Uudelleenraskautuneet

nyt hehkutan !
Eilen otin oikee aikaa kuulostella masua ja sielä hennoin pienin liikkein mua potkiitttiin <3 ! Kaikki kunnossa!

Hyvää perjantaita!

Täällä jo paremmalla fiiliksellä tänään, ei ahdista enää niin hirveesti. Oon tuon eskarilaisen pitänyt nyt loppuviikon kotona, kun oon levännyt supistusten takia.
Jenni90: Tulihan noita supistuksia jo kivunkin kanssa ja lekuri määräs mut makoilemaan, ettei pikkuherra vaan synny nyt. Onneks ens viikko on hiihtolomaa eskarissakin, niin ei tarvii poikaa sinne viedä.

Sain jo ajan sinne äitiyspolille synnytystapa-arvioon, 29.4. mennään sopimaan synnytyksestä. HUI!!! Kauheen vaikee on ollut miettiä mitä haluan, enkä oikein vieläkään tiedä... Mies on sektion kannalla. Ja onhan se kyllä niin, että jos siinä on pienemmät riskit niin sitten se on vaan mentävä leikattavaks. Eiköhän siitä selviä ihan niinkun viimekskin, mutta kyllä se hirvittää ja pelottaa... mieluummin ottaisin alatiesynnytyksen.

Ihan järkkyä on ollut nyt tämän oman pään kanssa... tuntunut ettei pää pysy kasassa kaikkien itkujen ja vitutusten kanssa emoticon  Kauheeta kiukuttelua ihan turhista asioista ja vanhojen paskojen juttujen kaivelua... mieskin sanoi etten se ole mä, joka käyttäytyy noin... joku riivaaja emoticon vissiin iskenyt tai jotain. Eilen sitten puhuttiin asioista ja pyysin anteeks rähinöintiäni. Hormonit, niitä voi kai aina syyttää! emoticon

Jaaha, nyt on mentävä laittamaan Onnin ruoka valmiiks, poika tuolta jo näyttää tulevan keittiöön päin. Ja kai sitä pitää itsekin syödä, tänä viikonloppuna taidankin ahtaa itseni ihan umpeen-su klo 20 alkaa paasto ja ma-aamuna pääsen sokerirasitukseen. YÄK!!!

Viikonloppuja!!!

Mä oon kans hirveän kiukkuinen ja nipo joka asian asian suhteeen ! Oikeen ittiäkin ärsyttää kuinka pitää olla niin vmäinen miehelle !
 Ja toinen "ongelma", että mua ei voisi vähempää kiinnostaa, miehen osoittama/antama hellyys, lähella olo, pusut,halaukset ja etenkään seksi. Tuntuu että kuin sormia napsauttamalla kaikki halut on kadonnu! Ja sitten mieskin menettää hermot, kun yrittää halata ja mä vaan työnnän pois ja volaa, taas yksi riita !
Ei mulla viime raskaudessa halut kadonneet ollenkaan...paitsi loppu vaiheessa, kun ei se akti tuntunut kovinkaan mukavalta kun joka paikkaan sattui muutenkin...  mutta josko tämä tästä ja mieskin ymmärtäis ? :)
Pieni pikkukakkonen mua nyt koko ajan pökkii hennoilla kosketuksillaan ! Ihana!

Ihanaa aurinkoista keskiviikkoa kaikille!!!

Nyt kun on kerrankin jopa loistava olo isosta mahasta huolimatta, niin pitää heti tulla hehkuttamaan, huomisesta kun ei taas tiedä. Vauva on ehkä mennyt jotenkin parempaan asentoon, kun olo on nyt ollut kolme päivää jo niin ihanan kevyt ja liikkuminenkin sujuu ketterämmin. Öh, no...ei nyt niin kamalan ketterästi, mutta kuitenkin.

