Unia..

Zuvih

Silmät suurina ihmettelijä

Mietin tässä vaan, että minkälaisia unia näette tällä hetkellä? Etäs aijemmissa raskauksissa?

Itse näen painajaisia keskenmenosta melkein joka yö, en saa nukuttua, heräilen koko ajan ja sentakia päivisin olen rättipoikki väsynyt. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? :/ Alkaa nimittäin pikkuhiljaa stressata tämä tilanne ja en tiedä miten tästä pääsisi yli.. :( Vinkkejä saa antaa! :) 

 
Kurjia tuollaiset unet!:( Ei varmasti oo kivaa... Ekassa raskaudessa en nähny mitään vauva -tai raskaus/synnytys unia, mut nyt oon nähny ainakin 3 unta, missä oon synnyttymässä ja vauva on tyttö :D Saas nähdä onko enne unia;)
 
Suurin osa unista on seikkailu-unia, kokoajan tapahtuu paljon. Yhden vauva-unen olen nähnyt, missä laps oli jo 1,5v ja poika. En ole nähnyt painajaisia.
 
Kerran oon nähny että sain keskenmenon. Monena yönä oon tosin nähnyt unta että tulisi enemmän kuin 1 lapsi!!!! välillä on 2 ja välillä on 5 lasta unessa. Naurettavin uni aamulla oli että olin ihan viimesilläni raskaana ja en koko raskauden ajan käynyt ultrassa, ja sit kun se h-hetki tuli eteen niin pääsin sängystä just ja just ylös, ja synnytin OMENAN, ja sit mä söin sen :D aluks olin että mitäs hel.....?!?!?!?!?!?!?!??! nyt vaan nauran unelle.! Ensimmäinen raskaus on kyseessä
 
Inhottavia unia Zuvih, toivottavasti ovat jo loppuneet. :(

Mä olen nähnyt nyt parina yönä unta, että vuodan vähän verta. Eivät ole onneksi keskenmeno unia, vaan olen unissa epävarma onko kaikki vielä hyvin. Ei varmaan tarvi ihmetellä näiden unien syytä, nt-ultra on torstaina ja jännittää ja pelottaa ihan hirveästi, onko siellä enää elämää. Yhtenä yönä näin unta, että mulla oli töissä mukana konttaamaan oppinut tyttövauva. Eihän siitä työnteosta mitään tullut kun yritin juosta tytön perässä samalla ja sekoitin näytteet toisiinsa.
 
Mun unet on helpottanut jo, oon tässä kahden viimeyön saanu jo nukuttua hyvin :) Toivottavasti painajaiset ei palaa, kenellekkään!! :)
 
Viime yönä näin unta, että menin neuvolaan ja halusin tietää, onko jotain vialla, kun mahani ei kasva. Neuvolantäti sitoi minut käsistä ja jaloista siihen tutkimuspöydälle (kuului unessa jotenkin asiaan), mutta saikin sitten puhelun ja joutui lähtemään viemään jotain tuttujaan autolla jonnekin. Jäin epätietoisena pöydälle makaamaan, rimpuilin irti siteistä ja lähdin tätsyä etsimään. Annoin koko muun henkilökunnan kuulla kunniansa, mutta tätiä ei löytynyt eikä kukaan muukaan osannut kysymyksiini vastata.

Noh, ehkä neuvolakäynti vajaan parin viikon päästä oikeasti menee paremmin...

Mahan kasvamattomuus on oikeastikin minua vähän huolettanut. Sisko rauhoitteli, että minulla saattaa olla kohtu sisäänpäin kallellaan, niin kuin hänelläkin. Ja eihän se maha tässä vaiheessa kaikilla vielä muutenkaan kauheasti pönötä. En tiedä, näkyisikö vauvamaha selkeämmin, jos ylävatsakin ei olisi niin turvoksissa jostain syystä.
 
Klementiini; Mulla alkoi esikoisesta maha näkyä vasta lähemmäks rv 20 ja joillakin ei näy edes silloin vielä. Minä kysyin silloin neuvolassa asiaa kun olin huolissaan mutta terkka rauhoitteli ettei tarviikkaan vielä näkyä. :) JOten ole huoletta! 

Minä näen melkein joka yö seksiunia jossa harrastan oikein hyvää seksiä mieheni kanssa :D Ja kun muuten ei tee sitten mieli ei ollenkaan. Saankohan jotenkin unissaan orgasmin niin sit ei yhtään haluta päivällä tai illalla tms. Joka raskaus on kyllä ollu samanlainen ettei tämä uusi juttu ole! 
 
