Uudelleenraskautuneet

Taatu:

Työpaikan terveysselvitys, labra-aika maanantaina, täytyy olla ilman alkoholia 24 h ennen sitä, ettei maksa-arvot pompsahda :)
Tai, etkös ollut vpk:ssa? Miten olisi pyörätesti? Silloinkin täytyy olla ilman alkoholia.
Kyllä nyt hyviä ideoita satelee ;)

voi mulla lyö taatu kyl ihan nollaa tässä vaiheessa :(
ja plussatuulia henniv teillekkin oikein urakalla +++ <3 saas nähä löydetäänkö toisemme huhtikuisista kohta ;))

vielä olis 7 piinaavaa päivää ennen testing, iik, miten sitä malttaa =)

kattili Sanos muuta, mä ehin jo hätäsenä tekee pari testii  negaahan ne tietty näytti mutta pakko oli kun ei millään malttais odottaa emoticon

Haha, ei tässä enää voi muuta sanoo kun että yritättekö te mullekkin vauvakuumetta :D Paljon onnea vauvapuuhiin teille kaikille, ketkä sitä yritätte! :)

Hihi mohomaha, meihin saa liittyä kyllä vaikka te kaikki ;))

pepa, hahaa, sama täällä. eilen "sorryin" jo testailemaan. käjet vaan häselsi testien kimpussa vaikka järki sano ettei ne vielä mitään plussaa voi näyttää, elä tee niitä. mutta minkäs sitä itelleen mahtaa :DDDDD

kattili Hyvä tietää etten oo ainoo hätähousu :D

mohomaha Mukaan vaan kuumeilijoiden ihmeelliseen maailmaan ;)

No nyt on käyty pari päivää ihastelemassa Jennin pikku prinsessaa sielä Etelä-Pohjanmaan suunnalla ja on se vaan niiiin suloinen ja niiiin kovin pieni! Uskomatonta ajatella että Jemina on ollut joskus jopa pienempi! Hui, alkaa paniikki iskeä, että kohta meilläkin on sellanen pikkunen nyytti... <3

Taatu Kiva kuulla, että teillä on asiat jo ihan ookoosti. Kyllä se siitä viel kun alkujärkytyksestä selviätte ja masu alkaa kasvaa kohisten <3

Tj 50, aika alkaa käydä vähiin tai siltä se ainakin tuntuu! Tänään kävin neukkulassakin. Paino ei oo noussut koko aikana tähän mennessä kun vajaa 5kg, josta oon kyllä tosi iloinen! Jeminaa odottaessa kun painoa oli tässä vaiheessa tullut yli tuplaten enemmän. Hb oli noussut rautakuurin ansiosta ja se on kyllä tuntunut olotilassakin. Ei väsytä enää läheskään yhtäpaljon kuin aikaisemmin. Käsikopelolla vauva kuulemma tuntui kivan pikkuiselta ja th uskoo että jos syntyy laskettuna aikana niin jää pienemmäksi kuin Jemina (3540g). Ainut asia, josta th oli "huolissaan" niin vauva on jo tooodella alhaalla ja pääkin jo kiinnittynyt, Ei heilahtanu mihinkään suuntaan vaikka kuinka koitti. Kerroin th:lle että päivittäin jo tulee niitä ihania puukoniskuja tonne alakertaan niin se kuulema kertoo siitä, että vauva painaa päällään kohdunsuuta auki. Iisisti täytyis siis ottaa vielä vähän aikaa kun pariin viikkoon ei ole asiaa näkyillä mahan tällä puolen. Ei kuitenkaan kieltäny matkalle lähtöä! :) Vimppaan neukkulääkäriinkin sain ajan 16.8, jolloin viikkoja kasassa 35+4. Sitä sitten odottelemaan kun reissusta kotiudutaan!

