Ultrakuulumisia

Huh, onpa kauan siitä kun olen vieraillut täällä joulukuun odottajien keskustelupalstalla. Tänään oltiin sitten ensimmäisessä rakenneultrassa ja kaikki hyvin!!!! Pikkuinen oli 54,1 mm pitkä ja niskaturvotusta oli 0,8mm. 5 hienoa kuvaa saatiin mukaan ja olen niitä jo moneen kertaan tapittanut. mentiin miehen kanssa sitten ielä syömään tärkeän päivän kunniaksi. :) Oksentelu jatkuu ja olo välillä huono,mutta paljon on hetkiä jolloin ei tosiaan tunne itseään raskaaksi :) masu on kyllä ja kasvanut ja täysin vieraat ihmiset ovat tulleet utelemaan raskaudesta-hassua tavallaan. Laskettu aika on nyt 25.12. ja tänään tuli täyteen tasan 12 viikkoa ultran mukaan. Jeps. Täytyy tutustua taas tähän joulukuun ketjuun ja uusia aiheitakin aloitettu-kivaaa :)

Toissapäivänä käytiin np-ultrassa, ja ei voi muuta sanoo kun että tuli jotenkin niin käsittämätön olo, silleen hyvällä tavalla [:)] Melkein tunnin kun sai kattella ruudulta pientä masuasukkia ja pyyhkiä tippoja linssistä. Huomasin jossain vaiheessa hymyileväni ihan idioottimaista hymyä joka ei kyl laantunu missään vaiheessa. [:D] Tuumattiin nappulan olevan aivan yhtä valokuvauksellinen kun vanhempansa, käänti ja väänti koko ajan ultraa karkuun, joutu täti tekeen oikeesti temppuja ja taikoja et sai tuosta akrobaatista tarvittavat mitat. Sanokin et joutuu ihan ihme kuvakulmiin kääntämään, ja väsyttämään kaveria et sai osumat. 3d-kuvassa joka saatiin näkyy niska ja selkä [:D] 
Melkein jo nimesin uudelleen Martti Einariks kun kaveria kattelles tuli mieleen et mikäköhän martial arts-taituri sielt on tulossa, niin komeesti potki ja heitti volttia koko ajan. Niskaturvotusta oli 0,6 mm, ja pituutta 57,2mm, joka vastais viikkoja 12+2, eli aika tarkalleen samoissa ajoissa kun alunperin on la annettu [:)] 
Nyt ootellaan parisen viikkoo ja jännätään et kuuluuko Kuopiosta mitään, sinne lähti verikokeet ja nyt viel kuvatkin analysoitavaks, kuulema jos mitään ihmeellista ei ole, eivät välttämättä ees laita postia kotiin. Siin vaihees vissiin saa sit neuvolasta kuulla tuloksen (jos vaan muistaa kysyä...)
Seuraavan kerran ultraan sit viikoilla 20 +  [:)]

Heissan taas pitkästä aikaa [:)]

Viime vkolla oltiin ekassa virallisessa ultrassa ja siellähän köllötteli oikein rauhallinen vauveli [:)] Pituutta oli 52mm ja niskaturvotus oli 0,8mm. Tyyppi oli kyllä niin rauhallinen, ettei oikein jaksanut välittää kätilön tökkimisistä tuon taivaallista [;)] Vkot täsmäsi, eli laskettu aika on 23.12.2010. Tänään oltiin sitten neuvolassa ja kuultiin ekan kerran sydänäänet [:D] Voi sitä ilon tunnetta, nyt tämä on todellakin todellista.

[:)] ihanaa....ultrassa käyty tänä aamuna ja kaikki hyvin. Aikamoinen toukka mahas mönkii kun ei meinannu paikallaan pysyä, kääntyili karkuun kun kuvattiin hih. menkkojen mukaan la 28.12 ja raskaus viikot 11+6 mut uä ;n mukaan la 25.12, jota ei muutettu. Niin uä ;n mukaan raskaus viikot 12+2/12+0. Toukalla pituutta miltei jo 60mm [:)] ja niskaturvotus 1.2mm ja sekin normimitois[:)]

Tämän aamuisen jälkeen tiivistettynä autuas olo ~ isukkikin oli intoa piukoissa kun sieltä kuvaruudulta kahottiin pikkuisen möngintää... Ihanaa alkanutta viikoilla kanssa kumppaneille [:)]

