Unimaailma

Joo miekii hajoilin täällä luettuani ton celian hunajamarinoidut kanafileet-jutun [:D][:D]
 
Tuolta kesäkuisista pomppaan tänne kertomaan eräästä unesta, jonka näin tässä muutama yö sitten. Viikkoja ei siinä unessa ollut yhtään sen enempää kuin mitä oli sillä hetkellä (23+jotain). Synnytys käynnistyi vesien menolla. Mieheni lähti mua sit viemään sairaalaan ja pelotti ihan kauheasti et eihän tää vauva vielä näin aikasilla viikoilla voi edes selvitä hengissä.. Sairaalassa sit kätilö laitto käyrille ja sano vaan et saa syntyä heti kun on syntyäkseen. Noh, vauva sit synty alateitse ja mieheni oli koko ajan siinä vierellä. Poika tuli ja syntmäpaino oli 3100g!!! ja täysin terve vauva! [:D] Seuraavana päivänä päästiin kotiin, joka myös ihmetytti kun käsitykseni mukaan ensisynnyttäjiä pidetään sairaalassa vähän kauemmin kuin yhden yön yli. Unen lopussa makasin sängyssä ja vauva nukkui mun vieressä omassa kehdossaan. Uni oli niin todellinen et kun tuossa kohtaa heräsin niin olin ihan kauhuissani et missä mun pieni poika on kun äskenhän se oli tossa vieressä. Kerkesin herättää miehenkin siinä panikoidessani ennenku tajusin et se oli vaan unta ja vaavi on viel turvallisesti masussa. Alko vielä sopivasti potkiskelemaan et äippä vähän rauhottuis! [:D] Mulla on ollut alusta asti vahva tyttöfiilis ja kolme tyttölupaustakin ollaan saatu, mut tuon unen jälkeen onkin ajatukset menny ihan sekasin! [:D]
 
Tulipas yhtäkkiä välähdys, kun voitelin tuossa aamupalaleipää keittiössä.

En muuta tähän uneen liittyvää muista, kuin lyhyen keskustelun kaverini kanssa, jolla on lapsi. Istuskelimme - en tiedä missä - ja kysyin, että jokos se vauva on syntynyt (minun siis). Kaverini sanoi että juu, kuusikiloinen. Minä totesin hänelle että KUUSIKILOINEN?! Hän vastasi että kyllä. Minä jatkoin päivittelyä ja ihmettelin, että miten siitä on voinut tulla kuusikiloinen, kun ei mun mahanikaan ole kovin iso. Päivittelin lisää ja ihmettelin, että kyllä sen synnyttäminen tulee varmaan olemaan aika hirveää. (Nyt sitten yhtäkkiä puhuinkin, että se synnytys on vielä edessä...) Ja ihmettelin edelleen että miten se voi olla kuusikiloinen, kun en minä nyt sentään niin paljoa ole herkutellut mielestäni [:D]

Tämmöistä tällä kertaa. Mahtaisi olla aika hirveää synnyttää kuusikiloinen vauva [:o] Taitaa olla pientä huolta siitä omasta herkuttelusta... Vaikka ei pitäisi olla syytä huoleen, keskiviikkona vauva oli juuri keskikäyrän alapuolella että ei mikään jättiläinen *huh* [:D]
 
miiuhoo: vois joo vähän kirpasta jos kuuskilonen tulis :) tai varmaan ei kyllä edes mahtuis tulemaan.

