Uskaltaako tähä luottaa?!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tirri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tirri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kuukautiset ovat 2vk myöhässä. Viikko sitten testi (predictor) näytti miinusta, nyt lauantaina ja tänä aamuna varovasti plussaa: viiva oli lauantaina hyvin haalea, tuskin erottuva, tänä aamuna edelleen haalea mutta tummempi kuin edellinen. Testin ohjeissa sanotaan, että viiva on aina positiivinen tulos, oli se sitten kuinka haalea tahansa! Itse olisin kuitenkin halunnut sen ihan vihonviimeisen varman tuloksen - suorastaan silmiä särkevän kirkkaan ja selvän viivan siihen perhanan tulosikkunaan!!! Vaikkakin olen kuullut, että jos tuo kyseinen testi näyttää plussaa, se on myös plussa. Nyt tekisi silti mieli käydä ostamassa muun merkkinen testi ja tehdä vielä yksi, jos jokin toinen testi antaisi "varmemman" tuloksen...mieli ei jotenkin osaa luottaa, vaikka kroppakin jo kertoo raskaudesta painavin sanakääntein! Ennen ensimmäistäkään positiivista tulosta olin aivan täysin varma raskaudesta, sisältäni kumpusi tyynen rauhallinen, lähes seesteinen onni - miten positiivinen tulos voi saada ihmisen epävarmemmaksi?! Pöhköhän minä olen, kun en osaa vain iloita!!

Tein myös predictorilla yhden ainoan testin. Näytti haaleaa viivaa ja tällä hetkellä ollaankin 12 viikolla! Juuri eilen kuulin sydänäänet [:)] Eli luota vain! [;)] Äitini ainakin sanoi, että plussa on aina plussa. Se ei valehtele. On se sitten himmeä tai kirkas. Miinus on taas eri asia, siihen ei voi aina luottaa...

Niin ja lisäys. Tein testin kaverin kanssa, kun poikaystäväni oli töissä. Minä jo ehdin suu alaspäin todeta kaverille, että ei sielä mitään ole, kunnes kaverini katsoi testiä ja kysyi: mikäs tuo viiva sitten on? [:D] Oli aluksi todella haalea, mutta tummui siitä [:)]

Ja haalea viivahan se on sen takia, kun ei ole vielä raskaushormoonia kehittynyt paljoa. Tämän takia raskaustestiä suositellaan aamupissasta tehtäväksi, kun siinä ne on vahvimmillaan, "yön yli" olleet [:D]

Minä tein 2 testiä, ja aikaisempi niistä oli hieman haaleahko, mutta hyvin erottuva. Ja siinä vaiheessa se oli itseni mielestä tumma jo. Tein silti parin päivän päästä uuden testin, ja se plussaviiva oli yhtä tumma, kuin tarkistusviiva, ellei jopa tummempi [:D]

Ilmoittelehan itsestäsi [:)]

Meikäläinen teki kolme testiä! Ekan tein ihan vitsillä, kun aiempien mahakipujen vuoksi oli testejä kaappiin ostanut (kyseessä ei silloin ollut raskaus). Kun näyttöön tuli haalea viiva en ollut varma pitäiskö uskoa.

Kaveri osti ja käski tehdä toisen testin, joten kuuliaisesti käskyä noudatin ja taas tuli haalea viiva. Kuukautiset oli tuolloin reilu viikon myöhässä.

Kolmannen tein vielä kotona varalta, oli vielä rfsu testeistä toinen jäljellä. Ja niinhän sinne pärähti ihan tumma viiva näyttöön ihan muutamassa sekunnissa.

Eli etköhän sä voi siihen testiin hyvillä mielin uskoa ja alkaa elää raskaana olevan elämää.. [:D] Onneksi olkoon siis!

[:)] kiitos teille pääni sisäisen kohinan hiljentämisestä! Soitin nyt sitten neuvolaankin ja varasin ensimmäisen käynnin. Aika uskomattomalta tämä tuntuu, että heti ensi yrittämällä onnistuttiin [:D] kuljen vain päivät töissäkin hölmö virne naamallani, voi kun tietäisivät mitä pääni sisällä liikkuu!! Missäköhän vaiheessa sitä pitää esimiehelle ilmoittaa tulevasta mammalomasta?! Jonkun aikaa kun pitäisi tässä kuitenkin malttaa pitää onnensa ihan vain itsellään [:D]

Onnea!! Mä ite ilmotin jollain rv:llä 14. Pakko sitä ei ole ilmoittaa ennen kuin 2 kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä, enkä missään nimessä halunnut ilmoittaa ennen kuin 12 viikkoa oli täynnä.

