Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Multa otettiin vasta ultrapäivänä veri joten siksikin kestää kauemmin saada tulokset.

Onnittelut kaikille hyvistä ultrauutisista! :)

Tällä viikolla onkin monella jännättävää! Arvatkaas vaan, onko mun aika vieläkään tullut..! Yritin perjantaina soitella sairaalan numerot läpi, mutta ehei, kun ei tietenkään ollut soittoaika niin sieltä kukaan vastannut. Tänään yritin kans aamusta jo soitella ihan turhaan, ilmeisesti pitää oottaa klo 14-15 välille kun on se virallinen soittoaika... voi jeesus...

Toivottavasti onnistut saamaan jonkun kiinni! Nuo soittoajat on kyllä niin turhauttavan lyhyitä!

Mä kävin tänään nt-ultrassa. Tänään siis 12+0. Ultrattiin, mittailtiin ja ihailtiin pikkusta ja sitten heti perään ultraajatäti luetteli riskilukemat. Jotka oli luokkaa 1:100 000, 1:18 000, eli meillä ei suurentunutta riskiä ja kaikki bueno. Alussa täti kysyi siis että haluatteko osallistua seulontaan ja sit heti ultran jälkeen kertoi tulokset. Näin Jyväskylässä :) Ja verikokeissa ja pissanäytteissä kävin siis 10 pv sitten.

Kävin labroissa pari viikkoa sitten eikä mulla näy Omakannassa mitään noista tuloksista. Näkyy vain mitä on otettu. Ei siis mitään pissakoevastauksiakaan.. Sain ne tosin tietooni soittamalla. Mut huomenna on neuvola, siellä sit kuulen seulojen tulokset vissiin.

Täälä oli ainoo vaihtoehto ottaa verikoe vasta ultrapäivänä. :/ Mut kai mä perjantaina kehtaan jo kysellä tuloksia. Viime to oli testit...

Kävin äsken ensimmäistä kertaa omakannassa ja yllätyksekseni siellä oli seulonnan ja verikokeiden tulokset. Enpä olisi ymmärtänyt sinne mennä ilman tätä palstaa. Verikokeessa olen siis käynyt n. kaksi viikkoa sitten ja ultrassa viisi päivää sitten (viikonloppu välissä). Jos nyt ymmärrän tulokset oikein, niin riski downiin näyttäisi olevan 1:19600. Eli ilmeisestikin ok.

Pieneltä riskiltä kuulostaa kyllä Estrella! :)

Tuo omakanta on kyllä jotenkin hassu. Mulla perusverenkuva tulokset näkyi jo kertaalleen, mutta sitten nekin sieltä katosi.. Sen jälkeen en ole käynytkään katsomassa. Ehkä pitäisi taas vilkaista joku päivä, että miltä siellä näyttää. Tosin sain tietää, että kohonnutta riskiä ei ollut ja kaipa se riittää :)

Mulla tulee äitipolilta soitto, jos jotain hälyttävää löytyy. Muuten tieto menee vain neuvolaan. Pitää vielä käydä tota omakantaa kyyläämässä, josko ne sinne tuleekin. Viime ma sanoi, et kahdessa viikossa ne tulokset tulee, en tiiä tarkottiko kaks viikkoa ultrasta vai verikokeista...

Onnittelut taas kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :) Tuntuu että tohon omaan aikaan on niin tuskastuttavan kauan vielä!
Mäkin kävin sillon labrapäivänä ihan ekaa kertaa kattoos koko omakantahommaa, ja ilmeisesti pissanäytteen tuloksia sielä oli, sittemmin neki oli kadonnu. Neuvolasta tuli vaan viesti et niissä ei mitään ihmeellisyyksiä ollut. En mä niistä kyllä ite mitään ois tajunnut.

Tampereella terveystalossa ainakin saa heti tietää seulontatuloksen. Mulla ultra vasta viikon päästä..menispä aika nopeempaa.

Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Miksei mulle ole puhuttu mitään mistään pissanäytteestä? Verikokeessa kävin tänään ja pissanäyte annetaan joka kerta neuvolassa, mutta erillisestä pissanäytteen antamisesta ei ole kukaan maininnut. Ja Tampereella siis olen.

Onnea mukavista ultrakuulumisista! :)

Meillä oli just neuvolalääkäri. Alettiin kuuntelemaan papun sykettä ja säikähin ku eka kuulu vaan pieni hidas jumputus, mutta sitte lääkäri totes että -tämä on siis sinun syke, ei vauvan. :D Pian löytyki sitten vauvan syke, ja lukemaks tuli 160 :) Mulla noussu paino kuukaudessa melkeen kilon!! :D Kamalaa :D Mutta kaikki oli ok. :) Toivottavasti tänään tai huomenna tulis se doppleri postiin ni pääsis uudelleen kuuntelemaan, kun onhan se maailman kaunein ääni :)

Pilvikirsikka en mäkään olisi tajunnut neuvolan tädin ohjeistuksella viedä pissanäytteitä mukanani. Tuli sillon niin paljon asiaa kerralla. Mulla on seuranta eli lähete koko ajan päällä pissatulehduksesta johtuen niin mulla oli niitä näyte pusseja täälä kotona. Mulle sano kaveri erikseen et vie sinne verikokeeseen pissanäyte mukaan niin olin varautunu. Tampereelta myöskin :)

Pilvikirsikka, mulla ainakin oli siks toi pissanäyte, kun en sillon ekas neuvolas ollu yhtään vessahätäinen :) Ai hitsi pitäisköhän mun kans malttaa tommonen doppleri hankkia..

Takaisin