Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en oo vieläkään soittanu neuvolaan. Jos sit ens viikolla. :D

Mäkään en oo vielä saanu soitettua neuvolaan. Jos ens viikolla sit ar-ultran jälkeen. :D

Hei ultrasta puheenollen,jos itse varhaisultraan hakeudun niin tilataanko aikaa siis jostain yksityiseltä,terveystalosta yms ja tarviiko asiaa jotenki selitellä etukäteen tai siis että miten se homma hoidetaan? B) niiin oon hukassa näiden asioiden kanssa :P öö niin ja onko ar ja varhaisultra sama asia?

Mie oon LilyF ymmärtäny että on sama asia. ar-ultra tulee sanoista alkuraskauden ultra? korjatkaa jos oon ihan hakoteilä ;) Joissain päin Suomee ilmeisesti on mahdollista päästä varhaisultraan myös kunnalliselta puolelta, mutta useimmat taitaa joutua käymään yksityisellä. On olemassa ihan yksityisiä gynekologipalveluihin erikoistuneita lääkärikeskuksia, kuten Femino. Mutta kyllähän ne normaalitkin yksityiset lääkärikeskukset lieneen samoja palveluita tarjoaa :)

Mää oon nyt taas ruvennut pähkään sen varhaisultrran kanssa, et jos sit kuitenkin :) Jos Se helpottais sisäistään tätä koko asiaa. Hmm...Nyt olis 5+4 et viikon parin päästä vois jo mennä. Ihanaa kun täällä on kohta ekoilla ultrat niin saadaan kuulla uutisia :)

Huomenna sitä pitäs soitella neuvolaan ja MÄ HALUAN sen ar ultran :D Olihan se viimeksikin niin ihana nähdä syke jo viikoilla 8+1, joten anto varmuutta. Ja meidän neuvolatäti on varmaan taas niin iloinen kun saa asiakkaita. Täällä maanseudun puolella kun niitä ei ihan niin hirveästi ole.

Minä pähkäilen kans, et meniskö kuitenkin. Vai ei. Ei osaa päättää :P Antaishan se varmaan tietyllä tavalla mielenrauhan. Ja mieskin sais sitten tavallaan konkretian tähän touhuun... Katsellaan nyt mihin päädytään :)

Sanni86 itsekin oli aluks menossa varhaisultraan, mut päätin olla menemättä :) Jotenki saanu mielen rauhalliseks eikä ressaile :)

No minäkin oon hetkittäin ihan levollinen tän asian kanssa, sit taas hetkittäin tulee olo, että olispa kiva nyt tietää onko siellä edes oikeesti ketään. Mies kyllä sanoi, et laitetaan sekin satanen mielummin säästöön tulevia hankintoja varten. Jos ei sit tule tilanne, että huoli alkaa olla liian suuri... Nopeastihan tässä viikot kai menee sinne normiultraankin saakka. Sydänääniä kuulemma pyydystellään sit neuvolassa kuitenkin ekalla kerralla...

Meillä ei neuvolassa kuunnella edes sydänääniä ekalla käynnillä (vko 7 + 6) vaan vasta sitten np-ultrassa. Joten halutaan mennä varhaisultraan että saadaan edes se tieto että tyyppi on henkissä ja köllöttelee siellä missä pitääkin. Tuntuu niin hurjalta että sitä pitäis odottaa sen neuvolankin jälkeen muuten vielä kuukauden päivät.

Me päädyttiin nyt säästämään se 100e kanssa hankintoihin ja muihin. Joinain päivinä sitä ajattelee, että kaikki on hyvin ja turhahan se ultra olisi, mutta sitten ne jotkut päivät.. Mutta tässä päätöksessä pysytään. Kyllä se kuitenkin aikanaan selviää, että miltä siellä näyttää :)

Täällä ainakin kuunneltiin ekassa neuvolassa mun ystävällä, kun olin hänen mukana siellä... (Pitkä tarina...) Sillä mä oletan, että myös mun vatsaa kuunnellaan sillon, ja aion sitä kyllä ainakin pyytää :)

Kyllä itsekin pyydän 9+0neuvolassa et kuunnellaan vaikka ei kuuluiskaa. Ku viimeks sanoi et kunnellaan rv10 jälkeen vasta :)

Sanoivat neuvolassa jo aikaa varatessa puhelimessa ettei kuuntelu ole mahdollista siellä. :meh:

Multa kuunneltiin toisessa raskaudessa, kun viikkoja jo 10+. Silloin löytyi sydänäänet. Eivät mielellään edes yritä aikaisemmin, ettei tule turhaa huolta, jos ei löydy. Niiden löytäminen ei todella oo mitään helppoa vielä 10+ viikoillakaan, kun alkio on vielä niin pieni.

Mä tilasin dopplerin viimeks vasta aika myöhään, joskus 15 viikolla ehkä kuunneltiin ekan kerran. Tuolla se nyt laatikossa odottaa et koska uskaltaa kokeilla. Ehkä sit joskus rv10 tienoilla. Ihanaa ett se sentään tuli säästettyä!

Takaisin