Ultrakuulumiset

Tsemppiä ultraan lumileopardi! Mullakin ollut tuollaisia vuotoja, mutta kaikki toistaiseksi hyvin :) vuodot ei automaattisesti tarkoita keskenmenoa.

Kiitos! Aina sitä miettii huonointa vaihtoehtoa, ja niin ne sanoi neuvolan neuvonnassakin et hyvin tavallista. Kk kierron mukaan eilen olisi alkanut menkat ja vissiin tää voi liittyä siihen..

Hei kaikille! Meillä myös a.r.ultra tänään illalla. Jännittää aika lailla! Meillä ensimmäinen yhteinen tulossa ja neljä löytyy yhteensä ennestään.

Lumileopardi jospa tuhnut tosiaan liittyy siihen "menkkaajankohtaan".

Oli ihan mukava katsoa teidän ultrakuvia niin vähän näkee minkälaisen voisi itsekin nähdä jos kaikki kunnossa. Aikaisemmista en ole käynyt a.r.ultrassa.

Rv 8+3

Tsemppiä Muskallekin jännitykseen! Odotushuoneessa on kyllä vitsit vähissä mutta sitten kun ultrassa kaikki onkin hyvin, niin loppupäivän on hienot, leijuvat tunnelmat! :happy:

Lumileopardille jäi vielä mainitsematta, että minäkin uskon tuhrujen liittyvän kiertoon. Sehän on ilmeisesti aika tavallista.

Onnea kaikille ultriin!Toivottavasti Octoberilla on kaikki hyvin kun ei oo kuulunut mitään...

Ensiviikon torstaina aika np ultraan,ei jaksaisi millään odottaa!

Rv 11+1

Onpas ihana leskella kaikkien ultrakuulumisia! Me ollaan käyty nyt kaks kertaa varhaisultrassa, 6+3 ja 8+0 ja kaikki näyttää olevan edelleen hyvin! Tänään pompahti 9+0 olo on todella rauhallinen kun on nähnyt että pienellä on asiat niinkun pitää. Tietenkin tässä on vielä viikkoja ennen rv12 ultraa, joten ehtii varmasti monesta asiasta panikoida. :D

Ultrassa käyty ja siellä pompotti sydän! <3 Huh heijaa. Mitään syytä ei tälle vuodolle näkynyt, kaikki oli kuten pitää ja tyyppi oikeassa paikassa. Ainoa yllätys oli, että kätilön mittailujen mukaan oltaisiin vasta viikoilla 6+2 eli 2 vkoa taaksepäin la. Toki kuvassa oli +/- 4 päivää, mutta tiedä nyt sitten miten tuon kanssa. :) Pääasia toki että tyypillä kaikki kunnossa tässä vaiheessa.
Mulla siis on ihan kuin tooooooodella niukat menkat, uskomatonta.
Raskaushan lasketaan aina niistä viimeisistä kk alkupäivästä joka mulla oli siis 17.1. Siitä laskien nyt piti olla 8+2. Hedelmöitys on ollut pakko tapahtua helmikuun ekalla viikolla, jolloin peittoja heiluteltiin kolmena päivänä. Sieltä laskien 1.2. tulis tänään 6+1. Muutoin ei oikein täsmää noista mikään. Toki pienikin mittavirhe voi heittää heti, ja tyyppiä oli vaikea mitata kun oli niin pieni. Sydämen sykkiminen näkyi kyllä heti ruudussa, ja sanoikin että se on erittäin vahva ja siinä ei ole mitään epäselvää.
Puhutiiin että soittaisin NKL ja siirtäisin np ultran myöhemmäksi, mutta miehen kanssa ollaan nyt sitä mieltä kuitenkin että meen alkuperäisen mukaan tuolloin 12+ kun aika on (on silloin nyt vähintään 10+) ja jos toteavat edelleen, että laskettu aika siirtyy kaksi viikkoa eteenpäin niin sitten varmaan pyytävät ehkä uuteen seulontaan. Saapi nähdä. Toisaalta jos tää tiputtelu tässä jatkuu pitkään, niin haluan kyllä neuvolasta lähetteen ultraan (ja poissulkea ettei oo mitään tulehdusta tms).

Mutta siis jee!!! :)

Terveisiä np ultrasta. Viikkoja nyt 11+2.