Näen nykyään tosin vähän unia, varmaan koska heräilen tunnin välein. Tossa viime viikolla näin erittäin oudun unen muutenkin, mutta yhdessä välissä isäni tuli minua käytävällä vastaan ja hän kysyi minulta: " Jokos vauva on syntynyt?". Vastasin tuohtuneen "No on, eikös sitä huomaa" ja näytin mahani, joka oli hirveä tyhjä pussi vaan [:D]
 
Nyt on viikon verran nähty mitä ihmeellisimpiä unia...ei lapseen liittyvää mut kaikeen muuhun kyllä [:D] Ensin näin unta et olin miehen kanssa antikvariaatissa missä myytiin myös vanhoja kalusteita. Siellä oli myyjänä mun entinen yläasteen luokkakaveri (jonka kanssa en ole yläasteen jälkeen ollut yhteydessä). Ostettiin sieltä pirtinpöytä meidän uuteen keittiöön. Tämä pöytä saatiin seuraavana päivänä miehen vanhemmilta ja muuttolaatikoita purkaessa tupsahti tämän luokkakaverin kuvakin esille [:D]

Seuraavana yönä näin unta et ostettiin koira. Sekarotuinen pentu, joka oli ihan tismalleen samannäköinen ja oloinen kuin miehen vanhemmilla oleva 13v Topi-koira. Myyjä pyysi siitä 1450e, päiviteltiin vielä et onpa kallis sekarotuiseksi mut ostettiin kuitenkin kun oli niin Topin näköinen. Seuraavana päivänä ystäväni etsi kotia vehnäterrierinpennulle. Yritin ehdottaa miehelle et jos mun uni oli jonkinlainen enneuni mut ei menny läpi [:D]

Sitä seuraavan yön unessa heitin kaasoni pihalle meidän häistä [:D] Pientä stressinpoikasta ilmeisesti ilmassa kun samana päivänä oli tasan 4kk häihin...

Viimeisimpänä näin unta et Chilessä oli tsunami. Päivällä oli annettu se varoitus jälkijäristyksen takia mut toista tsunamia ei sit tullut...

Ensi yötä taas odotellessa [:D]
 
No nyt tulee sitten sellainen  pläjäys että [:D]

Olin unessani viime yönä meidän makuuhuoneessa ja mieheni makoili kyljellään peiton päällä sängyllä mun edessä. Minä nostin sitten meidän pienen, alastoman vauvan syliini (jostain...?) ja laitoin sen tuohon rinnalleni ja nojasin seinään. Mulla oli silti vielä tämä vauvamassu tallella ja vauvalla oli sitten vähän huono asento. Sitten näin oikein sen vauvan ilmeestä, kun se alkoi oikein tosissaan päkertää jotain; ilme oli semmoinen ja selkäkin meni oikein köyryyn... En ehtinyt tarpeeksi ajoissa viedä vauvaa kauemmaksi kropastani kun pelästyin että se pissaa päälleni. Mutta ei, sieltähän tipahti oikein jumalaton jöötti suoraan mun paljaan säären kautta makkarin lattialle ja seuraava pienempi meni jo suoraan lattialle. Lähdin sitten viemään vauvaa vessaan pesulle - ja itseäni tietenkin. Pyysin miestäni siivoamaan kakan pois makkarista ja hän siivosikin mukisematta. Minulta katosi vauva johonkin ja jynssäsin lavuaarissa säärestäni vanaa pois. Ja sitten olisi vauvan vuoro mutta tajusin, että eihän meillä ole hoitopöytäkään vielä pesuhuoneessa pesukoneen päällä joten aloin sitä järkkäilemään paikalleen ja pyyhin siitä pölyjä yms. Pitäähän vauvalle katsos vaippa saada sitten pesun jälkeen... Koskaan en siihen vauvan pyllyn pesuun päässyt... [:D]

Ja toinen samana yönä;

