Uusien toivojat ja odottajat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, kysäsempä täällä tuplaratas asiaa kun monella ajankohtainen hankinta/ vasta tehty hankinta uskoisin. Eli millaisia tupliksia teillä on hankittu / olette miettineet että hankkisitte ja miksi päädyitte juuri niihin rattaisiin?

Ja missä vaiheessa olette vaihtaneet takaisin tavallisiin ykkösrattaisiin ja seisomalautaan? Vai onko teillä edes ollut tarvetta esimerkiksi tuohon seisomalautaan.

Vaunuviidakko on ihan kamala sokkelo.. muttamutta uskoisin että me ei esimerkiksi pelkällä seisomalaudalla pärjättäisi tällä 1v 10kk ikäerolla. Olin varma että haluan vierekkäin istuttavat tuplat, mutta hitsiläinen kun viime viikon aikaina oon bongannut monet phil and tedsit ja näyttävät pirun käteviltä.

Meillä oli z-linen juletwinit, tykkäsin ovat kepeät työntää ja halvat, hyvä tavara tila ja menee maastossa kuin maastossa. Nyt meillä on mountain buggyt ja ovat kepeät työntää, kaposemmat kun noi z-linet, tilava tavara tila näissäkin ja miksi nämä hommattiin, ovat muokattavat! Talvi ajosta ei oo vielä kokemusta mutta ainakin maastossa/kaupungissa liikkuvat hyvin.
Nyt on kyl ollu käytössä yksös rattaat+seisoma lauta, sannilla ja muksu3 on ikäeroa se 1v10kk ja seisoma laudalla kyl hyvin viihtynyt siitä sitten sannin syntymän (eli 1v10kk->)tässä varmaan hiukan kiinni siitä että onko paljon vaunuttelua et jaksaako isompi seistä? Nyt olis tarkotus että 2 rattaissa ja tää muksu3 laudalla kun on hiukan huono kävelemään (keskittyy kaikkeen muuhun kun kävelyyn:D ) 2 isointa sit polkee pyörillä/kävelee...

Meillä kanssa siirryttiin seisomalaudalle varhain, 1v8kk poika oli eikä sen koomin olla tuplia käytetty. Nyt noi lapset vuorottelee kumpi istuu ja kumpi menee laudalla :D Sitä ennen oli britaxin b dualit, ja olivat ihan näppärät kaupunkivaunut.

Jos olisi niin onnellinen tilanne, että olisin nyt juuri saamassa toista lasta, en varmaan ostaisi tuplia ollenkaan, vaan koittaisin eka kantovälineellä ja/tai seisomalaudalla. Kuljetaan pojan kanssa jo usein ilman rattaita :) Kantoreppu mukaan päikkäreitä varten ja menoksi :)

Mutta eipä ole mies vieläkään lämmennyt ajatukselle :( Nelkyt vee lähenee, ei olis aikaa odotella :(

Onnea Talvitintille ja kaikille :)

Meillä tuplat on pakolliset sen vuoksi kun tehdään tyttöjen kanssa niin paljon lenkkiä, ja on koira mukana.
Millonkas saa aloittaa juoksuharjoittelua synnytyksen jälkeen? Mulla oli eilen jälkitarkastus ja en huomannut kysyä. Vatsalihaksistakaan ei sanonu mitään :o

Timbe, juoksemisen voi aloitella oman olon mukaan. Turvamerkkeinä erkauman palautuminen, lantionpohja kunnossa ja jännittäessä lp-lihakset tuntuu veto ylös päin. Sit jos yhtään tuntuu ikävältä juostessa, ei ole vielä aika juoksulenkille. Itse oon muutaman kerran käynyt juoksemassa, ei ongelmia :) Toki tästähän on ihmiset montaa mieltä, et milloin ois ok juosta tai vedellä kovempaa treeniä, mut itse mennyt luotettavien sivustojen ja kirjallisuuden ohjeiden mukaan, neuvolassa kans asiaan perehtynyt th oli samoilla linjoilla ja vakuutteli, et en saa tällä menolla pahaa aikaseksi kropalle.

Meillä oli Emmaljungan Double Vikingit ja perus viikarit seurana, mut myönnetty pois ja otin kolmet rattaat tilalle :D Tuplaviikkarit oli niin perseestä sulloa hissiin, todella vähäisellä käytöllä, niin eipä niitä kannattanut tuossa eteisessä seisottaa... Tilalle tuli jollyroomista lenkkeilyyn juoksurattaat, joulukuiselle perus kuomurattaat ja sit edullisimmat tuplat lenkkeilyyn mitä löytyi. Tuo vauvelihan ei kovin viihdy vaunuissa kuin aamuisin 3h, joten juoksulenkit ajoitan siihen. Tuplat miehen aamuvuoroviikkoja varten, ei lenkkeilystä tulis mtn kantoliinan/manducan kanssa :D Muuten sit liikutaan vauva manducassa, isot kävelee ja joulukuinen rattaissa. Joistain kolmen vuoden iästä meillä muksut kävelleet sit itse, ei ihan taida vielä joku viis kilsaa taipua taaperolla kun just oppinut kävelemään ;)

