Ultra jutut

kirmiina

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin perustaa tälläsen uuden ketjun. On sitten helpompi lueskella ja vähän vertailla kun on kaikki saman otsikon alla.
 
Np-ultra on meillä nyt takana. Oli kyllä liikuttuneen ihana ja iloinen fiilis kun siitä ruudulta sai seurata uuden tulokkaan liikkeitä. Jotenkin ton esikoisen kanssa touhutessa ei tuu niin ihan koko ajan mietittyä raskautta joten uuden pikkuisen näkeminen sai asian paljon todellisemmaksi ja voi kun se näytti jotenkin niin täydelliseltä! ;) Aluks nukku mutta sit rupes liikkumaan. Sydänäänetkin kuultiin. :) Laskettu aika ultran mukaan 6.8. eli puolisen vuotta odotusta enää jäljellä. Nautinnollisia ultra-hetkiä teille muillekin!
 
Meillä myös Np-ultra takana, ja onhan se uskomatonta nähdä se pieni ihmisenalku!! Kuperkeikkoja siellä heitettiin, ja tuntui ihan kuin tarkoituksellla hän olis pitäny meille ihanan "näytöksen". Kaikki oikein hyvin, la pysyi ennallaan <3
 
Meillä oli eilen ensimmäinen ultra (tai noh, kävin viimeviikolla yksityisellä vähän jo kurkkaamassa miten siellä voidaan, kun oon ollu vkosta 5 niin huonovointinen. nyt viikko 12)
Siellä kans pikkunen näytti kuperkeikka-temppuja ja vilkutteli :) onnex alkaa olla jo se ensimmäinen kolmannes ohi niin voi hieman huokasta helpotuksesta <3
 
Meillä oli Nt-ultra tänään ja kaikki oli ihanan hyvin :) Sielä se nukkui eikä meinannu aluksi millään alkaa liikkumaan mutta ku kätilö aikansa heilutteli mun mahaa ja paineli niin saatiin kaveri liikkeelle. Hetken se touhus ja sit se lopetti taas. Oli tosi huonossa asennossa sielä, pää alaspäin ettei saatu kunnon kuvaakaan ku kätilö yritti sitä 3D kuvaa siitä saada. Niskaturvoke oli 1,5mm eli ihan normi ja verikokeiden perusteella 1:11000 on se mahdollisuus Downiin, eli tooooooosi pieni. Oli se aika ihmeellistä nähdä että sielä kasvaa samanlainen mikä meillä tuhisee tuola pinnikses tällä hetkellä <3 Laskettuaikaki pysyi samana, että hyvin oli mitattu neuvolas pienen pituus sillon ekalla kerralla :) Oli muutenki tosi hyvä kätilö polilla, kertoi mitä tekee ja mitä näkyy. Esitteli käsiä ja jalkoja ja ku alkoi potkiminen niin kuvas sitäki. :)
 
Täällä kanssa käytiin tänään np-ultrassa. Kaikki oli hyvin! Vauvelilla oli päiväunet menossa, mutta kun vähän heiluteltiin ja tökittiin, niin kyllä siellä pienet kädet ja jalat viuhtoi hurjasti takaisin. Kokoa kaverilla oli 5,5 cm, viikkoja 11+6 tänään. Oli ihanaa nähdä vauva, ja kuulla että kaikki vaikuttais olevan hyvin. <3
 
Meilläkin oli eilen np-ultra ja olo on sen jäljiltä uskomaton. Miten upeaa olikaan nähdä se pienen pieni vauvan alku siellä kättä heiluttamassa. <3 Niskaturvotuksen mittauksen kanssa oli meilläkin vähän ongelmia kun ei millään suostunut kääntymään sivuprofiiliin. On alavatsa ihan hellänä siitä kaikesta hytkyttelystä ja painelusta. Lopulta kuitenkin mittakin saatin otettua ja se oli 1mm. Sen puoleen kaikki siis ok ja verikokeista saadaankin sitten vastaus reilun viikon päästä.

Miten tässä malttaa odotella sinne rakenneultraan asti, että pääsee seuraavan kerran toista ihastelemaan. Meinaatteko muuten varata ajan myös 4D-ultraan? Itse ajattelin, että se olisi myös ihana muisto dvd:n ja kuvien kera.
 
Meillä oli nyt sit torstaina np ultra ja nyt on ajatukset kyllä aivan sekaisin.. Hän mittasi että meidän lapsi olisi ollut vasta viikoilla 9+5 ja laskettu aika siirtyisi syyskuulle. Silloin kun kävin alkuraskauden ultrassa niin näin sen sikiön ja ihan viikkoja vastasi ja jonkin verran tuli etiäpäin se laskettu.. Eli nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. 20.s päivä on varattu uusi aika ja tulen sitten kertomaan siirrynkö syyskuisiin mutta epäilen kyllä vahvasti etten joudu.. Kalenteriakin tutkin niin eihän nyt tämä uusin ultra voi mitenkään pitää paikkaansa...??
 
Kiva kuulla lilams, että sulla jäi positiivinen kuva meidän äippäpolista. Ja täti oli kiva. Itelleäni on ultra viikon päästä ja vasta myöhään iltapäivällä. Pitkä päivä edessä. Toivottavasti mekin saadaan tota 3d kuvaa katella.
 
Kirmiina, joo onneksi oli noin hyvä kokemus ja mukava kätilö, toisin ku viimeksi. Sanoin miehelle ennen ultraa että toivottavasti on eri ku viimeksi ja onneksi oli. Kai se sitte ens kerralla olisi sama ku rakenneultra varattiin 3.4 :) 
 

Tällä viikolla oli nt-ultra, ja siinä kaikki kunnossa. Jäi tosi positiivinen fiilis. Olin lukenut täältä foorumilta, että Jorvia ei ole kauheasti kehuttu. Itse sanoisin aivan muuta. Meille sattui kätilö, joka kertoi hirmutarkkaan, mitä missäkin näkyi. Eipä siinä tarvinnut itse mitään kysellä.

