Ultrakuulumiset (nt- ja rakenneultra)

Miulla ultra 26.11 eli 2 viikon päästä ja silloin viikot 13+1. Täällä sanottiin neuvolassa että jos seulonnoissa käy ilmi että tulee tarve jatkotutkimuksiin niin lapsivesi ja istukkatutkimuksia ei juurikaan enää tehtäisi koska koitetaan olla kajoamatta yhtään turhaan kohtuun sisälle. Että nykyään pystyisi äidin omasta verinäytteestä tutkimaan lapsenkin kromosomit. Oli minulle uusi tieto mutta näin sanottiin. En tiedä onko joka paikassa sama.

Ultra tuli, 30.11 ja silloin vasta 11+3, mutta verikokeiden takia niin ajois. Toivottavasti saa mitat jo :)

Tänään kävin tukostaipumukseni tiimoilta äitiysvastaanotolla ja lääkäri hieman ihmetteli, miksi olen siellä. No ehdotti sitten, että ultrataanko. Tottakai! Siellä se pieni jo heitti kuperkeikkoja. Sydän löi vahvasti. :Heartred Olisi ollut mahdollista ottaa siinä niskaturvotuskin, mutta 26. päivä on varattuna np-ultra ja mies tulee sinne mukaan ni en halunnu.

Voi tätä rakkauden määrää, kun näki, että siellä tosiaan joku on. :Heartred

Ihana temppuilija todella siellä sulla masussa :Heartred. Olipa mukava lääkäri, ku ultrasi.
Oli kyllä. Muuten olisikin ollut aika turha reissu. :grin
Edit: Onneksi oli samassa kaupungissa, ettei tarvinnut matkata ultraan 50 kilometriä, niinkuin viime raskauksissa.

Muokattu viimeksi:
Mulla oli kanssa tänään eka ultra. Mä en osallistu sikiöseulontoihin, joten mitään niskaturvotuksia ei mitattu. Ultraaja heti kuitenkin sanoi, ettei silmämääräisesti mitään turvotusta näy. Vauva ei vastannut viikkoja, mutta sitä osasin odottaa, koska neuvola laski tuon lasketun ajan normaalin kierron mukaan ja mulla on pidempi kierto. Laskettu aika oli 24.5 ja nyt se on 1.6. Eli ihan "oikeassa" ryhmässä siis ollaan :) Tänään siis viikot 11+5 ja pienellä kaikki hyvin :Heartred

Tänään kävin tukostaipumukseni tiimoilta äitiysvastaanotolla ja lääkäri hieman ihmetteli, miksi olen siellä. No ehdotti sitten, että ultrataanko. Tottakai! Siellä se pieni jo heitti kuperkeikkoja. Sydän löi vahvasti. :Heartred Olisi ollut mahdollista ottaa siinä niskaturvotuskin, mutta 26. päivä on varattuna np-ultra ja mies tulee sinne mukaan ni en halunnu.

Voi tätä rakkauden määrää, kun näki, että siellä tosiaan joku on. :Heartred

Onkos ollu ennemmin puhetta mihin tukoksiin sulla on taipumus? Mulla ollu 2016 jalassa tukos ja näillä näkymin joudun tarkempaan syyniin.

susaah, aivan ihana kuulla :)

Mukava myös ku sait selkeyden laskettuun aikaan nyt!

Onkos ollu ennemmin puhetta mihin tukoksiin sulla on taipumus? Mulla ollu 2016 jalassa tukos ja näillä näkymin joudun tarkempaan syyniin.
Geneettinen taipumus veritulppiin, mulla on lievempi muoto siitä, ja tukokset ei ole kovin todennäköisiä. Toki raskausaikana todennäköisyys kasvaa, mutta liikummalla sitä riskiä saa pienemmäksi. Koskaan ei ole itsellä tukosta ollut. Synnytyksen jälkeen sitten joudun pistelemään Klexanea sen kuusi viikkoa,se on kaikkein riskialttein aika. :depressed:

Kuinkahan yleistä se on että näissä seuloissa huomataan jotain poikkeavaa? Mua on alkanut pelottaa np ultra aivan kamalasti, olen varma että kaikki ei ole hyvin. Toisaalta en tiedä ketään jolla seula olisi hälyyttänyt. Mutta ehkä näistä asioista ei puhuta. Pelottaa!

Itse ajattelen niin että mieluummin tiedän tässä vaiheessa että joku on vikana ja jos sikiö ei esimerkiksi tule selviämään hengissä, kun se, että pitkitytän raskautta pitkään ja tunnen liikkeet yms sikiöltä jolla ei ole mahdollisuuksia selvitä kohdun ulkopuolelle. Pystyy valmistautumaan asioihin ja mieluummin keskeytän kuolettavassa tapauksessa kun annan kuolla omia aikojaan kohtuun.

• Tykkään
Reaktiot: Muh
Geneettinen taipumus veritulppiin, mulla on lievempi muoto siitä, ja tukokset ei ole kovin todennäköisiä. Toki raskausaikana todennäköisyys kasvaa, mutta liikummalla sitä riskiä saa pienemmäksi. Koskaan ei ole itsellä tukosta ollut. Synnytyksen jälkeen sitten joudun pistelemään Klexanea sen kuusi viikkoa,se on kaikkein riskialttein aika. :depressed:

Saa nähä miten mulla käy, joutuuko iteki pisteleen jos katsovat aiheelliseksi. Kallis lääke vaan.

Haluan myös tietää onko suuria poikkeavuuksia. Siksihän näihin seuloihin osallistutaan. Mietin vaan kuinkahan yleistä on että "jää kiinni seuloissa". Pitkät on viikot kun 2 vkoa vielä ultraan (sain niin myöhään lähetteen että olen jo tuolloin 12+6), plus siitä vielä parin viikon tulosten odotellut! Huoh..

Muokattu viimeksi:
Saa nähä miten mulla käy, joutuuko iteki pisteleen jos katsovat aiheelliseksi. Kallis lääke vaan.
Joo, ei sitä kyllä huvikseen pistele. Oma vatsanahka on muutenkin raskausarpia täynnä, ja hyvän pistokohdan löytäminen muutaman pistämisen jälkeen on hankalaa, kun tulee niin kipeäksi ne kohdat. Ja tosiaan lompakko keventyy ihan mukavasti. :shifty:

Joo, ei sitä kyllä huvikseen pistele. Oma vatsanahka on muutenkin raskausarpia täynnä, ja hyvän pistokohdan löytäminen muutaman pistämisen jälkeen on hankalaa, kun tulee niin kipeäksi ne kohdat. Ja tosiaan lompakko keventyy ihan mukavasti. :shifty:

Mulle tuli siit lääkkeestä viel mustelmia, kiva tikkataulu mahassa.

Meillä perjantaina nt-ultra:happy: ei ois pitkä aika mut ei jaksais millää oottaa et ois jo perjantai:grin kiva saada selvyys myös millä viikoilla mennään ku kierto vähän epäsäännöllinen:happy:

Takaisin