Ultrakuulumiset

Hyvä, että normaalilta kuulostaa! Jotenkin vain otti korvaan tuo lääkärin toteamus. Mahassa tosin silloin tunnuttiin olevan täydessä vauhdissa! :grin Kaikkea sitä tulee stressattuakin! :bag:

Mulla on se kotidoppleri (angelsounds jonka saa puhelimeen kiinni) niin sykkeet ollu 160-170 jotain välillä, keskisyke 165-171, siis viikoilla 9-11. Ihan lyhyitä pätkiä, 10-50 sek olen kuunnellut/nauhoittanut.

Ippi Hippiäinen nähty! Tänään oli kauan odotettu nt-ultra. Kohdussa köllötteli yksi vauva. Kätilö kertoi mitä kaikkea näki: normaalin ruumiin- ja päänrakenteen, sydämen, keuhkovaltimon ja aortan, mahalaukun, raajat, nilkat. Ainaskin, en muista mitä kaikkea kuultiin. Kaikin puolin hyvännäköinen yksilö. Rauhallisesti pötkötteli, mutta saatiin se vähän sätkimään ja venyttelemään, ihanasti oli pylly pystyssä muutamaan otteeseen. Kolmen mittauksen keskiarvo nt-turvotuksessa oli 2,06 eli normaali. Pituutta tyypillä oli 6,9 cm, mikä vastaa rv13+2, kun laskujen mukaan nyt on 12+5. Koska heittoa on alle 5 päivää, laskettu aika säilyy eli 22.10. Verikokeiden tuloksista luvattiin soittoa parin tunnin päästä (tai viimeistään huomen aamulla), jos jotain riskiä olisi. Soittoa ei ole kuulunut, toivottavasti ei tulekaan vaan saadaan kirjeessä seulontojen normaalit tulokset. Ihan tekisi jo mieli huokaista...

Liitteet

• Phototastic-14_4_2016_9634521b-1c2c-45f6-b701-33fa8940f4dc.jpg
    Phototastic-14_4_2016_9634521b-1c2c-45f6-b701-33fa8940f4dc.jpg
    834.6 KB · Katsottu: 60
Hurjan paljon hyviä ultrakuulumisia täällä, ihanaa! Onnea kaikille!:Heartred

Mä elin ihan hurjassa jännityksessä koko päivän, kun olo oli niin normaali ja mietin vaan että miten voin muka olla raskaana. Mutta kyllä vaan voin, meidän Töppönen vipelsi kovasti menemään ja kaikki rakenteet oli kunnossa. Niskaturvotus oli 1,3mm. Verikokeiden tulokset on jo pitkän aikaa olleet OmaKannassa. Enhän mä niistä paljoa ymmärrä, mutta pikaisen googlauksen perusteella pitäis kai olla ok. Tuloksista tulee kuulemme kirje postitse.
Olin ultrassa ja varmaan tunnin sen jälkeen lähinnä kuin puulla päähän lyöty. Aivot ei ollenkaan meinannut sisäistää että kyllä siellä tosiaan on edelleen vauva. Huh sentään! Oli kyllä ihanaa kuulla viimein sydänäänet. En kyllä muista että ultraaja olisi sanonut kuinka kovaa sydän löi.