Nonii, nyt vasta tukea tarvitaankin... :(
Tein tänään positiivisen raskaustestin. Ja tää oli tosiaan ihan ylläri, pillereitä oon syöny ja kaikki ollu ihan ok kunnes viimeaikoina tullu omituisia oireita, joten ihan mielenrauhan takia tein testin minkä jo arvelin olevan negatiivinen mut ei ollu.
Mun miehellä on siis aiemmasta liitosta kaksi lasta ja on tehnyt selväksi ettei välttämättä enää halua lapsia meidän tytön jälkeen. Ei ainakaan 4-5 vuoteen. Mullahan on vain tää meidän yksi vuotias neiti...

No testin jälkeen on ollu hiljasta ja äsken avasin keskustelun ni selvällä suomen kielellä tuli herran suusta, että abortti on tehtävä.

Tää on ihan kamala tilanne. :( Itellä oli vauvakuume just kuukausi sitten ja aloin ajatella yksilapsisen perheen hyviä puolia vaikka toista haluisinkin... En voi kuitenkaan synnyttää lasta jota toinen ei halua. Huhhuh, tässä on sitte miettimistä. :( Luuleeko jotku miehet, että abortti on jotenki helppo ratkasu? mulle ei ainakaan, todellakaan!

Onnea kuitenkin muillekin raskautuneille ja vauvautuneille ja Henniv, ihanaa kun teille kakkonen tilauksessa. :)

Voihan itku Brianna tota sun tilannetta :( Itsehän en pystyis aborttia tekemään enkä haluaiskaan niin voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu... Jos mä olisin sun tilanteessa niin antaisin raskauden jatkua ja toivoisin et mun mies kasvais sinuiksi sen asian kanssa että kohta on yksi lapsi enemmän. Vaikeaa mennä neuvomaan, mutta musta on mieheltä tosi itsekästä vaan vaatia aborttia kun kyse ei ole ainoastaan sen elämästä. Jos mä joskus tekisin abortin niin tulisin varmaan vaan loppuelämäni sitä katumaan ja miettisin aina kuinka mulla vois nyt olla puolivuotias, nyt yksivuotias jne.. lapsi.. Keskustelkaa miehesi kanssa ja yrität saada sen ymmärtämään asian sunkin kantilta! Voimia <3

Kiitoksia tuesta! :)
Siinä meni pitkään hiljasuudessa, ja ehti jo alkaa vuotokin eli se siitä. :(

Mutta hyviäkin puolia asiassa on, nimittäin mulla on myös sellanen mies joka ei noita vakavia asioita niin kovin tuu juttelee mutta lopulta tuli mun luo vakavana ja nöyränä ja totes, että hän on miettiny asioita, pyysi anteeksi reaktiotaan ja yllättäen sano, että haluais ehkä vielä toisen yhteisen lapsen. :) Mies ehdotti sitten että kun mun työt jatkuu kuitenkin kesään saakka niin alettais "yrittämään" vauvaa sitten tuossa vuoden vaihteessa ettei tarviis töistä jäädä pois.

Oli todella helpottava keskustelu. Tosta positiivisesta testistä en juuri ehtiny iloitsemaan kun toinen oli noin jyrkkä. Mutta toisaalta ymmärrän ku mies joutu ottamaan omia asioitaan varten lainan tossa keväällä ja hänellä on ne kaks muutakin lasta niin paineitahan siitä tulee. Silti jäi vähän "arpia" mulle tommosesta jyrkästä ja julmasta suhtautumisesta. Mä en oikein ymmärrä kun kyseessä on kumminkin oma lapsi. Ja niinkun LauraElina sanoit, en mäkään aborttia pystyis tekemään. Mietinkin, että näinköhän tässä jään yksin kahden lapsen kanssa.

Mutta oon toivonukin toista pientä eli jos asiat menee hyvin niin toivottavasti saatais jossain vaiheessa se toinenkin pieni tytön kaveriks. :) Katsotaan sitte. Vähän suru tietysti tuli, mielellään olisin tämän vauvan halunnu...

Brianna Mukava kuulla että saitte asiat kuitenkin selvitettyä, kurjaa kuitenkin ettei tämä pieni sitten tämän pidemmälle ehtinyt :/

kattili Mitä kuuluu sinne, ootko saanut plussaa?? :D Kattelin sun tickerii että kierto on aika lopulla jo, jännään täällä sun puolesta :)
Täällä ei mitään vielä, tein tänään testin vaikka vielä olis n. 4 päivää ennenku menkkojen edes pitäisi alkaa, negaa näyttää sitkeesti :( ihan tylsää..

