Univaikeudet

Mulla hävinny univaikeudet! Illal torkun jo sohvalla sit nukkumaa siin 12-1 aikaa ja nukun sen 10h ja silti pitää viel ottaa vähintää tunnin päikkärit :o 14+2 menossa.

Täälläkin heräillään lähes joka yö 2-4.30 välillä ja sit pyöritään pari tuntia ennen kuin uni tulee uudestaan. Huoh. Ja jos herätys sattuu olemaan kuuden jälkeen niin ei välttämättä edes ehdi enää nukahtaa. Ja päikärit tekis mieli nukkua joka päivä, vaikka yöllä oiskin saanu nukuttua 10 tuntia.

Mä oon ollut aiemmin ihan superhyvä nukkuja ja aiemmin ajattelinkin tästä piirteestä olevan hyötyä vauva-aikana. Saatoin nukahtaa milloin vain, enkä yleensä heräillyt öisin saati kärsinyt unettomuudesta. Tosin olen ollut tosi raskasta uniseuraa, koska puhun ja välillä kävelenkin unissani. Nyt raskauden myötä uni on merkittävästi huonontunut ja yksi vessareissu yössä tuntuu jo ylivoimaiselta. Saa nähdä miten siihen vauva-arkeen sitten tottuu...

Mulla on nyt tullut univaikeuksia! Ekat 12vko meni silleen, että ois voinut nukkua miten paljon vaan ja nukahtelin viimeistään kympiltä joka ilta. Nyt valvon ainakin 12 saakka, ei väsytä yhtään, ja heräilen kuuden aikaan. Toisaalta olen melko virkeä aamulla ja koko päivän, joten en nyt tiedä onko nämä "vaikeuksia" varsinaisesti. Nyt siis15+6.

Mulla itelläni on viime aikoina parantunu nukkuminen huomattavasti. Työvuorot on nyt säännöllisempiä ja joka aamu on herättävä aikasin, eli nukuttaa alkaa yleensä 21-22 maissa. Usein nukahdan nopeesti. Poika on kyllä ollu paljon kipeenä ja sillon meillä nukkuu kaikki huonosti (mies parhaiten, koska se herää vasta jos poika huutaa suoraa huutoa). Vessassa tulee vieläkin yöllä käytyä 3-5 kertaa. Käyn kyllä normaalistikin kerran tai pari!

Mulla on ilmennyt tässä parin viimeisen viikon aikana sellaista, että en meinaa löytää hyvää asentoa, vaan kaikki tuntuu jollain tavalla huonolle ja sen takia heräilen öisin jonkin verran. Nyt siis 16+5.

Ei tämä nyt ole varsinainen univaikeus mutta vanha puoliksi mahallaan makaava asento ei ole käynyt enää useampaan viikkoon vaan kylki on nyt paras nukkua kun laittaa tyynyn vyötäröä tukemaan. Ennen raskautta mietin paljon miten ikinä löydän hyvän nukkuma-asennon mutta tuo tyyny on se juttu :).

Mä jo täällä ehdin hehkuttaa että taas nukuttaa, mutta pyh. Ihan ihme heräilyä pitkin yötä ja aamulla kiukuttaa :(

Minä oon aina ollut huono nukahtamaan ja nukkumaan, mutta tää raskausaika on erityisen hankalaa, kun jostain syystä ahdistaa iltaisin ihan hirveästi. Tietysti en mitään unilääkkeitä tai rauhottavia halua käyttää, mutta lääkärin suosituksesta kokeilin iltaisin 500mg magnesiumia. Se auttoi! Nukahdan paljon helpommin, joka yö valvon tunnin-pari vessassakäynnin jälkeen, mutta se vaan on nyt niin eikä sille mitään voi.

