Me ei olla unikoulutettu vielä, mutta reilun viikon päästä aloitetaan kun Bebelle tulee 6kk täyteen. Mies pitä vikan isyyslomaviikon ihan sitä varten. Mä oon ollut nyt viikon tai kahden ajan merkittävästi väsyneempi, minkä lisäksi mun töihinpaluu on edessä parin kuukauden päästä ja sillon mun on pakko saada nukkua edes 6 h putkeen normaaliyönä.
Mä olen vähän lueskellut noita unikoulujuttuja ja musta vaikuttaa että niissä on koulukuntaeroja eikä mitään varsinaisia absoluuttisia totuuksia, joten me sovelletaan niitä ja mietitään meidän perheelle sopivin vaihtoehto. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että siirretään Bebe sivuvaunusta pinnikseen ja tavoitellaan 7 h unipätkää yölle. Koska nykyään uni tulee aika lailla klo 20, niin me varmaan herätellään kevyesti klo 22 syömään (aika usein syö 22-23 välillä ekan kerran) ja siitä tavoitteena olisi nukkua klo 5 asti. Sillon tarvittaessa tissiä ja toivottavasti ainakin pari tuntia lisää unta!
Me aiotaan ekat yöt jakaa miehen kanssa niin, että toinen nukkuu sohvalla alkuyön ja toinen loppuyön. Oletettavasti Bebe protestoi vahvastikin sitä, ettei saakkaan ruokaa, eli tuskinpa tästä huudattamatta selvitään, mutta annetaan huutaa sylissä. Sit kun rauhottuu lasketaan hereillä pinnikseen ja tarvittaessa otetaan heti takas syliin. Tällä hetkellähän mä hoidan jo iltaimetyksen sohvalla ja pikkasen havahdutan ennen kuin lasken sänkyyn.
Jotta vältyttäisiin yöllisiltä riidoilta me aiotaan kirjoittaa suunnitelma ylös, ettei tartte sit kiistellä että mitä me nyt oikein aiottiinkaan tehdä. Saapa nähdä miten käy, kerron sit kyllä