uudet taidot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mohomaha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi että, onnea uusista taidoista!
MEillä vain käännytään. Ei yritä yhtään eteenpäin ryömimällä, ei  mitään sellasta.... Selällä ollessaan pyörii ympyrää. Siinä se. T-E on myöskin sellanen, ettei viihdy yhtää yksin VIELÄKÄÄN! vaan rakastaa vain olla seurustella muiden kanssa ja sylissä voisi istua vuorokauden putkeen..... hellyyttävää mutta välillä aika raskasta...

Meillä on löytynyt  kontatessa kiihdytysvaihde, ihan mahottomia spurtteja ottaa välillä ja kiitää niin nopeesti ettei enää meinaa perässä pysyä emoticon

Oi, ihanaa viirukhan.
Meillä kuulostaa tytön jutut ihan puheelta, jos ne kuulee toisesta huoneesta. Ja ihanaa rääkymiskiljumisääntä pitää, luulis et on kurkku kipeenä rääkymisestä:D
Oikeen sanan kuulosia sanoja on tullu satunnaisesti, anna, äiti ja jotain muitakin. Olin jossain huitelemassa ja mies oli syöttäny tyttöä ja katsonut syöttötuolissa taakseen ja sanonut äitii:)
Matotyylillä mennään meillä eteenpäin ja istuu tyttö ilman tukea. Kerran jopa noussut istumaankin ihan ite.

Voi puhuuko ne joemoticon   mä oon ihan sivuuttanu Liekin höpinät sillä et sattumalta vaan välil sen juttelu saattaa kuulostaa joltain sanalta, pitää alkaa kuunteleen tarkemminemoticon meillä on toi ryömiminen alkanu kunnon vaihteella, ensin varovasti ryömiskeli vaan olkkarin touhu-matolla mut ei aikaakaan kun alko seikkaileen jo muihin huoneisiin, eipä tuu tekemisen puute ku tota kyttäilee! Mut toi itekseen istuminen ei täälkään viel onnistu.

Meillä mennään jo pitkiäkii matkoja ryömien eteen päin.. Kontaallankin aina välillä ollaan, mut eteen päin pääsee nopeemmin ryömien.. :) 
Tänää tyttö yllätti äitin ja isin ku nous ite istumaa pari kertaa lattialla.. :)  Nyt saa kahtoo vieläkii tarkemmin tytön perään jos meinaa istuskella enemmänkii iteksee kun ei vielä kuitenkaa iha varmaa oo tuo istumine, ettei selällee kupsaha kovasti... Eteen päin ottaaki jo aka tatavasti vastaan... Kauhiaa vauhtia sitä tyttö kasvaa, kohta se juoksee jo karkuu. :D Meijä pien vauva ei ookaa enää nii vauva.. :/

Tää on sit hyvä palsta ku vastaukset tulee ennen ku ehtii kysyä :D
Oon täs nyt muutaman päivän mietiskelly et millo aikasintaa voi oikeit sanoi alkaa tulee, ku jollai teist oli se video bookis "äittä, äiti". Venäläin kaveri joskus kysy et mikskä suomalaislapset eka kutsuu äitii ku "äiti" on niin vaikee sana. En osannu sillo vastaa ku ei ollu mitää tietoo asiasta, mut toissapäivään sit kerroin ton videojutun ni ei meinannu uskoo :D:D
Samoin ku skallo ni en oo kovin tarkkaa kuunnellu pojan puhetta, tai ennemminki en oo ajatellu et ois mitää tarkottavii sanoi vaik muute onkii hyvät keskustelut :P

Voi teidän puhuvia vauvojanne! <3

Meillä kun oon hokenu että "äiti, sano äiti, äiti, äiti" niin nauraa ensin hetken ja sitten tulee "täiih".. Isi on "shi" kun hokee pojalle "isi isi isi" :D