ALKUPERÄINEN: enaj

Ja haalea viivahan se on sen takia, kun ei ole vielä raskaushormoonia kehittynyt paljoa. Tämän takia raskaustestiä suositellaan aamupissasta tehtäväksi, kun siinä ne on vahvimmillaan, "yön yli" olleet [:D]

Itse tein silloin aikoinan Onni raskaustestin ja siinä kyllä sanottiin, että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ite tein kaksi testiä joissa ensimmäisessä haaleampi viiva ja toisessa sitten yhtä kirkaan punainen kuin kontrolliviivakin. Ja kummankin testin tein illalla. Eli ei se raskaushormoonin määrä vaihtele päivän aikaan. Alkuraskaudessa sitä on vain sen verran vähemmän, että sen takia haaleata viivaa pukkaa. 

ALKUPERÄINEN: Nenn1

ALKUPERÄINEN: enaj

Itse tein silloin aikoinan Onni raskaustestin ja siinä kyllä sanottiin, että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ite tein kaksi testiä joissa ensimmäisessä haaleampi viiva ja toisessa sitten yhtä kirkaan punainen kuin kontrolliviivakin. Ja kummankin testin tein illalla. Eli ei se raskaushormoonin määrä vaihtele päivän aikaan. Alkuraskaudessa sitä on vain sen verran vähemmän, että sen takia haaleata viivaa pukkaa. 

Vähän nyt sivuten alkuperäistä aihetta: Vaikka raskaustesteissä lukee, että voi tehdä mihin vuorokauden aikaan tahansa, kannattaa se tehdä aamupissasta, juuri tuon takia, että silloin sitä hormonia on enimmillään, kun se yön yli sielä on ollut. Näin sanoivat myös apteekin työntekijät, ja kuin myös lääkärit [:)]

Mutta saahan sen toki tehdä sillon, kuin itse haluaa, kyllä se vastaus sieltä jokatapauksessa tulee [:D]

Minä tein testin apteekista ostamallani "Predictor" testillä, joka ei tainnut olla niitä kaikkein herkimpiä myynnissä olleita. Tein molemmat testit aamupissasta, jolloin se viiva tosiaan oli jo silloin yhtä tumma, ellei tummempikin, kuin kontrolliviiva. Molemmista testeistä tuli siis erittäinkin erottuvat viivat, eikä niistä voinut erehtyä. Mutta kukin tavallaan [:)]

Toivotaan paljon tarrasukkia kaikille, ja oikein kivaa syksyä!!!! [:)]

Luota siihen tulokseen. Ite plussasin melko hailakan viivan justiisa Predictorilla ja nyt on menossa rv 22+5 ja pikku prinsessa syntyy maaliskuun loppupuolella [:D]. Ei muutaku sylin täydeltä onnea plussasta [:)]. Nyt vaan varailet neuvolaan aikaa. 

Itsekin miltei uskallan siirtyä tänne odottajien puolelle... niin oli haalea viiva mutta toisaalta tosi aikaisessa vaiheessa testailinkin. Superherkällä First Signel-testillä eilen, vaikka menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta keskiviikkona... Hillun nyt sitten täällä JA haaveilijoiden puolella, kun en ihan tosi osaa sanoa kumpaan kuulun [:D]

Olin siis jo harmistuneena heittämässä testiä pois kun sitten revin sen kasetin auki ja liuskan sieltä ulos. Kyllä siellä viiva oli, ellei sit viivanpaikka. Mutta mä olen 98% varma olevani raskaana! Maha kipuilee oudosti (ei menkkamaisesti), nokka on tukossa, lämpö koholla, alaselkäkin ilmoittelee olostaan ja vihanneskeiton kaalinhaju sai miltei oksentamaan. Ja hukun valkkariin, ennen ei ole moista ollut. Kyllä mä vaan uskon että meille on oma nyytti tulossa. [:)]

Minäki mietin muutamaan otteeseen et teenkö toisen testin, mut yhden testin varaan se sitten kuitenkin jäi.. ja Plussaa näytti.. :) Ihan alussa oon, mutta pahoinvoinnit on kyllä puhuneet raskauden puolesta.. oksentelua ollu jo muutaman viikon.. :D

Hei kaikille!

Olen tuolta kuumeilijoiden puolelta tullut kyläilemään tänne puolelle.. Haluaisin nimittäin kysyä mielipiteitänne ja kenties kuulla kokemuksiakin. Tämä palsta tuntuui olevan lähinnä omaa tilannettani tällä hetkellä..
Elikkä tilanne seuraava: ovulaatio on ollut mulla 9.2. ja siitä viikon päästä alkoi valkovuotoa tulla tosi paljon ja myös ihan vähän ruskehtavaa valkkarin mukana. Lisäksi alavatsassa tuntui kovasti viiltelevän 20.2. Ajattelin, että jospa olisin raskaana. (reilun vuoden verran yritystä takana nyt, joten olisi iloinen asia). Vuoto kuitenkin alkoi 23.2. ja samana päivänä ehdin tehdä raskaustestin joka oli nega. Vuotoa kesti noin 4 päivää ja se oli aika niukkaa. Myös koko vuodon ajan ja myös sen jälkeen rinnat oli tosi kipeät. Yleensä mulla rinnat ei enää särje menkkojen alettua.