Täälläkin onnistunut ultraus takana,toista kertaa kun pienen näimme np-ultrassa maanantaina. Mahtava fiilis! <3 Tiitiäisellä pituutta 6,6cm ja turvotusta oli 0.5, eli kaikki hyvin. Ja vielähän se pikkuinen isille ja äitille sieltä vilkuttikin! Mahtavaa! <3 La siis pysyy 25.12.2010. Seuraavaan ultraan sitten 10.8, sitten olisi jo rv 20 kääk! [:D] Sitä odotellessa! <3

Tänään olin ultrassa missä sain kuviakin matkaan..oli aivan ihana kuulla ötömme
Laskettuaika on 27.12.2010 niin kuin olin itse laskenut, mutta nyt vast kuulin sairaalantädiltä. NT oli 0,7mm eli normaali ja pituutta ol 59,9mm :D kaikki hyvin...ah ihanaa...niin ja vuotoa ei ole ollut pariin viikkoon...jääräpää ötö on, se siis ei ois millään tahtonut kääntää kasvojaan ylös päin, vaan esitteli niitä meille...hehe...pomppimalla saimme sen sit edes hetkeks kääntymään...ihana tunne <3
sydämen lyönnitkin..

Tässä kuva jos osaan lisätä =)
siinä se makoilee jalat seinää vasten ja jos oikein muistan kädet on pään takana xD

Mulla ensimmäisessä ultrassa, viikolla 9+0 (olen siis tällä hetkellä 15+5) niin todettiinn  että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu,mutta ensimmäisessä synnytyksessä mulla oli eteenpäin kallistunut. Jotenka, aloin miettimään, että voiko se noin vaihdella, ku mitä olen lukenut niin kaikilla on ollut joka synnytykses eteenpäin tai taaksepäin, ei ole koskaan vaihdellut :o Niin miten se nyt menee ? Ja vaikuttaako se jotenkin synnytykseen ? en ole päässyt vielä neuvolasta kysymään kun seuraava vasta viikon päästä..

Täällä käyty jo kolmessa ultrassa ja rakenneultra ois 19pv:)
Kaikki on aina ollu hyvin neukkukäynneillä ja kirppu on oikein virkeä pieni otus:)
Ens maanantaina ois ensimmäinen neuvolalääkäri,mun migreenin takia..
Jännityksellä odotan tuota rakenneultraa:)

No niin tuli käytyä rakenneultrassa ja kyllä lääkäri sieltä ilmeisesti kaiken kaipaamansa näki, ei ainakaan missään vaiheessa sanonut, että jotain häikkää jossakin olisi. Kun sanoin, ettei tarvitse kertoa kumpi siellä on, kun poika se kuitenkin on niin lääkärin ilme sai miettimään, mahdanko sittenkin olla väärässä. Muutaman kuvan sain mukaan, kokeillaan osaanko tähän liittää.

Tulipas isona...

Mekin käytiin ultrassa viime viikolla. Hyvin näytti voivan ja aikamoista kuperkeikkaa se heitti. Ujosteli eikä suostunut näyttämään jalkoväliään ja piteli jonin verran käsiä kasvoillaan. Oli hyvän kokoinenkin yli 300g ja viikot + päivät stemmasivat.

Ihan unohdin omat ultrakuulumiset tänne laittaa, ainoastaan tuonne toiseen kävin huutelemassa sukupuolen [:)]

Poika vastasi ihan päivälleen viikkoja, eli mainiosti kasvanut.

Painoarvio 381g
Lakimitta 47,1mm
Vartalon ympärysmitta 154,7mm
Reisiluun pituus 35,5mm

Jos en nyt vallan väärin ymmärrä äitiyskortin merkintöjä [:D] Meidän uniporsas nukkui koko toimituksen ajan, joten vain vähän oli liikettä. Muuten kyllä tuntuu liikkuvan normaalisti. Melkonen potkunyrkkeilijä!

Käytiin rakenneultrassa 20+5, tyttö tulossa (tosin ultraaja hieman epävarmasti sen totesi), niinkun oli tuntemuksetkin.[:)]
Kaikki oli hyvin, painoarvio 390g, vastaa viikkoja 21+5, mutta laskettua aikaa ei silti muutettu..?!