Eli mä antaisin tuplien hankintaan sen vinkin, että miettii mille käytölle tulee. Jos epätasaista maastoa, niin kiinteät pyörät ehdottomat. Jos paljon kaupungissa pyörimistä, niin varmasti kääntyvät pyörät eduksi ja ehkä sitten peräkkäin/päällekkäin muksut. Sit tulee ottaa huomioon, että kuinkahan ne muksut viihtyvät kyydissä, toiset ei siedä olla siellä maanrajassa toisen takana, kun ei näe mihinkään ja toisille se taas on mukavin paikka maailmassa :D Myös työntösuunta voi olla tärkeää, monissa tuplissa sitä ei voi valita.

Kiitos vastauksista! Meillä kun autoa ei ole käytettävissä niin rattaat on kovassa käytössä. Poika on vielä sellainen että kävelee mielellään kyllä mutta jos näköpiiriin ilmestyy auto/mopo/työkone niin pysähtyy seisomaan ja ihmettelemään. Siinä on turha hoputtaa sovituille menoille [emoji16]

Kaikenlisäksi muutettiin vasta ja nyt tällä hetkellä ainakin vaikuttaa alue siltä että ei tarvitse vaikea kulkuisessa maastossa liikuskella. Mutta en tiedä mites toi talvi aika täällä päin menee.. selvinnee ensi talvena. Onneksi rattaita on saatavilla käytettyinä vaikka kuinka paljon niin ei harmita jos tulee virheostoksia.

Meillä tulee kanssa tuplien osto eteen, poju olisi jouluna sen 2v kun vauva syntyy. Mä kuljen pääasiassa rattaita työnnellen ja bussilla, joten varmaan päällekkäin istuttavat olisi ne meidän juttu. Lähinnä kaupunkikäyttöön, mutta talvella jyrymmät renkaat olis hyvät. Meilläkin kyllä harkinnassa, että toinen olisi manducassa ja haaveilen kunnollisesta kantoliinasta. Talvella se vaan tarkoittaisi, että nimenomaan tuo isompi roikkuisi repussa, kun en haluaisi pientä vauvaa tuulessa ja tuiskeessa pitää... Käytettynä pitää tuplia etsiskellä, niin ei olisi niin kalliit..

Mulla käytössä edelleen sama kantoliina ku esikoisen kans oli kahdeksan vuotta sitten <3 Kerran kun ostaa hyvän, niin se on kyllä kullanarvoinen hankinta! Mulla siis Moby D trikoinen pitkä liina paneelilla. Nyt saatiin lahjaksi manduca ja se on kyllä pirun näppärä kun isompaakin saa helpommin kannetuksi ja helpompi lennosta vaihtaa kyytiläinen. Kyllähän nämä Suomen sääolot välillä vaikeuttavat kantamista, kovalla tuulella ja tuiskulla ei tee kyllä mieli tuota isompaakaan laittaa sään armoille, vaan suosiolla rattaiden suojaan :)

Hankin joulukuiselle kaksikin eri kantoliinaa (trikoisia) ja manducan. Liinoja en ikinä oppinut sitomaan, mutta manduca oli kovassa käytössä. Nyt jäänyt sen käyttö vähemmälle kun tuo masu alkaa kasvaa. Jälkikäteen ajateltuna olisin helposti pärjännyt ilmankin kantovälineitä, mutta nyt voi olla tillanne eri kun on kaksi muksua hoidettavana. Haaveissa ois kokeilla ja hankkia rengasliina. Sellaista kun vielä en ole kokeillut.

Kantoväline vapauttaa kädet mukavasti, meillä ois kämppä ku pommin jäljiltä, ei ois puhtaita vaatteita tai astioita jos ei sais vauvaa käsistä johonkin :D Kyl se opettelua vaatii liinan käyttö ja jotkut vauvat ei vaan viihdy liinassa. Meillä treenit aloitettu aina jo synnärillä, vauva jatkuvasti iholla tai liinassa, mukava jatkumo maha-ajalle. Ergonominen kantoväline on myös hartioille parempi kuin vauvan roikottaminen mukana käsissä, nimimerkillä kokemusta on :D Nyt ihan oon opetellut imettämään manducassa, niin ei tarvii tuota vauvaa yhdellä kädellä pidellä esim ruokaa laittaessa. Tollanen 6kg pötkylä alkaa melko raskaalta tuntua jo vartin tissittelyn jälkeen... :)

Joo supistaa kipeesti ja pitkään mut väli vähän turhan pitkä... 15-30 min, kohta saa mies lähtee mua ulkoiluttamaan et jos siitä ois pikkasen apua! Verensekainen lima senkun lisinyt:) että osaa ihminen olla innoissaan siitä kun sattuu:D Ps toivottavasti kohta sattuu enempi;)

Takaisin