Unet raskausaikana

LilMinni

Piirimestaruustason postaaja
Millaisia unia näette näin odotusaikananne?
Sekavia? Todentuntuisia? Millaisia? :)

Itsehän näin viime yönä unen, vai pitäisikö sanoa painajaisen, missä syntyvä lapsi oli vaikeasti vammainen. :/
 
Todentuntuisten ja muistiin jäävien unien määrä on kasvanut huomattavasti. Uniin on tullut myös hyvin arkinen säväys, eikä välttämättä mitään hurjia seikkailu-unia jossain tuntemattomassa maastossa vaan ihan kotona oloa, tosin ihmeelliset henkilöt menneisyydestä tuppaa unien kautta nykyisyyteen.

Unet on kivoja, mutta tuntuu, että jos näkee kokoajan mieleenpainuvia ja todentuntuisia unia, niin sitä on helposti vielä väsynyttä väsyneempi.

Tosi kurja painajainen sulla LilMinni, mutta onneksi vain uni. :)
 
Yhdyn Elli-rouvan huomioon, unet jäävät paremmin muistiin, ovat todella erikoisia ja nukkuminen on omalla kohdalla suurinpiirtein koiranunta. Heräilen jatkuvasti ja usein keikun hereilläolon ja unen rajamailla. Pystyn myös herättämään itseni unesta, painajaisten kohdalla todella mieluinen kyky. Unen määrä ajallisesti on lyhentynyt huomattavasti ja huomaankin jo kaipaavani entisiä hyviä unenlahjoja, joiden ansiosta nukkui helposti yli puolen päivän. 

Unia on ollut aika laidasta laitaan, painajaisia ja ihania vauvaunia. Painajaiset ymmärrän helposti kohdallani, koska stressaan, pelkään, olen välillä epävarma raskauden ja tulevan äitiyden suhteen, ensimmäinen kun on. Mielialat heittelee niin hienosti kuperkeikkaa, että kohta tähän alkaa jo tottua ja ehkä toivottavasti oppii paremmin hallitsemaan kiukkuaan :)
 
Voi miten sitä näkee toden tuntuisia unia ja vielä muistaa ne myöhemminkin kun on jo herännyt.

Itseäni on kovasti jännittänyt tuleva nt-ultra mikä on 25.1. ja lisäksi mietityttänyt kovasti se että onko masussa kasvua kun ei ole yhtään ultraa käyty ottamassa ja kovin oireeton ollut koko alkuraskaus ja lisäksi esikoinen tulossa.

No viime yönä sitten näin unta ultrasta ja onnekseni positiivista eli siis kaikki näytti ultrassa hyvältä, sain jopa unessani tietää saavani tyttölapsen, josta olen jo kertaalleen nähnyt unta. Lisäksi unessani ostelin kaikkia ihania prinsessa juttuja tulevalle lapselle. Kovasti jäänyt kyllä unesta mietityttää se, että toivottavasti kaikki oikeesti myös menisi näin hyvin!
 
valitettavasti itse näen enneunia raskaanaollessa enemmän kuin ennen. keskenmenot nähty ennalta ja siksi osannu hakeutuu ultraan eli ei todellakaa mukavia unia. viimesin oli täsmällee samanlainen mitä myöhemmin tapahtu, sama yksityinen lääkäri ulkonäölt, kaveri vieres ja vauva kuollut...
 
Näin viime yönä melko oudon unen..

Siinä unessa mun mies laitto mulle viestin, ja kerto olevansa raskaana :DD
oli miehellä hieman hauskaa, kun kerroin tästä unesta :D
 
Eräs yö näin unta, että olin synnyttämässä (unessa olin samoilla viikoilla kuin unen nähdessäni eli jotain rv9-10). Noh, synnytys meni hyvin mutta sieltä tulikin kaksoset, tyttö ja poika. Tyttö sitten olikin puoleksi sokea ja vissiin siitä tietoisena unessa suosiin ja hoidin poikavauvaa koko ajan kunnes mieheni kysyi, "etkö halua tyttöä hoitaa ollenkaan?". Katsoin sitten tyttöä kohti aikoen sanoa jotain mutta heräsin.

Ja toinen uni minkä näin ihan muutama yö taakse päin, oli myöskin synnytysuni. Ihan vain lyhyesti ja tylsästi, syntyi terve poikavauva. :)

Ihan alkuraskaudessa näin myös unen jossa sain keskenmenon yllättäen. Onneksi jäi vain uneksi, vaikkakin oli hieman epäluuloinen olo muutama päivä tuon jälkeen.
 
Mä en ole nähnyt unia nyt ollenkaan. Koko raskausajalta muistuu mieleen 2. Yleensä näen paljon unia ja kaikilta oon kuullut että raskaana niitä näkee normaalia enemmän, mulla menee näköjään päinvastoin tämä. Ensimmäinen uni oli synnytysuni ihan alkuraskaudessa ja toinen oli nyt nt-ultraa edeltävänä yönä ja se oli aika ahdistava. Siinä unessa se lapsi kuoli juuri sinä yönä ja ultrassa saatiin tietää. :/
 
Mä oon nähny iha järkyttäviä painajaisia, joko tulevaan lapseen tai mieheen liittyvää.

