Useampi lapsi

Meidän lapset on päiväkodilla osapäiväisesti tällä hetkellä. Ajattelen niin, että todennäköisesti tytöt saavat päiväkodilla uuden vauvan tulonkin jälkeen jatkaa, mutta pienennetään vaan tunteja entisestään. Lapset ovat tottuneet päiväkodin rytmiin ja heillä on siellä ystäviä,saavat toimintaa ja aktiviteettia. Hoitopäiviä viikossa olen ajatellut olevan 2-3, mutta tokihan ajatukset saattavat muuttua matkan varrella.
 
Tarkoitus oli olla kotona esikoisen kanssa siihen, että hän täyttää 3. Eli päivähoitopaikkaa ei ole haettu. Kerhotouhuja tms ajattelin katsella ensi vuoden alkuun [emoji4]
 
mulla ollu tuo nuorempi hoidossa sen minimin nyt tän kevään eli 20h/vko vaikka olin työttömänä pitkän pätkän. kuitenkin viis vuotias tartti muutakin kuin äidin seuraa ja siskon seuraa ja hyvä vaa että oli nii osattii puuttua hänen ongelmiinsa nyt ajoissa eikä sitten eskarissa syksyllä vasta. sillo ku tää synty nii mulla oli vanhin kotona koko ajan. olisin kyl tarvinnut sen että se olisi ollu hoidossa välillä. mutta aika on jo kullannut hyvin muistot niiltä ajoilta.
 
Kaikki lapset ovat mulla aina kotona hoidossa kun oon ollut itsekin kotona äitiys/hoitovapaalla. Enkä nytkään vie päivähoitoon ketään. Esikoinen aloittaa koulussa, 5v jatkaa kerhossa (syksystä lähtien 3h/3krt vko) ja toi 2v on mun kaa kokoaikaisesti kotona. Kenties haen kyllä sillekin kerhopaikkaa kunhan täyttää 3v.

Omaa jaksamista en epäile, onhan noi muksut jo aika isoja et niistä on jopa apua mulle. :wink Eniten oli tekemistä silloin kun kakkonen syntyi, se muutos yhdestä lapsesta kahteen oli iso vaikka esikoinen oli varsin rauhallinen taapero ja vauvan sai rauhoittumaan aina tissillä. Kolmonen meni "siinä sivussa", olihan isommista jo hyvin seuraa toisilleen. Kantoliina on ollut mun paras kaveri pikkuvauva-aikana. Kolmosen kanssa vauva oli mulla lähes koko ajan kannossa, kun viihtyi siinä niin hyvin. Ja mä en tykkää käyttää sittereitä tai muutenkaan jättää vauvaa yksin lattialle tms. Tais olla tää kolmonen liki 3kk ennen kuin edes lattialle laitoin viltin päälle. :D
 
Kantoliina oli hyvä mutta meillä eivät viihtyneet siinä oikein. Liian isot rinnat mulla nii koskaan saanut asentoo tarpeeksi hyväksi
 
Esikoinen menee 1 -luokalle. Kuopus täyttää 2v tammikuussa. Ja kolmannen La on tammikuussa. Toista lasta odotimme kauan ja oli jo pelko että saadaanko enempää. Onneksi saimme ja ihanan aurinko pojan saimmekin.
 
Meillä esikoinen aloittaa syksyllä eskarin koulussa. Nuorempi täyttää syksyllä 5v. ja jatkaa vielä vuoden päiväkodissa ennen kuin lähtee eskariin. Saan olla sitten vauvan kanssa rauhassa kotona:happy:
 
Meille tulossa toinen, kovasti odotettu, lapsi. Ikäeroa lapsille tulee 2v 3kk. Esikoisen kanssa oli tarkotus olla 3v asti kotona, mutta jatkuukin vähän pidempään sitten kotiäitiys. :-)
 
Meillä on ennestään 6 vuotias pojan viikari. Ikäeroa tulee 7 vuotta. Hän lähtee syksyllä eskariin joten saan sit aamupäivät olla vauvan kanssa
 
Meidän päiväkodisssa muuttuu syksyllä niin että 20h/vko lapset (eli joiden vanhempi on kotona) on hoidossa aamupäivät eli sen 8-12 joka päivä ma-pe. Itse en sitten koe tuota meidän arkea mitenkään helpottavaksi joten esikoinen on kotona. Meillä kun on hoitoon matkaa se n.8kilsaa niin autolla kuskailisin joka päivä eikä se todellakaan kannattaisi. Jos oikein väsy arkeen tulee niin menen varmaan vanehmmilleni kyläilemään jossa ukki ja mummo kyllä touhuaa lasten kanssa.
 
Meidän esikoinen aloittaa syksyllä eskarin. Iso ikäero näille tuli, mutta ei voi mitään.

Mulla olikin toiveena että meillä olisi vauva kun eskari/koulu alkaa ettei tarvitse esikoisen olla ip-kerhossa, on ollut nyt välillä niin pitkiä päiviä päiväkodissa, paitsi nyt kesän aikana on osa-aikaisesti kun mun työkuviot muuttui.
 
Meillä on poika, elokuussa 3v eli näille tulee 3,5v ikäeroa :)
Ja pidän esikoisen kotona ainakin toistaiseksi, mummolaan ottavat mielellään hoitoon tarvittaessa.
 
Meillä on ennestään yksi tytär, joka täyttää pian 5 vuotta. Ikäeroa tulee näin ollen noin 5,5 vuotta. Olisin toivonut pienempää ikäeroa, mutta ihan kaikesta ei voi ihminen itse päättää vaikka niin luuleekin :D

Tulee tässä olemaan paljon hyviäkin puolia, kun isosisko on omatoiminen ja varmaan mielellään toimii myös pikkuapulaisena.

Omat sisarukseni ovat minua paljon vanhempia, ja olemme silti aina olleet läheisiä :Heartred
 
Meillä poika, ikäero tulee reilu 1v10kk. Miehellä lisäksi 11 täyttävät kaksoset, ovat meillä vuorovklopuin, nyt kesällä vuoroviikoin.
 
Pikkusiskoni sai reilu kk sitten vauvan. Poikaani ei ole kertaakaan häirinnyt kun vauva on ollut mun sylissä. Ei oikeen ees tuu kattoon kun yritän näyttää :D isosiskon lapsi (2kk omaani nuorempi) oli ihan mustis ja roikkui siskon jaloissa kitisemässä :D

Saa nähdä onko poika yhtä rauhallinen kun se vauva tuleekin meille, hänen reviirilleen, eikä lähde mihinkää :D
 
Meillä on 1 ja 2 1,4 vuotta eroa 2 ja 3 3,4 vuotta. 3 ja 4 tulee olee 2 vuotta.
 
Olen miettinyt että oliskohan tuplarattaat järkevä hankinta.. Esikoinen täyttää tammikuussa 2v 7 kk. Olis kiva välillä käydä rattailla esim. lähikaupassa.
 
Mie oon miettinyt ja samaa. Kun nuorempi on 2 vuotias silloin.
 
Takaisin
Top