Ultrakuulumiset (nt- ja rakenneultra)

omppoloinen

Sanavalmis juttuseppä
Toukomammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Heinäkuiset 2024
Tänne voi laittaa saadut nt- ja rakenneultra-ajat, kuulumiset ja halutessaan kuvat! :)
 
Onko täällä ketään, joka ei osallistu sikiöseulontoihin, eli ultrassa ei mitata niskaturvotusta? Vai osallistuuko kaikki?
 
Ei mekään tällä kertaa osallistuta seulontaan.Viimeksi osallistuimme tuli vain liikaa stressiä.Onko se niin että jos ei osallistu seulontaan niin on vain normi ultra ei mitään niskaturvotuksen mittausta?
 
Ei mekään tällä kertaa osallistuta seulontaan.Viimeksi osallistuimme tuli vain liikaa stressiä.Onko se niin että jos ei osallistu seulontaan niin on vain normi ultra ei mitään niskaturvotuksen mittausta?
Joo, normaali ultra, mulla se on varattuna jo 13+6 viikolle. Näin minäkin ajattelen, stressaisin ihan älyttömästi.
 
Mä en oo kenestäkään osallistunu enkä osallistu nytkään.
 
Mää en oo kenestäkään osallistunu enkä osallistu nytkään.
 
Mä en myöskään osallistu (en oo osallistunut aiemmistakaan) ja ajattelin, että onko se kovinkin poikkeuksellista kun lääkäri oli hiukan ihmeissään ja sanoi, että useimmat haluavat, että kaikki mahdollinen tutkitaan :wideyed:
 
Mekään ei osallistuta eikä olla aiemmissakin osallistuttu. Ajattelen että ultraaja kyllä kertoo, jos turvotusta on silmämääräisesti paljon ja sitten siitä tiedän, että vauvalla ei välttämättä ole kaikki hyvin. Prosenteilla siitä, et kuinka tod näk on vaikka down syndrooma en tee mitään. Lapsivesipunktioon en haluaisi kuitenkaan, koska keskenmenon riski.

Meille abortti ei ole vaihtoehto, joten en koe että seulontaan osallistumalla auttaisin itseäni tai vauvaa mitenkään. Rakenneultrassa nähdään sitten paljon tarkemmin, että onko kehitys mennyt suotuisalla tavalla.

Miksi te jotka osallistutte niin menette seulontaan?
 
Mekään ei osallistuta eikä olla aiemmissakin osallistuttu. Ajattelen että ultraaja kyllä kertoo, jos turvotusta on silmämääräisesti paljon ja sitten siitä tiedän, että vauvalla ei välttämättä ole kaikki hyvin. Prosenteilla siitä, et kuinka tod näk on vaikka down syndrooma en tee mitään. Lapsivesipunktioon en haluaisi kuitenkaan, koska keskenmenon riski.

Meille abortti ei ole vaihtoehto, joten en koe että seulontaan osallistumalla auttaisin itseäni tai vauvaa mitenkään. Rakenneultrassa nähdään sitten paljon tarkemmin, että onko kehitys mennyt suotuisalla tavalla.

Miksi te jotka osallistutte niin menette seulontaan?
Juuri näin minäkin ajattelen. Lapsi otetaan vastaan sellaisena kuin se on tulossa
 
Mekään ei osallistuta eikä olla aiemmissakin osallistuttu. Ajattelen että ultraaja kyllä kertoo, jos turvotusta on silmämääräisesti paljon ja sitten siitä tiedän, että vauvalla ei välttämättä ole kaikki hyvin. Prosenteilla siitä, et kuinka tod näk on vaikka down syndrooma en tee mitään. Lapsivesipunktioon en haluaisi kuitenkaan, koska keskenmenon riski.

Meille abortti ei ole vaihtoehto, joten en koe että seulontaan osallistumalla auttaisin itseäni tai vauvaa mitenkään. Rakenneultrassa nähdään sitten paljon tarkemmin, että onko kehitys mennyt suotuisalla tavalla.

Miksi te jotka osallistutte niin menette seulontaan?

Sama :Heartred:Heartred:Heartred
 
Itse en mene sen stressin takia ja lapsi on sellainen mikä on luotu olkoon kyse mistä tahansa.
 
