Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa.

Onpa ihana lueskella teidän kuulumisia. Taitaa hormoonit hyrrätä kun ihan tulee tippa linssiin kun lukee mitenkä raskautenne edistyy. On tämä vaan niin jännää. :) Mulle on tullut 3kg lisää normi painoon. Masu on pullahtanut tuohon jo sillai että kaveri jo huomasi... :D oon niin pieni ja laiha että raskaus näkyy helposti. Nyt menossa 9+1. Ultra on 8.10. <3

ei vieläkään kirjettä, kyllä mä soitan sinne huomenna jos ei huomsiee tule. ma meinaa jo 10 vk , mun on pakko saada kyl ajosi tietää et mies voi ottaa duunist vapaata ja vahtii adaa sen aikaa ku kerran lapsia ei mukaan saa ottaa

Heipähei!

Ihanaa, niin monilla on jo hienoja kuulumisia ultrasta. Toivottavasti heinillä on kyse väärästä hälytyksestä :( Ja tulevalleäidille onnea kaksosista!! Millaisia fiiliksiä on ollut asian suhteen? :) Saitteko tietää, ovatko vauvat omissa pusseissaan?

Me kävimme tänään nt-ultrassa. Oli aivan kerta kaikkisen ihana terveydenhoitaja ultraajana! Niskaturvotusta oli 1 mm. Sikiö vastasi aikaa (pää-perämitta noin 5 cm) ja liikkui kovasti. Oikein oikoi itseään jaloilla kohtun seinämää vasten. Olipa suloista! Tuli tietysti tippa linssiin :) Samalla sain jo ajan rakenneultraan, joka on marraskuussa.

Uutta tietoa: Lääkäri soitti verikokeista ja nyt ilmeni että mulla on ollu nyt vähä aikaa sitte PARVOrokko. Eli sikiön turvotus vissii johtuu siitä. MUTTA tässä on iso huoli: Jos parvovirus tarttuu raskaana olevaan naiseen, joka ei ole aiemmin sairastanut parvorokkoa, virus voi myös tarttua sikiöön. Alkuraskauden infektio voi johtaa keskenmenoon, sen riski on noin 10 %. Raskausviikoilla 12–24 saatu tartunta voi aiheuttaa sikiön anemiaa ja sydänlihastulehduksen, joista voi seurata sikiön kudosten turvotusta. Parvovirus ei aiheuta epämuodostumia. PELOTTAA NIIN PERKELEESTI!!! Saatetaan lapsi nyt sitten maailmaan vaikeimman kautta.

Mukavaa odotusta, nyt 8+4 täynnä ja edelleen oiereina vain tajuton väsymys ja huget isot tissit :D

12.10 eka kunnallinen ultra johon pitää viedä virtsanäytteet yms, seuraava eli rakenne ultra sit 12.12... varhaisultrassa 6+3han näkyikin jo oikean kokoinen ja sydän sykkivä alkio joten ihan hyvin mielin odotus edennyt.

Tsemppiä kaikille joilla jäntystä niskaturvotusten yms muiden kanssa :( Toivottavasti ei olisi mitään vakavaa kenelläkään meillä.

Vinkkinä muuten , jos teillä on älypuhelin. iphoneen saa ainakin loistavan sovelluksen jossa joka päivä joku vinkki raskauteen ja päivät vaihtuu raskauden mukaan. Tosi kiva seurata siitä vinkkejä yms :) se on vauva: odotukseni sovellus.

Tsemppiä ja mukavaa viikonloppua kaikille! 

heini, kylläpäs teitä koetellaan! Mitä tapahtuu nyt, tarvitseeko sitä lapsivesipunktiota ottaakaan?? Oletko jossain tihennetyssä seurannassa?

Poikani hoitopaikassa oli parvorokkoa parisen viikkoa sitten ja minäkin kävin testauttamassa, että olenko sairastanut sitä vielä. En ole vielä kuullut tuloksia. Toivottavasti olen, ja mitä todennäköisimmin olenkin, kun olen ollut päiväkotihoidossa 1-vuotiaasta asti...

Tänään ultrattiin samalla, kun kävin papassa polin puolella. Syke löytyi :) Ei sen tarkemmin katsonut mitään, vilkaisi vain, kun ollut verenvuotoa jonkin verran.

Heinille tsemppiä! :)

Ei tullu ultra kutsu, joten soitin, ne sano joo ei oo viel lähetetty, olis lähettneet vasta 5-6 päivän päästä.. no sain puhelimesajan eli 9.10 olis ultra,sillo viikkoja olis 12+1

Jos pe ultrassa kaikki ok, turvotus laskenu niin sitte saa olla se lapsivesitutkimus. Sitte mennää tolla riskiluvulla.