Murehdin tätä käyntiä jo tuossa ennakkoon, mutta ihan turhaan. Niskapoimu oli 1,0 normaali siis, kaikki raajat siellä huitoi, aivot oli symmetriset, sydän löi normaalisti, eli kaikki oli siis hyvin! Suurimman osan ajasta nykerönenä siellä nukkui mutta mittauksia varten kätilö kuitenkin koitti sitä herätellä =) Jännää. Pituutta oli 45mm ja siihen vielä lisättynä ne jalat. Viikot päivineen piti kutinsa ihan alkulaskentojen mukaan. Alkaa jotenkin itsekin uskomaan että ihan hyvin tässä menee. Vaikka ehkä pieni pisara minusta pelkää näitä omien sairauksien väliinastumisia. Lähinnä selänrappeuma on suurin pelko kun mennään loppuraskautta kohden, kuinka käykään itselle..

Jee, onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Niin ihana lukea niitä.

Mekin päästiin viimein ultraan. Hyviä uutisia täältäkin, alkio oli oikeassa paikassa ja koko vastasi viikkoja 7+4. Sydän löi hyvin terhakkaasti! Kätilön mukaan mun kohtu on taaksepäin kallistunut, joten voi mennä pitkään ennen kuin raskaus näkyy.

Voin kyllä suositella tuota Perhe-Artea. Kätilö oli todella mukava ja kannustava ja paikka oli viihtyisä. Ainoa pieni miinus ehkä että ultraussängyllä ei ollut erillisiä jalkatukia ja jalat vähän väsyi, mutta toisaalta 60€ seuraavaksi halvinta paikkaa halvemmalla voin kyllä kannatella omia jalkojani. :)

Mä sain tänään varattua ultran 5.4. jolloin viikkoja 12+1.
Ajattelin mennä siihen verikokeeseen ennen sitä, se vaan on aivan uus juttu mulle, ei semmosia viime raskauden aikaan vielä ollu, et täytyy kysellä ens viikolla neuvolantädiltä siitä lisää tietoa.

Onnea Beisla teillekin ja kaikille muille! Eka etappi saavutettu ja kohti seuraavaa. Täytyy koittaa ottaa rennosti ja siistiä ruokavaliota.

On se ihmeellinen tilanne "kurkata" mahaan ja nähdä siellä pieninihmisenalku jolla sydän lyö.

Beisla, kävitkö Hgis Perhe-Artessa? Minäkin tänään siellä! Todella mukava se kätilö ja sama ainoa miinus oli se sänky, mulle taas pitkänä ne tyynyt vähän huonoja mut 84e yhteiskustannus oli joka euron arvoinen ja edullinen :)

Lumileopardi joo, Helsingissä käytiin. :)
Hyvä että tekin tykkäsitte, ja mielenrauha oli kyllä sen rahan arvoinen.

Täälläkin ultrassa vierailtu. Hieman meni jännäksi, kun ennen aloitusta lääkäri kysyi, että onko oireet olleet millaisia verrattuna esikoiseen. Kun kerroin, että ihan kauheat, niin kommentti oli -sitten siellä on tyttö tai kaksoset! :wideyed:
No, ei ollut kahta, mutta yksi ihana pieni sykkivä sydän :love7 . Viikoista napsaisi kaksi päivää pois, eli la vaihtui menkkamatikan 29.10 ultran aikaan 31.10.

Oli myös hyvä kuulla, että edellisen raskauden jäljiltä kohtu ok.

Ps. kannatti muuten silloin aiemmin "harmitella" sitä oireiden puuttumista -eipä puutu enää!! Voi luoja tätä pahoinvoinnin määrää!!!

Onnea hyvistä uutisista :)

Mä kävin eilen ultrassa. Viikkoja on 7+1 eli pari päivää vähemmän kuin olin laskenut. Mulla on ollut kovia alamahakipuja ja vähän vaaleanpunaista vuotoa. Kaikki näytti kuitenkin olevan kunnossa ja siellä se pieni syke pamppaili <3 Ihana oli saada varmuus asiasta. Kävin Helsingissä Femedassa ja sitä ei voi kuin suositella. Todella hyvää palvelua!

Jaaha kuulkaas, taisi tämä raskaus olla tässä :( tuhru muuttui eilen veruseksi, iltaa kohti runsastui ja tullut vähän hyytymiäkin, ja nyt yöllä saa sidettä vaihtaa ja pönttöönkin tiputtelee ihan reippaasti. Kova vuoto ja uni ei tule (tai heräsin klo 01 koviin menkkakipuihin). Että aamulla pitää heti soitella neuvontaan tai jopa päivystykseen tai minne ikinä.. 1000mg parasetamolia ei vienyt kipuja pois. Perhana sentään.

Takaisin