Itse olen jokaisen raskauden kohdalla käynyt seulonnoissa. Osittain varmaan sen takia että saa lisätietoa lapsesta. Vaikkakin se on vain todennäköisyys jonka paikkaansa pitävyys saataisiin vasta tarkemmista lapsivesi- tai istukkanäytteistä. Kaikissa raskauksissa on noi arvot olleet hyvät niin ei ole tarttenut miettiä sitä toista puolta. Abortti ei myöskään ole meille vaihtoehto ja lapsi on juuri sellainen kuin hän on syntyessään :Heartred en koe siitä myöskään olevan haittaa että osallistun niihin. Ja muutenkin haluan usein tietää mahdollisista asioista hyvissä ajoin jos vaan mahdollista. Tiedän raskauden aikaisen stressin kun toisella lapsella todettiin rakenneultrassa keuhkomuutos ja sitä jännättiinkin sitten koko loppuraskaus ja synnytyskin ja vielä seuraavat 10kk ennen keuhkoleikkausta. Mieluummin tiedän etukäteen mitä on tulossa.
 
Mulla on tapana stressata paljon ja pienistä asioista, en siis halua ylimääräisiä stressin aiheita. En myöskään halua osallistua toimenpiteisiin, jotka voisivat aiheuttaa keskenmenon (vaikka tuo riski ei tosiaan suuri ole). Aborttiin en myöskään pystyisi. Ja jos vauvalla olisi jotain isompaa vaivaa niin se varmasti kyllä näkyy ultrassa muutenkin. En vain koe niskaturvotuksen mittaamista tarpeelliseksi.
 
Jännä, et meitä samalla tavalla ajattelevia on näin monta. Mun mielestä aiemmin, ku oon ollu foorumilla ni ei ole kyl ollu montaa, joka ei osallistuisi.

Onko teillä muilla muuten joku vakaumus taustalla tuohon, että ”lapsi on sellainen kuin on”? Me ollaan miehen kanssa kristittyjä ja ajattelen että se vahvistaa vielä sitä ajatusta siitä, että hedelmöitys on ihmisen elämän alku ja jokaisella lapsella ihmisoikeudet jo äidin kohdussa (eli elämän päättäminen ei ole minun käsissäni eikä kyse ole vain minun kehostani). Oon ennen uskoontuloa ajatellut aika lailla samalla tavalla ja oon silleen ilman hengellistä näkökulmaakin herkkä, että en voisi aborttia tehdä, koska se on niin voimakkaasti vastaan omaatuntoa.
 
Mä haluan sitten taas varmistaa ja turvata lapseni hyvinvoinnin ja sen takia osallistun seulontoihin. Seulonnoissa voidaan saada kiinni sairauksia, jotka vaativat tarkempaa seurantaa ja näin ollen lapsen terveys voidaan paremmin turvata :)
 
Itse haluan tietää mahdollisimman paljon, vaikka ne onkin todennäköisyyksiä. Haluan tietää noin suurin piirtein mitä on tiedossa ja valmistautua tulevaan. Toisen lapsen kohdalla oli tälläinen pieni hälytys ja juuri silloin jouduin käymään näitä asioita läpi. En kokenut sitä itselleni stressaavaksi, mutta ajatuksia se todellakin herätti. Aborttia en tekisi, kuin sellaisissa tapauksissa, jossa lapsella olisi jokin hyvin vakava kehityshäiriö. Silloinkin suurta harkintaa käyttäen.
 
Jännä, et meitä samalla tavalla ajattelevia on näin monta. Mun mielestä aiemmin, ku oon ollu foorumilla ni ei ole kyl ollu montaa, joka ei osallistuisi.

Onko teillä muilla muuten joku vakaumus taustalla tuohon, että ”lapsi on sellainen kuin on”? Me ollaan miehen kanssa kristittyjä ja ajattelen että se vahvistaa vielä sitä ajatusta siitä, että hedelmöitys on ihmisen elämän alku ja jokaisella lapsella ihmisoikeudet jo äidin kohdussa (eli elämän päättäminen ei ole minun käsissäni eikä kyse ole vain minun kehostani). Oon ennen uskoontuloa ajatellut aika lailla samalla tavalla ja oon silleen ilman hengellistä näkökulmaakin herkkä, että en voisi aborttia tehdä, koska se on niin voimakkaasti vastaan omaatuntoa.
Juu, ei oo. En kuulu mihinkään kirkkoon. Tämä on ihan oma ajatusmallini.
 
Takaisin
Top