Hassua, että viimein keskustelualueelle pitkästä aikaa eksyttyäni löytyi juuri tämä keskustelu unista. Viime yönä näin melko.. mielenkiintoista unta. Olen koko päivän pohtinut salaisia merkityksiä, mutten ole mitään keksinyt. Jos joku muu keksii, aivan mahtavaa :)

Olin viimeisilläni raskaana (la. tosiaan 15.7) ja synnytys käynnistyi. Mieheni lähti ajamaan minua anoppilasta sairaalalle. Moottoritiellä vastaan tuli järjettömän kokoinen kone keskellä tietä niin, ettei minkäänlaisia väistömahdollisuuksia ollut. Mieheni ajoi keskelle tietä ja vaistomaisesti painoin pääni alas odottaen rysähdystä. Sitä ei kuitenkaan tullut, sillä ajoimme koneen ali turvalliselle tieosuudelle. Myöhemmin samalla tiellä ajoi myös kaksi kuorma-autoa peräkkäin, tällä kertaa tosin oikeaan suuntaan. Mieheni olisi halunnut autoista ohi, mutta suurempi ei antanut siihen mahdollisuutta. Niin ajoimme myös kuorma-auton alitse. 

Tässä vaiheessa uni siirtyy vanhempieni luo, jonne olen päässyt heti synnytyksen jälkeen tyttölapsen kanssa (huom! lapsen sukupuoli ei ole minulla vielä tiedossa) ja keskustelen äitini kanssa. Yhtäkkiä lapsi alkaa puhua kuten taaperot puhuvat. Olin ihmeissäni ja näytin heti äidilleni, että "kato! Nyt jo osaa puhua!" Äitini vain hymyili eikä sanonut mitään.

Yhtäkkiä lapsi hihkaisee haluavansa "ruokaa", heti perään "rintaa!" Menen paniikkiin, sillä yhtäkkiä mieleni valtaa neuvottomuus. Ei kukaan ole missään vaiheessa kertonut minulle, kuinka lasta imetetään. Äidiltäni en kehtaa kysyä, vaan haen katseellani paikkaa jossa voisin itsekseni harjoitella imettämistä. Juoksen lapsen kanssa huoneesta toiseen, talo on aivan täynnä ihmisiä. Yhtäkkiä äitini antaa minulle tyynyn, jonka päällä voin lepuuttaa kättäni imettäessä ja kertoo heidän makuuhuoneessaan olevan hämärää ja rauhallista, että voisin imettää siellä. Puklirättikin löytää tiensä vanhempieni sängylle. 

Ennen kuin ehdin aloittaa imettämisen, neuvolan täti ilmestyy paikalle ja kertoo, miten minun tulisi järjestää kastejuhlat heti "huomenna, synnytystä seuraavana päivänä, 17. päivänä". Yritän paniikissa selittää, etten mitenkään saa kastajaisia järjestettyä niin lyhyellä varoitusajalla. Hoitaja pysyy kuitenkin ehdottomana. Ehdotan kuitenkin ajankohdaksi 20. päivää, ja yllättäen se kelpaa, vaikka hoitaja nakkeleekin niskojaan.

Tähän uni päättyi ja heräsin.
 
Hui miten jännä uni TicTacToco! :D

Hemppa, mä luulin olevani ainoa joka näkee noin outoja unia!!! Täällä myös siis melkein jatkuvasti seksiunia... Ja juuri oman miehen kanssa milloin missäkin! :D
Tosin meillä kyllä kumman aktiivinen makkarielämä ollu nyt koko raskauden aikana, mitä miehenikin ihmetteli. Esikon aikana ei nimittäin tehnyt pätkääkään mieli...

Ja jollen nää seksiunia, niin sitten olen mitä oudoimmissa seikkailuissa, viimeksi lensin, olin jossain viidakossa, sitten laivalla, jonka kannelta roikuin kahteen otteeseen kun meinasin pudota koska laiva meni niin kovaa ym ym. :O

Kyllä on outoja, täytyy sanoa. :D
 
Hemppa - kiitos rauhoittavista sanoistasi!

Neenuska - aika vauhdikas uni. Itse osaat sen tietysti parhaiten tulkita. Vaistomaisesti minulle tuli kuitenkin mieleen, että unessasi käsittelit raskauteen liittyviä pelkoja kuten minäkin tuossa omassani. Tuntuu hyvältä merkiltä, että ajamanne auto pysyi hallinnassa ja pääsitte matkalla kohtaamienne rekkojen (=pelkojen/uhkien?) alta ilman vaurioita. Äidin voisi tulkita esimerkiksi sisäiseksi viisaudeksi, joka neuvoo vauva-arjessa, vaikka ensin oma pärjääminen pelottaisi. Neuvolatädin voisi tulkita esim. virallisiksi ohjeistuksiksi, jotka voivat ahdistaa. Omaa viisautta kannattaa kuitenkin kunnioittaa, ja hyvinhän tuossa unessakin pidit oman pääsi ja pärjäsit.:-)
 
Ihania unia teillä :)

Viime yönä näin unta, että söin Bonan kasviskinkkuherkkua purkillisen ja sain siitä niin paljon energiaa, että osasin lentää.. Lentelin sitten unissani kerrostalojen yli.