Brianna Ikävää kuulla, ettei tämä pieni nyt jaksanutkaan kasvaa loppuun asti.. Mutta hienoa, että saitte vähän asioita setvittyä! Parempaa onnea matkaan sitten kun vauvapuuhiin päätätte taas ryhtyä <3

Jännää seurata ja jännäillä teidän "kuumeilijoiden" tilannetta :) Plussatuulia nyt kovasti kaikille!!

Nyt vielä pakkaamaan viimesiä tavaroita ennenkun lähdetään suunnistaa meidän äitille syömään ja sitten kohti Helski-Vantaan lentokenttää! Sunny Beach here we come!

Nyt voin muuten jo sanoa, että ens kuussa meillä on vauva!! <3

Tässä kuva mun roikkomasusta parin päivän takaa, rv 33+1

Voimia Briannalle ja hyvä että saitte kuitenkin puhuttua asiat.. Kovasti onnea jo etu käteen vauvapuuhiin. :)

Ihana masu LauraElinalla. Kovasti jo ootan kun oma alkaa kasvaa ja näkyä, mutta siihen vielä kuukaus jos toinenkin menee ja toivottavasti tämä pieni on nyt liimautunu tarrasukillaan lujasti kiinni. :)

Tänä aamuna tätä porukkaa nukutti.. :D Miehellä oli tänää työaamu ja luotti siihen et tyttö herättää kuitenkin ennen kaheksaa eikä laittanu herätystä. Heräsin puol yheksän aikaan sitten kun tyttö huuteli sängystään ja tökin miestä et pitäsköhän meijä herätä, onneks miehellä on liukuvat työ ajat ettei nii haittaa vaikka joku aamu nukuttaskii pitempään... Minä en kyllä pistäs pahakseni vaikka joka aamu sais nukkua vähä pitempään. :) 
Kai sitä kohta joutas taas nukkumaan kun pikku neiti jo kävelee unilelu kainalossa ja hienoo silmiää siihe mallii et päiväunet kutsuu. jos sitä itekii pitkästä aikaa maltas vähä nukkua kun on ollu nii vetämätön olo koko aamun.

Voi ONNEA  kaikille raskautuneille ja yrittävillekin!! Vitsi kohta on tosiaan kaikki uusintakierroksella!!
Kattili muistelen et sulla oli aika rankka synnytys, ja repesit pahoin?? Vai oliko se joku muu?? Miten oot siitä toipunu ja jäikö pelkoja? Nyt kun toista yritätte niin onko asia palannu mieleen??
Mulla oli kans aikamoinen synnytys silloin, 1,5h ponistusvaihe, imukuppia käytettiin ja eppari tehtiin. Nyt oon miettiny et kaiken on "pakko" mennä helpommin, toista vataavaa synnytystä en kyll halua kokea!! 

Ja hyvä Brianna et saitte asiat selväks vaikka nyt ei pieni jaksanutkaan mukana!

Meillä ei oo enää ku syys- js lokakuu ennen typyn tuloa! Kun tätä kuutahan ei enää lasketa, heh! Nopeesti menee aika, ja sit vielä nopeemmin kun noita palleroita on kaks??

Miten muuten itse kukin meinaa hoitaa uuden vauvan sänkyasian?? Meillä Julius nukkuu vielä pinniksessä eikä kyllä toivoakaan et sen vois siirtää normisänkyyn.. Mut ei jotenkin viitsisi ostaa uutta pinnasänkyä kun kyse ei varmaan ois monestakaan kuukaudesta... Oisko vinkkejä??

Minä oon miettiny myös tuota sänky asiaa kaikkea kun tulee mietittyä vaikkei vielä nii ajan kohtane oo pitkää aikaan. Meillä tosin ikä eroo tulee noin 1v 8kk et ehkä saahaan jo tyttö opetettua oikeeseen sänkyyn kun jo nyt osaa laskeutua oikein takaperin sohvilta ja sängyiltä. Ajattelin et jos ostas tytölle oman sängyn tuossa myöhemmin ja opettelis siihen ja siirtäs sit suoraan meijä makkariin tuon pinniksen nii ei sitäkää tarviis missää sit säilöö.

