Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanna77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kohdussa 2 sikiöpussia. toisessa normaalin näköinen raskaus CRL 10.5mm hyvä syke.
Toisessa CRL 7.2mm alkusydän pumppaa muutaman kerran, erittäin iso ruskuaispussi (epänormaalia, oli melkein sikiön kokoinen).
Hyvin todennäköistä että toinen sikiö ei säily. Uusinta 2 vko päästä.

Nyt siis oli rv 7+4

Joo. 5% mahis että jatkaa kehittymistä. Kysyin että mitä jos niin huonosti käy (koska lääkärin mukaan toinen sikiöistä ei ole normaali) että jatkaa eloa, voiko sille tehdä mitään. EI VOI, liian suuri riski toiselle. Mitään ei voi tehdä ja terve se ei ole missään tapauksessa. Toivon todella että luonto hoitaa, lääkäri sanoi että jos olisi yksisikiöinen, se olisi varmaankin mennyt jo kesken, nyt se ei voi tai jotain sinne päin.

Ei tässä nyt raskausiloja ole ja tekis mieli vaan mennä peiton alle. Kiinnostus kaikkeen nolla.

Hyvää lauantaita tännekin!

Kovasti olen jokaisen kuulumisia kännykällä käynyt lueskelemassa tuolta huhtikuisista, kommentointi vain jäänyt kun tuolla kännykällä ei ole mikään paras kirjoitella :)

Sanna77 - Aluksi pahoittelut siitä että toinen matkalaisista sai noin huonoja uutisia :( Onnittelut kuitenkin siitä, että toinen pikkuisista kasvaa hyvin! Toivottavasti asia pian selviäisi ja pystyisit nauttimaan raskaudesta!! Paljon voimia sinne!

UskoToivo - Onnittelut hyvistä ultrauutisista! :)

Halaus - Lähettelen paljon tarrasukkia sinne, toivottavasti kontrolliultra toisi hyviä uutisia! 

Ikuisuus - Kiva kuulla, että myös sinne ultrakäynti toi hyviä uutisia! :)

Omaa: Täällä tuossa varhaisultrassa käyty tiistaina. Koska mulla tosiaan epäsäännöllinen kierto ollut tuon keskenmenon jälkeen niin ennen ultrausta katsottiin ainoan tapahtuneen yhdynnän mukaan kuinka pitkällä raskauden pitäisi olla. Ja tulokseksi saatiin se rv 6+3. Ultrassa pikkuisella kaikki hyvin. Oli juuri sen kokoinen (eli rv 6+3) niin kuin pitääkin ja pieni sydän siellä kovaa jumpsutti<3 Itkuhan siinä pääsi :) Mieskin tuntui liikuttuvan, tai sitten se oli vaan shokissa siitä ultrauksesta :D Jos jostain huvittavaa tosiaan täytyy ultrakäynnistä sanoa niin miehen reaktio. Mies oli siis ensimmäistä kertaa mukana tuollaisella käynnillä. Miehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen kun lääkärin pyynnöstä tuosta noin vaan riisuin housut ja jalat levällään siihen penkkiin makaamaan... Taisi hieman järkyttynyt olla :D Ennen ultrausta mies kyseli kauheasti: "eikö sulla ole silloin ultrauksen aikaan mitään pitkää kaapua päällä, oletko sä ihan ilman mitään "näkösuojaa" siinä..." hhahh, voi raukkaa<3
Ensimmäinen neuvolakin oli eilen. Sieltä ei oikeastaan mitään ihmeellistä kerrottavaa. 

Mä en vielä tiedä tuleeko mies mukaan maanantaiseen varhaisultraan, mutta etukäteen hänelle jo sanoin, että se tapahtuu alakautta, että ei sitten pelästy emoticon

Sanna77: Oikein paljon jaksamista ja haleja<3 Onneksi toinen ihmisenalku on hyvin matkassa! Pidetään peukkuja että kaikki kääntyy valoisammaksi, onko sulla kontrolleja kuinka tulossa?

Sanna77: Voimia vaikeaan tilanteeseen. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille.

Mulla muuten tehtiin viime raskauden varhaisultra viikoilla 7+5 vatsan päältä ja ihan hyvin näkyi kaikki systeemit niinkin.

Mennään 2 viikon päästä kontrolliin. Sain tänään onneksi rauhaa mielelleni kun hoitoalan ystävä kertoi niiden useimmiten vain lopettavan kehityksen ja sulautuvan pois, ettei ole mitään hätää. Kyl tää tästä. Kunhan A pysyy kiinni. Maanantaina pitää kuulemma soittaa neuvolaan että masussa on tarkkailtavaa, kun se eka aikakin on sinne vasta 2 vko päästä. Mut mitäpä se tätikään voi, ei mitään.

Sanna77: Toivottavasti menee kaikki "luonnollisesti". Kyllähän ne solut osaa melkosia ihmeitä tehä tuolla kohdussa, että eiköhän ne osaa hoitaa hommansa!

Alkopa itteäki houkutella tuo varhaisultra... Oishan se kina nähdä mitä siellä tapahtuu....

Sanna77:lle paljon voimia!