Ekassa raskaudessa näin unen, jossa synnytin vauvan. Vauva oli niin pieni, että laitoin sen viilipurkkiin synnytyksen jälkeen. Pienestä koosta huolimatta oli kuitenkin ihan normaali lapsi.

Näköjään nää mun unet liittyy jotenkin syömisiin, koska meidän poika syö tuota kyseistä Bonaa ja sit itse syön paljon viiliä.
 
Mun unet vaikuttaa kovin häiriintyneiltä teidän muiden unien rinnalla. Joka yö lentää veri ja suolenpätkät. Viimesimmässä unessa jonka muistan kunnolla katkaisiin pää joltain mulle entuudestaan tuntemattomalta naiselta suorassa uutislähetyksessä katanalla, niin että veri roiskui kuvaavan kameran linssiin. Asuin jossain ihme kartanossa ja tämä kyseisen päättömän naisen ruumis oli piilotettu makuuhuoneen vaatekaappiin, jossa vaihdoin tyttövauvalle vaippaa. Joka kerta kun kaapin oven avasi, vieri irtopää pitkin lattiaa ja nauroin sydämenipohjasta.
 
Mä en muista kauheesti viime aikojen unia ja muutenkin on kyllä ollut aikamoisia vaikeuksia ylipäänsä nukkua... Mutta viime yöltä muistan miten aamuyöstä pumppasin varmaan tunnin maitoa tisseistä:D:D Kanisterillinen sitä tuli. Muuta en tuostakaan unesta muista, hah.
 
Kauheeta, viimeyönä olin Hohto-leffan hissikohtauksessa ainaski kolme kertaa. Eikä se ollu ees pelottava kohtaus siinä leffassa, pikkasen vaan veri ällötti. Sit jotenki sieltä jouduin Mikki Hiiren kanssa seikkailemaan sarjakuvan sivuille ja tulevan lapsen isäkin vaihtui miehen parhaaksi ystäväksi (josta en ole koskaan liiemmin pitänyt). Alkaa kyllä miunki unet olla häiriintyneitä 
 
Mä olen nähnyt nyt raskauden aikana todella seksuaalisesti latautuneita unia.. :D Aika hämärää, mutta toisaalta mieluummin seksiunia kuin painajaisia. ;)
 
Onpas mielenkiintoisia unia teillä :) Itse näen miltei joka yö jonkinlaista unta, yleensä painajaista raskaudesta tai vauvasta. Olen ollut aina kova uneksimaan ja muistan unet melkein aina. Viime aikoina olen nähnyt samaa kamalaa painajaista, jossa juon ja poltan, vaikka olen raskaana!!!! Olen unessa jotenkin todella välinpitämätön, mikä on täysin ristiriidassa oikean käytökseni kanssa, sillä olen tarkka siitä mitä suuhuni pistän ja ajattelen vauvan parasta. Tämä on varmaan alitajunnan kypsyttelyä ajatukseen tulevasta vastuusta.
 

Täällä nähdään myös toistuvasti painajaisunia. :( Viime yönä ehkä painajaisista karmein tähän mennessä! Näin unta, että mieheni pahoinpiteli minua, kuristi kaulasta ja sytytti hiukseni tuleen. Kyseisessä unessa havahduin ja tiedostin olleeni tiedottomana, jolloin mies selitti yksityiskohtaisesti, kuinka oli sorkkaraudan kanssa keskeyttänyt raskautemme ja minkä kokoinen pieni oli ollut. :'( Unessa ajattelin, että mieheni varmasti haki tyydytystä siitä, että alkaisin hysteerisesti itkeä, joten pidin pintani ja nyökyttelin ymmärtäväisesti, vaikka olo oli kauhea! Heräsin palan tunne kurkussa, mutta en itkenyt. Mies lohdutteli aamulla ymmärtäväisesti kun heti herättyäni piti päästä purkamaan! :)

Painotan siis, että mieheni on kiltein ja lempein mies (joka kantaa ne hämähäkitkin ulos turvaan), jonka tiedän ja raskaus molempien osalta jo pitkään suunniteltu ja toivottu. Että mitähän näistäkin pitäisi tulkita!

 
Takaisin
Top