Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

heini90 kirjoitti:
tutkimuksessa käyty ja voin kertoa että oli elämäni ensimmäinen ja viimeinen kerta.

Tulehan kertomaan lisää, kun jaksat.

omalla kohalla näytteen ottaminen sattui. näytteen oton jälkeen kotona parkkipaikalla silmissä musteni, mies joutu taluttaa sisälle. pari tuntia JUMALATONTA maha kipua, itkin ja huusin sängyssä. nyt on paljon parempi.

Milloin saat Heini tulokset? Kurjaa että oli noin huono kokemus. Toivotaan, että tulokset on kuitenkin hyviä :)

Minulla oli np-ultra eilen. Mahasta löytyi erittäin virkeä mutta yhteistyöhaluton pikkukaveri. Kätilö ultrasi melkein tunnin sekä mahan päältä että alakautta eri kuvakulmien saamiseksi, mutta tyyppi ei suostunut paljastamaan niskaansa oikeasta kulmasta millään. Lopulta kätilö pyysi tekemään lantiosheikkauksia, jotta se saataisiin kääntymään. Mahtoi olla koominen näky housut kintuissa :D Sillä se sitten kuitenkin kääntyi ja turvotukseksi saatiin 1,3mm.

Koko oli 56,6mm, eli se oli kaksi päivää suurempi kuin edellisellä mittauksella. LA on kuitenkin edelleen se 22.4.

Onnea ihanista ultrakuulumisista. Ja Heinille tsemppiä ja toivotaan että pikkunen haluis vaan säikytell tulevia vanhempia ja selviis että kaikki onkin ok. :-)

Nonni ultrassa käyty, olin tosi paniikissa, ja mua oksetti ja pyörrytti, mut sit ku ultrattii ja näin et elävä pieni olento sielä niin joha loppu panikoiminen :) Niskaturvotus otettiin, mut en sit kysynyt paljo se oli ku en jotenki tajunnu, ku yleensä ne sanoo sen, mut se ei sanonut, mut jos se olsi jotenki erityisen paljon niin olis se sanonut. Tyyppi likku tosi ahkerasti ! :) Kättärin mukaa menkoista laskettuna mun laskettu aika on 21.4, ku neuvolan mukaa 22.4, noh päivällä heitti kättärin lasketun ajan mukaa eli se olis se mikä neuvolas sanottii, mut kättäril snaoivat et mennään niiden lasketun ajan mukaan että päivää ei muuteta, eli 21.4 olis sit laskettu aika :) Must on jännä et mul on olu alusa iha poika olo, iha erillaiset raskausoireetki nyt ku adasta ja silti must tuntuu vaa et se on tyttö, mut tää olo voi viel muuttuu niinku adastki :D

perjantaina tiiän jo sen verran että sukupuolen ja jotain kromosomi tuloksia. mutta kahe-neljä viiko päästä lopulline tuomio.

Oho. Mun nt-ultrakäynnin tiedot kirjoitettiin neuvolakorttiin. Aina joka paikassa niin erilaista, huoh.

Täältä pahoinvoinnin ja armottoman väsymyksen keskeltä päivitän minäkin omaa tilannettani. Eilen oli nt-ultra, myöskin ensimmäinen jossa nähtiin että tyyppi on missä pitääkin ja sydänkin lyö. Ja se löi! Ja ne kädet ja jalat, ja se nenä... kaveri liikkui paljon (vähän joutui ultraaja välillä tönimään että saatiin oikeat asennot mittauksiin) ja vilkuttikin (meinasi sydän pakahtua!). Niskaturvotus 0,9 ja nyt vielä odottelen verikokeiden tulokset. Kyllä toi ultra rauhoitti ihan hirveästi, nyt tuntuu että uskallan uskoa tämän ihan 100%. Mussulla oli kaikki hyvin <3 Laitan kuvan kunhan jaksan/ehdin. Olen viime aikoina tyytynyt vain lueskelemaan tätä palstaa, oma olo on ollut niiiiiin syvältä. Toivo elää, nyt 12+1 joten koko ajan lähenee ne viikot kun tää vois oikeasti olla jo ohi :)

Aa, ja huomasin että mulla toi laskuri on vähän jäljessä. Josko osaisin sen laittaa oikeaan aikaan...

