Uniongelmat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Joia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh mikä yö! Nukahdin 00, heräsin 1ltä vessaan ja sit pyörin puol viiteen asti hereillä.. ja 7lta esikoisen kanssa hereille. Toivottavasti ens yönä nukkuisin
 
Mä olen alkanut näkemään aivan älyttömän paljon unia nyt raskausaikana! Ja siis niin villejä ja mielikuvituksekkaita vielä että oksat pois :O
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Unajama, sama tilanne. Uskomattomia juttuja näkee öisin.. Yleensä mulla on niissä monta eri miestä kierrossa ja monesti unet on painajaisia.. Viime raskaudessa oli samanlaista.
 
Näin toista odottaessa osaa arvostaa miten esikoisen raskausaikana tuli nukuttua hyvin, silloin nukuin 10 tunnin yöunia ja lisäks vielä päiväunet usein. En ookkaa sit pojan syntymän jälkeen nukkunu kertaakaa yli 6 tunnin pätkää... 1v3kk valvonu, edelleen poika herättää n.3 kertaa yössä. Voi kun sais ees yhen yön nukkua ni oisin uusi ihminen! Täytyy toivoo et poika alkaa nukkumaan yönsä ennen tämän sisaruksen syntymää, sais ees hetken levätä itekkii ennen uutta valvottajaa.
 
Mä sain ti-ke välisen yön nukuttua. Nyt taas ping klo 2.00, ja nyt ei unesta tietoakaan. Kypsää.
 
Mä nukun kyllä hyvin mutta joka yö herään siihen kun pissattaa mutten jaksa/viitsi nousta pissalle :D Sitten kestää nukahtaa takas. En nyt millään vielä tässä vaiheessa haluais joutua nousemaan yöpissalle mutta kyllä kai se kohta on pakko :D
 
Ihan sama homma kun Ellukaisella :D joka yö herään yöpissalle mutta nukahdan sen jälkeen kyllä ihan samoin tein kun on vaam vessassa pääsy käymää.
 
Mä nukun 8h ajan sellaisissa 8-9 pätkässä eli heräilen puolen tunnin-tunnin välein :/ Mulla on ennen raskautta jo ollut todella vaikeat uniongelmat ja nyt kun jätin raskauden myötä yhden unta parantavan lääkkeen pois niin tämä on mennyt aivan kamalaksi. :/ Eilenkin olin koko iltapäivän ja illan menossa ja todella väsynyt nukkuun alkaessani, joten uskoin nukkuvani hyvin. Pisin unipätkä oli ensimmäinen ja se oli vain 1,5h. :'(
 
Ti-ke välisenä yönä sain nukahdettu vasta viideltä, 7-ltä jo esikon kanssa piti herää,siltikiaan en nukahdanut päivällä ja eilen nukahdin vasta kahdelta ja heräsin koko-ajan. Ihan hirveetä tommonen,öisin kun alkaa valvoo ja on niin yliväsynyt jo että tuntuu että ajaan taksilla sairalaan ja pyydään et mua nukutettaisi -.- hirveä ahdistus alkaa öisin kun ei nuku. Mulla kans ennen raskautta aina välillä tuli unettomuusjakso et jonkin viikon-kaks en saanu nukahdettu ja nukuin tosi huonosti ja sitten jossain vaiheessa alain nukkuu ja sit taas kk päästä sama jakso.
 
Mä näen myös joka yö tosi todentuntuisia unia! Melkein harmittaa ettei ole tullut kirjoiteltua niitä ylös :D muuten nukun kyllä ihan hyvin, mitä nyt unirytmi muuttunut niin että tarvii mennä aiemmin nukkumaan kuin ennen. Välillä herään yöllä pissalle.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Jesjesjeeees! Nukuin ihan älyttömän hyvin (ja sikeästi!) :happy:
Nukahdin sohvalle iltaysin jälkeen, kesken ohjelman, heräsin kymmeneltä (nälkäinen ja huolestunut koira herätti :grin). Sitten tein puuttuneet iltatoimet (käytin koirat pihalla, annoin niille iltaruuan, kävin iltapesulla) ja surffailin netissä kunnes 23 aikaan alkoi taas nukuttaa. Nukuin sikeästi 3.30 asti, pissahätä herätti. Mies laittoi samalla viestiä että tulee 4 aikaan kotiin joten olin hereillä siihen asti. Neljän jälkeen nukahdin ja heräsin vasta 8.45.
Nyt on niin voittajaolo!
 
Tadaa! En nuku! Mitä sitä sitten yöllä voisi tehdä, kun odottelee - kärsivällisesti...- unta? Syöminen on tietty kivaa, mutta niin on myös alle sadan kilon elopaino :joyful:
 
Täällä kanssa yksi unettomista öistä kärsivä mamma! :facepalm: en edes muista koska olisin viimeksi nukkunut hyvin. Töihin on raahauduttava aamu kuuden ja seitsemän välissä, koko työpäivän haukottelen ja lasken minuutteja työpäivän loppuun. Pääsen töistä kotiin niin ei väsytä. Ei sitten millään!:mad: "normaalisti" menen nukkumaan kahdeksan-kymmenen välissä, mutta nykyään kukun hereillä vielä puolilta öin, ja sitten kello soittaa neljältä. Kuinka kauan tällasta voi jatkua!?
 
Mä voisin nukkua vaikka 24h/vrk...väsyttää ihan koko ajan... :sleep002
Ja joka ilta ku nakutettu pahin väsy iskee siinä kaheksan aikaan. Yöllä nousen ku automaatilla vessaan ja takas sänkyyn ja ei ongelmaa ettenkö sais heti unta. Sit kaheksalta aamulla revin itteni väkisin ylös, et kerkeen lenkittää koirat ja kymmeneksi töihin...
Mietin vaan että milloinkohan tää helpottaa??
Mut johtuu kuulemma hormooneista, kun omat veriarvot on ihan kunnossa ja syön ja juon ja liikun aika kivasti.
Ja joo! Noi unet! :joyful:
Ihan uskomattomia unia!??
Mieskii sanoo, kun joskus sille niistä käkättelen, että en kyl saa kertoa kelleen, tai laittaa minut vielä jonnee hoitoon?? :p
Mut ne painajaiset! Voi jösses sentää.
Kuulemma pelot korostuu ja saattaa tulla uniin, kun on raskaana...ja näköjään!
Ja yritä siinä nyt itellee sanoa, että ei tässä ole mitään hätää. :happy:
 
Takaisin
Top