Uudelleenraskautuneet

No Huhhuh! emoticon tää mamma sai aamulla semmosta kyytiä mieheltä, että vieläkin on koko kroppa ja mieli sekaisin...hih... Ja muutenkin on ollut tosi ihana viikonloppu. Eilen oltiin syömässä ja voi nam... valkosipulietanoita alkuun, sitten kunnon pippuripihvi ja jälkkäriks tiramisua. Kuola valuu vieläkin.

Onni on kummitädillään, yö oli mennyt hienosti eivätkä ole vielä ihan ranteet auki pojan kanssa. Oon niin äärettömän kiitollinen, että meillä on ympärillä semmosia ihmisiä, jotka ottaa poikaa yökyläänkin, että saadaan välillä olla ihan ilman kaikkia lapsia. Niistä yhteisistä, kahdenkeskisistä hetkistä saa niin paljon virtaa ja energiaa arkeen, tässä kun kuitenkin on aikamoinen pyörittäminen.

Nyt pitää ottaa koira ja lähteä lenkille, ihana auringonpaiste on ulkona!

Lauralle vielä paljon onnea!!! Ihanaa että kaikki on ok!

Lääkärineuvola olis nyt takana päin ja kaikki hyvin pikkuisella<3 Sydän sykki edelleen oikein mallikkaasti. Mahan päältä tämä lääkäri ultrasi ja sai vähän enemmän viikkoja kun tuo yksityisen äitiysneuvolan lääkäri oli saanut, mutta sanoi luottavansa Juhani Koskinen ammattitaitoon ja la on nyt sitten merkattu noiden aikaisempien ultrien perusteella, 16.9 :) Musta se oli kyllä ekan ultran perusteella 14.9, mutta eipä tolla lasketulla ajalla oo niin mitään merkitystä. Vauva kun syntyy sitten kun on syntyäkseen oli se la ihan mikä tahansa vaikka 16.10! :D

Parin viikon päästä täytyis suunnata verikokeeseen tota sikiöseulontaa varten ja nt-ultraan tulee kutsu postissa sitten kun verikokeen tulokset on selvillä. Seuraava neuvola aika onkin sit 7.3 :)

Huomenna olis Jeminan nimipäivät ja 7kk päivä! Muutamia sukulaisia ja kummit tulee käymään kahveella ja tarkotus olis vääntää kinuski-vadelma täytskäri, korvapuusteja ja vähän voileipiä :) Siinä mulla onkin homma huomiseks kun ukko on töissä ja Jeminaa pitäis hoitaa toisella kädellä kun vääntää pullataikinaa :D

Nää raskausasiat (oma entinen ja tuleva) pyörii päivittäin mielessä. Hienoa kuulla LauraElina, että teillä kaikki hyvin ja rohkenen sanoa että vauva kuitenkin syyskuun aikana syntyy :) Tai no, eihän sitä kyllä koskaan tiedä, itekki otin varaslähdön.

Meillä oli Nean nimipäivät niin lähekkäin ristiäisiä ettei mitään kahveita sen koommin keitetty. Tuore kummisetä oli kyllä ihana ja kävi poimimassa kukkia Nealle emoticon Ja hello kitty helistimen antoi.

Kyllä mäkin luulen, että syyskuun lapsonen tästä aika varmasti tulee! Mun äitille kävi niin kun mua odotti, että kuukautisista laskettuna la olis ollut 8.9, mutta ultran perusteella se siirrettiin 20.9 ja mä synnyin tasan puolessa välissä noita kahta eli 14.9 :D Ajattelinpa yrittää tähdätä tohon mun syntymäpäivälle :D Olis aika kiva synttärilahja!

Ei munkaan aluksi pitäny mitään kahvituksia järjestää, mutta sit vaan yks päivä sanoin meijän äitille, että tervetuloa Jeminan päivä kahville keskiviikkona ja niin noita vieraita tuli kutsuttua sit muutama lisää :)

Iltaa!

Eilen hämmästelin, kun olis ollut vaikka mitä herkkuja tarjolla ja mä valitsinkin tonnikalasalaatin...mies kysyi että oonko kipee vai mikä vaivaa No, nyt olen palannut "ruotuun": heseruokaa just odottelen malttamattomana... emoticon Tänään ollaan pesty mattoja tossa meidän taloyhtiön mattopesulassa ja ihanan puhtaat matot saadaan huomisaamuna!

Kääk ihmiset, mulla alkaa huomenna jo 25. raskausviikko!!! Tänään just oltiin Prismassa ja yks tuttu tuli vastaan ihmetellen, että onko Onni mun...(siis hämmästeli että vielä 3 pojan jälkeen mulla onkin 4. lapsi) ja tottakai sitten meinas saada kunnon slaagin, kun tajusi että masussa on jo seuraava tulossa. Enää en niin ota itseeni ihmisten reaktioista, lähinnä kiva antaa shokkihoitoa ja katsoa ihmisten kauhistuneita ilmeitä... heh emoticon

Siirrettiin sitä Dublinin reissua kuukaudella eteenpäin, kun hinnat laskee syyskuusta niin paljon, että säästetään iso raha siinä. Mun pitää alkaa jo nyt psyykkaamaan itseäni että kykenen tulemaan lentokoneeseen... en pelkää mitään maailmassa yhtä paljon kuin lentämistä emoticon Mutta mä haluan lähteä tolle reissulle ja selvisin nipinnapin järjissäni Prahankin lennosta vajaat 5 vuotta sitten...