Olin kaverini kanssa Tiimarissa (Tiimari muuten sijaitsi Jyväskylän Torikeskuksessa alakerrassa Suomalaista kirjakauppaa vastapäätä... kerrankin tiesin tarkasti missä olen!) ja siellä oli joku ihme ekstra-alennuspäivä tms ja siellä ei saanut kierrellä vapaasti vaan siellä kierteli sellainen pitkä jono hyllyjen välissä. Kiltisti kaverini kanssa odottelimme ja kiersimme koko kaupan läpi ja sitten ihan loppumetreillä löysin kivan merikilpikonna-seinäkoristeen ja sitten veljeni ilmestyi viereeni ja sanoin ostavani sen hänelle. Ja hän sanoi ettei tarvitse. Menin sitten kassalle ja kassaneiti näki, että olen raskaana ja hän alkoi valittaa, ettei voi myydä sitä minulle. Meidän piti kuulemma poistua liikkeestä. Ja minä aloin tietysti vähän hermostua ja kysyä että miksi. Kuulemma koska jos hän alkaa palvella raskaanaolevia niin siinä kestää sitten tosi kauan, koska jos he alkavat haluta hedelmöittyä niin siinähän kestää ihan älyttömän pitkiä aikoja. Ja minä aloin ihan tosissani suuttua ja huusin myyjälle että "sä pidät nyt turpasi kiinni ja kuuntelet, tai mä vedän sua turpiin. Mä olen kiltisti odottanut täällä jonossa vuoroani ja jumalauta sä saat palvella mua siitä hyvästä". Muuta jonossa olevat alkoivat osoittaa merkkejä mun kannustamisesta. No, jokatapauksessa me sitten kaverimme kanssa kävelimme ulos sieltä ja voi vitsi mä haukuin sen paikan ovella vastaantulleille ihmisille, että ei kannata mennä ja hekin sitten kääntyivät pois. Menin myöhemmin sinne uudestaan äitini kanssa ja haukuin hänellekin tämän myyjän joka sitten yhtäkkiä seisoi vieressäni ja alkoi taas haukkua minua, koska hän ei varmasti ollut tehnyt virhettä. Loppua en enää muista mutta tämmöistä sitten tällä kertaa... [:D][:D]
 
miiuhoo hahhah!  Arvaa tuliko hyvät naurut..-varsinkin tosta toisesta unesta  Mä nään joskus aika samantapasii unii. 
 
Meillä nähtiin kans viime yönä vauva-unta. (Mä itseasiasssa vasta ekaa kertaa tän raskauden aikana.) Mies puhu unissansa ja kiitti mua et oon synnyttäny vauvan. Sanoin ettei se viel oo syntyny vaan on mun masussa, mut jatko vaan kiittelemistä, ku oli niin mielissään ja nukahti sit uudelleen. Aamulla ei muistanu tästä unestaan tai et oli puhunu nukkuissaan mitään [;)]. Hymyili vaan, hauskaa..

Mulla supisteli eilen tosi paljon ja puhuttiin synnytyksestä ym, joten se saatto vaikuttaa asiaan.

No, sit mäkin näin unta. Näin unta et synnytin tytön näillä viikoilla ja elopainoo ei neidillä ollu ku reilu kaks kiloo. Jotenkin me sit oltiin tultu miehen kaa kotiin ja illalla mietittiin, et pitäiskö vauva hakee kans kotiin.. Soitin synnärille ja neiti jakseli erinomaisesti. Ei tarvinnu lisähappee, keskoskaapista puhumattakaan. Oikeen terve ja pirtsakka tyttö kuulemma oli ja meille sanottiin et seuraavana päivänä voitais tulla hakemaan tyttö kotiin, kuhan vauvauinti ois ohi. Se alkais puol yhdeltä ja jos vauva selviäis siitä hyvin ni saatais sit kahen jälkeen vauva kotiin.. No me oltiin miehen kaa suunnattoman riemuissamme ja suunniteltiin vauvanhakemista, kun heräsin. Piti oikeen tarkistaa et vieläks maha pömpöttää, vai syntyks se ny sit.. [8|][:-][:D]
 