Varattiin jo rakenneultra. Se on vasta pääsiäisen jälkeen. Miten sinne jaksaa odottaa?!!
 
Kävin eilen tuolla np-ultrassa. Pieni olikin hereillä, mutta päätti alkaa nukkumaan kesken kaiken. Todella mukava kätilö, kertoi koko ajan missä asennossa vauva on ja kertoi millon minkäkin luun olemassaolon.  Taitaa olla ihan normaalia, että kätilö kovasti kertoilee vauvasta kaikkea tutkimuksen yhteydessä, vai? Niskaturvotus oli 0,9 mm, en tiedä noista mittauksista mitään, mutta kuulemma on hyvä. Jalkojaan pieni siellä jo suoristeli ja koukisteli uudestaan. Sitä temmellystä olisi voinu katsoa vaikka koko päivän :). Laskettu aika pysyi samana, mikä laskettiin varhaisessa ultrassa, 31.8. eli juuri ja juuri kuulun elokuisiin :). Nyt olen siis viikolla 11.

Rakenneultra on sitten huhtikuussa.
 
No niin. Tääläkin on sitten vihdoin ja viimein ultra takana. Kaikki oli hyvin. Turvotus oli 1,4 ( esikoisella 0,7) Joten tuntu kovin isolta, mutta normaalihan tuo on. Vammaisuus riskit oli jotain 1 tuhansista. Eli mahaa vaan kasvattelemaan.

Hiukan kyllä jäi pettynyt olo. Kätilö oli ok, mutta jotenkin sellanen tympiintyneen oloinen. Ja kymmenisen minuuttia kesti kaiken kaikkiaan, olisin toki vauvaa kauemminkin katellut. Eikä nähty 4d kuvaa. Mutta pääasia, että kaikki hyvin ja 11.4. on sitten seuraava ultra. Toivottavasti silloin on eri täti.
 
Täälläkin oli eilen vihdoin NT-ultra, kaikki näytti olevan kunnossa, turvotus oli 0,9mm ja veriseulassa kävin myös, sieltä tulee sitten postia viikon päästä suunnilleen.  Yksi sikiö oli, josta olen helpottunut, kun mun äiti on kaksonen ja mun miehen äiti on myös, että olis ollu mahdollisuuksia niihinkin. 3 alle 2-vuotiasta lasta kuitenkin kuulostaa aika pelottavalta, että ihan mukavaa kun tulee yksi kerrallaan :) 13.4 on rakenne, sitä sitten odotellessa :)
 
Toissaviikkoisessa ultrassa Naistenklinikalla kaikki hyvin, ei turvotusta ja sikiön koko vastasi hedelmöitysajankohtaa (juu, kirjaa pidetty). Lapsivesinäytteen soluviljelystä tuli myös tulokset ja normaalit kromosomit. Rakenneultra huhtikuussa, ehkä silloin olemme jo päättäneet haluammeko tietää sukupuolen. Sitten vasta alkaakin jännät ajat kun voi olla aika uutispommi työyhteisössä ja tuttavapiireissämme.
 
Np-ultra oli maanantaina ja voi että, itkuhan siinä tuli :) Laskettu aika on 29.8. joten aikaa tuntuu olevan vielä aivan kamalasti, ensi viikolla julkistetaan asia oikeen kunnolla kaikille :) 

Kummallisuuksia ei ainakaan kätilön mukaan näkynyt, mutta odotellaan vielä varmoja vastauksia,, mies heitti vitsillä ma-iltana että oli nähnyt pippelin, kai se kätilö olisi asiasta sanonut :D
 
Tuosta pippelistä sen verran, että meillä ainakin näkyi kunnon killuttimet siellä jalkojen välissä. Kätilö selitti asian siten, että tässä vaiheessa niillä on vielä kummallakin sukupuolella jotain siellä jalkojen välissä, eikä siitä voisi vielä päätellä mitään...

No ehkä tätä ei tarvitse sille miehelle sanoa :)
 
Moikka!

Onko täällä muita kenellä on jo rakenneultra takana?!
Me oltiin eilen rakenneultrassa ja ilahdukseksemme oli tosi hyvä ja mukava ultraaja! Paaaaljon parempi kuin esikoisen kohdalla. :) Kertoi tosi tarkasti koko ajan mitä tekee ja mitä näkyy. Kaikki vaikutti ihan normaalilta ja voi kuinka söpönen se vauva siellä masussa oli! Vilkutti meille niin että kaikki viisi sormeakin näkyi. Niin ja sukupuolikin saatiin selville. ;) Esikoisen kohdalla ei silloin ultraaja kuulemma nähnyt. Sekin tosin oli mielenkiintoista kun sai sitten loppuun asti jännätä ja arvailla että kumpikohan tulee. 

Kertoilkaahan muutkin ultrakokemuksia kunhan olette siellä käyneet! :)
 
Ja niin, unohtui sanoa että LA muuttui rakenneultran mukaan pari päivää aiemmaksi eli 4.8.2012.
 
Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki oli vauvalla erittäin hyvin ja poikahan siellä vilkutteli kovasti... Kyllähän siinä liikuttu kovasti, kun näki ja kuuli vauvalla kaiken olevan hyvin :)
Vielä ois hetki odotettava rakkaan tuloa tähän maailmaan, viikkoja nyt 20+1 :)
 
Takaisin
Top