Taas herätys aamuun kolmeen ja nyt oli pakko nousta syömään. Välillä mietin että mitten mies jaksaa kun hänellä seitsemeltä herätys kouluun joka aamu :P varmaan autaa kun saa ottaa ylijäämän ruuan sit lounaaksi mukaan :) jotenkin ei teke mieli syöda aamupala yöllä niin tulee yleensä kuitenkin kunnon ruokaa tehty jos on tavara kaapeissa riittävästi :D

Uni tulee nopeasti illalla mutta joku pitää mua hereillä joka yö 1-2h. Nyt ei ole mitään stressiäkään, mikä voisi sen aiheuttaa. Mahaa/kiinnikkeitä vihloo nukkumisasennon vaihtaminen inhasti että voi olla se mikä herättää tai vauvakin mutta miksei voi nukahtaa uudelleen?

Mullakin ei ole illalla uniongelmia, välillä jo 20-21 väsyttää niin että silmät ei pysy auki... lopulta ei ole väliä olenko väkisi pitempään hereillä kun melko sama aika herätys kuitenkin yölla ja sit aamulla kun mies kouluun mennyt taas nukkumaan kunnes hän tulee kotiin 14-15 aikana :) yhteensä tulee sit 10-13 tuntia nukuttua vuorokaudessa :P

Mä heräsin taas pitkästä aikaa varhain! 05.30. Ei vaan uni tullut silmään enää ja nälkäkin kurni! Huomaan, että jos yön aikana on tullut käytyä vessassa esim. 3 kertaa, niin sit on kyl paljon väsyneempi aamulla. Viime yönä en herännyt kertaakaan ennen 5.30. Menin tosin nukkumaan vasta 00.00 jälkeen.. Eli ei hirveen pitkä yö.

Nään myös nykyään niin hirveitä unia ja stressaavia, että iltaisin jopa on tullut pieni kammo mennä nukkumaan. :bored: Toivottavasti tää menee ohi!

Ja vielä edelliseen.. Syön taas aamupalaa, joka vie kielen mennessään! Nam! Käyn kirjoittamassa sen tuonne ruokavaliopuolelle jos jotakuta kiinnostaa. :happy:

Täällä myös uniongelmat alkaa vaivata, alkuraskaus meni hyvin kun jatkuvasti oli järkky väsymys mutta nyt... illalla nukuttaa jo yhdeksältä, mutta kun käy pitkälleen niin mini alkaa myllätä mahassa ja pitää joskus hereillä tunninkin rakkoa tönien... yöllä on herättävä vessaan ja sit piristyy liikaa nukkuakseen lisää vaikka en sytytä mitään valoja matkalla. Niin ja aamulla herää jo reilusti ennen 8, edelleen kun joku tekee jo aamujumppaa masussa :D kumma kyllä olo on pirteä, puolilta päivin ja iltaisin sitten iskee väsymys :o

Nään myös nykyään niin hirveitä unia ja stressaavia, että iltaisin jopa on tullut pieni kammo mennä nukkumaan. :bored: Toivottavasti tää menee ohi!

Mullakin nämä painajaiset! Ihan älyttömiä unia näen, muka että mies pettää tai mies jättää tai koko perheeni vihaa mua, joka yö, ja tosi todentuntuisia unia.

Samaan aikaan toinen nukkuu vieressä ja näkee autuaita unia vauvoista.. kateeksi käy.

Mullakin nämä painajaiset! Ihan älyttömiä unia näen, muka että mies pettää tai mies jättää tai koko perheeni vihaa mua, joka yö, ja tosi todentuntuisia unia.

Samaan aikaan toinen nukkuu vieressä ja näkee autuaita unia vauvoista.. kateeksi käy.

Mulla kans ihan samat aiheet painajaisissa. Mies aina häärää unissa muiden kanssa tai linnunpoikaset kuolee varisten kynsissä. Yhdessä unessa pudotin vauvan veneestä järveen :(

Samat on unenaiheet täälläkin: Mä heitin unessa vahingossa kissanpentua kivellä pe yönä ja la yön painajaisessa mies jäi hevosen alle. Sitten aiemmin noussut mies vielä vitsaili kun heräsin sen tullessa ulkoa ja kysyin missä olit että "moikkaamassa naapurin emäntää". Eihän näillä hormoneilla kykene nauramaan moiselle :(.

Takaisin