Unet raskaana

Molemmissa raskauksissani ainakin ekalla ja tokalla kolmanneksella muistin uneni hirveän hyvin aamulla. Normaalisti en muista kuin ehkä jotain rippeitä unista. Unet myös oli yleensä juonellisempia ja selkeämpiä tuolloin. Eivät juurikaan liittyneet raskauteen ja lapseen, vaan olivat ihan muita asioita käsitteleviä unia. Esikoista odottaessa tosin näin unen missä synnytin kissan- ja koiranpentuja. Toista lasta odottaessa taisin pariin otteeseen nähdä unta ristiäisistä.
 
Ennen raskautta en juurikaan nähnyt mitään unia, tai ainakaan en aamulla enää kunnolla muistanut niitä. Nyt sitten raskausaikana on niinkuin leffassa olis joka yö :laughing002 Ihan tosi selkeitä ja juonellisia unia, missä tapahtuu milloin mitäkin. Aivan harmittaa, että ei ole tullut kirjoitettua niitä kaikkia ylös!
 
Viime yönä näin unta että olin ultrassa ja vauva liikkui tosi nopeaa mahassa. Neuvola täti tuumasi että taitaa olla tyttö että tytöt on näin energisiä:happy: saas nähdä nyt 7+0.
Esikoisesta näin unta että mulla oli noin 1v poika jolla oli korkkiruuvikiharat ja vaalea tukka. Noh poika kun oli 1v niin hällä oli olkapäille korkkiruuvikiharat mutta hieman punertavat hiukset :wink
Onkohan taas enneuni:laughing002
 
Mun unissa ei oo ollu päätä eikä häntää, ihan kahjoja on olleet :cat: yleensä en muista unia mutta nyt raskauden aikaan oon muistanut ne herättyäni.

1 yö olin muuttamassa jonkun tavaroita ja tää tyyppi kantoi sellaista vanhaa radiota ja mä jotain muuta. Unessa se tyyppi tiputti radion jotenkin ja se sit tippui hissikuiluun ja tää tyyppi perässä kun yritti pelastaa radion.:arghh:

Vauvoista tai lapsista en nää unia:angelic:
 
Näin myös unta että olin ulkomaan reissulla ja kierreltiin kahviloita tms jonkun tyypin kanssa. Ja koko ajan piti käydä lisään parkkiaikaa mittariin ja meenas unohtua. Salassa aina kävin lisään aikaa. :angelic: Ja majoituttiin jossain huoneistossa keskustassa. Meillä oli mun koira mukana ja se karkasi toisen koiran(?) perään huoneistosta ja juoksivat ulos. Etsin sitä sit ulkona ja törmäsin suomalaisiin tuttuihin koira harrastajiin ja neuvoivat missä koira oli nähty. Lopulta oma koira löytyi ja vein nolona sen sinne huoneistoon kun tutut näki episodin. :banghead: Sit tajuttiin miten saadaan koira takaisin koti Suomeen kuljetettua kun sillä ei oo passia tms. En ymmärrä miten se tajuttiin vasta sitten ja miten koira on tuotu sinne. :angelic:
 
Itse en näe normaalisti unia, mutta nyt raskausaikana näen unia ihan jokainen yö. Ilmeisesti unenlaatu ei ole enää niin syvää. Olen myös normaalisti vahvasti vatsalla nukkuja ja huomasin jo alusta alkaen havahtuvani yöllä jos yritinkin kääntyä vatsalleni nukkumaan.
 
Viime yönä näin jotain vauvaunta, mutten yhtään muista enää mitä siinä tapahtui.
Mutta mä näen yleensäkin paljon unia, enimmäkseen kaikkea ahdistavaa, joita ei teekään mieli muistella.
 
Mä en oo nyt taas hetkeen nähnyt mitään raskausunia, mut yks kerta näin sellasta et mä synnytin ennenaikaisesti ja sit katoin et jaa se on kuollut, tai et ei se voi selvitä kun on noin pieni (rv23 varmaan silloin), ja se oli siinä sikiökalvossaan ni heitin sen roskikseen sellaisenaan, mut sit hetken päästä ajattelin et ei helvetti et mähän oon sairaalassa ni varmasti joku osaa nyt auttaa, ja sit kävin äkkiä hakemassa jonkun hoitajan ja ne pisti sen johonkin keskoskaappiin. Kauheeta!
 
Yhtenä yönä uneksuin, että löysin mieheni vessasta ajamasta partaansa. Hänellä oli olkapäällä vauvan pää, joka heilahteli valtoimenaan miehen keikutellessa ylävartaloaan. Vauvan pää oli aivan partavaahdossa.
 
Yhden ainoan kerran oon nähnyt raskauteen liittyvän unen. Mutta muuten oon alkanut näkemään kyllä paljon villejä unia! Normaalisti en nää unia (tai ainakaan muista nähneeni), mutta nyt raskauden aikana oon nähny kaikenlaista ufoista länkkäriteemaisiin uniin. :pompus:
 
Takaisin
Top