Ultrakuulumisia

Tuli mieleen noista seulonnoista vielä se, että itselle ainakin on tärkeää tietää kaikki mahdollinen etukäteen, jotta siinä tapauksessa jos jotain poikkeavaa löytyy, niin siihen osataan varautua. Esimerkiksi downin oireyhtymään liittyy erittäin suuri todennäköisyys sydänvikoihin ja ylipäätään itse tarvitsisin aikaa valmistautua että sitten lapsen synnyttyä voisi keskittyä olennaiseen.

No niin, vihdoinkin voin kertoa uä kuulumisia! Meillä ollut kovasti kaikkea jännäämistä tässä ja kaikenlisäksi ultra aika siirrettiin viime viikon lopulta tähän päivään ja se teki lisää pelkoa ja kammoa.
Meillähän kävi niin että lääkäri ei kuullut sydänääniä tai huomannut suurentunutta kohtua lääkärintarkastuksessa, siitä syystä oltiinkin asennoiduttu oikeastaan siihen että eipä siellä ketään edes ole.
Vo Luoja, kyllä se itku tänään tuli kun siellä meidän oma Jahvetti heilutteli meille ja oli niin kaunis että! Laskettu aika pysyi oikeastaan samana varmennellaan vielä rakenneultrassa sitä.
Kaikki on erinomaisesti, meidän riski on asteikolla yhden suhde 62 000 että aika hienosti menee :D Ei ole todennäköistä että olisi downilainen tms. Ja kasvanut on normaalisti ja munuaiset näkyi ja ja ja .. kaikki on tosi hienosti!
Tässä vielä itkustellaan ja mummut sekoilevat onnesta :D

Mahtavaa Ang1, onnea teillekin! [:)] Oli se käsittämättömän ihanaa, kun se pieni siellä vipelsi menemään. Jopa kaksi päivää mulla kesti se huolettomuus, että nyt on kaikki hyvin ja ok ja silleen. Ja nyt taas huolehdin, kun se seuraava neuvolakin on vasta juhannusta ennen ja se seuraava ultrakin on vasta 20.7.!! Miks ne on kaikki niin kauheen pitkien aikojen välein?? Mä tahtoisin tietää vähän aiemmin jo, että kaikki on edelleen hyvin... [8|]

korjasin viimein tuon tickerinkin oikeaan aikaan, pitää vielä testata, että korjaantuiko :)

ja korjaantui!

Kyllä mä kans luulen että mulle se pelko vielä iskee mutta kai se pitäisi vaan yrittää jotenkin asennoitua siihen että kyllä se siitä. Ja oikeastaan ajatella positiivisesti kaikkea, niin neuvolantäti mulle neuvo kun murruin sen lääkärireissun jälkeen. Se sano että hei ajattele että hienoa kun ei ole pahoinvointia, ja hienoa kun ei tunnu oireita, ja upeaa kun ei ole vuotoja varsinkaan verisiä.. että kääntää kaiken positiiviseksi. Mullahan pelko tuli siitä eniten kun kaikki oireet katosivat. Ihan täysi hiljaisuus kaikkien nipistelyjen jälkeen.
Ja sit hei tilastot avuksi. Nyt on jo tilastot meidän puolella kun tuo maaginen 12 viikkoa on mennyt hyvin :)
Kyllä me tästä selvitään ja pienokaiset kans, eiks jeah?

Heip!
Mä olin sunnuntaina ultrassa ja meil oli ongelmana kun tyyppi oli "väärinpäin" eli pääseisonnassa ja ei pystytty tekeen mitään mittauksia. Harmittaa vaan, kun en itse nähnyt mitä siel tapahtu kun kätilö yritti saada vauvaa kääntymään ainakin 20 min ja seurasi tosi tiiviisti itse sitä ruutua eikä käännelly sitä niin, et oisin ite nähnyt...onneks mies näki jalkojen ja käsien heiluvan siellä...olis vaan ollut kiva kun oltais kuunneltu sydänääniä tai olis edes näyttänyt sydämenlyönnit miehelle, kun se ei ole viel niitä nähnyt...saatiin sitten yksi kuva mukaan kun sitä vähän aikaa vänkäsin..oli sitä mieltä, ettei kannata ottaa kuvaa kun näkyy niin huonosti..Ei vaan mua haittaa yhtään kuvanlaatu kunhan näkee ees vähän vauvelii [:)]

SannaH: Minulla oli jälkimmäisessä ultrassa vähän vastaava tilanne kuin sinulla, eli lääkäri vain tuijotti ruutua itse eikä paljon minulle vilautellut. Aloin jo hieman tympiintyä, kun tuo vain koko ajan yritti saada ipanaa asentoon, jossa voisi mittailla ja tenava ei halunnut. Ehdinkin jo kysyä, kuinka monta tuntia hän luulee, että joudun siinä koivet levällään makailemaan.

