Jännä nähdä miten nää isommat tulee ottamaan vauvan vastaan. Juttelin tässä eräänä päivänä lapsille jotain vauvasta ja isommalle yritin selittää miten se vauva siellä mahassa asustaa, hetken mietittyään herra totesi etteivät he siskonsa kanssa halua mitään vauvaa meille :D Pienempi taas hetken kuunneltuaan tuli nykäsee mun paidan ylös ja karjas masulle "Kukkuu, vauvvaa!!" :)
Mulla on kyllä nämä kolme raskautta olleet ihan erilaisia.
Ensimmäisessä oli aika vähän pahoinvointia, alkuun oli iltaisin ja siitä sitten siirtyi aamuihin ja sitten loppui. Muutaman kerran oksensin. Muutenkin vaivat oli tosi vähäisiä eikä turvotusta ollut yhtään. Närästys vaivasi loppuajasta.
Toisessa raskaudessa taas pahoinvointi ja oksentelu alkoi jo tosi aikasessa vaiheessa ja kesti yli puolenvälin. Joka päivä oksensin mutta yleensä olo helpottui aina sen jäkeen ja loppupäivä sujui ihan kivasti. Närästystä oli myös loppuvaiheessa, mutta myös muita vaivoja enemmän ja kesällä mulla oli jalat niin turvoksissa ettei meinannu mitkään kengät enää mahtua jalkaan.
Nyt mulla on tää pahoinvointi jatkuvaa, alkaa heti aamusta ja pahenee vaan iltaa kohti. Jos oksennan niin olo helpottuu vaan hetkeksi kunnes sitten taas iskee yökötys. Närästystä on ollut jo vähäsen ja uskon että sekin pahenee sitten taas myöhemmin. Muista vaivoista on vielä tässä vaiheessa vaikea sanoa mutta tuskin vältyn niiltä.
Supistuksia on aikasemmissa raskauksissa ollut jo puolivälistä lähtien, ehkä jopa jo aikasemmin, saa nähä kuin käy nyt.. Ja selkä mulla oli varsinkin kakkosen aikoihin ongelmallinen. Oon sen kerran onnistunu satuttaa ja nyt se aina välillä vihoittelee, varsinkin näköjään raskausaikana. Oon jo nyt huomannu miten se on alkanu oireilee, vaikka viikkojakin vasta näin vähän.. :/ Pelottaa että jos joudun saikulle sen takii jäämään, miten mä selviin hengissä noiden riiviöiden kanssa jos en pysty ees liikkumaan :D