Pahin oli ehkä missä oma vauva ja ystävän vauva kuoli kohtuun, molemmat siis raskaana ollaan. Hyi hitto toivottavasti ei jatku nää painajaiset, kun muutenki nukkuu ihan miten sattuu.. :/
 
Mä nään normaalisti hirveesti unia ja niin nään nytkin. Niissä ei yleensä ole päätä eikä häntää. Yksi yö olin suoraan The Walking Dead-sarjassa (jos joku sitä on telkasta katsonut), siellä mä pompin puihin karkuu ku joku päästi vapaaksi kuolleita lehmiä minua syömään. Ei se yöllä paljoo naurattanu ku paniikissa piti vessaa viel päästä. Nyt jo hieman naurattaa :D
 
Minä nään myös ihan ihme unia, jotka jäävät todella elävästi mieleen. Toimintapätkistä kamaliin painajaisiin. Yleensä näen painajaista eräistä lähisukulaisistani, joihin välit on katkenneet jo aikoja sitten. Koin aikanaan heidän seurassaan valtavaa ahdistusta tietyistä syistä ja kun sain korviini että tieto raskaudesta on mennyt myös heille, alkoi nämä painajaiset. Unissa sukulaiset haluaa aktiivisesti pahaa minulle ja vauvalle, esim. yrittävät käydä käsiksi, lyödä mahaan ym. Ihan hirveitä unia. :( Kerran olen nähnyt unta keskenmenosta ja herätessä olin hetken aikaa aivan varma, että jos kurkkaan peiton alle niin olen ihan veressä. Onneksi todellisuus iskee yleensä melko nopeasti tajuntaan ja ymmärtää nähneensä vain hirveää unta.
 

Näen kanssa lähinnä painajaisia tai sitten vain muuten tosi kummallisia ja pelottavia unia. Painajaisten paikat ja ihmiset vaihtuvat, usein niissä on aivan vieraita rakennuksia ja ympäristöjä. Mikään uni ei ole kuitenkaan toistunut, vaan myllerrys menee laidasta laitaan.

Kuulostaa tosi ikävältä tuollaisten jatkuvien painajaisten näkeminen samoista ikävistä ihmisistä. Minullakin on usein ollut unissa vuosien aikana hieman etäisiksi jääneitä sukulaisia, tuttavia ja ystäviä. En aina oikein tiedä mitä ajatella niistä unista.

 
Olen nähnyt melko sekavia unia, kuitenkin melko painajaispainotteisia. Avomieheni unessa olin synnyttänyt veneeseen. Olimme kesällä saaressa ja tietenkin synnytys alkoi juuri siellä. Kiireen vilkkaa siis veneeseen ja maita päin... Ei keritty :)
 

Venesynnytys :D

Viime yönä näin ikävän unen, olin auton kyydissä ja joku ajoi meitä päin ja mun turvavyö liiskasi vauvan, mulla oli jo iso maha ja se vaan räjähti. Vähän kuin vesi-ilmapallo, lapsivedet vaan roiskui. Ei onneksi enää siinä vaiheessa hirveen todentuntunen uni. :)

 
Mulle sano unessa rakenneultraaja heti ensi töikseen että "se on tyttö". Saas nähä pitääkö uni paikkansa vai oma vaisto joka taas sanoo että se on poika :) 

Toinen uni minkä näin ni siinä vauva potki, ja ilahduin kovin kun näin pienen nyrkin sormineen mahan seinän läpi, mutta siinä vaiheessa kun isäkin huomasi n. 10 cm kokoiset järkälemäiset potkut niin tajusin että tän täytyy olla unta, ja harmistuin ja heräsin ;)
 
Mä oon nukkunu yöt tosi hyvin nyt raskaana ollessani, paremmin kuin koskaan. Olen ollut huono nukkumaan lukioajoista lähtien (opiskelu ja työ stressasi vuosia). Heräilin usein öisin, enkä saanut unta. Yöunet oli 3-5 tunnin luokkaa ja koiranunta. Päikkäreillä sitä selvisi elämästä. Alan vaihto auttoi ja nyt raskaana uni maistuu vieläkin paremmin.

Nyt sitten nukun 9-12 tuntia yössä. Pitää käydä pissalla kolmisen kertaa yössä, mutta kyllä uni tulee heti kun menee takas peiton alle. Toivottavasti jatkuu näin pitkään. Ihanaa. ^^

Unet on aina vauhdikkaita, kunnon seikkailu-unia ja täynnä äksöniä. Joskus pelottavia selviytymiskamppailuita ja unet jäävät hyvin muistiin. Jos pohdin tarkasti illalla jotain ennen nähtyä unta, niin se voi jopa jatkua. Erästä unta näinkin neljänä yönä putkeen, kuin tv-sarjaa. ^^

Mutta.. on sinne väliin mahtunut nyt niitäkin unia, joissa olen menettänyt vauvan (alitajunnasta kumpuavaa huolta ja pelkoako?). Ne on sitten ihan kamalia mutta yritän olla miettimättä niitä. Onneksi olen nähnyt pari unta ihanasta vauvasta, jota pidän sylissäni ja hän hymyilee minulle. Uskon, että hän oli minun vauvani.

Kaikille hyviä, tai ainakin parempia unia jatkoon.

 
Näin sitten viime yönä unta missä synnytin, mutta vauvan sukupuoli ei selvinnyt. :D
Ja vaikka myös kylvetin vauvaa siinä unessa, niin sukupuoli ei selvinnyt sillonkaan. :D
 
Näin unta, että multa tuli maitoa. Muistin sen just äsken, kun luin Bettien viestin aiheesta, niin oli pakko raportoida:)
 
Takaisin
Top