Uudelleenraskautuneet

Henniv Voi ei :( Tosi kurja temppu mieheltäs, toivottavasti tulis vielä järkiinsä :/ Miehet on just tollasii ettei niistä juurikaan ota selvää.. Meilläkin miehen mieliala vaihtelee sen mukaan millainen päivä lapsilla on ollut. Jos on koko päivän ollut kaksi riehuvaa riiviötä niin turha kuvitella että sais miestä innostuu mistään vauvapuuhista, mutta jos on ollut hyvä päivä niin sitten kyllä jaksaa puuhata :)

kattili Harmi :/ Toivotaan että tällä kierrolla parempi onni :)

Lauralla ihana massu :)

Tein tänään aamulla taas huvikseni testin ja sain näkyviin puolikkaan viivanpaikan mutta en väriä siihen, ärsyttävää, miten sen nyt sit tulkitsis, varmaan viallinen testi :/ Jos nyt malttais taas pari päivää odotella josko se täti ilmestyis kylään.. Toisaalta sekin olisi ihan tervetullut niin tietäis ainakin että kierto toimii taas ja pääsis yrittää uudelleen. Ei yhtään huvittais mennä lääkäriin ronklattavaks ja alottaa mitään lääkekuuria.. :(

Yhdelle tuttavalle syntyy kohta pikkukakkonen ja tilasi multa ristiäisiin lokakuulle 3 kakkua, saapahan vähän jotain muuta ajateltavaa kun alan suunnittelee niitä :)
Niin ja esikoinenkin täyttää lokakuussa jo 4v ja sitäkin pitäisi juhlistaa, tarkotus olis tehdä merirosvolaiva-kakku, kiirettä pitää :D

No ei oo reilua tosiaankaan Henniv sun mieheltä! Kyllä päätösten pitää pitää eikä vaan heitellä ilmoille ajatuksia et jos ei sit kuitenkaan! Kyseessä on kuitenkin niin iso asia! Oliko se sun mies nyt sit ihan tosissaan ja ehdoton tän asian suhteen? Tilanne on varmasti monimutkainen jos senkin takia et sun sit pitäis päättää mitä rupeet tekemään hoitovapaan jälkeen..Itse henkilökohtaisesti oon sitä mieltä et on mukava jos lapset saa pienellä ikäerolla ja yhdellä kotonaololla, sit taas takas työelämään. Ja oot vissiin ollu samoilla linjoilla.. Saisitko vielä perusteltua asiaa miehellesi?

Meillä kyllä kävi hieman samalla tavalla, tammikuuussa mulla alko menkat ja oltiin sit puhuttu et saa tulla jos on tullakseen, pieni ikäero oli ollu molemmilla ajatuksena koko ajan, ainakin näin olin ymmärtäny... Sit ku yritin siinä ovulaation paikkeilla ehdotella et mites on, yritetäänkö ihan tosissaan, niin mies alko epäröimään ja sano et mitä jos alettais vast syksyllä sit ku oon menny töihin ja poika hoitoon.. No, olin tietty pettyny, mut tässä tapauksessa odotus ei olis ollu ku puoli vuotta.. No, sovittiin et seuraavien menkkojen jälkeen otetaan kortsu käyttöön, mut kuis kävi?? Ei tullu enää menkkoja!! Muistan ku soitin miehelle töihin että et ikinä arvaa, tein testin ihan varoiks kun ei tosiaan menkkoja ollu tullu aikoihin, ja se oli positiivinen! Jäin ihan kuuntelemaan et mitä se oikeesti sanoo nyt tällaisesta "vahingosta", niin ensireaktio oli kuitenkin et no sehän on hyvä juttu!! Eli miehille iskee joku ramppikuuume helposti?? En tiiä, mut ehkä on ihan hyvä, et lähdette nyt Jamin kanssa reissuun, ja miehes saa oikeesti pohtia mitä haluaa!! Ja tervetuloa etelän reissulla myös Espooseen 

onnea kaikille plussanneille !!! <3 <3 <3 <3 <3  
IHANAA !

mulla kaikki niiiin ihanaa kun nää hormoonit tekee tehtävänsä ! :D
mutta onhan se aina ilon asia kun uusi ihme saa alkunsa ja syntyy maailmaan <3 vaikka tulisikin ihan puskista, eikö ? <3

Brianna; voimia ja tukea sinne <3 !

HenniV; hienoa, että pääset lähteen tuulettumaan Jamin kanssa ! Ota kaikki ilo irti [: ! 
EI niitä miehiä aina tarviikkaa jaksaa kattella ! voimia ! <3

Dodiih, eka neuvola käyty.

Tänään siis rv 8+3
Verenpaineet 109/68
Pissa puhdas
Hb 136 (ei oo ikinä ollu noin hyvä)
Sydänääniä yritettiin kuunnella, mut ei kuulunu ku omat.

Eka ultra tasan 3vkon päästä to 25.8 jolloin rvt 11+3.

