Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tällä hetkellä näistä kolmesta raskaudesta kiistatta epäamnattimaisin terkkari. Onneksi tulokas on kolmas, muuten olisin ihan hukassa ja pää täynnä väärää tietoa. Kyllähän tuo nyt nuo perusjutut osaa (toivottavasti!) katsoa, mut siinä on jotain mitä en osaa selittää, mistä en pidä. Sellaista turhaa lässytystä. Ja ehkä kaikkein ärsyttävintä on kun se puhuu päälle! Se ei siis kuuntele mua. Toivottavasti osuu neuvolakäynti jollekkin kiukkuhormoni päivälle ja karjasen akalle jauhot suuhun :mad: :cool:

Mulla on sama kokemus kuin MoZarilla. Arvaa kaiken mun voinnista lähtien ja sitten kun arvaa väärin niin tokaisee että "aika jännä" kiire näkyy.

Mullakin vaihtui muuton vuoksi neuvola ja eilen tutustuin tähän uuteen terkkaan. Ei jäänyt kaksinen maku, mutta jospa sillä oli vaan kiire kotiin, kun olin päivän vika..

Me käytiin tänään ultrassa ja masussa pötkötteli pitkä ja hoikka poika :) 314g ja 25cm rakkautta :Heartblue

no nin, eli eilen käyty uudessa rakenneultrassa...rakenteet, virtaukset ym kunnossa :) eilen laskujen mukaan rv22+2, mutta edelleenkin lääkäri sai mitat että on viikon isompi poika..painoa oli jo hurjat 616g :) lääkärin kanssa saimme suunniteltua jatkot...92% varmuudella poika on lasketuna päivänä 4,3-4,5 kiloinen, joten varasimme ultran rv 37 josta tod.näk. lähdemme käynnistyselle :) eli voipi olla, että tämä poika ilahduttaa meitä jo elokuussa :)

niin ja oli mulla eilen neuvolakin :) sain raskaustodistuksen, kela-laput, tunnukset, että netissä täytetään toiveet sairaalaa varten...sain ajan sokerirasitukseen :/ arvot kaikki kunnossa,,,,,paitsi se paino :/ mitäs vielä...eli tänään äippäpakkausta tilaamaan ja laittamaan asioita rullamaan :)

Vähänkö on ollut kiireinen viikko. Ti oli ultra ja jännitti ihan järjettömästi (ed. kerran rakenneultrassa 1,5v sitten ei enää silloisen vauvan sydän sykkinyt). Kätilö oli aivan ihana, selitti koko ajan kaiken mitä näki ja mitä mikäkin tarkoitti. Kaikki siis oikein hyvin ja tyttö se siellä vauhdikkaana pyöri ja hankaloitti mittojen ottoa. Koko kohdillaan eli laskettu aika pysyy

Tänään se oli siis vihdoin, kauan odotettu rakenneultra. Ihana nainen joka ultran teki. 35-40 minuuttia kertoi, selosti ja jutteli. 395grammaan painava pikku neiti jolla kaikki juuri niinkuin pitääkin. Pituus meni kyllä ohi tai ei muistanut mainita. Tulipas hyvä olo ja tippa linssiin lopuksi kun helpotus purkautui itkuksi.

Tänään oli taas neuvola. Kuudesta terkasta oli neljä sairaana, joten tapasimme uuden terkan, joka hänkin oli oikein mukava. Kiirettä piti, joten oli mukava pikavisiitti n. Puoli tuntia. Turhat pulinat jätettiin pois. Sokerirasituksen tulokset katsottiin,paino otettiin, sydänäänet kuunneltiin ja kokeiltiin kohdun korkeutta, mutta ei mitattu sitä Sf mittaa. Niin ja varattiin uusi neuvola-aika. kaikki hyvin ja pieni kasvaa niinkuin tuo pötsikin :)

Neuvolassa käyty.
Verenpaineet ja hemppa oli nousseet. Sen sijaan painoa oli tullut maltillisesti (jes! :D). Sf menee yläkäyrän yläpuolella, mut johtunee pojan asennosta (poikittain tuossa ylhäällä).

Minulla oli myös neuvola. 11kg tullut lisää (rv 23), sf-mitta menee "omalla käyrällään", vaivaiset 25cm siis :D molemmat voi hyvin ja vilkkaasti, A rt ja B pt. Vielä on tilaa kääntyillä. Hemoglobiini oli yllättävän hyvä, vaikka rautaa olen muistanut syödä säännöllisen epäsäännöllisesti. Verenpaineet edelleen hyvät, matalat. (Sukurasitteena korkea verenpaine, liene poikkeus vahvistaa säännön)

Miten on teillä ollu noi ultrassa käynnit, että monestikko pitäs käydä? Mulle edellisellä paikkakunnalla sanottiin että olis kolme käyntiä ultrassa ja nyt kun toukokuussa muutettiin toiselle paikkakunnalle niin sano uus neukkatäti ettei heillä ole ku kaks ultrakäyntiä. Keskiviikkona ois lääkärineuvola ja tulee rv 28 täyteen just soppelisti.

meillä normisti np ja rakenne, mut jos joku perussairaus tms niiin kolme. Tästäpä tulikin mieleen että nään mun rakkaan pojan tasan kolmen viikon päästä, pitkästäaikaa :')

Takaisin