No niin, loppu hyvin kaikki hyvin: pääsin lähtemään töistä klo 15.00 hakemaan kotiin unohtunutta neuvolakorttia. Siitä täysillä ajoin kotiin 12 kilsaa sivu ja takas keskustaan. Olin klo 15.25 terveyskeskuksen pihalla. Ajat oli myöhässä, joten 15 minsaa siinä miehen kanssa ooteltiin. Onneks en saanut ylinopeussakkoa, kun turhaan kiirehdin. :p
Alakautta taas ultrattiin ja lääkäri ja mieheni olivat pitkään ihan hiljaa siinä maatessani ja tuijotin jännittyneenä vaan kattoa. Mä olin jo varma, et nyt ei kaikki oo hyvin. Lääkäri tokas sitten vaan, että kylläpäs liikkuu niin kovasti, ettei meinaa mittaa saada. Piti siis metsästää pää-peppu-mittaa aluksi.. Se oli 47,5 mm eli kasvu on käyrällä ja viikot 11+3 (laskurissa mulla 11+4). Niskapoimua sai lääkäri sitten metsästää n. 20 minuuttia. Pikkuinen halusi katsella suoraan "linssiin". :playful: Lääkäri sanoi, et tästä pystyprofiilistakin (tai jotain?) näkee jo, et ei ole paksu poimu, mut sanoi vaan, et ei auta kuin rauhassa odotella. Miehelleni, joka oli menossa takas töihin, sanoin, et voi jo lähtee. Ei halunnut, mihin lääkäri vaan, et vauvan kans on hyvä opetella pitkäjänteisyyttä. En uskaltanut sanoo, et oon täältä lukenut, et hyppiminen voi saada sikiön vaihtamaan asentoa.. :joyful: No, lääkäri pari kertaa painoi vatsaa kohdun päältä ja kyllä sit lopulta odoteltuaan aikansa sai mitattua turvotusta pariinkin otteeseen sivuprofiilista. Papereihin turvotuksesta merkkasi 1,01 mm. Huomenna sitten verikokeisiin, enkä tiedä yhtään, miten nopeesti ja miten täällä saa niistä sit tiedon. Huomenna se varmaan selviää.
Eli kaikki on ainakin ulospäin niinkuin pitääkin ja oon kyl iloinen, et lääkäri sanoi, et alkuperäseen la:han (26.10, minkä terkka laski 28 pv:n kierrosta) eroa on viisi päivää, joten virallinen la muuttuu papereihin! Kyllä sillä mun mielestä on loppupeleissä melko suurikin merkitys, jos mun äitiysloma alkais viisi päivää liian aikasin eli loppuis viisi päivää liian ajoissa. Mieluummin oon syksyllä sit vaikka saikulla ja vauvan kanssa sit muutaman päivän pidempään virallisella äitiyslomalla kotona! No joo, ehkä vähän hölmöä ajatella näin, mut...

Nittah joo, kyllä viidellä päivällä on jo paljon merkitystä, varsinkin jos synnytys pitää käynnistää.

Munkin piti laittaa omaan viestiin lasketusta ajasta mutta unohdin. Meillä pysyi siis samana, 28.10. Menkoista laskettuna olisi ollut 29. päivä, mutta sanoin että 28. on munasolupunktiosta (ja hedelmöityksestä) laskettu aika, joten siinä ei ole paljon arpomista sikiön iästä. Ultraaja hyväksyi tämän suoralta käsin. Hän sanoi, että koon puolesta sikiö on pari päivää isompi, mutta menee siihen +/- viiden päivän piikkiin. Jotenkin kyllä huvitti kun itse sain ilmoittaa lasketun aikani, mutta tosiaan kun ikä on tarkasti tiedossa niin helppo se on laskea.

Beisla: Heh, mä vaan ajattelen äitiyspäivärahoja, en synnytystä puhumattakaan käynnistyksestä!! :joyful: En osaa yhtään ajatellakaan vielä synnytystä tai mitään siihen liittyvää.. Se tuntuu kai niin kaukaiselta vielä. Mulla on tosi zen-fiilis ollut tässä viimeiset viikot. Tällä hetkellä tuon zen-fiiliksen päähän tuo varmaan räkä.. viime pe alkoi kurkkukipu ja nyt tosi paha nuha. Pää on ihan pöpperössä.. En oikeen osannut stressata ees tätä nt-ultraa pahemmin.. tai sit ku töissäkin ollut tosi rankka viikko, niin kaikki "stressienergia" meni varmaan töiden ajattelemiseen...
Aivan unohdin kirjoittaa aiemmin: Paljon onnea myös muille hyvistä ultrauutisista toivottelee tämä pöperöpää! :Heartpink

