Unirytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eevis4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nojoo, tännekin on tullut nyt epämääräiset yöt. :( Viime yönä heräili alle kahden tunnin välein jopa. Yleensä nukkuu 3-5 tunnin pätkissä. Taitaa Eevis4 olla oikeassa, kun näin monella on tuota yöheräilyä nyt ollut. :p

Tällä likalla vissiin kehittyny nuo aivot oikeen kovaan tahtiin kun ollaan yli kuukauden verran heräilty vähintään 2 tunnin välein. :D Ei kai. Lapset on kaikki erillaisia mutta kyllä se vaikuttas tohon ikään jotenki liittyvän.

Mites äitien unirytmi? Mulla on yöunet ihan hukassa. Valvon vaikka vauva nukkuu. En vaan saa unta. Viimeyönäkin pyörin kolmisen tuntia vaikka muu väki nukkui sikeästi. Olen väsynyt, mutten saa unta.

Mä taas oon oppinu nukahtamaan jo aiemmin, 22 aikoihin väsyttäis jo kovastikki. Ennen valvoin helposti myöhään, 1 aikaan vasta alko väsyttämään tarpeek :o

Mullakin ongelmana että oon väsynyt mutta oon huono saamaan unta ja heräilen jokaiseen vauvan ääneen. Ennen raskautta nukuin 9-10 tunnin yöunia ja raskauden aikana varmaan vielä enemmän niin aika poikki on näillä lyhyillä uni pätkillä mitä tällä hetkellä saa.

Välillä on sitä, etten aamun (klo5-6) jälkeen meinaa nukahtaa uudestaan, vaikka vauva nukahtaa syönnin jälkeen.
Selkäsäryt herättää mut enemmän kuin vauva. Meidän neiti on hiljainen nukkuja ja mulla on selkärankareuma.
Päiväunilla ei ole kunnon rytmiä, mut en huolehdi kun yöt on mahtavat.

Ilona nukahtaa nykyisin ysin maissa/jälkeen, mä valvon vielä hetken siitä ja nukahdan yleensä heti kun pään tyynyyn pistän, mutta jos syöttö on 02-03 en meinaa saada sen jälkeen unta vaan kaikki asiat/ongelmat pyörii mielessä, vaikka kuinka yritän sanoa, ettei millekään asialle voi silloin yöllä tehdä mitään :confused:

Mä oon nyt muutamana yönä valvonut ja miettinyt omia ja muiden murheita vaikka tyttö antais nukkua :confused: Yleensä kyllä nukun kuin tukki silloin kun tyttökin

Sama juttu täällä oon nyt viikon verran valvonut öisin, vaikka neiti nukkuu rauhallisesti. Ja päivisin väsyttää, todella ärsyttävää.

Oon kyllä saanut nukkua tosi hyvin. Tytön yösyönnin jälkeen osaan itsekin nukahtaa lähes saman tien. En ole varmaan helmikuun puolen välin jälkeen pyytänyt tai tarvinnut isän apua yö/aamu syötöissä. Hän on saanut nukkua/levätä yöt, että jaksaa töissä.

Huu meillä nukuttu jo kaks yötä omassa sängyssä! :) 00-05 välisen ajan vauva nukku omassa sängyssä ja sitte heräs syömään niin nostin viereen. Jippii, äiti pääsi isän viereen nukkumaan taas <3

Muksu on heränny viimeisen kolme yötä parin tunnin välein. Ärsyttävää! Eikä mitään möyrimistä tai vatsavaivaa ole kuitenkaan.

Meillä on myös tosi rikkonaisia öitä ollut. Ollaan oltu reissussa mökillä ja mummulassa, joten rutiinit on vähän hakusessa kun paikat on vaihtuneet. Parina viimeyönä on herätty jopa tunnin välein. Huhhuh. Nyt ollaan kotona viikko, joten katsotaan kuinka nukutaan..

Kokeilinpa viimeyönä miten käy jos poika nukkuukin tavallisen peiton alla eikä makuupussissa.. Lähinnä siksi koska tuntui että makuupussissa oli kuuma nukkua. Nooohhh.. Tämähän aiheutti aivan hirvittävän yöllisen hulabaloon. Poika hyöri ja pyöri ja oli milloin mitenkin päin pinniksessä. Jollain yöherätyksellä oli jäänyt jumiin peppu pystyssä pinniksen kulmaan ja raivosi siellä. Aamulla heräsin siihen kun tyyppi kurkki ja naureskeli pinniksen raosta vanhemmilleen. Mites teillä muilla nukutaan yöt pinniksessä ilman makuupussia?

Meilläkin on pari viikkoa ollu levotonta ja heräilyä välillä 5min välein, ei tuu kun max 3 tunnin pidempi unipätkä,hiukan väsyttävää :sad001 siirsin pinnasängyn takas meidän makkariin kun en jaksa koko yötä rampata tytön omassa huoneessa. Oon kokeillu myös ilman makuupussia, erilaisilla yökkäreillä ja peitolla sekä pelkällä pussilakanalla mutta ei millään oo rauhottavaa vaikutusta..

Raskausaikana ostin kapalot, unipussit ja peitot. Tasan nolla yötä nukuttu niissä. Ovat niin kuumaverisiä, että yökkäri riittää ja nukkuvat hyvin. "Ärsyyntyivät"/leikkivät enemmänkin, kun kokeilin peittoa tai unipussia. Edelleen katkottomat unet aamuun asti, noin 10-11 tuntia.

Citrus mitä sä teet niille että nukkuu noin hyvin? :wink ehkä hiukan kateellinen, tekis mammalle hyvää nukkua joskus kunnolla. Meillä on taidettu kerran nukkua 7 tuntia putkeen mutta ei semmosta tietoakaan tällä hetkellä.

Meillä poika nukkuu nyt paremmin kun jätin peiton pois. Se on kans lämminverinen, joten pelkkä yöpuku ja sukat riittää. Kop-kop. Nyt tietty alkaa taas heräillä kun täällä mainitsin... :/

Citrus: kerro heti salaisuutesi! :) Ilona ei ole koskaan nukkunut unipussissa, ainoastaan peiton alla. Heräilee edelleen kahdesti yössä. Nyt kun ollaan mökillä, niin syö tosi huonosti kiinteitä ja tissiä syönyt enempi. Nukkuu mun vieressä ja herää sen kaks kertaa.

Takaisin