Ultrakuulumisia

Rakenneultra takana [:)] Kaikki oli just niinkun pitääkin. Painoa noin 270 grammaa, pituutta ei kertonu mut pääasia et kaikki oli hyvin [:D] Yhä edelleen Herra Nappula on NIIIIN valokuvauksellinen kun noin pieni lapsen alku vaan olla voi, ei halunnu näyttää kasvojaan vaan kummasti alko leikkiin sormilla/käsillä kasvojen edessä kun kasvokuvaa yritettiin saada [:D] [:D] Ja juu, Herra Nappulaa meille povattiin [;)]

Isäntä oli niin hauska tänään oikeestaan heti aamusta alkaen, kun sitä alko jännittään ihan hirveesti [:D] Mentiin kaupunkiin hyvissä ajoin kun oli siin sit muutakin bisnestä samalla reissulla kun kerran sinne mentiin, ni kerittiinpähän osa hoitaa ennen ultraa alta pois. Noh, meille jäi sit sellanen puoliska tuntii luppoaikaa ennen ultraa, joka tuumattiin viettää kanttiinissa kahvitaukona, ja tuo mies-parka ei meinannu housuissaan pysyä [:D] [:D] Jalat vippas ja kädet heilu ja sormet naputti pöytään ja mulla meinas hermo pettää sitä naputusta ja taputusta kuunnelles [:D] Onneks kuitenkin itellä hermo piti, minkäs toinen hermostukselleen voi, se oli lähinnä vaan suloista ja huvittavaa. Mut ärsytys meinas kyl iskee siin vaihees oikeesti kun ajat oli melkein puoli tuntia myöhässä, eikä meille ees sanottu mitään ilmottautuessa [:@]

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, nyt taas tietää et kaikki oikeesti on hyvin, kun on meinannu pieniä pelkoja alkaa heräileen viimesen reilun kuukauden aikana kun ei viel tunnu liikkeitä.. [&o] Jännä et sen kriittisimmän alun olin ihan "cool" koko asian suhteen, en stressannu mistään mitään mut nyt sit... [8|] Mutta eiköhän pelot ja arvelutukset hellitä kun alkaa viimein iskuja sateleen silleen tuntuvasti [:)]

Tosta la:n muuttamisesta tuli vielä mieleen, että alkuunhan kaikki kehittyy aika täsmälleen samaan tahtiin, mistä syystä alun arviot lasketusta ajasta on tarkempia. Mitä pidemmälle raskaus etenee, sen yksilöllisemmin sikiöt alkaa kasvaa ja kehittyä. Näinhän se jotenkin meni. Piti nyt päästä vielä sanomaan, kun yhtäkkiä muistin tämän [:)]

Kivaa, kun toistaiseksi kaikki on saanut vain hyviä uutisia!!

No niin tänään koitti se kauan kaivattu aamu jolloin oli rakenneultra. Pelätty ja odotettu rakenneultra.
Aloitetaan nyt hyvillä uutisilla:

- vauva voi hyvin
- vauva on vilkas
- vauva on tasan viikkojensa ja päiviensä kokoinen, tarkalleen sama laskettu aika edelleen siis
- vauva painaa 400g

ja sitten niitä huonompia.. eli istukka on liian edessä ja alhaalla.[:(] Eli siis vaarana että joudutaan keisarinleikkaukseen kun se päivä koittaa. Mahdollista on että istukka vielä siirtyy kuitenkin..  MUTTA! Tämä siis syynä siihen kun en tunne niitä liikkeitä lähes ollenkaan, eli viikkokausia kun olen pelännyt että onko kaikki hyvin voi nyt kuitata tuolla istukan paikalla.

Ja sitten se huonoin uutinen mitä odottava äiti ja isä voi ikinä ultrassa kuulla: Yhtään selkeää kuvaa ei voi ottaa tai saada. Ei saatu yhtään mitään missä olisi näkynyt edes profiili saati sitten mitään ilmeitä. Perusmittaukset kätilö sai otettua mutta nekin kuulema vain palasina koottuna. Jotenkin vauva oli niin hankalassa paikassa ettei onnistunut. Kokeiltiin myös alakautta mutta ei mitään. Tippa linssissä sieltä lähdettiin.

Mutta siis: vauva on kunnossa, kaikki sisäelimet jne on todella hyvät!
Ymmärrätte varmasti kuitenkin miksi on surullinen olo, olisi ollut kiva nyt edes jotain nähdä. Ainoa mitä tajuttiin koko ruudusta oli jalat, sydän ja selkäranka..

Hellou!

Ultraus takana ja loistavasti on vauvalla asiat. Virkeä pienokainen ja kätilö kehui erityisesti upeata selkärankaa. Ainoa ikävämpi asia on, että istukka on kohdunsuun edessä ja sain kotrrolliajan lokakuulle. Tarkistetaan, että onko istukka siirtynyt pois kohdunsuulta niinkuin kuulemma 90% tällasissä tapauksissa käy. Vertasin uusia ultrakuvia esikoisen kuviin ja on kyllä kuin kaksi söpöä marjaa <3 Aavistuksen lyhyempi kaveri näillä viikoilla kuin isoveljensä. Painosta ei ollut mitään puhetta. Jipii jopa ens maanantaina mulla on sitten toka neuvola käynti ja huomenna pissakokeisiin pienten alavatsa kipujen takia. Muuten vaikuttais olevan kaikki just niinku pitääkin :) Ja kohta taas zumbaan heilumaan.

Ymmärrän Ang1 että harmittaa, mutta tosi hienoa kuitenkin, että kaikki on hyvin! Ja löytyi sitten se varma selitys niiden liikkeiden tuntemattomuudellekin. Toivotaan, että istukka siitä siirtyisi. Miltä toi mahdollinen sektio kuulostaa? Pelottaako se? Niin tai näin, niin ainakin voit etukäteen henkisesti siihen valmistautua. Jos sellaista nyt edes voi tehdä. Harmi myös nuo kuvat, toivottavasti sieltä 4Dstä irtoisi paremmin. Vauva on ainakin todennäköisesti eri asennossa ja ainakin taas vähän kasvanut. Pääasia kuitenkin, että vauva voi hyvin. Ja äitikin on kunnossa!

Pelottaa ja harmittaa. Enemmänkin jälkimmäistä. Siitä paraneminen on niin vaikeaa ja vauvalle olis parempi tulla alakautta. Mutta pääasia että saadaan ulos terveesti kuitenkin. Mulla paljon sektiolla synnyttäneitä niin oon kuullut siitä niin paljon sellaista ikävää, juuri haavanhoitoa jne. Ja kohtutulehduksia.. no, sitä en nyt enää murehdi. Mutta kuten sanoit, parempi valmistautua etukäteen kuitenkin.

Mä ajattelin että ennen sitä 4D juon pari desiä jotain sokerivettä niin saadaan kaveri ainakin tanssimaan kunnolla siellä [:D]

Takaisin