Uusi vuosi, uudet kujeet! (Tam-tam-tammikuu!)

meillä juhlittiin prinsessan synttäreitä tänään pienellä porukalla, muutama äitikaveri vauvoineen kävivät kylässä. Näiden lisäksi tarjolla oli salaattia, suolaista piirakkaa ja cake popseja. Sunnuntaina (virallinen päivä) tulee sukulaiset ja kummit kylään. Tietää siis mitä perjantaina ja lauantaina tekee: leipoo.
 

Liitteet

  • kuva1.jpg
    kuva1.jpg
    808 KB · Katsottu: 23
Vitsit mikä prinsessa teillä Sadetar! Mikä söpöliini. Ja ihanat tarjottavat.

Onnea Lumille ja Juholle taaperoiän saavuttamisesta! Mekin ollaan jo heitetty heipat vauvaiälle :wink Juhlittiin sukulaisten ja kummien kanssa viime sunnuntaina ensimmäistä ikävuotta. Toisaalta haikeaa, mutta toisaalta ihanaa, kun vauva-aika on jo ohi. Kuten jo aiemmin totesin, alan tulla liian vanhaksi yövalvomisiin :wink Mukavuudenhalu on iskenyt päälle. Tästä eteenpäin nautiskelen muiden vauvauutisista ja vauvoista.

Hirrrrrrmuisen kylmä täällä meillä. Aamulla mittari näytti -30 astetta. Ei käyty eilen pihalla ja tänäänkin vietetään päivä sisätiloissa. Toivottavasti jo huomenna uskaltaisi laittaa nenänsä pihalle. Takan lämmitystä, siivoilua ja kotona touhuilua. Ihan kivaa tämäkin :) Pirtsakkaa tammikuun jatkoa kaikille! Kohta alkaa 1-vuotiskemut meidän ryhmäläisillä päästä ihan kunnolla vauhtiin.
 
Huh....

Se ''flunssanpoikanen'' olikin sitten ihan kunnollinen tauti! :sad001 Tyttö oli melkein viikon ajan ihan todella kipeä. :sad001 Lääkäriä ei onneksi tarvittu, eikä lääkkeitäkään, vaikka konsultoiinkin päivystystä muutamaan otteeseen.

Ja nyt minulla on paha silmätulehdus molemmissa silmissä! 27 vuotta piti elää, että ensimmäisen moisen sain. Olisin pärjännyt ilmankin! :cussing
 
No huh, rakenneultra jo??!! Justhan vasta ite tuli siinä käytyä ja sinä Sadetar jo pikkukakkosen kanssa :wink Mä en käsitä miten tää aika on ruvennut meneen näin nopiaa?? Nyt jo järjestellään 1v. synttäreitä ja justhan nuo vasta syntyi...Meinaatteko muuten käydä 1v. kuvauksissa pienokaistenne kanssa? Mä just varasin ajan yhdelle tutun tutulle valokuvaajalle joka ottaa tosi ihania kuvia. Mihin hintaan olette kuvauksia saaneet jotka ootte niissä olleet/ niitä varailleet? Meillä tuli maksamaan 120,- sisältäen täyden käyttöoikeuden kuviin ja kuvat siis pilvipalveluun josta saa ite teettää mitä haluaa...
 
kylmää se on ollut meilläkin. tuossa taannoin kun kolmatta päivää mittari hipoi neljääkymmentä niin alakerrasta jäätyi vesi niin ettei voinut hetkeen pestä pyykkiä. muuten ollaan selvitty ongelmitta, turhan paljon työtä nämä pakkaset kuitenkin mun mielestä teettää kun osa talon pattereista on resuja, niin lämpöä täytyy polttaa puilla.

täällä on loppunut kaamos! päivä päivältä auringon valo laskeutuu vastarannan vaaraa alas niin että huomenna se yltää varmasti jo järven jäälle. kevät on siis tulossa :)

joko olette alkaneet antamaan maitotuotteita pienille? meillä ollaan syöty jo jonkin aikaa viiliä ja nyt muutaman päivän ajan poju on saanut myös pieniä paloja juustoa. ilmeisen rakastunut on juuston makumaailmaan. toinen herkku on raaka varsiselleri :hungry:

imetystä olisi tarkoitus jatkaa vielä mutta nyt poika on keksinyt kuinka hauskaa onkaan purra hampaat yhteen, vetää nänniä hampailla ja sitten nauraa äidille kun äiti ulvahtaa kivusta. aiemmin teki tuota vaan silloin tällöin ja unohti koko jutun mutta nyt siitä on tullut jo tapa, johon lähestulkoon jokainen imetyskerta päättyy. tosi kivuliasta joten en ole enää yhtään niin varma siitä että kuinka pitkään imetyd

