Uusi Vauva kuumeilu

Keijuli

Näppärä viestien naputtelija
Joo-o..niin se vaan on et mie taidan potea jo uutta vauva kuumeilua..Kovan harkinnan alla on et josko sitä tän mammaloman aikana viel pistäs uudelleen alulle..Pitäähän sitä saada hyvis ajoin saada leikkikaveri tytölle..Mie taidan olla ihan kahjo..Eihän tää meitin tyttö ole kun vasta 2viikon kuluttua 3kk:tta..Tulin tuossa viikonloppuna mietittyä jo töihin paluuta sitten joskus ja sekös vasta rupes ahdistamaan...Eli olenko mie ainut joka on ihan "Bimbo" tälläsen kuumeilun suhteen :D :/
 
Mä kans kuumeilen, mut mä kuumeilen aina :) Meillä vaa se tilanne et nyt taitaa tota kuumeilua joutua kärsimään muutaman vuoden ennen seuraavaa.
 
mä oon kirjottanukki tänne että seuraava vasta n. parin vuoden päästä.. mutta oon alkanu näkee unia et oon menos synnyttää toista vauvaa yms:D et kai mäki sit sisimmässäni kuumeilen toista. kuntää vauva aika tahtoo mennä nii äkkiä:D tarkotus olis kyl mennä töihi vielä ennen seuraavaa :D mut eihä mikää toki mee niinku suunnittelee :D
 
Mä haluun ensinnäkii nää mun kilot veks ennen seuraavaa. Ja se raskausaika ei ollu mitään ihaninta mitä mielialoihin tulee, varsinkii vika kolmannes. Siinä oli niin paljon myös muilla mussa kestämistä että... Toisaalta olis kivaa jos Tyynekin sais rauhassa kasvaa :binkybaby Silti se kokoajan mielessä kummittelle, joskus jopa niin pahasti et itkettää. Ihan kamala kaipuu. Ja pahint on ku mä tiedän et se ei koskaan mee mul pois, vaik niit lapsia tekis kymmenen.
 
Mulla ei niinkää ole vauvan kaipuu, ihan tarpeeks tekemistä jo muutenki tässä huushollissa. Mutta mulla on kaipuu raskautta kohtaa, kaikki mitä se sisälsi ja jännitystä koska syntyy ja myös synnytystä ja niitä ensimmäisiä hetkiä vauvan kanssa.. Ja joo, tuskin se raskauden kaipuu häviää koskaa.
 
Mäkin oon jo vähän kuumeillut :Heartred ääähh!!! :D on kieltämät aika yllättävää! Vaik pikkuinen mussuka onkin niin pien vielä :) mutta mies totes pahimman koliikin pyörteissä että ei enää ikinä!! No toivottavasti aika kultaa muistot ja Joskus :wink mutta itse olisin melkeinpä kohta heti perään ehkä tekemään toisen mutta jos sitä sit odotellaan vuos pari, mutta toivottavasti miehenkin mieli tässä muuttuu vielä :)
 
Mulla on kans raskauden kaipuu, tuntuu että halkean kun sitä ajattelen. Nykyisin, kun näen raskaana olevan mamman niin kaiholla ajattelen omaa raskausaikaani. Mutta aion nyt antaa olon tasaantua. Kirjoittelinkin jo aiemmin että ei tunnu hyvältä ajatus raskauspahoinvoinnista ja vauvelista yhtä aikaa. Tänään pääsin jalkahoitoon ja "hoitotäti" puhui miten oli niin paljon kaveria toisilleen kun hänen lapsillaan on ikäeroa 1v 3kk. Niiii-in :)
 
jihuu..en siis ole ainoa :)..Mulla ei jääny mitn kammoa synnytyksestä eikä tää meidän pienoinen nyt niin hankala tapaus ole ollut AINASKAAN VIELÄ! :D etteikö olisi saanut unohtaa kauas toisen vauvan saamisen...Ja toiseksi mie alan olla jo niin "vanha (35v.)" et en hyvin kauas uskalla toisen "hankkimista" odottaa :)..Ja tän ekan raskauden pääsin ihmeen helpolla ei ollu pahonvointeja eikä mitään ihmeempiä.Tai no alku raskaudessa oli ne etovat olot ja kauhiat väsymykset mut ne hävis sit..Ja mie en näitä miun kiloja saa karistettua vaikka päälläni pomppisin eli olen mikä olen :wink
 
Mä kans! Kunhan menkat joskus alkaa, niin sit alkaa taas kanin hommat tosissaan.. :D Ny vaa vähä warm upia ennen tosi toimia sillon tällön.. buahaha... mut ei oo ihan hirvee kiire vielä.. jos ens vuoden aikana lähtis seuraava mukula itämään, niin olisin onnellinen. :Heartred
 
Mul ei oo niin ikävä raskautta, mut synnyttämään voisin lähteä vaikka heti :)

En tiiä liittyykö tähän kuumeiluun, mut näin vauvaunia viimeyönä. Yhes unes huomattiin et Tyynellä onki kaksoissisko, joka on puolet Tyyneä lyhyempi ja kevyempi. Siinä iski tietty paniikki et miten on voinu toinen jäädä huomaamatta. Mummi anto tälle kaksoissiskolle suklaata, jotta saadaa se äkkiä kasvamaan. Ja mulla oli vaan tosi paha mieli, ku olin tietämättäni toisen lähestulkoon hylänny :sad001 Ja sitten se toinen uni; siinä meil oliki viitoset, ja kaikki ihan Tyynen näkösiä :laughing025 Siinä mä sit ihmettelin et kuka on kukakii ja vaan Tyynellä oli nimi. Ja kolmannes unes, oltiin Tyynen kans kaupungilla vaunuilla. Ja ku käytii syömäs jossai, ni vaunut piti jättää ulos ja joku oli sil välii pölliny niist vaunuist renkaat. Ja mitenkää en voinu käsittää et millä sitä pääsee kotia.
 