Olo mitä mainioin -edelleen ja pientä väsymystä lukuunottamatta!

Seuraava käynti onkin nlalääkäri ke 21.9. :)

Mikä masu Laura <3, olet niin hoikka et olet varmaan aika huikea näky ison massusi kanssa :D.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja Briannalle.

Henni: Just, miehet... Välillä oikeasti tuntuu että ne on jostain toiselta planeetalta.

Mä olin jo ehtinyt unohtaa miten pahasti vauvakuumeilu sekottaa mun pään :D Hermot menee kaiken tän pähkäilyn kanssa.. Toissa päivänä alko "menkat" mikä on tavallaan hyvä juttu kun eipä tarvii niitä sitten alkaa metsästää mutta kun ei tätä nyt oikein menkkavuodoksikaan voi kutsua kun on jotain ihan ihmeellistä o.O Onkohan tää nyt sitten vaan sitä että mun kierto vielä hakee paikkaansa taukonsa jälkeen vai voisko sitä kuitenkin sitten olla raskaana vai mitä ihmettä?! Kun ei juurikaan mitään vuotoa tuu mutta nyt kolmatta päivää kuitenkin vessassa käydessä pyyhkiessä tulee vaaleenpunasta / veristä limaa ( anteeksi jos on liian tarkkaan kuvailtu ).. Menkkamaista jomotusta ollu alavatsalla iltaisin mutta muuten ei juurikaan mitään kipuja, yleensä mä oon menkkojen aikaan kaksinkerroin sängyssä tai sitten vessassa oksentamassa.
Eilen tein testin joka kylläkin näytti negaa että kaipa tää sit on vaan jotain mun kierron sekoilua.. taidan vielä varmuuden vuoksi tehdä ensi viikolla testin ellei hanat aukee kunnolla sitä ennen, jos näyttää vieläkin negaa niin kai mä sit viimeistään uskon :D

pepa, mulla oli ihan sama juttu. ja mää laitoin sen ressin piikkiin, siis noi mun ihmeelliset menkat. yleensä aina mulla on hirveen runsaat ja kivuliaat, nyt ihan miniminiminit ja kivuttomat ja alkovat tosiaan etuajassa. whaat? ehkä sulla sama juttu, ressi? kun meillä vähän sama tilanne et ollaan hätähousuja :PP toivottavasti sulki tasaantuu toi.. mut ens kuussa sit plussataan! :)

Voi Jennin typyä! Muodikkaasti eläinkuosissa ;) Kaunis pikkuinen! Uskomatonta, että vajaa 10 viikon päästä itselläni on myös aivan pieni käärö sylissä :D Aika on mennyt todella nopeasti!!!

Lennukin jo noin pitkällä o.O Aika tosiaan menee nopeesti... Onnea ja voimia loppumetreille!

Täällä vihdoin alkoi kunnon vuodot, eli ei enää mitään epäilystäkään onko menkat vai ei. Ihan hyvä niin, ei tarvii ainakaan pähkäillä. Nyt on taas paremmat mahikset onnistua :) Oon kyllä helpottunut ettei tarvinnut lähteä lääkärille asti metsästämään niitä...

Te oikeesti saatte vauvakuumeen päälle! :O
Kaikki Nean "kaverit" ketä ollaan täältä nähty, nii oottaa jo sisaruksia kanssa. Mun ainoo ystävä täältä on yrityspuuhissa. Ja vielä lauantaina meen häihin, johon tulee mun yläaste kämppis parin viikon ikäsen poikansa kanssa! Erehdyin tosiaan jo miehellekkin vinkkailemaan, että haluaisin toisen vaikken ees tiää haluanko :D Nyt vaan jokapuolelta tursuaa raskaus- ja vauvauutisia. No ei ennen häitä ainakaan... Mut onnea kaikille yrityksiin ja Jenni sulla tosiaan on ihana pikku tyttö <3

meidän tyttö kiittää kehuista <3

meillä onnyt sitten ristiäiset sunnuntaina [:
neiti kastetaan kirkossa ja kahvi tilaisuus on  mun miehen tädin työ paikalla; hän kun töissä sellaisessa pienessä ravintolassa. [:

Lennu: miten sunkin raskaus menny noin nopeaa !?! <3

Täällä ollaan taas turvallisesti Suomen maan kamaralla! Oli todella ihana reissu, mut oli kyllä vielä ihanempaa tulla taas kotiin. Välillä meinas olla vähän liiankin kuuma ja shoppailu meinas olla vähän tuskasta kun joka askeleella tuli puukkoa haaroväliin, mut mitäpä sitä ei shoppailun eteen kärsis?! :D Yks yö pikku tirpana säikäytti äitiä ihan toden teolla kun heräsin puoli kaksi kipeään supistukseen ja aina vaan tuli seuraava. Muistutti aivan Jeminan synnytyksen käynnistymistä. Eikä yhtään helpottanu sen hetkisiä fiiliksiä se, että edellispäivänä oltiin just ajettu taksilla paikallisen sairaalan ohi ja ei muuten todellakaan ollut mikään hehkeä näky! Aika pian ne siitä kaikeksi onneksi laantui, mut kaikki kamaluudet kerkesin käydä mielessäni läpi. Pääasia kuitenkin et nyt ollaan taas kotsassa ja vieläpä yhdessä koossa :) Eilen aamulla oltiin kuuden aikaan kotona ja eilispäivä melkein meni levätessä ja tänään oon jo saanu pestyä ekan koneellisen pyykkiä ja purettua matkalaukkua. Tästä se arki taas alkaa ja vauvan syntymän odottelu.