Mmaljo, teillähän on siellä pikkukaverilla kohta koko kalusto suussa! :) varmasti komea hymy jo hänellä

me tuskin käydään missään valokuvauttamassa poikaa, onkohan lähin valokuvausliike missä lie asti. kuulostaa hyvältä tuo että saa itse valita ammattilaisen otoksista Pikkunöösä.

me otetaan miehen kanssa kuvia pojasta muuten vaan ja tarkoitus olisi kerätä niistä tasaisin väliajoin kuvakirja. ensimmäinen tilattiin kun poika oli 6 kk ja seuraava varmaan 1,5 vuotiaana
 
Meillä on otettu ensiaskeleet :love7 ja kovasti harjoitellaan tuota kävelyä aina muutama askel kerrallaan :) seisoo ilman tukea. Ikää poitsulla nyt 11 kk ja 1,5 viikkoa :) Päivähoito aloitettiin viime tiistaina ja poitsu on hyvin viihtynyt kyllä. Onneksi. Äiti ei oo kyl ihan hirveen hyvin viihtynyt töissään, kun omat hommat alkaa vasta helmikuussa.. Mut eiköhän tää tästä, aamuherätykset vaan on ihan hirveitä :hungover:

Me mennään 1 v kuvaan, mutta en ole vielä ehtinyt varailla, niin en hintojakaan tiedä vielä :D

Hyvät synttärit kaikille jo 1 v täyttäneille!!
 

Liitteet

  • DSCN0718.JPG
    DSCN0718.JPG
    470.3 KB · Katsottu: 17
Juuh ja hampaita tulossa lisää koko ajan :D

Me ollaan jo lisäilty tavallista maitoa ruokaan ja syöty viiliä, jogurttia, raejuustoa, tavallista juustoa... :)
 
Tällä nyt harjoiteltu kävelemistä 1,5viikkoa ja nyt maanantaina tuli 11kk täyteen. Kuvat käydään jossain ottamassa. Ja olen pitkin vuotta tehnyt ifolorilla kirjaa, minun ensimmäinen vuoteni. Eli kuvia ensimmäiseltä vuodelta. Tein esikoisesta samanlaisen ja siitä tuli hyvä. Kun nää kuitenkin oppii TODELLA paljon ensimmäisen vuoden aikana niin on kivakatsoa mitä oppi milloinkin.
 
Me juodaan jo tavallisilta punaista maitoa. Tai olen lisännyt korviketta ja maitoa. Ja tänään loppu loputkin korvikkeet joten huomisesta lähtien mennään tavallisella maidolla. Lisäksi ollaan syöty rahkaa, juustoa, raejuustoa, viiliä, jugurttia.

Meil vaan tuo lämpimien ruokien syöminen on aivan stopannut. Ei siis syö lounasta tai päivällistä. Siis lämpimänä. Kylmänä saattaa mennä pari lusikallista ja sitten stoppi. No ollaan sit syöty rahkaa, kiisseli, pannaria, pilttejä. Toivon todella et tää lakkoilu loppuu. Muutenkin ei tuu riittävästi painoa ja nyt tämmöistä.
 
Me ollaan juotu jo kolmisen viikkoa ainakin normimaitoa. Juustoa ei muuten ollakaan vielä maisteltu, lukuunottamatta raejuustoa...pitääkin maistattaa huomenna. Mä oon tykänny antaa sekasin rasvatonta ja kevytmaitoa. En tiedä miksi...laitan aina suunnilleen puolet ja puolet pulloon. Meillä syödään hyvällä halulla jopa raakaa sipulia (pari minipientä palaa oon antanut, mut olis varmaan syöny enemmänkin) ja muutenkin mausteiset ruuat kyllä uppoaa, haluaa maistiaisia aina meidän aikuisten lautaselta...eilenkin tein kanapastaa, mihin laitoin pari valkosipulin kynttä ja kokonaisen chilin (poistin toki siemenet) niin halus ruokaa lisääkin, kun annoin muutaman pastan ja kanan palan hänen lautaselleen. Ja äitin mukista aamuisin on saatava maitokahvia maistaa :) Melkein kaikkea on kyllä jo maistanutkin mitä me aikuiset on syöty ja kaikki on kyllä ihan sopinut, ei oo mitään oireiluja sen puoleen ollut...
Järkkyä miten kylmää teilläpäin blaueblumme!!! Ootteko muuten suojanneet lapsen poskia ulkoillessa kovemmilla pakkasilla? Mulla tuli mieleen, kun tänäänkin ulkoiltiin reilun tunnin verran (puolen tunnin pätkissä) -13 asteen pakkasessa ja posket tuli niin kylmiksi ja punaisiksi jotta olisiko niitä pitäny jotenkin esim. vaseliinilla suojata? Mut sit aattelin, että eikö ne "keräisi" vain enemmän kylmää jos niissä olisi jotain rasvaa??
Toivottavasti teillä Onnellinen on vain lyhyt "lämpimän ruoan lakko"! :D
 