Neuvolan omalla laitteella ultrattaessa kyllä aina näkee hyvin itsekin ruudulle joten sillon ensimmäisessä ultrassa kyllä sain katsella ihan kaiken - ja huomasin jo ymmärtävänikin näkymät ihan kyselemättä, jotain siis jäänyt edellisistä kerroista mieleen. Kyllä se lääkäri sitten minullekin ruutua vilautti, mutta olin vain niin huojentunut kuullessani kohdunsuun tilanteen - sitähän jännitin enemmän kuin lievästi - ettei tullut kamalan tarkasti vilkaistua. Kuvanlaatu kuitenkin oli aivan eri kuin neuvolalaitteella 8parempi). Siis täällä meillä tilanne on sellainen, että nuo np- ja rakenneultrat tekee lääkäri, joka vierailee kerran kuussa ja hänellä on aina mukanaan oma laite. Todella hyvä, että näin päin, että lääkäri matkustaa eikä meidän ultrattavien tarvitse reissata toistasataa kilometriä.

Meillä oli myös np-ultra tänään. Kuultiin sydämen sykkimiset ja nähtiin pikkuisen liikkeitä! [:D] Koko oli vähän vajaa 5cm ja vastasi viikkoja elikkä LA on 17.12. Np turvotus normaali 0,53mm.

Saatiin vähän epäselkeeempiä kuvia mitä muilla näyttää olevan, mutta ei se mitään. Ei tainnu olla tanään kuvaustuulella.. [;)] Pääasia että saatiin kaikki oleeellinen katsottua.

moikka. [:)]
elikkä oon uus täällä enkä oikeen tiiä miten täällä pitäis tehä yms.
meillä eka ultra oli 24.5 ja siellä se tirriäinen oli. laskettu aika muuttu 6 päivää. ensin piti olla 11.12 mutta nyt onki 5.12.
hirmu jännää oli, ensin tehtiin sisältä ultra ja sen jälkeen mahan päältä. molemmista näkyi tosi hyvin ja kova oli liikkumaan. [:)]
eilen sitten kävin uudestaan ultrassa koska olen juossu 5 kertaa 2 viikon aikana neuvolassa kun eivät löytäneet sydän ääni, mutta onneks ultrassa sitten kummiski selvis et kaikki on tosi hyvin eikä ole mitään hätää. huhhuh, kyllä tuli helpottunu olo ku sillee pelotellaan.
nyt rv 13+4.

Me oltiin eilen ekassa ultrassa. Sydän äänet kuultiin ja sielä  se meille heilutteli käsiä ja jalkoja[:D] Hän oliki sit paljon pienempi et LA siirty 10 päivällä eteen päin eli 25.12. Meijän pitää myös mennä sinne ultraan uudestaan ens viikon tiistaina ku ei se täti saanu otettuun kaikkii mittoja vielä ku oli niin pieni meijän vauveli.Mut nyt ois menos 10+5. Se täti sano viel et ens viikol saadaan sit varmaan viel tarkempi LA et se voi viel muuttuu tyyliin päiväl parilla. Eli mul on väärin toi tikceri mut korjaan  sen sit ku saan varman LA:n[:D] Sano se viel et hyvältä kuitenki näyttää sen minkä nyt näki eli terve lapsonen ois meillekki tulos[:D] Saatiin 2 tavallista ultra kuvaa ja sit 1 3D kuva[:)] Ens viikol saadaan sit varmaan vähä selkeempiä kuvia.

Tää pääsee tänään yrittään uusiks ultrausta, jos saatais ne mitat otettua :) Meillä on miehen kanssa veto päällä, että onko tyyppi siellä vielä samassa asennossa, eli pääalaspäin vai joko oltais saatu liikkumaan, et sais tarkistettuasen niskapoimu turvotuksenkin [:D]
Täytyy sit vaatia itsellekkin vähän sitä katseluaikaa, kun viimeks en nähnyt kunnolla..sellanen oma monitori olis ihan huippu, kun sais seurata siitä koko tutkimuksen ajan. Viimeksi ultraaja tuntui olevan jotenkin tosi kyllästynyt työhönsä, et toivottavasti olis mukavampi kokemus tänään [;)]

Moikkis.

