Itsestä tuntui, että esikoisen raskaus sen ihan alun jälkeen oli jopa huoletonta. Vaikka juuri edellisenä vuonna olin kokenut kaksi keskenmenoa, niin sitten kun oli varmistettu, että kohdussa sydän lyö, niin jotenkin osasin hellittää liiasta huolesta. Aina välillä toki kävi pelko puserossa, mutta mulla oli vahvasti silloin sellainen tunne, että tämä menee nyt hyvin, tämä on eri juttu kuin ne edellisvuoden keskenmenot. Ja kun ei sillä huolehtimisella tosiaan voi asiaan mitenkään vaikuttaakaan eikä neuvolakäynneillä tms. tullut esille mitään sellaista, joka olisi aiheuttanut huolta. Tuntui, että yksi samaan aikaan raskaana ollut työkaveri, jolle hänen esikoisen raskaus oli kokonaankin ensimmäinen raskaus, huolehti ja murehti paljon enemmän. Oli tavallaan jännä miettiä, että minä, jolla oli oikeasti km-taustaa, olin paljon vähemmän peloissani ja huolissani, kuin tämä työkaveri, jolla tausta tai käsittääkseni juuri muukaan ei antanut aihetta huoleen. Olen onnellinen, että osasin päästää liiasta pelosta irti. Nytkin on melko hyvä mieli, kun tietää, että teen kaiken sen, mikä on minun käsissäni ja loppu ei ole minusta kiinni. Ja onhan minulla jo yksi päivänsädelapsi! Varmasti olisi rankkaa ja surullista menettää tämä lapsi, mutta silti uskon, että se tuntuisi vähän erilaiselta kuin silloin kun ei ollut lasta vielä ollenkaan.