Pikkunöösä, mulla on Madaran lasten suojavoide jota aiemmin levitin poskille aamuisin, jos myöhemmin oltiin menossa ulos. mies piti minua pöljänä, hänen mielestään koskaan ei pitäisi levittää rasvoja kasvoille jos on talvella menossa pihalle. olen kyllä normaalien rasvojen suhteen samaa mieltä

no, ihan yhtä ne paljon ne posket on helottaneet ulkoilun jälkeen, oli suojarasvaa tai ei. ja se voide on myös aika jankkia, vaikea saada imeytymään kuiville poskille

me aika hyvin skipataan kaikki ulkoilu jos on vähänkin enemmän pakkasta ja käydään esim autolla kaupassa pulkan sijaan. odotellaan kevättä.

en muista olenko tänne vielä kirjoittanut mutta mieshän hankki jo tulevia vuosia ajatellen pienelle miehelle oman moottorikelkan. se on sellainen miniversio jollaisia tehtiin joskus 90-luvulla, kittycat nimeltään. ne on kiven alla tätä nykyä, niin osti heti kun kuuli että joku kauppasi Muoniossa sellasta. tuossa se odottaa pihalla että kuski kasvaa :joyful:
 
Mä muistelin kans, että äiti pienenä joskus meille laittoi jotaki vitalis-merkkistä, muistan vielä sen rasiankin, kai sitä kaupassa vieläkin on..En taida nyt kuitenkaan mitään rasvoja ostella, eikö ne siitä karaistu, kun muutaman kerran käydään ulkona. Ei mekään ulkoilemaan mennä jos pakkasta on enemmän, kun -15 astetta.
Vähän hienoa, jotta on oma moottorikelkka jo odottamassa. Meilläkin on sähköauto pojalle jo mummolassa oottamassa kesää :)
 
otsikon mukaisesti, täällä pieni kujeilija on alkanut rakentelemaan kiipeilytelineitä itselleen. hetkessä pahvilaatikko on työnnetty vasten keittiönkaappeja, pieni mies pungertanut itsensä laatikon päälle ja noussut kaappien kahvojen pienoisella avustuksella tavoittelemaan kahvinkeitintä :P

toisena hetkenä iso leluauto kipataan kyljelleen ja sen päällä horjuen annetaan huonekasvin oksille kyytiä, lelua apuvälineenä käyttäen kun muuten ei yllä

kaikki mikä on seikkaperäisen tutkimuksen esteenä, tullaan siirtämään. hän ilmiselvästi ottaa tilan haltuun =D

ei siis parane herpaantua hetkeksikään, sillä tämä herra tietää hyvin mikä on kiellettyä ja silloin toimitaan äärimmäisen vikkelästi ja päättäväisesti.

helpottavaa on, että hän oppi jokin aika sitten tulemaan jalat edellä alas sohvalta ja sängystä, ei tarvi enää kauhulla odottaa milloin syöksyy pää edellä alas

eilen illalla oltiin taas uutuusjännän äärellä. annoin viimein periksi kun poika on havitellut jo pitkään minun värikyniä kaapin perältä ja nostin ne esille. hän levitteli ne pitkin keittiön lattiaa ja hetken niitä siinä lajiteltuaan äidin suureksi hämmästykseksi haki olohuoneesta mainoslapun ja alkoi piirtää kynällä paperille. en ole tajunnut että nyt jo voisi antaa lapselle piirrustusvehkeet, olen ajatellut että se aika on jossain siellä tulevaisuudessa. lapsi on seuraillut meidän touhuja niin tottakai hän tietää mitä kynällä tehdään. mua niin hävettää kun jatkuvasti aliarvioin tuota pikkutyyppiä :oops:

äitini kertoi että allekirjoittanut itse on ehtinyt kuvittaa kokonaisen valkoisen seinän ennen kuin lähti kävelemään! olen kävellyt jo kymmenkuisena, eli ehkä ne kynät olisi voinut kaivaa sieltä kaapista jo paljon aiemmin
 
Meillä kans rahin kautta osataan jo kiivetä sohvalle ja ihan itse sen keksi, että sitenhän sohvalle pääsee. :D Ja arvatkaapa mitä, poitsu otti ensiaskeleensa tasan yksivuotis-päivänään, ihan kuten äitinsä aikoinaan. Lauantaina synttäreitä sitten juhlittiin ja pitihän sankarin saada koirakakku.
 

Liitteet

  • kakku.jpg
    kakku.jpg
    495.8 KB · Katsottu: 12
  • tarjoilut.jpg
    tarjoilut.jpg
    551.9 KB · Katsottu: 13
Takaisin
Top