Yli viikon "pitää" heittää toi la-arvio, ennen ku lähtevät muuttamaan. By the way.

EDIT. Oho, katoin vaan sun tickeriä [:)] Mut eniveis, eihän sillä lasketulla ajalla ole niin väliä, syntyy sitten kun haluaa.

Rakenneultra takana päin..
Pikkunen oli niin potreana siellä, esitteli nätisti sormia ja varpaita [:)].
kätilö sanoi ettei laske niitä mutta voi nyt pysäyttää kuvan niin voidaan miehen kanssa ihastella toisen pikku käsiä. Voi kun teki mieli ottaa vauveliinin kädestä kiinni [:)][:)]. Siellä se vilkutteli ja näytti peukkua..

Kaikki oli ok. Painoarvio huikeat 394 g, ja mittojen mukaan LA heittää 6 päivällä [:D].
Hienosti kuitenkin kehitys on tapahtunut käyrien mukaan.

Niin.. eikä toinen halunnut kertoa onko tyttö vai poika.
Kätilö nauriskeli että "vanhankansan mukaan" tytöt pitää jalkoja ristissä [:D][:D].
Ehkä ne toistuvat tyttöunet ovatkin enneunia [;)]

Mulle sanottiin, että la muutetaan jos heitto on 5 päivää tai yli. Ja muutetaan ainoastaan ekan ultran perusteella, koska kun raskausviikkoja on enemmän, niin mittaa ei kuulemma pysty enää ottamaan vastaavalla tarkkuudella. Meillä oli just 4 päivää heitto ekassa ultrassa ja ei sitten muutettu.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia kertoneille! [:)]

Niin noista unista vielä: mä näin alkuraskaudesta unen, että synnytin neloset; eikä mitkä tahansa neloset... Ne oli kissan ja ihmisen välimuotoja. Syntyivät sikiöpussissa kissojen tapaan. Oli aika sekopäinen uni muutenkin... [:D] Kerroin miehelle unesta ja se naureskeli, että pitääköhän ottaa meidän kolli puhutteluun... [:D][:D]

Meemi: Minäkin muistan vieläkin elävästi unen esikoisen odotusajalta (siis 14v takaa)... Synnytin kissanpennun - joka sitten heti lähti poukkoilemaan pitkin synnytyssalia.

Tänään käytiin aamulla rakenneultrassa. Viikkoja on nyt 21+4. Vauvan painoarvio oli 402g ja istumapituus 187mm. Kaikki oli hyvin, juuri niinkuin pitikin. Kätilö kehui vauvaa hyvin vilkasliikkeiseksi ja aktiiviseksi.

Istukka oli "levinnyt" tuohon eteen, vaikka ensimmäisessä ultrassa se näytti olevan enemmän takana. Ihmeen hyvin silti olen tuntenut vauvan liikkeet ja eilen isäkin ihasteli niitä, kun napa pomppi niin vimmatusti aamusella sängyssä selällään maatessani.

Kysyttiin, että suostuisiko vauva näyttämään haarojaan, mutta vaikka kätilö kuinka yritti, piti vauva tiukasti jalat polvista ristissä, joten tarkkaa kuvaa ei saatu, mutta kätilön veikkasi tyttöä, sillä pippeli ei vilahtanut missään vaiheessa.

Mukaan saatiin ensimmäinen kuva vauvan jalkapohjasta. [:D]

Käytiin rakenneultrassa eilen ja ei vielä saatu tietää, että kumpi siellä majailee,kun tyyppi piti häveliäästi kättään privaattipaikkojen edessä! Jouduttiin muutenkin keskeyttään eka ultraus ja mennä uudestaan 20 min päästä yrittään, kun tyyppi oli niiin hankalassa asennossa. Käänneltiin ja väänneltiin mahaa siinä odotellessa ja sitten tyyppi oli kääntynyt hauskasti, että oli kasvot meihin päin ja oli kyl outoa katsella masuasukin kasvoja :) Sydän sykki ja raajat sätki ja kokonsa puolesta näytti ihan hyvin kasvaneelta...meillä on uus ultra-aika 3 viikon päästä ja kokeillaan uusiks jos sais kaikki mitat sillon :)

Takaisin