Mää näin niiiiin iiiihanan unen. Olin Dingon konsertissa. Kauheesti yleisöö, harmaata keinuvaa massaa. Neuman oli selin yleisöön eikä laulanu. Sillä oli paha olo. Sit näin sen jossain kauppakeskuksen takakäytäväs. Menin jutteleen niitä näitä. Mulla oli sähkönsininen satiinimekko päällä ja iso kaulaliina. Se kysy "Onko joku poika laittanu sun mahan aluilleen?" ja "Millon se syntyy?" Kihersin mielihyvästä kun se hiplas mun masua ja se halaskin mua. Sanoin että "Poika joo, ja viis viikkoo vielä jäljellä". Mää kerroin että olin tullu sitä kattomaan, ja edellisen kerran se tapahtu vuonna 1986 ja se oli ollu mun elämäni paras päivä. Se katteli mua ilahtuneena ja jotain muutakin juteltiin, kun käveltiin käytävää pitkin. Ja kun mää heräsin, mihinkään ei koskenu ja mulla oli niin rentoutunu ja onnellinen olo. Että sellasii muistoi 24 vuoden takaa  
 
Mä oon nähnys hirveesti unia että synnytys alkais mitä ihmellisimmissä paikoissa. Pari viikkoa sitten näin että synnyty alkoi kun oltiin katsomassa yhtä asuntoa ja totesin että "kait meijän on tää sitten otettava" [:D] Viime yönä näin, kun mulla on sairaalalla lääkäriaika keskiviikkona, että synnytyskäynnisty, siinä kun se lääkäri ultras mun mahaa ja sit sitä mentiinkin jo synnytyssaliin [8|]
 
Noniin..kerrankii minä nään jotain vauva-unia [:D]
Eli ensimmäinen..

Oltiin jossain ihme paikassa,jonku kaupan tai tällasen pihalla,mikä ei näyttänyt siltä yhtään ja siinä oli semmonen ihme huvipuistohärveli minkälainen on tuolla linnanmäellä,se tornado,mutta paljon pienempi ja siihen kun meni niin kiinnitettiin semmoinen iso vyö mahan ympärille,ihankun olis elmukelmua laitettu ja kun vehje laitettiin päälle niin siinä rötkötettiin kun sätkynuket ja mä olin ihan paniikissa,kun mulla on tää iso maha,että vauva vahingoittuu,jos en nyt pääse alas..[&:]

Toinen...

Olin synnyttämässä,pienessä huoneessa miehen kanssa kahdestaan,enkä ees tiiä oliko se sairaala. Synnytys sujui hyvin,ja itkin onnesta ja ihmetyksestä kun sain pienen rinnalleni,että "Tuliko tämä tosiaan minusta" [:)] Vauva näytti ihan normaalikokoiselta,mutta sitten kun lähdin pesemään vauvaa..--ihan siltä seisomalta kun olin äsken synnyttänyt..niin vauva olikin semmoisen kämmenen kokoinen pieni nukke,joka liikkui ja äänteli kun vastasyntynyt ja en ihmetellyt sitä yhtään siinä unessa [:D] --niin ja tyttöhän meille syntyi. Sitten ruvettiin miehen kanssa pukemaan vauvaa,niin hän olikin taas ihan normimitoissa,vähän pienempi kun oli syntyessään ollut,niin ihmettelin miehelle,että "Oi nää vaatteet onkin vielä vähän isot vauvalle..[:)]" ja hymyilin vaan,koska ei se ollut normaalia poikkeavaa,tuli vain pieni vauva.

Kolmas...

Olin menossa mun veljen kanssa autolla yhden paikan keskustaan hampurilaispaikkaan,jonka tilalla oikeesti on kauppa.(Kyseessä siis ihan olemassa oleva paikka) kuitenkin..mentiin autolla,ja mun veli sanoi,että "aja hitaammin,kun sä ajat melkein pyörätiellä" sit kun mä hiljensin niin yhtäkkiä oltiinkin pyörän selässä ja veli istui tarakassa [:D] ja mä pusasin sellasta pientä mäkeä ylös tyyliin,että en jaksa [:D][:D] no siel syömäläs oli sitten mun serkku ja sen äiti,ja minä ja mun veli. Äiti tuli sitten kohta siihen ja istui mun viereen ja kysyi multa vakavissaan,että "Haluisitteko te nyt ihan kaksistaan alkaa elämään vauvan kanssa?" ..mä sitten vaan kulmat kurtussa tokasin,että "Tottakai,onhan se mun ja eetun vauva" (Mieheni siis[:D]) äiti sitten sanoi siihen,että "Ei varmaan kauaa.." ja oli siinä vihjailevinaan,että meidän suhde ei varmaan kauaa kestä. Mä sitten suutuin siinä ja sanoin äiskälle,että "Mene helvettiin siitä...painu nyt vittuun siitä![:@]" ja mun velikin suuttu,kun äiti tollasta rupes väittää ja hänkii rupes huutaa tälle,että "Miten voit sanoo noin. Painu helvettiin!" Ja sitten äippä lähti..[8|]

