Ultrakuulumiset

Heips, mä oon ollu hetken poissa täältä, ollut kaikenlaista, mihin on joutunut keskittymään enemmän...!

Tänään kuitenkin kävin kuin kävinkin ultrassa (ei ollut ollut tarkoitus käydä ennen seulontoja).
Vastaa viikkoja päivälleen, syke oli vahva, kaikki ainakin toistaiseksi vallan mallikkaasti.

Tuommoisen kuvan sain matkaan, rv nyt siis 8+4, pituus 1,6 cm.
(Pää oikealla puolen kuvaa)

Liitteet

• Untitled.png
    Untitled.png
    475.5 KB · Katsottu: 89
Täällä ollaan nyt ihan onnenkukkuloilla. Käytiin tänään ar-ultrassa rv8+0 ja siellä se pikkuinen sydän sykki! Tippa tuli linssiin kun kuuli sen jyskytyksen. Pikkuinen vastasi kooltaan rv8+3 ja pituutta oli 1,8cm ♥
c7d0355ed8b16d8bbc63e262da166955

Ultraaja oli aivan ihana ja saatiin myös 4D kuvaa pikkuisesta. Hyvin näkyi käsien ja jalkojen alut vaikka vielä olivatkin kiinni kehossa. ♥

Täällä myös tänään käyty ar-ultrassa.
Siellä pieni sydän löi tasaista tahtia.
Istukka on ylhäällä takaseinällä.
Joku oikeanpuoleinen munasarjojen keltarauhasrakkula (?) voi jossain vaiheessa puhjeta ja kipuilla, mutta ei kuulemma kannata pelästyä sitä.
Viikot pitäisi olla nyt 7+4, ultran mukaan tarkennettu olisi 7+3.

Olin niin liikuttunut pikkuisesta ja siitä että tää on oikeasti nyt totta, etten tajunnut kysellä enempää tuosta keltarauhasrakkulasta...

Kaarinassa kävin. Hinta oli 100€
Laitteet huippuluokkaa. Saatiin 4D kuvia sekä dvd.

Pituus oli 12mm.

Tänään ollut useammalla näköjään ultrapäivä ja saatu hyviä uutisia! :love017

Kävin myös tänään ultrassa ja syke löyty heti vaikka pelkäsin ettei näy mitään.
Pieni papu saanu alkunsa silloin kun ajattelinkin.
Vastasi siis rv 6+5 mut ilmeisesti neuvola alkaa käyttää aiempaa laskettua aikaa ja sen mukaan nyt olis rv 7+1.

Sit vaan odottelemaan malttamattomana seuraavaa ultraa :love7

Täällä jännitän jo ensiviikon nt ultraa, joka on tiistaina. Silloin tosiaan päiviä olisi se 11+2. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Vaikka syke kokoajan jumputtaakin :smiley-bounce013, sen kuulee parhaiten kun laittaa sormet korviin. Tiedän että siellä ollaan vielä mukana. Mutta toki aina jännittää tulokset, että kasvaako se toukka siellä niinkuin kuuluu. No pitäisi vaan mennä päivä kerrallaan, ja koittaa olla ajattelematta koko asiaa. Itselle on vaan sattunut niin paljon kaikkea lyhyessä ajassa. Vaikka sitä toivookin että edes jokin asia menisi hyvin, olisiko sen hyvän aika nyt ?

Annmarie kuulostaa sana sanalta ihan samoilta jutuilta mitä mullekkin kerrottiin. Siitä keltarauhasesta se lääkäri vaan kertoili että se tosiaan saattaa puhjeta eli jos viikoilla rv10-11 tuntuu sillä keltarauhasen puolella kipua niin ei kannata pelästyä, se on vaan se mikä poistuu sieltä. Voi kuulemma vuotaa pari tippaa verta vatsaonteloon ja siitä kipuja. Useimmilla ei ole mutta noin 1/10 naisista kokee sen kivuliaina niin koki tarpeelliseksi kertoa siitä ettei tarvi panikoida :D Oon kyllä niin tyytyväinen etten lähteny Turkuun ultraan vaan luotin paikalliseen :)

Tuli kutsu ultraan 1.4. Samassa kirjeessä oli kutsu myös myöhempään ultraan 26.5. Muistelen, että esikoisen kohdalla olisin saanut valita sairaalan itse. Nyt se oli automaattisesti naistenklinikka. Siellä hoidetaan kaikki riskiraskaudet, eli ehkä sit sen takia. Miten muilla Helsingissä, ootteko saaneet valita?

Tema, sain valita ultrapaikaksi Kättärin, Naistenklinikan tai Jorvin. Ei kuulemma vaikuta synnytyssairaalaan. Varmaan on siis syy miksi sulle laitettiin suoraan NK.

Mäkin pääsisin helpoiten Kättärille, mut sinne mennään missä parhaiten hoidetaan. Aloin vaan miettimään, et meneekö synnytyskin sinne. On tosiaan riskinä kehityshäiriöitä, eli siksi kai NKL.

Mun neuvolatäti kysyi vähän mielipidettä, missä sairaalassa olisi käytännöllisintä tehdä ultrat ja sovittiin Jorvi. Mullakin riskiraskaus, joten synnytys sitten tod.näk NKL:ssä. Luulen, että tekevät lähetteen seurantaan erikoissairaanhoitoon (NKL?) sitten ensimmäisen neuvolalääkärin yhteydessä.

Saa pks seudulla valita, me käytiin ekasta Naistenklinikalla ultrassa ja mennään nytkin, oli myös synnäritoiveena, mutta kuinkas sitten kävikään kun yli mentiin niin ne kaikki hoidetaan kättärillä. Ja olin siihenkin tyytyväinen. Periaatteessa sitä laitetaan mihin mahtuu, esim viime syksynä välillä oli sulkujakin päällä mm jorvissa. Vielä en oo päättäny, haluaisiko taas kättärille kun tuttu paikka.. Tema sinut ohjattiin nkl jos kerran riskiraskaus.

Meillä oli tänään ar- ultra ja sydänhän se siellä sykki. <3 Lasta siis toivottu jo kaksi ja puoli vuotta, ja viime kesänä oli rypäleraskaus eli enemmänkin kuin helpottava tieto, että sisälläni sykkii toinenkin sydän. En tännekään halunnut kirjoitella mitään ennen kuin sain kuulla kaiken olevan kunnossa, vaikka olenkin jo pari-kolme viikkoa lueskellut teidän juttuja :D

Kätilön laskujen ja ultralaitteen mukaan nyt olisi 7+1, mutta kaikki laskurit netissä antaa 7+3. Mutta mennään nyt vielä tuolla 7+3 ja tarkennetaan sitä sitten seuraavan ultran jälkeen.

Meillä tänään ar ultra. Jännittää siksi, että eilen tuli kerran hentoa vaaleanpunaista paperiin ja nyt aamulla vähän rusehtavaa :( viime raskaudessa ei tällaisia ollut. Ettei nyt sitten ole mennyt kesken.. Soitin neuvolaan mutta pitää vaan seurata.

Takaisin