Otettiin miehen kanssa tänään askel helpompaan elämään, kun mies kävi lääkärissä tulevan sterilisaation takia. Vähän kyllä oli lääkärikin pihalla koko hommasta, ei kuulemma tule edes joka vuosi tommosia potilaita hänelle... Haastatteli miestä ja täyttivät paperin, joka puoltaa sterilisaatiota. Luulin, että lääkäri tekee lähetteen koneelle ja sitten odotellaan kutsua toimenpiteeseen, mutta ukko tulikin vaan lappu kourassa lääkäristä ja nyt pitää sitten itse ottaa jatkosta selvää. WHAT?? Lääkäri oli venäläinen, joten ei oikein kielitaito tainnut tällä kertaa riittää... Soitan huomisaamuna sairaalan perhesuunnittelupolille, siellä tietävät miten nyt edetään.

Onni on tänään 9kk! Vasta ens viikolla päästään 8kk-neuvolaan kun viime viikko meni koko porukalla sairastaessa. Käytiin kaikki läpi yrjö- ja paskatauti, onneks selvittiin suht helpolla, mutta kun väkeä on 6 henkeä niin reilu viikko meni sairastaessa.

Piti Jenni90 sanoa, että mulla on taas ihan päinvastoin- hormonit hyrrää jopa häiriöks asti ja meillä seksielämä kukoistaa. Mies on nyt muuttunut sitten Onnin odotuksen, ettei enää pelkää satuttavansa vauvaa. Välillä supistukset kyllä vähän kiusaa, mutta ei ainakaan vielä ole ollut häiriöksi asti kammarin puolella. Muuten sitten reipas lenkkeily tms. fyysinen aktiviteetti tekee tosi häijyä. Mutta mulle kyllä käy tämä kuntoilumuoto ihan hyvin emoticon

Lauantaina onkin meillä jännä päivä, kun vaihdetaan isojen poikien kanssa rooleja-he saavat olla päivän aikuisia ja me miehen kanssa ollaan lapsia (tosin hoidan Onnin siinä sivussa). Pojat on jo puhuneet, että rankkua tulee jos riehutaan, kiukutellaan ym. Ulkoilua pitää harrastaa vähintään 2 tuntia ja illalla nukkumaan klo 22 JOS ollaan nätisti. Tulee varmaan hauskaa! Miehellä saattaa tuottaa hieman hankaluuksia, kun ei saa polttaa ollenkaan lauantaina. Aikoo kuulemma polttaa salaa... ja siitä kun jää kiinni, niin joutuu omaan huoneeseen miettimään. Pojat on aivan innoissaan! Ja me odotetaan kauhulla, minkälaisia vanhempia pojille ollaan...

Tämmösiä tunnelmia siis täällä... nyt syömään ja sitten katsomaan noita Oslon kisoja.
Hyviä vointeja kaikille!

En oo ikinä kuullu tollasta roolivaihtoa, enkä nähny ees amerikkalaisis telkkariohjelmis ;D Kuulostaa hauskalta, kerro sit millai päivä teil oli! Ainut mikä nyt vähä vastaava juttu ees, niin meil oli joskus ala-asteella viikko silleen että oltiin neljän hengen pulpettiryhmissä ja jokainen vuorollaan oli yhden päivän opettajana kolmelle muulle ryhmäläiselle, oli vaan tietyt jutut mitkä piti käydä sen viikon aikana.
Ja ehkä tökeröö kysyä mut kysyn kuitenki :D Eli eiks sut leikata (vai oliks teil viel synnytystapa-arvio tulos...), niin miksei tehä sitten sulle sitä streilisaatiota samalla? Voi olla et oot joskus jonnee selittänyki mutten muista. Tuli vaan mieleen kun sillon sairaalassa huonekaverille oli tehty sektion yhteydessä. :)

Meillä on np-ultra nyt takana ja ihania uutisiahan sieltä saatiin!! JEEJEEJEE! emoticon
Meidän aikaisempi nimitys "papu" vaihtui nyt sitten "pirpanaksi" koska ei hän näyttänyt yhtään enää papulta :D Kaikki oli just niinkun pitääkin! Siellä se pieni mennä viuhtoi niin mahotonta vauhtia että! Just kun se ultraaja oli saanut hyvän kuvakulman niin pirpana näppäränä käänsi selän meille :D Kaikki sormetkin saatiin laskettua. emoticon  Tää mamma on nyt kyllä NIIN yltiö happy!!!! :))

Rakenneultraan varattiin samalla aika ja se olis sitten 3.5 rv 20+4 <3
Eka kolmannes takana!! HIPHURREI!!! emoticon

Tässä vielä kuva Pirpanasta emoticon

Hehe, Tyttö Koo kuinka hauskalta kuulostaakin! Kerro ilman muuta montako rankkua saitte jne :DD

Onnea LauraElina! Hymy nousi huulille. Oon onnellinen teiän puolesta.

