Unikoulu

Juu alle viikossa! :) Yllätyin itekki kuinka helpolla sitä loppupeleissä on päässyt.. Tai mistä sitä tietää vaikka takapakkia tulee.. :grin Mut tosiaan tuntuu ihan luksukselta kun ennen tätä koulua herra on nyt pari kuukautta heräillyt alkuyöstä vähä väliä kitisemään ja sitä jatkui johonki klo 4.00 asti aamuyöhön jossei maitoa antanut. Toivotaan että näin hyvänä jatkuis :3some
 
Ihan loistavaa heidukka! Miks mä en saa aikaseks ruveta tuohon koitokseen vaikka pitäisi ihan kaikkien osapuolten takia?!
 
Kyllä mäkin sitä hommaa venytin ja venytin, kunnes olin jo oikeesti niin v*ttuuntunut siihen että ku pääsen sänkyyn ja saan mukavan asennon niin alkaa heti se kitinä. Joka kerta. Onneks sain otettua ittiä niskasta kii! Vieläku sais alotettua tän raskauskilojen pudottamisen joskus.. Noh jos söisin eka tän suklaapatukan minkä aukasin just :wink
 
Eka yö unikoulua takana ja kaikilla ihan hyvä fiilis (mitä nyt vanhempia vähän väsyttää!). Tavoite oli 22-04 ilman tissiä ja neljältä vuoron vaihto miehen kanssa. Muuten mentiin pitkälti sen mukaan mitä aiemmin kirjotin.

Bebe nukahti klo 20 niin kuin yleensä ja puoli kymmenen jälkeen imetin sohvalla kertaalleen. Siirryin itse toiseen huoneeseen enkä kuullut mitään ennen kuin mies tuli vähän neljän jälkeen herättämään :). Äänieristys on ihan ok, mutta varmasti olisin herännyt jos lapsi olisi hädissään itkenyt.

Mies oli reilun tunnin tassutellut 24-01 välillä mutta olivat selvinneet "ilman suurempia itkuja" (miehen sanamuoto, kysyin varta vasten foorumia varten :D). Muuten oli kuulemma ininää yms mutta vähän epäilen että kyse on ollut Beben normaaleista uniäänistä, mies ei vaan ole tottunut niitä kuuntelemaan.

Mä valvoin neljästä viiteen koska "se herää kuitenkin ihan just syömään". Ihan just olikin sit seiskalta, eli onneks valvoin varmuuden vuoksi, muuten olis saattanut tulla parhaat yöunet puoleen vuoteen :D.

Eli melkoinen antikliimaksi meidän eka unikouluyö. Epäilen että tähän menestykseen vaikutti tuurin lisäksi se, että otettiin jotain unikouluperiaatteita käyttöön jo aiemmin. Lähinnä iltaimetykset sohvalla ja pieni havahdutus jos nukahti tissille. Bebe ei kuukausiin ole ollut ihollanukkuja, joten pinnasänkyyn laitettu reuna ei tuntunut haittaavan muutaman testiyön perusteella. Pidin eilen myös huolen siitä että tuli päivän aikana paljon läheisyyttä ja nytkin täällä on tulapäikkärit meneillään :)

Toivotaan että ensi yö menee yhtä hyvin kuin tämäkin :)
 
Bebe veti sikeitä 22-6:30 :D. Ei voi olla totta että tää menee näin hyvin! Nyt aamulla on ollut pientä tyytymättömyyttä ja kaipaa selvästi enemmän huomiota mitä aikasemmin aamuisin, mutta tuleehan sitä yön aikana halipula itse kullekin :Heartred. Tulapäikkärit on pop tänäkin aamuna.

Ens yön ajattelin viettää omassa sängyssä, vaihdetaan vaan miehen kanssa paikkoja niin että se on pinniksen ja Beben vieressä :)
 
Parina viimeyönä on tarvinnut sylitellä ja imettää 4-5 välillä, eli ihan yhdellä yöllä ei selvitty :wink. Se on ainakin nyt selvää että toi 22-04 väli ilman tissiä ei oo liikaa, saa nähdä miten hoidetaan ens yö kun miehellä on omia menoja ja tulee vasta puolen yön jälkeen kotiin.
 
Mutta toihan on jo älyttömän hyvin! Eikös toi jo ole vauvan mittapuulla koko yön nukkumista?!
 
Jaa kappas kirjotinpa vähän epäselvästi :D. Siis puolen yön aikaan on sylitelty ja sit neljältä tai jälkeen tissiä! Mutta olen kanssa sitä mieltä että tää on jo tosi hyvin, varsinkin jos saatas vielä se puolen yön herätys pois. En kuitenkaan halua huudattamalla huudattaa, eli jos sillon tarttee varmistuksen vanhempien läsnäolosta niin sen kyllä saa :)
 
Meillä lienee unikoulu “ohi”, eli mies ei enää oikein voi auttaa yöheräilyjen kanssa kun palaa ensi viikolla töihin. Viime yönä Bebe heräsi kolmen aikaan ja jouduin hyssyttelemään 25 min (ei siis huutanut koko aikaa, mutta alkoi huutamaan jos laskin sänkyyn). Tissiä söi ekan kerran vasta puoli kuusi, eli tuskin nälkäänsä heräsi? Toisaalta toissayönä heräsi vasta varttia vaille neljä jolloin imetin kun en nähnyt mitään järkeä pitää kellonajoista kiinni minuutilleen.

Mun mielestä tilanne on nyt merkittävästi parempi kuin ennen unikoulua, joten olen iloinen että pidettiin se nyt :). Elättelen toivoa että heräilyt vähenisi tai että niistä selvittäisiin pienemmillä rauhotteluilla, kun noita todella hyviäkin öitä on ollut välissä. Ja vaiheitahan tulee nukkumisenkin kanssa…
 
Meidänkin unikoulu on onnistuneesti ohi. Viikon tyttö nukkunut kokonaisia öitä :) nukahtaa 21.30 ja herää 7.30-8.30. Kyllä kannatti unikoulu, ennen unikoulua heräsi tunnein välein tissille.
 
Ihan mahtavaa lumi! Kyllä meidänkin nyt jo täytys ruveta kouluilemaan eikä vaan suunnitella...
 
Lumi, en nyt äkkiseltään löytänyt, mutta minkälaisen unikoulun piditte? :) täälläki ois suunnitelmissa
 
mannikka: Tassu unikoulun, ekat yöt piti isä unikoulun. Tassuteltiin aina kun heräsi ja jos rupesi ihan kunnolla itkemään nosteti syliin, olkapäälle ja paiati selkään kunnes rauhottui ja siirrettiin takaisin pinnikseen kummiskin näin että tyttö hereillä. Tyttö nukkuu edelleen kokonaisia öitä :) joskus harvoin mennyt yöllä huonoon asentoon ja nukahtaa heti uudelleen kun kohota asentoa.
 
L u m i, tassuttelua meinattiin itsekkin :) kiva kuulla et on toiminu hyvin :)
 
Minä en nyt ihan tiiä mitä tekis.. Esim viime yönä söi puol 1 ja puol 7, mutta heräs lisäks 3 ja 5 ja 8 noin suunnilleen. Nukahtaa kyllä kun tutin antaa.. Eli heräileekö tää vaan tuttia hakemaan? Pitäisköhän opettaa pois tutista ja pitää tassuttelu-unikoulu? Mitä te muut tekisitte?
 
Takaisin
Top