Niinkö tosiaan, marbles? Mulle ei oo sanottu mitään aikarajaa ja mulle tehtiin sektio.. voi kökkö.. :sad001
 
eipä sanonut mullekaan lekuri yhtään mitään vaikka sektio tehtiin ja kohtutulehdus hoidettiin. Tää on tätä pikkukylän lääkäritoimintaa..
 
Mulla ei itellä oo sektioo takana, mut paril tutul on, ja ainakii meillä päin suositus on seuraavan raskauden alkamiseen sektiosta puoltoista vuotta. Tuntuu toiki vaihtelevan paikkakunnittain kovasti :eek:

Marbles meillä esikkoa yritettii 1v 9kk ennen ku sai alkunsa ja Tyyneä yritettiin 2 vuotta. Oltii jo jonottamassa lapsettomuustutkimuksiin ku testi näytti plussaa. Itteäkii mietityttää miten käy seuraavan kanssa. Ku ei oo tarkotus ihan heti ruveta yrittämään. Mäki haluisin neljä lasta, mut jos mies haluu kolme, niin ehkä pystyn siihen tyytymään(tai sitten puhun jotenkin ympäri joskus hamassa tulevaisuudessa)
 
Mekin tehtiin puoltoista vuotta meidän vauvaa. Lopulta aloin tikuttamaan ovulaatiota ja sit peitto heilu viikon ajan ennen ovista ja jälkeen joka päivä ja pötkötin vähintään puoli tuntia pylly kohollaan, että tyypit saa hyvän vauhdin kohtua kohden.. :D Onneksi ovulaatio oli aina säännöllinen ja lopulta tärppäs. Mä tiesin jo ennen plussaa, et nyt on tärpänny, mut en uskaltanu uskoa siihen ja odotinkin yli joulun, ennenku testasin. Oli jotenkin kauheaa ja ihanaa viettää joulua kun odotti vaan rohkeutta siihen, että uskaltaa testata. Voi sitä iloa, kun se plussa ilmestyi vahvana ja jo ennen kontrolliviivaa.. kolmeen eri testiin piti viel pissiä, et usko.. pissin seuraavallakin viikolla ja taas hypin riemusta. :D Et ehkä se pikku kakkonenkaan ei lähde ees heti itämään.. mut eipä mul viel oo menkkojakaan. :p
 
meillä tuli just sillon marraskuussa vuos yrittämistä kun tärppäs.ja ei ollu vahinkolapsi meillä kun mies melkein 45kilsaa ajo sitä lasta tekemää:laughing002 pirun ovulaatio ku sattu just keskelle viikkoa:).
Mä kans tiesin et oon raskaana ennenku testi näytti plussaa,tunsin kaikkia ihme oireita mitä kirjasin ylös siitä oletetusta tärpistä.ja ite sain lasketuks ajaks sen 17 päivä millon tyttö sit synty,tosin neuvolan mielestä se laskettu ois ollu 12(?) sen takia et ultras oli pien sikiö,no olihan se pien vielä sillon 17 päiväkii ku se synty...mut mä luotan siihen et mä olin oikeessa,tietenkii :happy119
 
Mie osallistun keskusteluun tuolta syyskuisista, kun teillä on tämä niin hyvä ketju :wink Me yritettiin tätä vauvaa 2,5 vuotta ennen kuin tärppäs. Olen koko ajan ajatellut, että haluan ainakin kaksi lasta. Raskausaika ja synnytys olivat minulle todella helppoja ja taisin jo heti synnytyksen jälkeen ajatella, että tämän voisi tehdä vaikka heti uudelleen. Vauva on ollut myös ainakin tähän saakka helppo. Olen aina ajatellut, että haluan lapset maksimissaan kahden vuoden ikäerolla, kuten minä ja sisareni ollaan. Oltiin me niin hyviä kavereita pienenä ja ollaan edelleen. Haluaisin myös olla kotona töistä vähän pidempään, joten sekin puoltaa toista lasta tähän samaan putkeen. Sitten ajattelen, että olisi nämä pikkuvauva-ajat hoidettu samaan syssyyn ja päästäisiin jo joidenkin viosien päästä esim. matkustelemaan ja harrastamaan kunnolla lasten kanssa. Yksi puoltava syy on myös ehkäisy: en haluaisi tähän raskauksien väliin mitään hormonaalista ehkäisyä, koskae-pillerit oli yksi syy, joka sekoitti miun hormoonitoiminnan ja pidensi yritysaikaa. Ja kondomit ei toimi meillä. Voisi sitten toisen lapsen jälkeen ottaa vaikka jonkun pidempiaikaisen ehkäisymenetelmän, vaikka sitten jo niitä hormoonejakin mahdollisesti. Nyt vaan mielessä kummittelee, että entä jos kaikesta yrittämisestä huolimatta lasten väliin tulee useamman vuoden ikäero.. Kun vielä imetänkin ja meinaan imettää vähintään sinne neljään kuukauteen, mahdollisuuksien mukaan jopa puolee vuoteen niin sekin aiheuttaa varmasti jo automaattisesti ikäeroa. Ja jos vielää on jotain muitakin ongelmia tuossa raskautumisessa :sad001 .

Sen olen päättänyt, että jälkitarkastuksessa, joka on vasta joulukuun alussa, meinaan sanoa, ettei me tulla käyttämään tässä mitään ehkäisyä. Mies on vahvasti samaa mieltä kanssani tässä asiassa :)
 
Takaisin
Top