Hienoa että saitte hyviä uutisia pikku pirpanasta <3
*haikeuden huokaus ja leveä hymy*

Heippa!

Maailman mukavin viikonloppu vietetty poikien kanssa, pojat nauttivat aikuisen roolistaan ja me miehen kanssa toteltiin hienosti. Ei tullut rankkua mistään, vaikka mies polttikin salaa kun oltiin ulkona... Ruuaksi saatiin Heseä, nam! Ja illalla oltiin koko sakki niin väsyneitä, että luovuttivat roolinsa takas meille ja menivät nukkumaan. Jotenkin tosi rankka päivä oli, kai sitä sitten eläytyi tuohon lapsen asemaan niin täysillä =D

Cira kyseli tuosta sterilisaatiosta... Joo, oon menossa sektioon ja samalla mun piuhat katkotaan mutta mies haluaa myös itselleen tuon toimenpiteen. Oon niin onnellinen tällä hetkellä, ettei tämän jälkeen tarvitse olla raskaana. Pääsee aloittamaan ihan kokonaan uuden elämänvaiheen eikä tarvitse miettiä sterilisaation jälkeen ehkäisyä. Täälläpäin kuulemma nuo operaatiot on keskitetty Peijaksen sairaalaan, miehen pitää soittaa sinne nyt maanantaina ja kysyä, ottavatko tuon ihmepaperin vastaan ja tekevät siellä oikean lähetteen... tk-lääkäri siis mokasi kun ei laittanut lähetettä mihinkään vaan antoi miehelle mukaan pelkän haastattelupaperin... ja jos hän ei asiasta mitään tiennyt, olisin pitänyt kysyä neuvoa, eikä laittaa potilasta asialle. No, eipä tässä onneks ole mikään hengenhätä homman kanssa. Ja kun mulle tehdään se sektion yhteydessä niin tehohan alkaa heti, miehellä siittiötuotannon loppuminen kestää kauemmin.

Eilen kun mittailin isäni verenpainemittarilla omia paineitani, niin mies halusi tarkistaa omat paineensa. No, paineet oli tosi ok, mutta lepopulssi... kokoajan 170-195emoticon Luultiin ensin että mittari olis rikki, muttei se ollut. Kyseessä on joku rytmihäiriö, (tosin oireeton) joko flimmeri eli eteisvärinä tai sitten tiheälyöntinen rytmihäiriö eli takykardia. Seurailin lukemia koko päivän ja soitin päivystykseen kysyäkseni neuvoa. Sanoivat että jos ei aiheuta oireita niin riittää että menee maanantaina työterv.huoltoon.sydänfilmiin, mutta jos jotain tulee niin heti päivystykseen. Tänään pulssi on sitten nakutellut 9kymppiä eli normaalimpaan suuntaan mennään, mutta vähän kyllä huolettaa.. Ja eilisen manasin noita perhanan miehiä, kun niitä ei koskaan saa lääkäriin!!!! Tää on kuitenkin vähän eri asia kuin joku nuha... Mutta sen verran taisi säikyttää, että mies sanoi menevänsä huomenna aamusta työterkkariin ja sitä kautta sitten pääsee/joutuu varmaan eteenpäin.

Kaikenkaikkiaan vkl oli tosi mukava, vaikka toi pulssihomma sai vähän mullakin sydämen tykyttämään... Toivottavasti kyseessä oli ihan vaan tilapäinen juttu, mutta on se silti tutkittava. Ei ole normaalia, että lepopulssi hakkaa kahtasataa kun ukko makaa sohvalla...
Jeps, nyt kutsuu Monopoli, lautapelisunnuntai menossa täällä.
Hyviä vointeja!