No nyt tulee heset, pitää mennä...

Vointeja kaikille, hyvät viikonloput ja tulkaahan kertomaan kuulumisianne!

on näitä vaan niin ihana lueskella vaikka itsellä ei ookkaan raskaus haaveissa ainakaan seuraavaan kolmeen vuoteen (isäntä tosin on sitä mieltä et vuoden päästä vois jo laittaa uutta aluille :D )... 

Lauralle onnea hyvistä ultrakuulumisista...se on jotenkin niin mahtava hetki kun eka kerran kuulee ne pikkuisen sydämenlyönnit emoticon

ja tyttö koota saa kyllä kadehtia, niin niistä aamukyydeistä kun tulevista matkoistakin emoticon 

Viirukhan Mä näin kans viime yönä unta, että papu (miehen kutsumanimi tälle syystähdelle) synty rv 26 ja eli muutaman päivän, jonka jälkeen kuoli. Mä olin jostain syystä päässy jo kotiin sieltä ja sit olin käymässä mun äitillä kun sairaalasta soitettiin, että vauvan sydän ei enää lyö. Kysyivät sitten, että halutaanko me vielä kuitenkin nähdä vauva ja pitää sitä sylissä. Kyllä haluttiin ja sit mentiin sinne ja kun sain sen vauvan syliin niin aloin itkee, et se oli mun vika kun en ollu siel sairaalassa sen vauvan kanssa. :/ Ihan hirvee uni!! Itkee pillitin yksin sängyssä ja mieskin heräs (onneksi!) lohduttamaan. Onneks oli vaan uni! Se oli jotain ihan hirveetä :(

Hyi kamala noita uniaemoticon 
Mä oon kans nyt raskausiakana nähny tosi kummallisia unia ;s
Onnea kun kaikki hyvin LauraElina!

Täälä pikkukakkosella kaikki hyvin ja viikkojakin jo mukavasti kertynyt [: Jotenkin se aikaa vaan menee siivillä? Päivät menee Turo-Eemilin kanssa touhutessa ja sitten kun saan poitsun päikkäreille, niin olis kaikkia hommia, niin on vähä tämä kirjoittelu jääny... Vaikka kyllä FB on aina auki, olin sielä tai en eli liekö vaan saamattomuutta :"D
 MEillä olisi 8.3 rakenneultra ja nyt ollaan päätetty, ettei haluta tietää sukupuolta. Viimeksihän me tiesimme, että poika olisi tulon päällä, ja poikahan sieltä tuli.  Tosin viime neuvolassa oli sydänäänet 159 ja samoilla viikoilla Turo-Eemilin kanssa oli 145; joko on vilkas poika tai josko olis tyttönen <3 ?

Mulla on aina ollu tosi voimakkaat unet ja raskausaikana ne oli kans ihan ihmeellisiä. Tossa toissayönä näin sellasta unta, että mun 9v. serkun äitin laitto mulle multimedian tyttönsä kuvasta ja siinä luki viestinä, että Eerikan kädet amputoidaan. Samassa se äiti oli mun silmien edessä ja selitti siitä kuinka ne kädet ei toimi normaalisti ja ne vaan pitää nyt amputoida :DDD

nimenomaan juurikin ihan pimeitä unia! Mä oon nähny nyt kauheesti kaikkia pettämis unia ! Siis, että mun kaveri on pettänyt miestään tai sen mies mun kaveria; ihan sakeita  :D
Ja kun ne tuntuu niin tottavie todellisilta!

Noniin nyt sitten itsekin saa siirtyä odottajiin, elikkäs eilen illalla positiivinen tulos, la on siis jos kaikki menee hyvin joskus lokakuun loppupuolella, Joona täytti tänään 8kk joten 1v5kk tulee olemaan ikäero lapsosillaemoticon

Onnea Suskille plussatestistä!!!

Vitsi teitä odottajia on jo monta!!! Omasta puolesta toinen ois tervetullut jo, mut mies ei oikein vielä oo lämmenny ajatukselle... Kuulemma sit kun meen töihin taas niin sit voi alkaa yrittää...Elokuussa kyllä meen töihin, joten eipä tohon enää hirveen pitkä aika oo :) 

Moikka ja Suskille onnittelut plussasta!

Tänään oli taas aamulla semmonen fiilis, että toivoin omistavani ihan ikioman mahan tän järkyttävän möhiksen sijaan (sitä saa ihailla tuolla Facebookin puolella)... Nyt olis rv 25+2 eli laskettuun aikaan vajaat 15 viikkoa jäljellä, en mahdu toppahousuihin, takki menee enää just ja just kiinni, vetoketju aivan pinkeenä mutkalla, suoraan sanottuna vitutti viedä eskarilaista päiväkotiin kun en pysty kävelemään ilman supistuksia kunnolla...