En kyllä vois sanoa äiskälle noin.enää. Joskus nuorempana tuli oltua tosi törkeä äitiä kohtaan,mutta äiskä oli tossa unessa tosi törkeä. [:-]

Että tämmöset unet. [:D]
 
Mies tuli mulle sanoo keittiöön että nyt tuli vesi ja meni takas makoileen sängylle. Tulin uteliaaksi, että miltäköhän se vesi näyttää. Sängyllä pomppi viisi pientä lasta ja mieheni äksyili niille. Nostettiin lapset heti pois sieltä. Mies oli tuskissaan. Farkkujen takamus oli märkä ja sillä oli mun vihree paita päällä, joka oli kuulemma epämukava ja silmukat juoksi selässä. Ehdotin että otetaan vaatteet pois. Kieltäytyi. Näin kun vauva mylläs sen mahas ja tunsin liikkeet samalla omassa mahassani. Pidin miestä kädestä ja lohdutin, että ei tää oo ku tavallinen synnytys. Naiset tekee sitä joka päivä ja vieläpä vapaaehtoisesti. Mun siskon oli tarkotus toimii kätilönä ja mietin, kuin mies kehtaa sen nähden ruveta punnaamaan vauvaa ulos...ja mistä se vauva olis tullu ulos...
 
Mä oon yleensä täs nähny ihan mukavia vauvaunia, mut nyt on kahtena yönä ollu unissa vain kamala verimäärä alapäästä ja pelko vauvan kuolemasta...[:(] Ei yhtään kiva..
 
Vauva näytti ihan normaalikokoiselta,mutta sitten kun lähdin pesemään vauvaa..--ihan siltä seisomalta kun olin äsken synnyttänyt..niin vauva olikin semmoisen kämmenen kokoinen pieni nukke,joka liikkui ja äänteli kun vastasyntynyt ja en ihmetellyt sitä yhtään siinä unessa


Löysin googlesta ihan sattumalta kuvan jossa vauva on samankokoinen kun tossa mun unessa [:D] Ihan just mun unesta [;)][:D] --> http://4.bp.blogspot.com/_Hu3xTp6KULc/Sw8YkbH56TI/AAAAAAAABJ8/SyMnHfB_Hfs/s1600/minivauva.jpg
 
Täällä on nähty kyllä koko raskauden ajan mitä ihmeellisimpiä unia, mutta nyt viime öinä vauva tullut pääosaan. [:)]

Moni ystäväni on raskaana ja viime yönä he olivat jo vauvat saaneet ja minä senku paisuin. [&:] Hitsi mikä painajainen.[:D]
Suurimmaksi osaksi unet ovat outoja ja "painajaismaisia", mutta onneksi on myös unia, jossa vauva on jo sylissä ja olen onneni kukkuloilla. [:)]

Mieli on jo muutenkin siirtynyt lähenevään synnytykseen, että eiköhän nuo unet johdu siitä mitä päivän mittaan miettii.. alkaa olla jo niin tuskallista tämän masun kanssa ja mieli on malttamaton [:)]
 
Piedra En oo suhun ennen täällä törmännyt,onko sun laskettu aika 22.5? [:)] Meillä on viikot ja päivät ihan kohdallaan vaan,niin mietiskelin [;)]

Anteeksi aiheohitus [&:][:)]
 
Takaisin
Top