Oi, onnea kaikille! :p Mua niin jännittää maanantai etten pysty ees kohta muuta ajattelemaan! Välillä sitä miettii onko vielä raskaana, mutta ainakin maanantain perusteella kun kuultiin sydänäänet niin kaikki oli hyvin :Heartbigred

Beisla: Meillä on pakastealkionsiirto ja tiedän tasan itse päivät, joten oli kanssa kiva kertoa itse ja väitellä päivistä! :wideyed: No meillä kävi vielä niin, että käytiin yksityisellä ultrassa ja hän rupesi kyselemään kuukautisten viimeistä päivää, koitin selittää ettei sillä ole väliä, kun kyseessä on pas! Hän ei antanut periksi ja laski lopulta sitten silti menkkojen mukaan.... :mad:

Fannyeh: Joo, mä kans koitin terkkarille sanoo, et mullon aina ollut pitkä kierto ja tunsin ovulaation, et ei voi pitää paikkaansa hänen lasku, mut laittoi korttiin silti päättämänsä päivämäärän. :eek: Onneks nyt lääkäri määräs sen "oikaistavaksi" (olimpahan oikeessa)! :happy:

Onko teillä muilla tullut omakantaan ne seulontaverikokeiden yms tulokset?
Eilen ultrassa täti sano, että nämäkin tulokset tulee sinne omakantaan sitten jo huomenna näkymään, mutta mulla ei ainakaan näy mitään. Ei edes niistä verikokeista mitään, jotka otettiin kaksi viikkoa sitten.
Voi olla että ymmärsin väärin..

Välttääkseni just noi riidat lasketusta ajasta mä valehtelin viimeisten kuukautisten alkamispäivän. :D Mulla on ollut kierto 24-25 päivää ja tunsin ovulaation niin laskin "kierron alkamispäivän" siitä 2 vko taaksepäin.

Tänään ultrassa hyviä uutisia. Kaikki kunnossa. :) Mikä helpotus!
Viikkoja 12+5, niinkuin olin tiennytkin. Laskettu aika siis 3pv aikaisemmin kuin neuvolan laskema. Ihme homma, miksi kaikkialla neuvoloissa olettavat jokaisella olevan 28pv kierto.
Pituutta 6,5 cm ja niskapoimu 1,6 mm. Seerumiseulan tulokset kävin kurkkaamassa Kannasta pari päivää sitten ja niiden perusteella osasin jo odottaa, että se puoli oli kunnossa. Toki kuulun riskiporukkaan ikäni takia, mutta muut parametrit pitäisi olla kunnossa.
Kuvassa näkyi hematooma. Viime perjantaina luulin, että tuli keskenmeno, mutta se taisikin olla kuukautisten aika. Kätilö kehui kylmähermoiseksi, kun odotin melkein viikon ultraamista. Hyvää kannattaa odottaa. <3

Mulla ei kanssa näy omakannassa tulokset, Huslabin pieni toimipiste, joten luulis että näkyy. Meinasin huomenna kysellä niistä neuvolasta, maanantaina ultra. Neuvolakäynti ja tää tuleva ultrapäivä siellä kyllä näkyi.

Mulla ei ainakaan näkynyt kokeiden tulokset omakannassa. Ei ainakaan heti ultran jälkeen, en tiedä onko jo näkyvissä. Ei siellä näy aina kaikki muutkaan tulokset, mutta se on toisaalta ihan hyvä, koska en osaisi kuitenkaan tulkita niitä kuten lääkäri. Ultran jälkeen sain jo samana päivänä tulokset netpostiin, mutta niissäkään ei ollut mitään tarkempia tietoja verikokeiden tuloksista.

Mulla näkyy liuta tuloksia, mutta esim. sitä pappaa, mistä täällä on puhuttu en löytänyt. Voiko sillä olla joku toinenkin lyhenne? Vai eikö sitä oteta kaikilta? Seikkoihin kyllä osallistuttiin eli kaikki olis pitänyt ottaa.

Takaisin