Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä en ainakaan oo yhtään huolestunut tosta viikon hyppäyksestä, koska menkat on mitä sattuu. Oon vaan tosi helpottunut, että ei ollut kohdunulkoinen, tuulimuna tai keskenmeno.

Niin eikös se oo ihan normaalia että la hyppää suuntaan tai toiseen juurikin jos menkat epäsäännölliset ja tosiaan kaikkihan ei tiedä välttämättä sitä milloin on oikeasti ollut se ovulaatio. Mäkin luulin bonganneeni ovulaation mutta ei se sit ollutkaan vaikka tikussakin tummaa viivaa oli. Se olikin ollut jo viikkoa aiemmin :)

Mulla menkkojen mukaan nyt tuo 9+1 ja ultran mukaan 9. Mutta sanottiin että pidetään tuo menkkojen mukaan kun heitti vaan päivällä. Ja eihän sitä la päivää kai lähdetä muuttamaankaan kun vasta jos on enemmän kuin 4päivää heittoa koossa.

Kauhian moni käynyt jo ultrassa! :O Mä ihmettelin kovasti kun esikoista odottaessa mun eka ultra oli jo viikolla 8+3! Nyt mulla oli vasta eka neuvola viikolla 8.. Ultran sain vasta 24.9, eli viikkoja olisi silloin jo 12+4. Jotenkin kauhian pitkä aika odottaa.. Esikoista odottaessa ekassa neuvolassa kuuntelivat jo sydänäänetkin, nyt ei. Seuraava neuvola aika on vasta lokakuussa kun oon viikoilla 17..huhs! En vaan vieläkään osaa kuvitella olevani raskaana kun sydänääniä en ole kuullut, enkä kuvaakaan nähnyt. Jotenkin harmittaa. Vaikka esikoista odottavia seurataankin toki enemmän, mutta vaikka toista odotankin niin silti haluaisin noita neuvolakertoja yhtä paljon :(

Mutta moni onkin käynyt yksityisellä ultrassa. täällä kyllä kuuluu alkuraskauden ultra kun on samalla lääkärin sisätutkimus. Se kaikki on ilmeisesti niin paikkakunta kohtaista. Neuvolassa ne ei kai kuuntele mielellee koovin pienillä viikoilla sydänääniä kun ne ei välttämättä silloin kuulu vielä, mullakaan ei kuunneltu. Mulla taas on toisinpäin, että seurataan toista raskautta tiiviimmiin. Just laskin että kun on 13viikkoa täynnä niin kolme ultraa takana ja kaksi neuvolaa.

Ääähs! Mulle neuvolatäti sanoi että käyntejä on puolet vähemmän kuin mitä esikoista odottaessa:(.. Aiemmassa raskaudessa mulla oli tasan kaksi sisätutkimusta ja nyt ei kuulema ole kuin yksi o.O

Tosin joudun näytteenottokeskuksella ravaamaan jatkuvaan, joka on mielestäni todella ärsyttävää. Esikoista odottaessa mulla oli jatkuvaan pissatulehdus ja nää tulehdukset loppui kuin seinään synnytyksen jälkeen, eikä ole siis yli kahteen vuoteen enää ollut riesana. Nyt tää neuvolatäti oli sitä mieltä että varmasti nytkin tulee ja mun pitää joka toinen viikko viedä pissanäyte tutkittavaksi!! Ihan liikaa mun mielestä. Ensimmäisessä raskaudessa myös kävin sokerirasitustesteissä jotka meni puihin kun oli niin huono olo että jouduin juomaan testin aikana vettä. tää nosti sitten yhtä niistä arvoista ja jouduin koko raskauden ajan kotimittauksena mittaamaan noita verensokereita. Ne oli aina hyvät, niinkuin kuuluukin. Nyt tää täti oli kuitenki sitä mieltä että varmasti nytkin on sama (ei ymmärtänyt että testi meni pieleen juomisen takia) ja joudun testeihin jo syyskuun lopulla. Ja vaikka ne meniskin hyvin niin joudun vielä silti käymään KAHDESTI uudestaan loppuraskauden aikana! Siis mä en kestä... Neuvolatätihän mulla vaihtui ja tää nykyinen on jotenkin todella rasittava, se ei yhtään edes kuuntele mitä sanottavaa on :(

summerwine, Kylläpä on sit tyhmää. Neuvolat ja lääkärikäynnit vähenee mutta muuta tyhmää sitten tilalle.Tai no tyhmää ja tyhmää, vauvan parhaakshan nuo on mut niin... Mä joudun kans meneen sokerirasitukseen, mut se on sit vasta joskus 20viikkojen jälkee. Ja se oli mulla viimeks ainakin niin kamala kokemus että oli kaks päivää sen jälkeen tosi huono olo :(