4.3. olin jo vähän ihmeissäni kun mulla tuntui edelleen olevan kaikenlaisia oireita. Rinnat kipeät, metallin makua suussa, väsymys ihan hirveä, runsas valkovuoto ja kasvojen kuumotus. Tein predictorin varhaisen testin josta tuli haale plussa.
Seuraavana päivänä ultrassa (joka oli jo sovittu aikaisemmin kun piti tarkkailla ovulaatiota) kohtu oli pehmeä ja limakalvo paksu. Alkiota ei kuitenkaan vielä näkynyt. Verikoe otettiin samana päivänä ja se oli nega.
Gyne käski odottaa vuotoa viikon sisään ja sanoi, että luultavasti kyseessä varhainen keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus.

Tämä siis viime perjantaina ja vieläkin raskausoireet ihan yhtä voimakkaat ja lisäksi vuoto ei ole alkanut. Maanantai-iltana tein onni r-testin joka oli nega.

Onko mahdollista, että hcg nousisi niin hitaasti että vielä 5+5 testi näyttää negaa? Olen todella huolissani tilanteesta. Pitäisikö vielä vaan jaksaa odottaa vuotoa vai mitä? Onko kenellekkään käynyt vastaavaa?
Jos siis olisin raskaana, niin nyt suunnilleen 6+1 jo menossa..

Noista testeistä täytyy kyllä ehdottomasti suositella Clearbluen digitaalista testitä! Ei tarvitse arvailla onko viivaa vai ei kun testi sanoo suoraan että joko olet raskaana tai sitten et. Itsellä tuo testi näytti plussaa viikolla 3+1 jo joten on herkkä testi, samaan aikaan Signalin ja Predictorin testit näytti vielä miinusta (no pienen pieni häive oli Signalissa viivasta mistä ei voinut olla yhtään varma)

Moikka,

kirjoittelin tuonne Raskauden oireet -osastollekin, mutta sitten huomasin tämän ketjun, tuntuu olevan lähellä mun pähkäilyjä :)

Ootteko "asiantuntijoita" raskaustestien osalta? Onko mahdollista olla raskaana, jos se plussa-merkkiä hakeva testi näyttää sitä vaakaviivaa tosi vahvasti ja sitä pystyviivaa vain ihan hailakasti? Kun niissä pakkauksen kuvissa näkyy esimerkit vain toisin päin eli pystyviiva vahvempana kuin vaaka. Mutta toisaalta siinä sanotaan myös, että ei ole väliä sillä, onko plussan viivat eri vahvuuksilla. Mutta onko niin, että siihen ei tulisi sitä pystyviivaa ollenkaan, jollei olisi raskaana?

Mun kuukautiskierto on keskimäärin 31 päivää. Kuukautisten piti nyt alkaa 11.4., mutta tänään 15.4. ei niitä vieläkään kuulu. Tein eilen illalla testin, johon haettiin pelkkää pystyviivaa. Eli jollei tule mitään viivaa, ei ole raskaana. No, mulle nousi siihen hailakka viiva, sen näki myös mieheni eli ei ollut vain mun silmien häikkää :) No, kun se oli niin hailakka viiva, päätettiin ostaa uudet testit aamua varten. Mieheni insinöörinä halusi kokeilla 2 testillä samanaikaisesti, jotta saadaan varma tulos ja vertailua, heh heh. No, aamulla tein testit. Sen eilen tekemäni testin merkkiseen testiin ei tullut oikein mitään. Ja siihen toiseen, johon pitäisi ilmestyä plus-merkki, nousi kyllä jonkinlainen plussa, mutta tosiaan pystyviiva niin kovin paljon hailakampi kuin vaakaviiva. Ja kun vaakaviiva yksin tarkoittaa sitä, ettei ole raskaana... No, nyt en oikein tiedä, mitä ajatella.

Kai tässä pitää odotella muutama päivä ja testata uudelleen. Sitten pitänee mennä lääkäriin, jollei varmuutta muuten saa.

Onko muilla kokemuksia siitä, että se vaakaviiva olisi selkeästi tummempi kuin pystyviiva? Tai että samanlainen testi näyttää illalla positiivista viivaa, mutta aamulla ei? Voiko olla vaikutusta siihen, että joi illalla paljonkin nestettä? Niin että aamupissi olisi laimeampaa, kun sitä oli niin paljon? Heh, kauheeta analysointia :)

t. Kea

Takaisin