Unet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Adalia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Adalia

Oman äänensä löytänyt
Itse olen kova näkemään mitä ihmeellisempiä unia kun stressaan ja vielä ihmeellisempiä kun olen raskaana. Onko muilla sama, käykö mielikuvitus turhankin kovalla?

Tästä esimerkki:

Näin unta, että menen hakemaan poikaani koulusta (hän on oikeasti vielä eskarissa). Unen alku oli suhteellisen normaali. Poika halusi esitellä kouluaan ja lähden kävelemään hänen perässään. Yhtäkkiä huomasinkin seuranneeni väärää poikaa ja menen pieneen paniikkiin. Lähden juoksemaan takaisin päin, mutta huomaankin olevani sairaalassa. Edessäni on hissi joka avautuu ja hississä on tummaihoinen vastasyntynyt lapsi matkalla teholle. Hississä ei ollut muita ja paniikissa lähetän hissin toiseen kerrokseen. Sitten alkoa soimaan hälytyskellot ja tulee kuulutus, että vastasyntynyt vauva on kadonnut. Kerron käytävällä juokseville lääkäreille, että vauva on hississä. Lääkärit repivät hissin ovet väkisin auki ja hissi onkin jumittunut kahden kerroksen väliin. Hissikuilusta tulee kamala tuuli ja tuulen mukana lentelee kaikenlaista tavaraa, kuten hiekan väriset Emmaljungan rattaat. Lähden tässä vaiheessa ulos sairaalasta ja sielläkin tuulee todella kovaa. Hetken yritän päästä jonnekin, mutta se on toivotonta kovan tuulen takia. Menen takaisin sairaalaan, joka onkin tyhjä. Menen rappusia pitkin ylempiin kerroksiin ja tapaan siellä kaksi miestä makaamassa sairaalasängyissä, jotka leijuvat ilmassa. Kiipeän toiseen sänkyyn ja menen makaamaan miehen päälle. Mies on Mike Jagger ja kerron hänelle olevani hänen poikansa, josta hän ei ole kuullut aikaisemmin. Tähän uni sitten loppuikin.

Tämä uni ei ole ainut tällainen, yhtä järkevä. Niin, että mites teillä muilla?

Mä näin unta tässä joku yö sitten, että imetän meidän kissaa :P Että näin..

Mäkin näin esikoista odottaessa unta, että mulla oli kahdeksan nisää ja imetin sudenpoikasia!

Olen nähnyt kolmesti unta vauvasta, ja 3/3 kerroista vauva on ollut tyttö. Kahdessa aikaisemmassa vauva oli jo muutaman kk:n ikäinen, mutta viime yön unessa synnytin. Nopsaan ja hyvin meni synnytys. Vahva tyttöolo siis on.

Toisaalta poikavauvalle olisi nimikin jo mielessä. Ja tietenkin ihan yhtä mieluinen olisi pikkupoika!

Mä näin viime raskaudessa useasti unta että poltin vaikka olin raskaana ja sit aamulla herätessä oli hirvee morkkis. Mä en ole koskaan tupakoinut joten en ihan tajunnut miksi näin siitä niin usein unta!

Mä muuten näin esikoista osottaessa monesti unta, että poltin. Mä tupakoin ennen, mutta lopetin kun aloin odottamaan esikoista. Muistan kuinka keskustelin joknun kanssa unessa siitä, että voinko polttaa. Tämä ääni hoki, että ei yksi tupakka pahaa tee. jonkun ajan päästä näin unen, missä taas teki mieli tupakka. Ääni totesi, että vedithän sä sen ensimmäisenkin, niin voit vetää toisenkin. Näin tällaisia unia varmaan jonkun 5 kertaa.

Täälä mielikuvitus unissa laukkaa pahasti raskaana ollessa :joyful: esikoisen odotusaikana näin semmosia painajaisia mitä näin yleensä joskus 6-9vuotiaana. Ne oli ihan järkkyjä pienenä ja vieläkin tuntu olevan.. normaalistikin nään paljon unia mutta yleensä en muista,raskausa ja imetysajan unet kyllä muistaa aamulla. Joskus vielä sattunu niinki että seuraavana yönä jatkunu sama uni:wacky:

Mä näin esikoista odottaessa unta että synnytin 10 lasta ja sitten mun piti niistä valita yksi minkä pidän ja muut piti antaa adoptioon.:rolleyes: Siinä sitten itkeä tihrustin että en voi valita yhtä kun kaikki yhtä rakkaita :confused:

Nyt olen nähnyt myös paljon outoja unia, mutta aamulla en enää muista niistä yhtikäs mitään vaikka tiedän ja muistan että jotain unia näin :p

Mulla tulee unet kausittain ja on monesti aika mielikuvituksellisia, mutta välillä myös ihan todellisen oloisia. Viime yönä näin ekaa kertaa unta tästä vauvasta. Oon unissani aiemminkin synnyttänyt, mutta koskaan ennen en oo ollu siis oikeesti raskaana. Viimeöinen synnytys oli ollut tosi nopea. En edes muistanut sitä. Äiti oli ollut siellä mukana ja sanoi, että olin kyllä huutanut, että sattuu ja sitten nauranut, kun se oli ohi.