Mutta, varsinaisesti uusia taitoja on nyt sitten kaksi! Eikun kolme.. Tai no kaks ja puol..
Roni oppi kiipeilemään! Kuvia liittäisin, mutta loput te tiedättekin miksen näin tee.. Nousi lelulaatikkoaan vasten polvilleen ja siinä sitten kaiveli lelujaan. Olin eilen illalla kurssilla ja silläaikaa oli myöskin ihan itse kiivennyt sitteriinsä! O.o Siitäkin ois kuva mutmut.. Alastulemisesssa oli sitte isänsä auttanut. Tänäänkin olin samaisella kurssilla ja mun äiti oli pojun kans silläaikaa kun mies tulis töistä. Kovasti oli kiipeilyä harrastettu taas ja ties mitä vasten.. Pari kertaa on kuulunu kops kun eihän tuo osaa alas tulla.. Mutta pienellä kitinällä niistä selvitty ku reiluna äitinä oon vaan räkättäny hämmennyksissäni toiselle :D
Toinen taito on nyt sitten konttaus. Kokoaikaa ei kontaten liiku kun ryömien menee edelleen lujempaa, mutta tänään vauvamuskarissa lähti "huomaamattaan" konttaamaan toisen taaperon perään <3 Siinä sitten katoin suu auki kun konttas toista metriä pitkälti yhtäjaksoisesti..
Kaks ja puol taitoa tulee siitä, kun tuo nousee karvaa vaille itse istumaan! ryömimis- tai konttausasennosta kyljelleen (oikeen kunnon poseerausasentoon :D) ja siitä pikkuhiljaa kitkuttaa itteään pystympään, välillä kellahtaa takas kumoon ja välillä pitää vaan ihan hivenen työntää niin toinen istuu!

Voikun nää kaikki on jo niin isoja vauvoja..

Taatu: Meillä myös tuo "poseeraus" asento kyljellään on tuttu. Miehen kans just viikonloppuna naurettiin sille. Netta ei tosin vielä työnnä siitä itseään ylös.

Joo, meillä sitten eilen lähdettiin konttaamaan. Pieniä matkoja vielä... Hitaasti mutta varmasti. Meillä siis jäi kunnollinen ryömiminen välistä. Musta se on niin hurjan näköistä, että Netta konttaa. Se on kuitenkin kooltaan niin pieni (punnitsin just itse omalla vaa´alla 7,6kg).
Netta saattaa hetken pysyä istumassa lattialla, mutta takana pitää olla koko ajan. Todella huteraa istumista, mutta harjotellaan, harjotellaan... =D

Missä on äitin nenä? Nea tietää!!! Se tosissaan kattoo mun nenää ja ottaa siitä sitten kiinni. Huikeeta!!

meillä on tällanen melkein-mies...Kimi melkein konttii ja melkein nousee istumaan... pinsettiote sentään sujuu jo :)

meilläkin sujuu pinsettiote..eilen huomasin kun syötiin banskua vähän(siis Jami söi ite palana) ja Jami otti pöydältä niin hienosti pienen banaaninpalasen <3

niin joo ja meillä osataan sanoa et kukkuu...aiemmin se oli vaan ugggug...mutta nyt muutamana päivänä tullu ihan selkee kukkuu...eka kukkuminen tuli kun söi banaaninpalaa syöttötuolissa ja tiputti banskun lattialle...sit katto sen banskun perään ja huus: "Kukkuu!" emoticon

emoticon ihana.
Meillä sanotaan vaan "gakka" ja useesti hetken päästä kuuluu jonkin sortin ähinää puhinaa kun se alkaa sitä sitten vääntämään.

