Ultrakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips! Meille tuli siirto toukokuisten ryhmään, kun laskettuaika muuttui. Eli nyt la olisi 31.5.

Odotetaan siis kaksosia saapuvaksi. Perjantaina käytiin np-ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin.

Esittäytykäämme. Ollaan naispari Helsingistä, käyty Väestöliiton klinikalla hoidoissa ja nyt neljännellä kerralla tärppäsi. Kirjoittajana täällä esittäytyy äiti joka ei odota vaan on perheessä toinen vanhempi. Odottava äiti kun ei näistä keskustelupalstoista niin perusta, niin sain kiltisti luvan tänne kirjoitella omista ja vaimon kuulumisista.

Nostellaanpas tätäkin ketjua! :)

Kävin omakustanteisessa rakenneultrassa tänään ja kaikki hyvin. Ihana pieni poika siellä esitteli itseään, ja ainakin näillä spekseillä ei mitään vikaa missään. :Heartred

Tän(kin) ultran mukaan hän on jo nelisen päivää isompi, kuin laskettuaika on tähdätty neuvolan korteilla. :)

Virallinen ru on sitten 31.12.

Sulla sitten luultavasti laskettuaika tarkentuu. :) Meillä niin odotetaan rakenneultraa! :) On 9.1. Pääsee taas kurkkimaan pikkuisia ja saa mahdollisesti tietää sukupuoletkin. :)

Mamsi. Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ja poika lupauksesta.. :)

Murunen2015, minä en usko. Oulussa ne on niin nihkeitä. :( Mulla oli alunperin laskettu la 12.5. Nt-ultrassa se näytti 10.5. Silloin sain jo surusilmin sen vinguttua, että muutti. Täällä kun ei saisi muuttaa, ellei muutos ole yli 5pvää. Eli nyt, kun se on muutettu kerran, tuskin enää muuttavat tuolla rakenneultrassa.

Tämä la 6.5. on siis todettu yhdessä gynen yhteydessä tehdyssä ultrassa sekä nyt eilen tässä ylimääräisessä ultrassa.

Sinänsä kyllä inhottava, kun tämäkin ultraaja sanoi mun istukan olevan tosi iso ja sen olevan jo riskitekijä isolle vauvalle. Perintötekijät vaikuttavat paljon. Minä ja mun sisko on molemmat oltu yli 4kg ja veli just alle, samoin mun esikoinen ja mun mieheni on ollut reilusti yli 4kg. Ja kun mulla on tämä synnytyspelkokin.

Noh, kyllä mä vielä vingun sen kokoarvion ja käynnistyksen. Eipä silloin lasketulla ole merkitystä. :)

On ilmeisesti aika paikka- ja kätilökohtainen tuo lasketunajan muuttaminen. Meillä np-ultrassa laskettuaika aikaistui päivällä ja se kyllä kirjattiin kissan kokoisin kirjaimin neuvolakorttiin, vaikka musta yks päivä sinne tänne ei tunnu missään. Itse laskeskelen edelleen sen alkuperäisen lasketunajan mukaan. Äitiini jos olen tullut, tää menee kaks viikkoa yli kuitenkin :)
Meillä rakenneultra on vasta 7.1.

Eikö hei tokan ultran jälkeen oikeasti muka ole enää ultria? Että tuon rakenne-ultran kokoarviosta annetaan syntymäpaino arvio?? Vai pitääkö jos kokoarvion haluaa synnytystä varten niin erikseen pyydellä joillain erikoissyillä lisäultraa?

Itselläni on jo kaksi muksua, mutta kaksosuuden takia saatiin rämpätä varsinkin viimeisillä viikoilla parhaimmillaan useaan otteeseen ultrassa, niin oltiin sitten tietoisia kokoarvioistakin (ja niiden keskiarvoista jotka olivat melkeinjuurisuunnilleensinnepäin).
Mua tosissaan jännittää kun pelkään jostain käsittämättömästä syystä että tää nykynen masuasukki tulis olemaan iiso möhkäle, niin haluaisin kyllä tietää siitä ennen synnytyssaliin menoa jos pelkoni käyvät toteen.

