Timbe, juoksemisen voi aloitella oman olon mukaan. Turvamerkkeinä erkauman palautuminen, lantionpohja kunnossa ja jännittäessä lp-lihakset tuntuu veto ylös päin. Sit jos yhtään tuntuu ikävältä juostessa, ei ole vielä aika juoksulenkille. Itse oon muutaman kerran käynyt juoksemassa, ei ongelmia :) Toki tästähän on ihmiset montaa mieltä, et milloin ois ok juosta tai vedellä kovempaa treeniä, mut itse mennyt luotettavien sivustojen ja kirjallisuuden ohjeiden mukaan, neuvolassa kans asiaan perehtynyt th oli samoilla linjoilla ja vakuutteli, et en saa tällä menolla pahaa aikaseksi kropalle.
Meillä oli Emmaljungan Double Vikingit ja perus viikarit seurana, mut myönnetty pois ja otin kolmet rattaat tilalle :D Tuplaviikkarit oli niin perseestä sulloa hissiin, todella vähäisellä käytöllä, niin eipä niitä kannattanut tuossa eteisessä seisottaa... Tilalle tuli jollyroomista lenkkeilyyn juoksurattaat, joulukuiselle perus kuomurattaat ja sit edullisimmat tuplat lenkkeilyyn mitä löytyi. Tuo vauvelihan ei kovin viihdy vaunuissa kuin aamuisin 3h, joten juoksulenkit ajoitan siihen. Tuplat miehen aamuvuoroviikkoja varten, ei lenkkeilystä tulis mtn kantoliinan/manducan kanssa :D Muuten sit liikutaan vauva manducassa, isot kävelee ja joulukuinen rattaissa. Joistain kolmen vuoden iästä meillä muksut kävelleet sit itse, ei ihan taida vielä joku viis kilsaa taipua taaperolla kun just oppinut kävelemään
Eli mä antaisin tuplien hankintaan sen vinkin, että miettii mille käytölle tulee. Jos epätasaista maastoa, niin kiinteät pyörät ehdottomat. Jos paljon kaupungissa pyörimistä, niin varmasti kääntyvät pyörät eduksi ja ehkä sitten peräkkäin/päällekkäin muksut. Sit tulee ottaa huomioon, että kuinkahan ne muksut viihtyvät kyydissä, toiset ei siedä olla siellä maanrajassa toisen takana, kun ei näe mihinkään ja toisille se taas on mukavin paikka maailmassa :D Myös työntösuunta voi olla tärkeää, monissa tuplissa sitä ei voi valita.