Me käytiin eilen neuvolassa ja siellä oli kaikki hyvin. Hb tipahtanut 144-->131, mutta on edelleen hyvä. Verenpaine edelleen matala. Pissa puhdas ja kaikki muutkin ihan kunnossa. Sf-mittakin otettiin ja se oli 12. Th sitten yritti kuunnella dopplerilla sydänääniä, muttei oikeen kunnolla niitä löytänyt. Pari kertaa sai ne pikku hetkeks kuuluviin ja silloin syke oli jotain 130 pintaan. Sitten th kysyikin että halutaanko käydä ultralla kurkkaamassa kun se on vapaana. Tottakai haluttiin! Eikä ihme ettei doppleri kunnolla löytänyt sydänääniä kun istukka olikin etuseinämässä ja vauva just sopivasti poikittain sen takana :D Sit tulikin yllättävä kysymys: haluatteko tietää sukupuolen? vastattiin, että kyllä me halutaan tietää, johon th vastas että poika näyttäis olevan ja näytti ruudulta meille todisteita. Ja pakko myöntää että jokin siellä jalkovälissä heilui! Meille tulee siis POIKAVAUVA!!! Miten ihanaa kun tyttö jo on! Eihän tää nyt vielä sata varmaa oo ja rakenneultrassa varmasti pyydetään vahvistusta, mutta tämän innoittamana muutin tuota tickeriä vähän poikamaiseksi ja kirpputorilla eilen iltapäivällä käydessäni ostin pienen ihanan sinisen bodyn emoticon

Voi jukranpuju!

Onnea kaimalle!! :) voi vitsit, mä kun aina jotenki näin että teille tulis toinen tyttö, sellanen ajatus päässä. :D Ihanaa lukea näitä teidän odottavien uutisia.

Brianna mä oon ollu alusta asti kans aivan varma että saadaan toinen tyttö ja ton uutisen jälkeen on ajatukset ollu ihan sekavia :D Moni moni muukin on sanonu, että tyttö sieltä taas tulee. Jarkkohan aikoinaan halus saada tytön ja sen se sai niin olisittepa nähny sen ilmeen kun se th sanoi poika. Se mulle eilen silmät loistaen selitti kuinka se sitten pelaa pojan kanssa jalkapalloa :'D

LauraElina; ihanaa, kaikki hyvin siellä ja onnea pojasta emoticon

Meillä oli tänään aamulla neuvola ja kaikki ok. 
8.3.2011 RV 22+2
paino +400g/viikko
RR 122/71
Hb 123
FS mitan otti se sijainen joka sielä oli ja se ei sitä mulle sanonu eikä kirjottanu korttiinkaaan!  Joka mua suunnattomasti vituttaa!
sydämensyke oli pikkuisella  125-145
liikkeet + 

Sitten meillä oli tänää myös rakenne ultra ! Maailman mahtavin kokemus.  Saimme ultran 4D:nä. Ja kaikki oli hyvin. 

Kuvia joita pienestä prinsessasta saimme.  Mukana myös muutama "normi" kuva. 

Meidän pikku neiti haukotteli. <3
Elikkäs saimme tietää, että saamme pienen prinsessan!  Ja mä oon niiin onnellinen ! Sitten meillä on prinssi ja prinsessa. Mikä voisi olla ihanempaa.  TOki aina varauksella saa olla tuon sukupuolen kanssa. Mutta aika varmalle kätilö sen sai kuulostamaan <3

Täällä menee ihan kylmät väreet kun näitä lukee! Onnea LauraElinalle pojasta ja Jenni90:lle tytöstä! Mullakin on sellanen fiilis, että jos saa pojan nii kaikki on poikia ja taas toistepäin, se tuntuu mielettömältä kun ei ookkaan niin. Omas suvus on just tällä kaavalla menty, minä olen poikkeus kun kahden isoveljeni jälkeen ilmestyin maailmaan. Oli siinä kuulemma vanhemmilla opettelemista, kun ei tullutkaan kolmatta poikaa vaan ensimmäinen tyttö. Mutta hurjan paljon onnea!! Myös Tyttö Koolle pojasta vielä :) Tietääkös Viirukhan sukupuolesta?