Mut toine vaihto ehtoha on jos teilla Pulina82 on matkasänkyä. Jos julius osais nukkua siinä sen hetken kun siirrytte "oikeeseen" sänkyyn. Hommaa siihen vaan kunnon patjan tai leikkaa jostain vanhasta tukevasta patjasta palan kun aika usein nuissa matka sängyissä on vaan sellane ohut patjapohja. Meillä on kyllä ohuellakin patjalla unimaittanu aina vieraissa käyessä, mut pitemmän päälle se ei varmaa nii mukava oo tai ite ainakii vois kuvitella.

niin tai vaikka hommais normi jatkettavan lasten sängyn jo isommalle,nii laittais siihen sellasen korkeen irtolaidan..jossain oon nähny myytävän,en vaan kuollakseni muista missä ;D

ihana massu lauraelina <3

pulina82, joo minä se olin, repesin kolmesta kohtaa ulkoa ja sisältä tais olla kymmeniä repeämiä ja jouduttiin laittaan se avannekkin väliaikasesti jne jne kamala kokemus oli. sen vuoksi mulle luvattiinki että seuraava leikataan ulos eli jos sitä lupausta ei olis tullu tokkopa tässä nyt haaveilisinkaan lisäyksestä. toki ne sen aikaset jutun on mielessä sillöntällön, mutta oon opetellu ajatteleen että onneksi kaikki paha tuli mulle eikä pojalle.

pepa, niinhän siinä vaan kävi et täti tuli kyllään kp25, whaat, ei vissiin oo palautunu kierto vielä kierukan jäliltä :( pikkasen meinas kipiää tehä kun kolahdin alas rytinällä, mutta nyt oon jo saanu kehiteltyä uutta tuulta ja uusia toiveita. kyllä se plussa vielä saadaan :)

Brianna : <3 <3

Kattili: voi harmi :/ mutta eiköhän se sieltä vielä tärppää! :)

MIEHET :@ :@ arrrrghhh!!!!!!!!!!!!

meillä lähtee jamin vanhat vaatteet jne tavarat kirppikselle ja myyntiin..mä en jaksa tällästä,ensin ollaan niin lasta haluamassa ja seuraavana hetkenä puhuu että jos sitten vasta kahen kolmen vuoden päästä,kun Jami on isompi..voi sanoo että alkaa pikkanen masis iskee!!!!! lähen Jamin kanssa etelään reissaan taas viikoks,kaheks,kuka tietää miten pitkäks aikaa,jotenkin on sellanen fiilis ettei paljoo kiinnosta Ukkoo kattella tällä hetkellä,viime yönkin nukuin sohvalla..vittuako sitä puhuu yhtään mistään ja nostaa toisen mielialaa taivaisiin,jos sitten vedetään täysin jalat alta..ja mua kun on muutenkin ahistanu,että mitä rupeen tässä hommaileen seuraavaks,meenkö takas kouluun,saanko opparipaikkaa vai se muksu..oisin ollu sen muksun kannalla kaikista eniten,kun jos ryhdyn muihin,nii se on pakostikin se 2-4 vuotta,että ei paljon lapsia hankita..sori tilitys,ehkä helpottaa olotilaa,kun purkautuu jossakin..en tiä..tämmöstä meillä..toivottavasti muilla on 10 kertaa helpompaa,nimittäin tää on ihan tajuttoman raivostuttavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ja surullista ;(

Henniv, no voi ei... :( mikähän paniikki sun miehelle iski... ei todellakaan oo reilua tollanen. Kuulostaa siltä että meillä on vähän samanlaiset miehet. :/ Itekseen miettii jotain ja sitte pamauttaa sanoo sen ku toinen on ollu ihan toisessa luulossa. Toivottavasti nyt miettis asiaa vielä sillä aikaa ku ootte reissussa.
Ja jos etelään tuut ni tervetuloa Lahteenkin! :)

Takaisin