Tänään käyty varhaisultrassa rv 7+3 mutta vastaskin vasta 6+2 ja pieni sydänkin sykki hienosti. :) Itellä kerkes olla vaan yhet menkat esikoisen jälkeen niin epäili ettei kierto ollu vielä tasaantunu ja siks ovulaatiokin ollu odotettua myöhemmin.

Huomenta! Eilen nukahdin (TAAS) esikoista nukuttaessa, joten en sitten ehtinytkään käydä kertomassa ultrakuulumisia. Onnea masulle ihanista ultrauutisista!

Me käytiin eilen Väestöliitossa aivan mielettömän ihanan lääkärin luona. Hän oli kyllä uskomattoman sympaattinen ja oikeasti oli kiinnostunut meistä ja raskaudesta (kun aika usein tuntuu olevan ihan peruskauraa heille). Ultrassa näkyi täysin viikkoja vastaava alkio, joka tosin oli vähän kippurassa ja olisi saattanut olla pidempikin, jos olisi suostunut suoristamaan itseään. Sydän sykki iloisesti ja ultralääkäri kommentoi ihanasti, että syke näyttää oikein hyvältä ja vahvalta, tarpeeksi reippaalta :) (todennäköisesti vain meidän huolta vähentääkseen ;)) Etukäteen pohdin, että voisikohan olla kaksoset, mutta oli kyllä vain yksi :) Lisäksi näimme jopa muutamaan otteeseen alkion liikkuvan, oli aika koskettavaa, kun sellainen mötikkä liikkui! Laitan kuvamateriaalia tänne, kunhan viikonloppuna ehdin :)

Heippa. Kävin eilen (torstaina 30.8) mehiläisessä yksityisellä varhaisultassa koska keväällä oli alkuraskauden keskemeno. Helpotti kummasti kun luulin että en vielä näe sydämensykettä...mutta siellä se väpätti hienosti ja lääkärikin kiljahti onnesta ja oli ihan innoissaan. Hauska kokemus, hän oli tosi empaattinen.
Menkoista laskettuna olisi tänään  5+6 mutta onkin 6+2. <3 Laskettuaika aikaistui hiukan eli nyt on 24.4. <3 

Mulla on viikon verran ollu ihan kauheeta pahoinvointia. Aluksi tuli heti huono olo jos ei saanut syötyä tarpeeksi säännöllisesti mut nyt on yökkäilyä pitkin päivää, aamulla yleensä pahempi. Tänään oksensin töissä juuri ennen kuin asiakkaani tuli. Paha olo tulee joskus tosi nopeaa. Yksi asia minkä olen huomannut hiukan helpottavan on apteekista ostettavat pahoinvointi rannekkeet. Suosittelen!!!!! :)

summerwine - minulla on kolme lasta, nyt neljäs tulossa ja jokaisella olen käynyt 3 x lääkärintarkastuksessa. Jos nyt en ihan ole väärin ymmärtänyt niin ihan peruskauraa on joka raskaudessa, se on lääkäri joka tutkii kohdunkaulan tilanteen, ei hoitsu.

Tänään oli eka ultra ja siellä pikku möykky kölli ja vähä liikahtelikin <3 Sydän sykki myös hienosti. Kokoa pienellä oli huimat 24mm :) Koko vastasi viikkoja 9+1 (vaikka menossa neuvolan laskujen mukaan 8+4), mutta LA pysyi silti samana, sillä eroa vain 4 päivää. LA on siis 12.4., itse laskeskelin nettilaskurilla jotta se olisi 11.4. mutta neuvola oli saanut tuon päivän.