Vauva oli aluksi ihan normaali ja pieni ruskeahiuksinen tyttö, joka nukkui ja huomasin, että kakka tulee läpi potkupuvusta. Lähdin viemään vauvaa pesulle, kun se alkoikin vastustella ja halusi mennä itse suihkuun. Vauva olikin ihan mun kummitytön näköinen vaalea ja sinisilmäinen. Olin vähän ymmälläni, että näinkö helppoa tämä vauva-aika onkin! Vauva vain käveli itsekseen suihkusta sänkyyn ja kun koitin imettää, niin totesi, ettei hänen tee mieli ja syö mieluummin ihan itse oikeaa ruokaa. Olin ehkä vähän pettynyt, ettei mun palveluksiani tarvittukaan ollenkaan.

Mä olen nyt neljästi tässä raskausaikana nähnyt unta jostain sellaisesta ihmisestä, jonka tunnen, mutta jota en ole nähnyt pitkään aikaan/ei ole läheinen tuttava/en ole pitkään aikaan ajatellut ko.ihmistä. Jokaista unta seuraavana päivänä olen jotenkin tullut tekemisiin näiden ihmisten kanssa tai nähnyt heitä. Kahdesti on FB aamulla ilmoittanut, että on edellisenä yönä näkemäni ihmisen syntymäpäivä, kerran näin ko. ihmisen televisiossa (???) ja kerran sitten ihan meidän lähikaupassa.

Pari yötä sitten olin myös hyvän ystäväni kanssa synnyttämässä, tosin mulla ei ollu edes mahaa ja mä vaan kuljin siellä käytävillä. Muita varsinaisia vauvaunia ei oo ollu, mutta raskausaikamna unet on tosi eläviä.

Mä tosiaan näen paljon unia jos mulla on stressi päällä, mutta kyllä nää raskausajan unet tuntuu paljon todellisimmilta kuin normaalit. Tai no, mä olen välillä kova näkemään myös valveunia, mitkä on ihan hirveitä ja todella aidon oloisia. Jos joku ei tiedä mikä se on, niin yleensä sellainen, että luulet olevasi hereillä, mutta et saa liikutettua mitään jäsentä, et huudettua tms. Mulla nää menee aina saman kaavan mukaan. Makaan omassa sängyssäni ja herään siihe, että meille murtaudutaan. Kuulen kuinka se varas hiippailee ympäri meidän asuntoa. Pelkään lasten puolesta ja yritän huutaa. Yritän liikkua. Mitään en pysty tekemään. Sitten se varas kurkkaa meidän makuuhuoneen ovesta ja tulee sinne makuuhuoneeseen. Sitten tämä varas tulee mun päälle, jolloin en saa enää kunnolla happea ja herään, siis ihan oikeasti herään.

Aika siistiä, Tazzy! Mustakin välillä tuntuu että FB lukee ajatuksia mutta toi menee jo ihan uudelle tasolle :wideyed:

Mä näen myös tosi vilkkaasti unia tällä hetkellä mutta en oo vielä vauvasta nähnyt. Ihan eritasolla on unielämä kuitenkin kuin tavallisesti.

Mä varmaan hajoaisin tuollaisiin valveuniin mitä Adalia kuvailee. O.o Oppiiko niitä ikinä tunnistamaan vai uskooko ne joka kerta todeksi? Mä näen tänä yönä painajaista valveunista, aivan varmasti. Ai miten niin raskaushormoneista herkillä? :D

Itsellä on kans ollu noita Adalian kuvailemia valveunia, ei tosin nyt raskausaikana.
Siinä vaiheessa kun tajuaa, ettei voi liikkua tai huutaa, niin se on maailman kamalin tunne, mutta samalla ymmärtää myös jollain tasolla, ettei tämä taida olla totta. Luinkin sitten jostain, että kaikki omat ajatukset pitäisi noissa tilanteissa keskittää varpaiden heiluttamiseen ja kun varpaan/varpaat saa heilumaan niin yleensä herää. Toimii ainakin mulle [emoji5]

Ihan oikeasti näin painajaista. Meninkin manaamaan. Joku shapeshifter / skin walker -tyyppinen alien meni mun tyttöön ja mä kuumeisesti yritin keksiä miten saan sen ulos niin että tyttö jäisi henkiin.

Mä näin unta, että pussailin yhden meidän salin jumppaohjaajanaisen kanssa :laughing002 Alan epäillä, että taa lapsi on poika ja mussa liikkuu jotain mieshormoneja :laughing001

Kyllä nykyään aikalailla sitä tajuaa, että se ei ole totta, eikä ole enää niin pelottavaa. Ennen kun sitä ei tajunnut, niin heräämisen jälkeen pelotti ihan hulluna. Jos mies ei ollut kotona, niin pelotti vielä enemmän. Oon myös teininä nähnyt tällaisia unia, mutta niihin ei liittynyt oma perhe mitenkään. Sitten kun heräsi ja tiesi, että omat vanhemmat on kotona, niin ei ollut niin kamalaa.

Hyi, näin unta että sain keskenmenon :( tosin siinä unessa menin lääkäriin missä todettiin että olikin kaksoset ja toinen on hengissä vielä.

Ei tällasia unia enää kiitos.

Näin tossa toissa yönä unta että vauva oli syntynyt ja hänen nimensä oli Lauri (joka ei ole meodän nimilistojen kärjessä, joten en tajua mistä tuollainen nimi :p). Mietin nyt että ennustaako tämä sukupuolta? :woot: Esikoisesta näin valveunen että tyttölapsi sanoo mua äidiksi ja juoksee mua päin. En sitten tiiä oliko vaan sattumaa että tyttö tuli:grin

Takaisin