Meilläkin kun on poikavoittoin suku; tyttöjä ei oikeestaan ole kun minä! Kaikilla poikia. Nyt kaikki on ihan haltioissaan kun saadaan tyttö sukuumme <3 IHANAA !

Eilen pesinkin kaksi koneellisia vaaleanpunaisia vaatteita joita sain ystävältäni; ja voi että ihania ! Nuo mini legginssit ja tunikat! Voika olla ihanempia, pikku farkkujen rinnalla :)

Kuulkaas kohta tuplamammat <3 saattekote samanverran äitiysrahaa mitä saitte nytten? vai joko tiiätte sen? kuulin juoruja että jos kolmen vuoden sisällä tekee toisen niin saisi samanverran vaikkei tilanne olisikaan enää sama?

Ja aivan ihanaa kun jo nuin moni tietää sukupuolenki teistä <3 kaiholla lueskelen näitä kirjotuksia<3<3<3

Mä en tiedä, enkä oo edes ottanut selville. oon ollu siinä uskossa että saman verta tulee mania.....

Täälä taas koetellaan. Viimeyönä heräsin taas maha kramppeihin, no menin  vessaan ja se auttoi... Sitten aamulla neuvolasta soitettiin, että pissa näytteessä jotain, jonka vuoksi heti huomenna aamulla labraan ! 

Huomenta kansalaiset!

Tänään olis vihdoinkin Onnin 8kk-neuvolalääkäri, vähän jälkijunassa mutta parempi myöhään... Poika tekee nyt taas urakalla hampaita ja sen kyllä huomaa; ukkeli on ihan kauheen äkäinen ja kiukkuinen kokoajan ja öisin kitisee. Kunpa hampaat tulis äkkiä, niin päästäis takas normieloon!

Mulla on torstaina oma neuvola, jotenkin en jaksais siellä kokoajan käydä...just kk sitten olin eikä tää olo ole mihinkään siitä muuttunut. Sydänääniä voin kuunnella kotona ja mitata verenpaineet ym. Ja senkin jo tiedän, että tää äijä on myös tiukasti perätilassa. Tietty onhan se hyvä käydä vaikka sitä pissaa kyttäämässä... Niin, ja saahan sieltä uudet luvut myös tähän omaan painoonsa... emoticon vaaka löytyy kyllä täältä kotootakin. No, sinne nyt sitten mennään anyway.

Kattili, kyselit tosta äitiyspäivärahan määrästä... Juu, sama summa tulee jos tulee 2 lasta 3 vuoden sisään. Itse oon tähän tilanteeseen tosi tyytyväinen, koska pärjätään ihan kivasti vaikka oon kotona. Katsoo nyt sitten kuinka kauan oma pää kestää kotonaoloa, mutta ainakin toistaiseksi oon viihtynyt ihan hyvin.

Ajatelkaa, täällä on menossa jo 30. viikko!  Vähiin käy... varsinkin jos sektio on taas n. viikkoa ennen laskettua aikaa! Vähän alkaa taas pikku paniikki iskeä, että aika loppuu kesken, etten mä ole valmis leikkuriin... Vaikka olo on ollut tosi tukala jo tosi kauan, niin aina näihin aikoihin tulee se tunne, että tää on mennyt ihan liian äkkiä, ei ole ollenkaan semmosia "tulisnytjo"-fiiliksiä, haluaisin vaan saada lisää aikaa.
Ja sitten samalla tulee entistä enemmän tietoiseksi, että tämä pieni jää meidän vikaks vauvaksi. Kai sitä jonkinlaista luopumista tekee itsekseen...ja sitten toinen puoli on se, että oon iloinen, ettei mun tarvitse enää olla tän jälkeen raskaana. Kaikista näistä mun raskauksista tämä on ollut henkisesti hankalin ja fyysisesti myös.

Jep, nyt pitää alkaa laittamaan itseään kuntoon ja viedä toi eskarilainen päiväkotiin. Sitten neuvolaan ja kauppaan... Onneks mies pääsee tänään jo sen verran aikaisin, että tulee hakemaan meidät neuvolasta ja päästään autolla kauppareissulle.
Hyvää alkavaa viikkoa ja vointia kaikille!

Takaisin