Tänään oli toinen neuvola, mallia lääkärinneuvola ja meillä onneksi kuuluu ultraus tuohon käyntiin.
Ensin yritti alakautta ultrata, eikä näkyny niin mitään ja minä tietenni jo itkua pidättelin. Mahan päältä sitte vielä katso ja löytyhän sieltä pienen pieni vauvan alku  Kokoa huimat 19,7mm, vastas viikkoja 8+5 (neuvolan laskujen mukaan ois pitäny olla jo 9+3) mutta laskettua-aikaa ei muutettu kun muutetaan kuitenni sitte nt-ultrassa joka on siis 25.9. Sydän sykki ja pikkunen heitteli hieman volttejakin.
Nyt tää alkaa pikkuhiljaa tuntua todelliselta. Ehkä musta sittenki tulee toisen lapsen äiti huhtikuussa. emoticon

Voi elämä että voi tulla onnellinen olo!! :) Koko päivän olen itkua tihertänyt neuvolassa ja töissä kun ei mitään oireita j avarma olo ettei siellä löydy syketä eikä sikiöö:
MUTTA
siellä se veijari vaan mötkötti oikean kokoisena ja sydän sykkivänä <3

Nyt lopetan pelkäämisen ja nautin. Mukavaa viikonloppua kaikille:))

Nt-ultrassa käyty :) Pienen alkuhäslingin ja paniikin jälkeen löytyi kohtu ja siellähän se pikkuinen uiskenteli <3 Koko vastasi viikkoja 11+0 (41mm) ja niskaturvotusta mitattii useempaa otteeseen ku toinen ei meinannu olla yhteistyöhalunen :) Turvotusta oli sitten 0,8 mm eli ihan normaali :) Kyllä on helpottunu olo <3
Seuraavaks ois sitten rakenneultra 19.11 rv:lla 21 :)

Moikka,

Mäkin kävin tänään Nt-ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Piti pikkuista herätellä vatsaa tökkimällä, että saatiin se liikkeelle ja kaikki mitat otettua. Siellä se sitten heilutteli käsiä ja jalkoja :) Pituutta hänellä oli huimat 43,5mm ja niskaturvotus normaali.
Rakenneultra on sitten 13.11.

Tuntuu raskaus jotenkin paljon konkreettisemmalta tämän päivän ultran jälkeen <3

Päätin just olla menemättä varhaisultraan. Hemmetti et ne ottaa hyvät hinnat niistä! :o
Esim Helsingissä Terveystalo rokottaa 80e lääkärimaksun, 35e toimistokuluja ja sitten vielä ultra joka on 70-90e. Joo kiittimoi, mä mielummin säästän ne rahat ja käytän vaikka vaunujen hankintaan.
Kattellaan, et millon sit omat ultrassakäyntikuulumiseni kirjoitan.

Täälläkin vastaus Huuhkajalle :).... mä kävin varhaisultrassa Femedassa Helsingissä ja se maksoi kaikki yhteensä 93 euroa (siitä oli laskettu suoraan Kela-korvaus pois). Hinta on lääkärikohtainen, itse kävin Fredrika Forsskåhlilla, joka oli oikein hyvä ja miellyttävä.

k_repolainen kirjoitti:
Täälläkin vastaus Huuhkajalle :).... mä kävin varhaisultrassa Femedassa Helsingissä ja se maksoi kaikki yhteensä 93 euroa (siitä oli laskettu suoraan Kela-korvaus pois). Hinta on lääkärikohtainen, itse kävin Fredrika Forsskåhlilla, joka oli oikein hyvä ja miellyttävä.

Haa, kiitoksia. En ees tiennyt tuon mestan olemassaoloa. Pitääkin kysäistä ukkoselta, mitä se on mieltä että käviskö siellä vai odottais ja jännittäis ;)

Huuhkaja itsekin kävin tuolla Femedassa ja samaan hintaan samalla naisella. Oli tomera ja mukava. <3

Sitten omiin ultrakuulumisiin! Tänään ultrattiin ja meidän pikkuinen siellä huitoi ja hyöri villisti. 4.1cm pitkä ja vastasi viikkoja eli 11+1, kaikki tarpeelliset elimet löytyivät ja olivat kunnossa. Niskaturvotusta oli 1,2mm eli ilmeisesti menee vielä ihan normaalin rajoihin. Laskettu aika pysyi aprillipäivänä. Oon ihan uskomattoman iloinen ja onnellinen koska vaikka en tänne ookkaan tuosta kirjoittanut niin mullakin pientä vuotoa ollut kohta kaks viikkoa ja olin jo aika epäluuloinen että onko mennyt kesken vai ei.

Seuraava ultra sitten 15.11. <3

Juu tänää oli ultra. niskaturvotus 2.2 ja selän puolella kans turvotusta. perjantaina sikiötutkimuksiin. tais maailma just romahtaa.

Takaisin