Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta tuntuu että pessimisti pettyy oikeasti ihan yhtä paljon :shy: Tai siis kun mulla on välillä vähän semmonen lähtökohtaisesti "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"- asenne, niin jos kaikki ei ole mennyt putkeen niin en mä oikeasti ole yhtään sen vähempää pettynyt kuin olisin ollut toiveikkaammalla asenteella. Ainoa "lohdutus" on silloin se, että pääsee lakonisesti toteamaan "mähän arvasin". En oo koskaan ollut semmonen jalat 100m maan pinnan yläpuolella leijaileva taivaanrannan maalarikaan, mutta jos aattelen että kaikki voi mennä hyvin ja on jopa todennäköistä että asiat järjestyy, enkä etukäteen kauheasti murehdi mahdollisesti eteen tulevia suruja vaan suren vasta sitten jos ne oikeasti tulee.. siis semmonen realistinen ajatus että kaikkea kamalaa voi tapahtua myös itselle mutta on kuitenkin aika hyvä mahdollisuus että kaikki meneekin hyvin ja toivoa siitä kannattaa pitää ensisijaisena mielessä.. niin oikeestaan onkin vahvempi kohtaamaan myös epäonnistumiset ja surut. Joten oon yrittänyt niin ku tietoisesti valita niitä realistisia mutta rohkaievia ajatuksia kauhukuvien sijaan, kohtalaisella onnistumisprosentilla :D

^ Ihan hyvä asenne. Pettymys mikä pettymys, osasi valmistautua siihen tai ei. Mut ajateltava nyt kai on, että kaikki on hyvin ja menee just niin kun pitää, niin hyvässä kuin pahassakin.

Mä yritän pitää kovasti kiinni ajatuksesta, että jos tämä menee kesken, niin nyt ei vain ole meidän hetkemme. Toisaalta pelkään jumalattomasti keskenmenoa, koska en tiedä, kuinka pian löytäisin uudelleen voimia alkaa tuntemaan tätä kaikkea alusta.. Joten sitten taas toivon, että kaikki olisi hyvin ja myös menisi hyvin.

Keskenmenon tapahduttua mäkin mietin tosi paljon sitä, milloin on taas voimia uuteen yritykseen. Pian alkoi kuitenkin tuntua siltä, koska kyllä se vauvan kaipuu oli niin paljon voimakkaampi, kuin pelko uudesta keskenmenosta. Ja nyt, reilu 5 kk keskenmenosta, tässä sitä ollaan.

Kai se luonto hoitaa asian niin, että sen keskenmenon karmeuden jälkeen vauva-asiat tulee mieleen taas luonnostaan. Joillain voi tietysti mennä kauankin, et uskaltaa edes yrittää. Oon miettinyt itsekin, että jos ei syyskuista vauvaa meille nyt suoda, niin ei varmasti ihan heti jaksa edes yrittää uudestaan, et mitenköhän pitkälle lie siirtyy meidän lasten hankinta sit. Toivottavasti ei tarvi näitä miettiä...

Mä en jaksa ryhtyä uudelleen näiden kipujen kanssa tähän hommaan. Nyt kuitenkin pääsee aina viikko viikolta lähemmäs syyskuuta ja lähemmäs sitä, että viimeistään helpottaa. Mutta jos joutuisi alusta aloittamaan, niin.. Huhhuh. Vaatisi päältä aika paljon kyllä.

aBu, se olikin minusta yksi vaikeimmista asioista kestää keskenmenojen jälkeen. Käytin miehelle sellaista kielikuvaa, että oltiin ikään kuin astuttu jo junaan ja se juna tasaista vauhtia eteni kohti päätepysäkkiä kohti, mutta sitten sieltä heitettiinkin pihalle, joutui kävelemään takaisin asemalle ja alkaa odottaa seuraavaa junaa, ilman minkäänlaista käsitystä siitä, koska se tulee. Mutta niin vahvasti tiesin, että haluan lapsen, että heti me aloitimme yrittämisen uudestaan. Sitä oli vain todella kärsimätön ja paikallaan junnaava olo ennen kuin esikoisen raskaus eteni siihen vaiheeseen, että uskalsi iloita.

Mulla oli ne seulonta verikokeet ja pissanäyte vietiin samalla. Nyt ne perusverenkuvan tulokset löytyy kanta-palvelun kautta ja mistään mitään ymmärtämätön ei saisi niitä mennä lukemaan. Tietääkö kukaan, mitä tarkoittaa jos U-baktvi tuloksensa on seulpos ? Kun mitään mistään ymmärtämättömän korvaan siinä on samassa lauseessa bakteereja ja positiivinen tulos. Kellään tietoa? o_O

Eleanora, tuo lienee aika hyvä kielikuva.. Kyllä mäkin sen lapsen tahdon, aivan tosissani! Ja toivon koko sydämestäni, että tämä pysyisi matkassa..