Huomenna olis neuvola ja eka lääkäri. Siellä sit aletaan puuhaamaan niitä mun seurantakäyntejä äitiyspolille. Ja sitten pohditaan siellä myös sitä sektiota, mennäänkö siihen taas vai yritetäänkö alakautta. Sen olen jo päättänyt, että jos kohdun repeämisen riski on iso, niin sillon en halua yrittää. Mutta mikä sitten on iso riski ja mikä ei... no, aikaa on vielä miettiä ja ihmetellä.

Mitään sen ihmeempiä ei tänne kuulu, aika väsynyt olo on ollut. Valvon öisin niin paljon turhan takia että päivisin on tullut otettua päikkäreitä jo aika kauan. Jospa nyt menis selälleen, massu täynnä siskonmakkarasoppaa...

Onnea Suskille plussasta ja Viirukhanin tavoin toivotan tervetulleeksi uusintakierrokselle!! Meitä alkaa olla jo ihan monta ja kivasti eri kuukausille ollaan jakauduttu emoticon  (mä en jotenkin koskaan löydä tilanteeseen sopivaa hymiötä näistä uusista!)

Mulla pahoinvoinnit on vähän alkanu helpottaa. Välillä tulee sellasia ällötys kohtauksia, mutta kertaakaan en siis oo joutunut vielä oksentamaan. Yökkimään kylläkin.
Mulla on taas jotenkin niin tyttöolo. Ihan niinkun oli Jeminastakin. Saa nähdä kuinka käy. Pitkän pohdinnan jälkeen päätettiin kuitenkin ottaa selvää tästä uudesta tulokkaasta. Täällä sen voin ehkä sitten tulevaisuudessa paljastaa, mutta sukulaisilta ja tutuilta ajateltiin pitää salassa.
Reilut pari viikkoa olis vielä np-ultraan 4.3 ja sitä odotellaan kovasti! Sit ehkä uskaltaa jo paljastaa muillekkin :)

Tervehdys ja terveisiä tän päivän neuvolasta&lääkäristä!

rv: 25+3
paino: +445g/vko
turvotus: -
RR: 118/82
pissa: ok
B-Hb: 117
sf-mitta: 27cm
lapsiveden määrä: N
painoarvio: 960g
tarjonta: pt
syke: +
liikkeet: ++

Tuo sf-mitta on taas ihan hurja, yli yläkäyrien mennään ja pikkumies tottakai perätilassa... Puhuttiin lääkärissä sektion ja alatiesynnytyksen riskeistä ja näyttää hyvin vahvasti siltä, että sektioon ollaan menossa. Vähän harmittaa, koska olisin halunnut synnyttää alateitse, mutta kyllä vaakakupissa painaa enemmän se, etten halua ottaa mitään ylimääräisiä riskejä.

Lääkäri laittoi lähetteen äitiyspolille, jossa nyt sitten seurataan tätä tilannetta, kohdun kasvua, supistuksia (joita siis tulee nyt päivittäin) ja sitten siinä varsinaisessa synnytystapa-arviossa sovitaan leikkauspäivä. Mutta täällä sektiot tehdään kun viikkoja on 39+0, eli todennäköisesti synnytys on mun kohdalla ma 23.5. (lauantaisin ei suunniteltuja tehdä) ellei kaveri päätä tulla jo aiemmin maailmaan.

Mitäpä muuta... no, tänään ei ole tää oma iso olotila ahdistanut niin kamalasti, päästelin tuolla neuvolassakin oikein huolella ulos kaiken ja heti helpotti. Eilen olikin oikein persepäivä, tuntui että kaikki kaatuu niskaan ja Onnikin oli känkkäränkkänä, kai vaistosi että äiti on huonolla tuulella...

Eipä tänne taas muuta, Onni heräilee niin tarvii mennä. Heipsis!

SUSKI82 PALJON ONNEA ! <3
TyttöKoo: siinäpä, miettiä että mikä on ISO riski ja mikä kun kyse kuitenkin kohdun repeämsen riskistä... Uskon että harmittaa taas sektio... Tuleeko sulla supistuksia jo ihan "kivun" kanssa ?
Täälä tulee supistuksia kans joka päivä; mutta niitä "harjotussupistuksia" että maha vaan kovettuu eikä tunnu painetta ei muuta....

LAuraElinaihana masu!

Tuntuu, että tissit on kasvanu JUMALATTOMASTI ! :D Ei T-E:n aikana mun mielestä näin isoja tissejä ollu :D
Se mua huolestuttaa kun en liikkeitä tunne... Joko mulla ei oo aikaa kuulostella niitä tai olisko jokin vialla :o Kuitenkin masu kasvaa normaalisti.... Kuink te muut ootte tuntenu liikkeitä ?

19+4 <3

Takaisin