Eevi: mulla se niskaturvotus kirjoitettiin neuvolakortin alalaidassa olevaan lisätietoja-kenttään. Eli ei siinä olekaan kohtaa sitä varten.

Miten te joudutte oottaa niitä tuloksia vielä ? Kun mä kävin pari viikko aiaemmin siellä verikokeissa ja sitten katottiin se turvotsus ultrassa ja samointein ne koneelta kattovat ne kaikki jutut ja tulostivat paperille ja näyttivät. En oo kuullukkaan tommosesta et ne kuultais vast jälkikätee;o

Minniäinen: juu ei lue mulla lisätiedot kohdassakaan mitään, mut en mä oo huolissani, se olis sanonut kyl jos olis ollut iso, saan sen tietää sit ku ne verikokeiden tuloksetki tulee

Tänää neuvolassa käyty varmistamassa vauvan sydänäänet. Vauvan syke 154 eli normaali :) Hoitaja oli sitä mieltä että olisi uskomatonta että jos minun ikäisellä odottajan lapsella olisi kromosomihäiriö. Toivotaan että johtuis vaan parvosta tuo turvotus.

heini90: ei se sitä ikää katso, mä olen 18v ja edellisessä raskaudessa kromosomipoikkeavuus. Se voi tulla, vaikka ikää ei olisikaan paljoa. En tietenkään toivo, että siellä ois jotain vikaa, päin vastoin, toivottavasti kukaan ei joutuis kokeen samaa kun minä olen joutunut. Tsemppiä vielä ja toivottavasti saat mahd. pian kuulla tulokset! Mulla tänään uus np-ultra terveystalolla ja katsotaan vielä 4D ultralla. Neuvolan kautta np-ultra ois ollu vasta raskausviikolle 14, joten ei kyllä jaksa ootella :D Varasin yksityisesti sen terveystalon 4D-ultran ja maksaa sen 120€ ja kela korvaa siitä n. 70€. Jännittää suunnattomasti! huii! (=

Impula hei, ehkä voisi vähän miettiä missä vaiheessa ja mitä sanoo kenellekin... Vaikka et varmasti pahalla tarkoittanutkaan. Ja anteeksi, mulla on ihan helvetin huono päivä ja ei hermoja enää ollenkaan...

Heinillä on hermoja kiristäviä hetkiä edessä, toivon todella että uutiset ovat hyviä. Siskollani oli kahden ensimmäisen lapsen kohdalla sama tilanne eli hän joutui lapsivesitutkimukseen niskaturvotuksen vuoksi, eikä hän pystynyt vasta kuin vastausten tultua hengähtämään helpotuksesta, koko se vastausten odotteluaika oli yhtä tuskaa. Itse oon sellainen että aina varaudun pahimpaan, joka ultrassa aina jännitän, että kuuluuko ne sydänäänet. Suurin osa raskauksista etenee ihan normaalisti ja lopuksi syntyy terve lapsi mutta joka vaiheessa (vielä synnytyksessäkin ja sen jälkeenkin) voi tapahtua jotain vakavaa, vaikka np-ultra on kunnossa, niin ei se takaa tervettä lasta, se on vain testi joka poissulkee osan sairauksista. Se on asia, mikä on vain hyväksyttävä. Impulalla on takana ihan kamala kokemus, eikä siinä ole mitään väärää, että sen täälä kerroit.
Tsemppiä kovasti kaikille!

En sanonutkaan että kukaan olisi sanonut mitään väärin/väärää. Ja enpä ollut itsekään kauhean korrekti, mutta olipa tosi kelju hetki ja tuli sit purettua se näin todella aikuismaiseen ja kypsään tapaan - or not. Sori siitä!

Takaisin