kunnolla yrittämään aletaan, kun siltä tuntuu. Viime hommailusta on pari viikkoa, joten tällä tahdilla pitää olla aika onnekas tullakseen raskaaksi... :/

Niin ja siis kun viimeksi pillereiden jätön jälkeen menkat oli ekaa kertaa eläissäni päiväntarkat, niin tiesin niiden olevan myöhässä. Ennen pillereitä mulle tuli menkat joskus ajoissa, joskus myöhään ja joskus ajallaan.

Air tosta painon pudotuksesta, muistathan syyä ja juua tarpeeksi? Mulla kun synnytyksen jälkeen oli pieni ongelma syömisen kanssa kun en syöny tarpeeksi, painokaan ei sillon tippunut. Palasin sit tolle Radi ruokavaliolle ehkä mietin tarkemmin hiilareita (ei mtn vaaleaaviljaa ja muutenkin turha leivän mussutus pois) ja lisäsin rasvaa (pähkinöitä ja siemeniä) ja proteiinia ja kyl alko paino tippumaan ja on ollut suunnattoman helppoa "laihduttaa" koti ruualla... Mulla painoa on lähtenyt nyt 25-30kg (9kk) ja lihasmassa kasvanut aikapaljon, eka alotin kuntoilun ihan kävelyllä ja pikkuhiljaa tempoa nostin, hyvin nopeasti alko kunto olemaan sen verta hyvä et pääsin takasin mun 2 rakkauden pariin eli juoksun ja voimaharjoittelun (nää ollu tauolla sitten esikon vaikean raskauden) :) laihdutuskaan ei enää tunnu laihdutukselta kun saa tehä jotain mitä rakastaa! Olisko sulla jotain tiettyä liikuntamuotoa mistä nautit?
Ps herkku päivä on must:p

Yks mikä monilla motivoi, on oman lapsen terveys. Eli ollaan vanhempina hyvänä esimerkkinä lapsille, syödään samaan aikaan ja samaa ruokaa, salaatteja unohtamatta. Helpompi se on säännöllinen ruokailu, pöytätavat ja terveellisesti syöminen opettaa lapselle kun itse tekee samoin :) Liikunta kuuluu osana arkeen, jo ihan siellä yleisissä suosituksissa. Liikunnasta pitää saada rutiini, kuten hampaiden harjaus tai suihkussa käyminen, se on osa normaalia arkea ja siitä voi nauttia lasten kanssa yhdessäkin! Oma liikuntahartastus taas antaa sitä omaa aikaa.

Takaisin