pakko vielä kertoa toinen Kukkuu-tarina :D

Kimin kans touhuttiin jtn ja se alko "säikytteleen" mua (huutaa HUU ja sit pitää esittää säikähtänyttä ni toinen nauraa ihan vääränä :D )... no sit päätettiin mennä säikytteleen isiä välillä ja kimi huuteli aikansa et Huu Huu, mutta koska isillä oli jotain koneella kesken ni ei kerinny kattoa...sanoin sit Kimille että eikö isi huomaa sua? Ni sittenhän tämä pikkumies huusi täysiä että KUKKUU! ja kyllähän se isi sitten meiät huomas emoticon

ja aamusin jos kimi on nukkunu mun vieres ni se herättää mut ottamalla mua nenästä kiinni ja kun avaan silmät ni se sanoo Hei ja pyörähtää viereen nunnuttelemaan...ihania aamuja sellaiset emoticon  

voihan noi eit ja heit olla vaan sellasia tahattomia äänteitä mut ne tulee aina niin sopivissa paikois et ainakin tämä mamma kuvittelee et ne on ihan tahallisia juttuja :D

Hauska :D
Nea menee aamusin kontilleen sänkyyn ja painaa kädellä reunasuojusta alemmas ja alkaa itkee ja itkee niin kauan kun näkee että nousen omasta sängystä. Gakka tulee sit aamupuuron aikana :D

Meillä poika oppi toissapäivänä taputtamaan käsiä yhteen!! Mä satuin vielä olemaan jumpassa, sieltä kun tulin niin iskä kerto ylpeenä et poika oppi just taputtamaan :)  Ihanan näköistä kun aluksi haparoiden kädet löys toisensa, nyt sujuu jo tosi mallikkaasti, oikein läpsytysääni kuuluu!!!

Mä en ookaan tänne osastolle aikoihin kirjotellu mitään... vaikka taitoja onki tullu:D Oon tainnu kaikki erittelemättä suoltaa tonne 6 kk vauvoihin:D

Mut siis eli meillä opittiin keskiviikkona ite istumaan, menemään istumisasentoon ja pääsemään siitä pois. Konttaamaan lähettiin viime viikolla,, sitä ennen ehkä viikon liikku ryömimällä vähän, ja nyt mennään jo ihan kiitettävää vauhtia. Ja istumaan oppimisen jälkeen on sitten suunta koko ajan ylöspäin, eli pyrkii nousemaan seisomaan kun sopiva tilaisuus (eli tavara josta ottaa kiinni...) tulee.

Päristely tuli taas kuvioihin samana päivänä kun istuminen, pitkään aikaan ei sitä muistanukaan harjotella... nyt ei tarvii siis harjotella vaan ihan päristellään. Ja viime päivinä on myös tullu uudeks jutuks se, että kun istuu (aiemmin syöttötuolissa, nyt itsekseen lattiallakin) niin pitää kiinni toisella kädellä toisen käden sormesta ja ravistelee käsiään! Ehkä se on joku taputtamisen esiaste...:D Pöytää ja lattiaa ja kaikkea taputtaa ihan hulluna. Ja ihan hyvin saa suhteellisen pieniä paloja pöydältä jo vietyä suuhun, eli jonkunlainen pinsettiote toimii.

Mut tosta puhumisesta ei meillä kyllä oo mitään hajuakaan... ei tuu tätätätäätä tai muutakaan pötköä. Sellasta kujerrusta välillä ja sit yksittäisiä tavuja ja hihkumista ja muminoita. Mut ehkä jos oikeen tarkkaan kuuntelis ni jotain sanoja vois sieltä luulla kuulevansa:D

Meilläkin tulee aina välillä tytön suusta äittä, mutta ei kovin usein vielä. Välillä tulee nykimään lahkeesta ja kitisee että "äittä, äittä", muita sanoja en oo vielä huomannut..

Mutta mä oon kyllä ihan tyytyväinen ettei osaa vielä puhua, riittää että tuo esikoinen nolaa mut julkisilla paikoilla :D Eilenkin istuttiin bussissa ja esikoinen hajamielisenä räplää mun takin hupussa olevaa karvareunusta ja yllättäen havahtuu kailottamaan kovaan ääneen "Oi, sinulla on kaunis karva, saanko vähän nuuhkaista sitä?!" Viereisellä penkillä istuva mummeli meinasi tikahtua nauruunsa :) Sillä hetkellä vähän nolotti mutta jälkeenpäin kyllä nauratti, pojalla aina välillä välähtää :D

Takaisin