Välillä tuntui, et eipä montaa ollut jotka ar ultran jätti väliin. Mut ehkä ne jäikin vaan päällimmäisenä mieleen, jotka sai kertoa kuulumisia jo aiemmin ultrista niin tuntui vaan hirmu paljolta... :)
Mä just tutkailin tässä äitiysneuvolakäyntejä.. Voiko olla, että täällä ensimmäinen lääkäri on rv26-28? Eikö kaikilla muilla ollu aikasemmin? emmä tiiä mihin mä lääkäriä tarviin, mutta tuntuu hirmu kaukaiselle :D
Mä käsitin, et np-ultran täällä meillä tekee lääkäri. Tosin muistaakseni neuvolan täti sanoi mulle, että lääkärille pitäisi huhtikuulle varata aika sitten ens neuvolakerralla. Menisköhän se jollekin vkolle 16
Minäkään en käynyt ultrassa ennen nt-ultraa. Mulla on lääkäri neuvolassa 17.3 ja silloin olen viikoilla 16. Aika pitkälle menee kyllä abu tuo sinun lekuriaikasi.
Ei, siis ei sitä ole ollenkaan varattu aikaa lääkärille. Nettiä tutkiskelin ja se oli kertovinaan näin.. hmm.. Kuulostaa vaan jotenkin niin kaukana olevalle :D
Meillä lääkärikäynnit n. RV 15, RV 25 ja RV 35. Mut Joo ne käynnit oli lähinnä sisään ja ulos meininkiä. Ei siinä paljo ollu tilaisuutta asioitaan esittää, kun oli jo ohjattu ovesta ulos.
Noo jos se on vaan ovesta sisään ja ulos, niin mulle passaa noin myöhäinen ajankohta. Vihaan semmosta, kun mitään ei saa irti ja tuntuu, että ainoastaan tuhlaa aikaansa..
Mulla ekaa lääkäriaikaa ois varattu huhtikuulle, mutta ne varauslistat ei ollu vielä auennu niitten systeemeissä niin varataan sitten ens neuvolakäynnillä maaliskuun lopussa.
Neuvolalääkäri kuuntelee sykkeet, tunnustelee sikiön ja lapsiveden määrän mahan päältä ja tekee sisätutkimuksen, jossa ainakin kohdunsuun tilanne aina tsekataan.
Edit. Huhtikuussa siis joskus siinä rv 16-18 ois se lekurikäynti.
Haha.. täällä missä nyt asun säästetään ja on tiputettu alkuraskauden lääkärikäynti pois. Muutetaan nähtävästi lähiaikoina Tampereen suuntaan joten jos siellä sitten on tiputettu keskiraskauden käynti niin mulle taitaa tulla vaan yks käynti :O No eiköhän terkan käynneilläkin oleellisimmat selviä.. Täällä muuten terkka sano viimeks että jos on tarvista niin lääkäri kysyy äideiltä ja jos äideillä on kysyttävää niin se kysytään terkalta Aika nopeet käynnit oli kyllä mutta seurasivat mitä seurasivat.
Säästöt koskee myös loppuraskauden neuvolakäyntejä. En muista minkä viikon se sano, oisko ollu 37, mutta kun ennen on ollu sillon viikon välein neuvola, niin nyt on 1,5 viikon välein.
Edellisessä raskaudessa oli vaan 2 lekuria ja niin nytkin jos kaik menee hyvin. Ne lekuri reissut on ihan pöllejä. Housut pois, sisään joku juttu kuiviltee ja ulos takas ja housut jalkaa. 5 min. Toki sitä ennen itse käyt hoitaa verenpaine, paino, pissa, hemppa mittaukset...
Määkään en muuten käny ar-ultrassa. Ultrauksen teki kätilö, mut käsittääkseni se kutsuu lääkärin paikalle, jos tarvetta.
Ultra meillä siis keskussairaalassa, jossa myös synnytys. Kolmesti tulee aika neuvolalääkäriin, jossa ainakin aina ennen on tehty sisätutkimus ja katottu mm. kohdunsuun tilannetta. Neuvolalääkärit meillä omassa TK:ssa.