Masu alkaa painaa jo kovin ja sain kyllä paaaaljon katseita osakseni tuolla matkalla. Meinas ihan alkaa ärsyttää kun tunsin olevani ihan kun joku suosittu turistinähtävyys.

Parina päivänä tullu pikkareihin ja pyyhittäessä sellasta tosi sitkeetä kellertävää limaa (kuulostaapa herkulliselta). Tiedä sitten voisko olla jo limatulppaa. Ylihuomenna on neuvola niin täytyy ottaa puheeksi. Sitä tulee varsinkin silloin jos on oikeen kovasti supistellu.

Nyt on taas yölliset heräilyt alkanu. Jos ei supista niin sit muuten vaan kolottaa johonkin ja nykyään täytyy ihan herätä kääntämään kylkeä. On se sen verran suuri operaatio. Pissalla ja juomassa saa käydä kerran, kaks yössä.

Tähän asti oon yrittäny olla sen kummemmin rasittamatta itteäni ja koittanu levätä kun supistaa, mut nyt perjantaina kun tulee 35 viikkoa täyteen ja Jarkko tulee leiriltä niin meinaan kyllä ihan kunnolla alkaa lenkkeilemään ja touhuumaan. Oon jotenkin niin kypsä jo tähän raskaanaolemiseen. Parin viikon päästä riemulla luopuisin jo tästä pallosta!

Hui, eipä oo muuten enää montaa neukkukäyntiä edessä ilman vauvaa; max 5!

Henniv Myötätunnot sulle! On varmasti tosi raastavaa. Noihin miehiin taitaa aika helposti iskeä sellanen ramppikuume ja menee pupu pöksyyn kun ne käsittää että on tosi kyseessä. Luulen, että sunkin Jarkko olis kuitenkin ihan iloinen siitä plussatestistä :) Muistan niin elävästi sen kun Jeminan synnytys käynnisty ja vähän ennenkun lähdettiin sairaalaan niin Jarkolta meni maha ihan tuhannen sekasin kun se tajus et meille ihan oikeesti taitaa syntyä vauva!! :D Istuttiin vuorotellen vessassa, minä sen takia kun supistukset laitto suolen tyhjenemään ja Jarkko kun sitä alko jännittää :D

Plussatuulia kaikille niitä toivoville!! <3

toinen neuvola vaavin kanssa.
* pyysin reseptiä silmiin kun rähmii
* saatiin hydrokortisonia hormoni näppyihin (poskiin)
* " Terhakka tyttö, hienosti liikuttaa itseään hoitopöydällä. Kasvoilla vähän hormoninäppyä -> 1% hydrokortisonia 1x vrk:ssa, silmät vähän rähmii -> silmätipparesepti. Napa muuten siisti, mutta punottaa reunoilta -> sinkkivoidetta"
*neiti meinasi hoitopöydällä kääntyä jo selältä mahalleen; siihen neuvola täti totesi; "ompas terhakka ja vikkelä lapsi jo nyt " ---> me emme ilmeisesti osata tehdä kun vilkkaita lapsia !

27.7 paino  4120g
4.8 paino 4285g, pituus 54cm
11.8 paino 4635g, pituus 58cm ! ! pipo 37cm

lääkärineuvola on  31.8.2011 

Paljastan jo teille, eli meidän neiti saa sunnuntaina nimekseen   Felicia Ada Serafiina <3 mutta fb:n puolella vielä ihan shhh ! 

Voih, oih <3 <3, ihana nimi Jennin prinsessalle tulossa! Ja hienosti on pimu kasvanut .

Huoh, mä olen jo onneksi kolmen viikon päästä takasin töissä... Tulee niin tarpeeseen päästä töihin vaihteeksi.
Ja rakenneultrakin on jo reilun 2 viikon päästä. Näkee sitten (toivottavasti) että kumpi sieltä on tulossa, poikaa veikkaan itse.

Jenni! jos ois tykkää painike niin painaisin. :D Miehen kans vähä aika sitten puhuttiin nimistä ja molemmat tykättiin Feliciasta. Mun savolaiset vanhemmat ei sellasta varmaan osais lausua mut se on kaunis nimi. :) Tsemppejä masuongelmiin pienen kans ja muutenkin jaksamista.
Kuten myös jaksamista Lauralle kuka saa kohta pienen nyytin. *Kateellinen* :)

Takaisin