Uniongelmat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Joia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en muista esikoisen ajoilta mitään tällästä. Mutta eka yö kuin heräsin vain kerran pissille!!!! Iha huikee olo :smug:
...Ja heti sitä epäilee, onkohan kaikki ok nyt?:sorry:
 
Älä huoli Pilvilinna! :) Mäkin nukuin toissayönä parhaiten aikoihin eikä tarvinnu ees nousta vessaa. Ajattelin et josko tää nyt vähä helpottas,mut eeeei, nyt aamuyöllä taas hirveen pahaolo ja pakko oli nousta yökkäilemää. Et se siitä helpotuksesta :D hyvin vaihtelevia päiviä ja öitä ollu. (rv 4-5 meneillää)
 
Jess täälläkkin hyvin nukutti yö!:) nukahdin 23 jälkeen ja eka kerran heräain kuudelta ja nyt sitten :)
 
Tais sitten olla valtakunnallinen raskaana olevien nukkumisyö viime yönä.. :grin Tänään aattelin, etten ota päivänokosiakaan, kun on vähän virkeempi olo VAIKKA väsyttää, jos vaikka ens yökin ois parempi ja jaksais huomenna ootella paremmi pojan päikkäreille. :rolleyes:
 
Tänään en nukkunut päikkyjä.. Mut kyllä oon ZOMBI. Päätäkin särkee, kun väsyttää liikaa. Jospa ens yönäkin ois hyvät unet, että nukkusin kuin halolla päähän lyöty.
 
Mä nukuin loppuviikosta yllättävän hyvin ja viikonloppuna la-su jopa 9h (parilla vessareissulla tosin). Ehdin jo varovasti innostua että nytkö mä vihdoin alan nukkumaan paremmin, mutta viimeyönä heräsin vessaan kahden aikaan ja sen jälkeen en taas juurikaan nukkunut :(

Neuvolassa eilen kerroin tilanteen sekä huoleni mutta tsemppien lisäksi sain vain seurantaa. Tän pitäisi olla ihan vaan alkuraskauden hormonijuttuja minkä pitäisi helpottaa 1/3 jälkeen. Saapa nähdä.
 
Ja tota äänikirjaa pitää ehdottomasti kokeilla! Olinkin jo unohtanut että mullahan on padille ladattuna sopivasti joku Mielensäpahoittaja-romaaneista, epäilen että Antti Litjan rauhallinen lukuääni on kaipaamaani tarkoitukseen juuri omiaan ;)
 
Äänikirjoja löytyy kans YouTubesta ja itseasiassa kirjastosta myös lainasin. Ilmeisesti mulla on nyt alkamassa se toisen kolmanneksen auvoisa aika, pystyn nukkumaan ja syömään <3
Nyt alkaa just vko 16, että kyllä sitä hetki jo odoteltiinkin :D
 
Mulla on kyllä nuo uniongelmat vähentynyt. Viikon päivät saanut nukuttua, että herään kerran pissille ja sit "doing" simahdan. Herään vaan aamulla 5-6 aikaan, että joko noustaan! Toivottavasti nuo omat univaikeudet oli siis tossa.
 
Mulla edelleen levottomat jalat vaivaa säärystimistä huolimatta. Eilen pääsin nukkumaan vasta kaheltatoista vaikka nukutti jo aikasemmin. Sängyssä ei sitten meinannukkaan uni heti tulla. Lopulta sain nukuttua ihan kohtuu hyvin, millään en vaan olis jaksanu nousta yheksältä.

rv 8+5
 
Toissayönä esikko nukku 9-06 ! Ennätys koskaa :D no mies herätti vahingos 2 aikaan ku tuli nukkumaan, se siitä mamman täydestä yöstä :) mut tosi hyvä yö, nyt on menty muutenki iha 1-2 herätystä
 