Meillä oli ultra torstaina kolmas päivä ja siellä se pikkunen hyppi ja heilu minkä kerkes. Päästiin itse ottaa valokuvia :) hihihi.... On kyllä aikas helpottunu olo kun nyt tietää et kaikki ok. Rv olis menkkojen mukaan tänään tasan 12+0 mutta ultran mukaan 12+4... eli tyyppi oli hieman edellä aikaansa... laskettu aika siis joulukuun 17... :)

Meillä oli ultra torstaina (11+3), kaikki hyvin! [:)]
Vastasi viikkoja 11+1, mutta ei vaihtaneet laskettua aikaa.
Veikko-Orvokki vaan ei meinannut niskaansa näyttää, mutta viimeseltä saatiin mitat otettua :)
12.8. sitten rakenne ultra.

Voisko ihanammin aamu enää alkaa... EI VOIS!! [:D] Ultrassa on käyty ja siellä se rakas pikku Tirri mönki! Ultraajan mukaan kaikki näytti oikein hyvältä ja näkyi hyvin vatsalaukkua, selkärankaa, sormia jne. Ja pikku sydän!! Nt oli 0,7 eli oikein hyvä. Iäksi tuli pituuden mukaan 12+5 eli päivä lisää omaan lukuuni ja kaksi neuvolan taulukon mukaan laskettuun verrattuna.

Ensin oli istualteen nukkumassa eikä meinannu liikkua, mut sit kun vähän tökittiin, niin rupes kääntymään ja ponkas vauhtia ylöspäin - se oli niin ihanaa! Noh, tiiätte. [:D]

Koitan laittaa tuon kasvokuvan, keikistelee siinä kädet poskilla. Huonolaatusia ovat vaan nuo kuvat meillä, vissiin vanhemmat laitteet, joten ei oo kyllä kovin selvä tuo varsinkaan skannattuna. Mut meillä oli muuten kans oma ruutu, josta sai katsoa. Ja tuleva isi oli mukana ja innoissaan kommentoi ultraajalle ja tuntu ymmärtävän paljon nopeemmin aina et missä mennään..

Heippa kaikille! Viime viikolla käytiin ultrassa ja kaikki oli todella hyvin. Oikein oli mahtava fiilis. Tänään oli neuvola ja siellä sit lääkäri tutki samalla ja sano et hyvin kohtu kasvana ja niin kuin toivon niin ei se läski oo lisääntynyt vaan pikeä pikkuruinen masuhan siihen on tullut. Painoa oli tullu 500g lisää. Painonnousu hirvittää mua aivan hirveesti vaikka se kuuluukin asiaan. Ihanuus oli oikein liikkuvalla päällä ja kääntyilikin kokoajan. Ois kiva jos sais pikku hiljaa alkaa tuntemaan pikkusen liikkeet masussa [:)]

Me käytiin eilen siin ekassa ultrassa toisen kerran ja kaikki hyvin. Meilläkin oli oma ruutu mistä saatiin katella vauvan touhuja[:D] Me saatiin 3D kuvia ja ne on kyl tosi tarkkoja[:D] Tänään kävin ekas neuvola lääkärissä. Sydän ääniä kuunneltiin ja hyvin kuulu. Nyt ois menos rv 11+4[:)] Noin kuukauden päähän sain seuraavan neuvola käynnin.
On niin hyvä olo ku tietää olevansa raskaana. Tää tuntuu vaan vielki niin uskomattomalta vaik on nähny jo oman vauvan masussa. Tätä ku vuos yritettiin ni nyt se vaan on niin ihmeellistä ja ukomatonta[:D] Ehkä sitä alkaa todella ymmärtään viimeistään ku alkaa tuntee liikkeitä[:D] niitä innolla odotellessa[:)]

Hyvää vointia kaikille![:D][:)]

Hei, mie tänää ekas neuvola lääkäris,pääsin näkemään pienen pienen sydämen sykettä;) masus oikeesti masu asukki, jolla ikää 11+1;) tosin laite ei ollut maanparas kun oli laatua vuodelta 1 ja 2...mut ens ma;na pääsen näkee uudestaan sykettä kunnon ultras;) 

Takaisin