Loistavaa Eevi^ että sait vihdoinkin tietoosi ultra-ajan, vaikkakin hiukan vaikeasti ja vain oman sitkeytesi ansiosta

tsemppiä ja haleja vaikeisiin ja vakaviin kysymyksiin vastauksia odottaville  - toivottavasti kaikki menisi hyvin ja pian pääsisitte nauttimaan tavallisesta raskaudesta kera ihanien turpoamisten ja normaalien pahoinvointien =D

Mua kiinnostaisi tietää että onko tuo ensimmäinen ultra tehty teille vatsapeitteiden päältä vai alakautta? (vaikka eihän sillä toisaalta väliä ole, kunhan ipanan alku voi hyvin ja pääsee sen näkemään)

Multa yritettiin alakautta, mutta kohtu on taaksepäin kallistunu niin ei oikein nähty. Vatsapeitteiden päältä sitte näky :)

Mulla tehtiin päältä mutta kätilö kyllä totesi alkuun että hän herkästi käskee housut pois jos ei kunnon näkymää saa.

lumumba: oli kyllä pakko soittaa sinne kättärille ja onneks soitin, olisin saanut jsut tietää alle viikko enen ultraa suunnilleen koska se on, ja nyt sain mielenrauhankin :)

Mulla tehtiin viime raskaudessa eka ultra jonne menin liian aikasin , viikolla 9, alakautta, no sain sit uuden ajan joka oli viikolla 12+0 niin se tehti vatsanpäältä :)

Piiku82:Joo siis mäkin olisin sanut vasta joskus reilu 11 viikolla sen jos en olis soittanut, onneks sotiin koska sain ite päättää ultra päivän :) mul o meinaa just sil viikol ainut duuni viikko ni ne olis laittaneet päivälle jollon olisin töis, ni sain valittuu seuraavan päivän millo oon vapaal :)

Ootteko miten tutkineet omaa tessiänne? Jos siis olette töissä.
Ajattelin vaan siitä, kun luin että jotkut toivoo neuvolaa/ultraa jne vapaapäivälle. Ainakin osassa TESia nimittäin raskauden edellyttämät lääkärikäynnit kuuluvat työaikaan (en tiedä kuuluuko jokaiseen, tiedän vaan oman tessini osalta). Itse en siis ole ottanut yhtään stressiä siitä, mihin aikaan mitkäkin menot tulee olemaan, sillä ne eivät ole palkattomia menoja.
Toki jos ei ole vielä esimiehelleen kertonut, niin on vähän eri asia :D

Itse olen lähiesimiehelleni kertonut, ja muut eivät töissä tiedä. Eipähän tarvitse vekslailla aikojen kanssa, kun esimies tietää missä menen. :)

Yksityisen sosiaalialan työehtosopimuksen mukaan neuvolakäynnit lasketaan työajaksi, mutta ajat pitää pyrkiä sopimaan kuitenki niin, että ne ei ole työaikana. Jos kuitenki tekee pääasiassa 8-16 työpäivää, niin ainahan ne käynnit sattuu just työajalle.

Piiku82 kirjoitti:
Eevi: soititko sinne äippäpolille vai minne? Ärsyttävää, kuinka viime tinkaan sinne tulee ajat. Nytkin mulle sinne äippäpolille kirjeenä aika tutkimuksiin tän mun raskauspahoinvoinnin ja painonnousun vuoksi kolmen päivän varoitusajalla. Tottakai jouduin senkin siirtään puolitoista viikkoa eteenpäin, et kävi mun aikatauluihin, johon kätilö totesi, etten mie sitä aikaa sit varmaan ees tarvi kun on varaa siirtää?!?! Ja mie olin siihen, että what the fuck? Outoo meininkii vaihteeksi... :O

Piiku82, mä soitin Kättärille koska kutsua ei kuulunut. Neuvolasta sanottiin, että kannattaa soittaa jos kutsua ei ajoissa kuulu. Välillä kuulemma lähetteitä on hävinnyt jne. No mä olin vaan liian hätäinen ja lähete löytyi ja sain ajan puhelimessa ja vielä erikseen kirjeen kotiin.

Niin ja mulla on ultra huomenna klo 14.30. Jännittää niin pirusti. :(
Olen jotenkin ihan varma että jokin on pielessä, toivon että olen totaalisen väärässä.

Ärsyttää sekin että ultra on vasta klo 14.30, miten ihmeessä pystyn keskittymään mihinkään ennen sitä.

Takaisin