Täällä kanssa yksi uniongelmista kärsivä! Viikkoja ei ole kuin 8+6, mutta nää uniongelmat on kyllä niin hurjia että ens viikon neuvolassa täytyy ottaa kyllä puheeksi. Olen "normaalisti" käsittämättömän iltauninen, ja olen yöunillani useimmiten jo klo 20. Nyt viimisen viikon verran olen työpäivän kuin mikäkin kuolleen rukous, kun pääsen kotiin en pysty ajattelemaan muuta kuin päikkäreitä, ja sitten kun menen päikkäreile niin EI. Ei millään unta. Sama homma illalla kun kömmin sänkyyn uskollisesti, niin vasta yhdentoista jälkeen saan unta. Koiran kanssa herätään lenkille jo neljän maissa jotta kerkeän aamuksi töihin, niin alkaa kyllä melko uupunut olo olla :/
 
Niin tuttu tunne tuo että menee nukkumaan mutta ei uni tule. Ja kun alan sitä hermoilla ja miettiä montako tuntia tässä nyt ehtii vielä nukkua niin ei varmasti tule uni. Yöllä kun käyn vessassa niin joku roskiksen haju voi olla niin kauhea, että alan voida pahoin, ja yöllä siihen oloon ei auta syöminenkään, kun päivällä pahoinvointi usen hetkeksi helpottaa syömällä. Tai sitten herään lasten takia ja jään valvomaan vaikka ne nukahtaa takaisin. Uuh, saankohan kunnolla nukuttua vasta kun vauva syntyy. Sitä odotellessa, mulle yöimetys on aina syventänyt unenlaatua (toivottavasti niin pitkälle päästään ja imetys onnistuu) ja oikeasti nukun silloin paremmin kuin koskaan.
 
Jep, ongelmayöt teki comebackin. Viimeyönäkin nukuin sikeästi alun 21.30-01, sitten heräsin vessaan ja 01-05 meni pyöriessä ja kevyin satunnaisin torkuin. Viideltä sitten nousin turhautuneena ylös, puolitoista tuntia ennen varsinaista kellon soittoa.
 
Miten te jaksatte töissä huonoilla unilla? Mä menen nykyään nukkumaan noin klo22 ja joka yö herään noin klo 4.20. Sitten pyörimistä pari tuntia ja ehkä tunti kaksi unta. Jos työt sallii (teen kaksiosaista päivää yrittäjänä) nukun päivällä päikkärit. Aika harvoin tosin on viikolla onnistunut. Koko päivän olen ihan nuutunut. Hiukan kypsyttää, kun olisi tässä raskauden aikana muutakin tekemistä kuin olla vain raskaana
 
Täällä alkaa olemaan yks hyvinkin nuutunut ja kärttynen mamma. En edes muista enää, koska viimeksi olisin nukkunut hyvin. Töissä täytyy olla viimeistään klo 7 aamulla, ja kun meillä on hyperaktiivinenkoira joka täytyy aamulla lenkittää, niin tuntuu ettei tästä nyt tule yhtään mitään. Koira on niin julmetun tärkeä, että omat yöunet tuntuu pikkuseikalta, mutta kun tietää että pitkässä juoksussa tästä ei tule kuin isompi probleema. Viime yönä nukahdin jo ennen klo 21, mutta heräsin kymmenen jälkeen pissalle, sitten klo 1.41 pissalle, ja kello soittikin aamulla hiukan ennen neljää. Viikkoja on tällä hetkellä 9+1, mutta pissalla täytyy ravata joka toinen sekuntti?! Onneksi tänään on eka neuvola, niin aion tädeiltä kyllä kysellä apuja.
 
Toissayönä näin painajaisia ja kaks kertaa heräsin. Ei meinannu saada uudestaan unta sit millään. Viime yönä heräsin siinä kolmen mais ja taas pyörin ja hyörin ties kuinka kauan. Alkaa jo rassaamaan noi yöt.
 
Takaisin
Top