Meillä perjantaisessa varhaisultrassa löytyi kuin löytyikin yksi sikiön alku jolla sydän sykki oikein hienosti <3 Pituutta oli 1.28 cm ja "lasketuks ajaks" masiina näytti 1.4 elikkä oltas neljä päivää edellä. Mutta mä pidän ton 5.4 siihe asti ku np-ultrassa on käyty vaikka oiskin hienoa olla jo yheksännellä viikolla :)
Viikonlopun kikkailin sen kuvan kanssa ja suurennettunahan siinä näkyi aivan selvästi käsien ja jalkojen alut :)

Soitin perjantaina neuvolaanki ekaa aikaa ja yllätyin ku täti sanoi laittavansa samantien lähetteen np-ultraan ja verikokeisiin ja paperit mulle kotia, että pääsen jo tällä viikolla varaamaan sinnekkin aikaa. Ensimmäisen neuvola-ajan sain vasta 6.9.

Hei kaikille! Mukava lukea positiivisia kuulumisia, ja valitettavaa nuo negatiiviset. :/ Olen parin viikon ajan jo lueskellu mutta en ole uskaltanut keskusteluun osallistua keskenmenon pelon vuoksi. Kävin varhaisultrassa rv 5+4 koska oli pari kuukautta ennen raskautta sekä raskauden aikana ollut välillä päiviä jolloin tuli vähän kirkasta veristä vuotoa. Ultrassa todettiin että syke näkyy ja rv ois 5+5. Kenties jotain solumuutosta kohdunsuulla, ehkä raskauden jälkeen jäädytyshoito tiedossa. Kuvottavaa oloa on joten toivon että kaikki jatkuisi hyvin!

Me käytiin eilen siellä varhaisultrassa ja siellä se oli pikkuinen kaverin alku ja sydän
sykki hienosti ja tasaisesti :) Löytyi sieltä yksi kystakin munasarjoista :(

Sannalle jaksamista ja voimahali!

Tänään oli ultra ja jännitti aivan kamalasti, no siellä kuitenkin se meidän pieni oli ja syke näkyi loistavasti. 6 päivää laitettin lisää laskettuun/otettiin takapakkia eli nyt oltais sitten tasan 7+0 viikolla.

Kiitos kaikille myötäeläjille :) jotenkin mä taidan itse enempi myötäelää Piikun olotilaa, yääääääk :( ihan karseeta. Sitä vaan laskee päiviä milloin tulee viikot täyteen ja olo helpottuis.

Kävin eilen neuvolassa, halusi välttämättä laittaa mut lääkäriin ultraan, huomenna aika, kun vaivaan omaa pääkoppaa asialla sen verran että parempi nähdä tilannetta ennen kontrollia.

Kävin tänään kontrollissa ja kaikki hyvin. Alkiolla ikää 6+5 ja sydän sykki.
Huojentavaa... =)

Halaus kirjoitti:
Kävin tänään poissulkemassa kohdunulkoisen raskauden.

Eli ainakin toistaiseksi hyviä uutisia. Kohdusta löytyi raskauspussi ja ruskuiaspussi sekä mahdollisesti hyvin pienen pieni alkio jolla oli pientä värähtelyä mutta lääkäri ei luvannun että se olisi vielä ollut sydämen syke.
Kontrolliultra viikon päästä torstaina, jolloin selviää onko normiraskaus vai tuulimuna.

Tänään 5+5 (tai 5+4)

Ja kaikki tämä ultrarumba 3 epäonnistuneen raskauden takia... Peukut pystyssä, että neljäs kerta toden sanoo. :)

Onnitelut kaikille tasapuolisesti sydämen sykkeistä!
Ja Sanna 77 paljon voimia ja jaksamista!

Kävin myös keskiviikkona varhaisultrassa viikolla 8+0 ja syke sieltä löytyi ja pikkuinen on oikeassa paikassa. Ainut asia mikä jäi huolestuttamaan on se, että pikkuisen koko vastas vain 7+1 viikkoa ja olen aika varma ovulaation ajankohdasta. Toivottavasti sillä on kaikki hyvin, eikä enteile mitään?
Nyt täytyy malttaa odottaa np-ultraan saakka, jota minulle ei ole vielä varattu. Eka neuvolakäynti on nyt tulevana maanantaina. En siinä tilanteessa tajunnut kysyä mistä lähes viikon kokoero voisi johtua.

Varhaisultra eilen, siellä näkyi pieni mötikkä jolla sykki sydän ja kaikki muutenkin ok. Aika hurjaa!! Mittojen mukaan (7,6mm) ollaan siis tänään 6+5, eli heittää muutaman päivän taaksepäin (eli LA eteenpäin) menkoista laskettuna, mutta kai ihan normaalia kun mulla oli kierto mitä sattuu, koska olin vasta jättänyt e-pillerit pois. Oli kyllä aika jännä kokemus! :)

Sanna77:lle tsemppiä ja samoin Piikulle, omat kuvotukset tuntuu aika pieneltä tuohon verrattuna!

Annina: mulle tuli sama mieleen omalla kohdalla, kun alkio ei ollutkaan niin pitkällä kuin olin luullut. mutta itse en kyllä voi olla yhtään varma oviksesta. eikös se kuitenkin ole ihan normaalia, että aika voi vähän heittää...?

Viime raskaudessa kävin ultrassa ja mä luuin että viikkoja jo 12 niin olikin vasta 9 :D

^Eevi: kiitos, huojentava tieto. :)

Niin sitä piti vielä sanoa, että sen lääkärin mukaan nyt on 90% mahdollisuus, että raskaus jatkuu normaalisti loppuun asti. Mutta en kyllä uskalla alkaa sillä vielä tässä vaiheessa paljon keulia.

Takaisin