Mamsi, en ymmärtänänyt miksi sinua harmittaa etteivät luultavasti vaihda la.ta? Miten muutaman päivän heitto voi vaikuttaa ja mihin? :confused004

Niin ja meillä on rakenneultra uudenvuodenaaton aamuna, mun mielestä oikein kiva ajankohta saada toivonmukaan hyviä uutisia :smiley-bounce012

Meillä taas jouluaatonaattona, toivottavasti saa jouluks hyvät uutiset sieltä kotiinviemiseks :) ja kauheeta kyl ajatella et ton jälkeen ei oo mitään ultria, tyhmää o_O

• Tykkään
Reaktiot: Bnt
Millä viikoilla teillä on rakenneultrat? Meillä on 5.1. jolloin on rv 19+4. Haluttiin se päivämäärä kun ollaan molemmat vielä lomalla joten on helppo tulla, mutta olisivat itse halunneet sen vasta viikoille 20+. Sanoi vielä siellä, että jos ei kaikki näy vielä noin aikaisilla viikoilla, niin saan vielä yhden ajan (mikä ei tietenkään minua haittaa yhtään :grin). Mutta jos rakenneultra voidaan tehdä viikoilla 18-22, niin mikä vika mun toivomassa 20. viikossa sitten..

Meillä on 9.1., jolloin on 21+3. Eivät ees tarjonneet aiempia aikoja ku vasta tolla viikolla..

Meillä rv 20+3 rakenneultra. Ja täälläkään ei laskettua aikaa muuteta, ellei viikolla heitä. Tosin ekan ultran mukaan meillä heittää vain päivällä, joten ihan turhaa ois. Vaikkei etenkään uudelleensynnyttäjällä oo enää lopputaskaudessa ultria rutiinisti, niin kyllähän sitä ultrataan jos joku syy on. Mullakin ihan aiheesta pelko isosta vauvasta ja heti tarkistetaan, jos sf-mitta alkaa karata pois käyriltä. Viimeksi ultrattiin ylimääräisen kerran rv 37, kun ei vikassa lääkärineuvolassa saatu selkoa vauvan asennosta.

Mulla ultra kolmen viikon päästä jolloin viikkoja 21+1. Olisin toivonut ennen joulua, mutta ymmärrän ettei aikoja ole ihan miten sattuu silloin. Ja "lohduttaudun" sillä, että varmaan näkevät paremmin mitä kehittyneempi vauva on. Tai jotain;) Jännä muuten ajatella että ollaan puolessavälissä kahden viikon päästä!:)

Mamma Cantante, mullakin "jo" viikoilla 19+5, torstaina 8.1.. Tää aika lähetettiin kirjeitse Naistenklinikalta, joten uskon että he tietävät mille ajankohdalle rakenneultran pistää.. Eikä siis muakaan haittaa mennä extraultraan, jos näin on tapahtuakseen :)
Ihanaa!! :Heartred Nyt on kyllä pikkuhiljaa alkanut jännittää ultra et saadaanko selville kumpi siellä on ja tietysti sekin asia jännittää kumpi siellä sitten oikeasti köllöttelee, tyttö vai poika!!! :)

Meillä on 9.1 ja sillon on 20+6 ja esikoisesta oli 21+5.. :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
9.1 on hyvä ultrapäivä, meilläkin on silloin, ja viikoja 20+6. OOnneksi on joulu ja pieni uuden vuoden reissukin välissä, niin ei tunnu niin pitkältä ajalta odotella! Tällä hetkellä enemmän jännittää ensi viikon neuvolakäynti, että ovatko sydänäänet vielä tallella. Ja melkein jatkuvat alavatsakivut jotka erityisesti tänä iltana on tehny kävelystäkin vaikeaa :/ Toivottavasti kuuluu vaan asiaan, eikä ole tulehdusta tai pahempaa, yritän huomenna soitella asiasta..

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Takaisin