Eleanora, hyvä vertauskuva tuo! :)

En osaa abu sanoa muuta kun et tuo U-baktvi on (oletan?) virtsasta otettava bakteeriviljely. Mut en sit tiedä onks tuo positiivinen tuossa hyvä vai huono asia?! Saatko jostain soitettua tulokset ja kysyttyä, ettei ainakaan mitään virtsatietulehdusta tarkoita?

Yritin itsekin jo googletella, mutta oikein tullut silläkään fiksummaksi. Täytynee huomenna soitella, jos täällä ei ole jotain näytteenottajaa, joka osaa kertoa tyhmemmällekin ihan suomeksi, mitä tuo tarkoittaa :D

Ettei sulla abu oliskin virtsatietulehdus, joka aiheuttaa niitä kipuja!? :wideyed:
No, älä usko mua, en tosiaan ole alan ihmisiä. Mut tuli mieleen, kun itse lapsena sairastin virtsatietulehduksia useasti, niin niihin liittyi aikamoisia kipuja myöskin o_O

Mut eikö ne soittais, jos todettais, että on hoitoa vaativa tulos? Mulla on verikokeet viikkoa ennen ultraa, joten silloin pitäisi olla kaikki tulokset tiedossa.

Mä tulkitsin noista linkeistä nuo ohjeet siten että positiivinen tulos tarkoittaisi että siellä on tulehdus/bakteereja.

"U-BaktVi vastataan negatiiviseksi kun sekä leukosyytti- että bakteeritulos alittaa taulukkoon merkityt rajat."

Siis kyllähän sekin voisi jotain selittää. Mulla on nyt otettu kolme (?) pissanäytettä näiden viikkojen aikana. Ne kaksi tiedän negatiiviseksi, mutta ota tuosta nyt sitten selkoa, mitä mukamas tarkoittaa. Ja siksi se näyte on niin monesti otettu, kun virtsatietulehdus voisi selittää nämä kipuilut. Melkein voisin ottaa diagnoosin siitä, saada jotain lääkkeitä ja jättää kipuilut taakseni.

Siis tuo on tänään ilmestynyt tuonne kantaan, tuo tulos. Ja en enää luota näiden soitteluihin. Edellistä pissatestin tulosta sain soitella, kun ei kuulunut tulosta. Päivystyksestä luvattiin labrojen tulosten soittelua, mutta sitäkään koskaan tullut ja soitin sitten neuvolaan. Nämä mitään soittele, vaikka lupaisivat -.- Ja joku veriarvokin (joka ilmestyi jo joskus viime viikolla) oli ilmeisesti huono ja tämän päiväinen lääkäri ihmetteli, että eikö siitä ole mtn soiteltu.. Täällä ei kai perusteta tulosten soitteluun.

Mä olen eläinlääkärin avustajan hommissa laskenut noita leukosyyttiarvoja ja sieltä ainakin on vahva muistikuva jäänyt että tosiaan raja-arvojen alle menevät olis niitä negatiivisia eli ok-tuloksia, ja rajan ylittävät arvot siis positiivisia, eli löytyy esim tulehdus. MUTTA voihan nämä mennä ihmispuolella ihan toisin eli älkää muakaan nyt liikaa kuunnelko.

Noilta sivuiltahan löytyi myös ohjeetta että tuloksissa pitäis olla tarkennus että onko tuo arvo lievä vai mikä ja varmasti jos jotain huomioitavaa ois niin eiköhän ne soittele sulle!

No perskatti. Nythän sä abu soitat sinne ja kysyt, et mikä mättää.
Jos oikeasti tuloksena on "vain" virtsis, niin tuohan on hoidettavissa oleva asia. Ja oireethan menee noissa yleensä nopeasti ohi onneksi kun saa vaan lääkityksen käyntiin. Hitto vie, jos olet kolme viikkoa kärsinyt kivuista yhden virtsatietulehduksen takia!?

Musta positiivinen tulos aina tarkoittaa, että on jotain häikkää, poislukien raskaustesti.

Täytyy huomenna soittaa, kun sinne on taas jonkinlaista soittoaikaa. Ehkä, jos olisi malttavainen niin ne soittaisi sieltä joskus kuukauden päästä "hei sulla oli tällaiset tulokset kuukausi sitten.." Mutta tosiaankin tässä kohti voisi jo toivoakin virtsatietulehdusta, koska se tosiaankin olisi hoidettavissa! Mitään tarkennuksia ole, kun on vain tuommonen epäselvääkin epäselvempi rimpsu kirjaimia peräjälkeen :D

Mutta mä soittelen huomenna ja kysyn, että mitä tuo tulos nyt on oikeasti sitten kertovinaan o_O Kuitenkin normaali ja sitten itken katkeria kyyneliä täällä, kun ei tämä kipuilu vieläkään selviä :(

Takaisin