Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä np-ultraa tehdään 13+6-viikolle asti. Meillä se aikajana on 11+0-13+6.

Mulla oli kans eka neuvola tänään. Oli aika vauhdikasta kun oli poika mukana. Jatkossa pyrin käymään itsekseni, sen jälkeen kun on kerrottu raskaudesta ja pyytää vaikka anoppia katsomaan esikoista sen aikaa.

Mulla oli se sama ihana neuvolantäti kuin viimeksikin ja taas se kysyi haluaisinko että katotaan löytyykö siinä terveyskeskuksen puolella ultra-aikoja, jos huolettaa mun km-taustan takia. Se on kuulemma aina maanantaisin, mutta ens maanantaille ei ollu vapaita, mutta sitä seuraavalle sitten oli! Eli viikon päästä maanantaina, viikkoja kai 9+3 pääsisin kurkkaamaan mahaan. Ois hienoa, jos mieskin pääsisi mukaan, mutta pitää katsoa onnistuuko. Toivon kyllä, että pääsis senkin varalta JOS kaikki ei oiskaan kunnossa, että olis sitten tukena.

Kun oltiin lähdössä pois, näin aulassa yhden tutun äidin. Meillä on sellainen äitiporukka, jonka kanssa tavataan kodeissa muutaman viikon välein ja tänään siis oli juuri sovittu seuraava tapaaminen. Tämä tapaamani äiti on yksi siitä porukasta ja hän kysyi oltiinko neuvolassa ja sanoin aluksi vain joo ja että nähdään kohta. Mutta palasin vielä sitten takaisin kertomaan, että itse asiassa oltiin äitiysneuvolan puolella. Ajattelin, että jos hän kysyy siellä äititapaamisessa esikoisen neuvolasta että mitkä on uudet mitat jne. Kerroin siis siksi hänelle, etten paljastuisi koko porukalle, ennen kuin on varmistettu että kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin. Hän lupasi olla kertomatta eteenpäin. Kävi myös mielessä, että nyt kun hän tietää, voisin pyytää voisiko esikoinen mennä heille siksi aikaa leikkimään, kun menen itse sinne alkuraskauden ultraan. Se on nopea käynti eikä siis tarvitsisi vahtia pitkään. Mutta ei tarvitsisi myöskään vielä appivanhemmille kertoa (jotka yleensä on meidän lastenvahteja tarvittaessa) kun ei vielä haluttaisi kertoa raskaudesta heillekään ennen kuin on jotain konkreettisempaa varmistusta asiasta.

Tännekin vielä lyhyesti. Nt-ultrassa käyty ja kaikki kunnossa. <3 Niskaturvotus 0,9 mm, alle 3 mm on normaali. Tyyppi olikin 5 päivää isompi, eli nyt viikkoja jo 11+6. La muuttu 29.8., mut mä jatkan teidän kanssa jutustelua, kun oon täällä ollu alusta asti. Nyt on onnellinen olo! :)

Ihania uutisia! Harmi kun hyppäsit eteenpäin, oli kiva kun oltiin aiemmin samoilla viikoilla :D sulla tulee sitten eka kolmannes täyteen ihan just ;)

Gittana: 8+0 meneillään tänään. En tienny että siinä on joku takaraja minkä jälkeen nt-ultraa ei voi tehdä! Eiköhän sitten se aika tuu aiemmin ja neuvolan täti vaan höpisi jotain omiaan :D en oo kyllä kuullu et noin pitkälle menis kenellekään.

Niinpä! Hassua, kun yhtäkkiä hyppäs melkein viikon eteenpäin. Mut tää selittänee sen, miks raskausoireet oli niin voimakkaita jo ennen plussa ja miks olokin alkoi helpottaa aikaisemmin. :)

Outoa, että sulle Hope sanottiin noin. Mulla oli neuvola 9.2 ja ultra 10.2 ja np-ultra 17.3 eli 12+4. Ei se neuvolan täti sanonu mitään, et pitäs muka myöhempään olla, vaikka ar-ultrassa kävinkin.

Näköjään näitä eroja on paljon neuvoloiden välillä. En tiiä onko pk-seutu täynnä raskaana olevia kun neuvolan tätikin sanoi että hänellä on monta syyskuussa synnyttävää. Ois kyllä ollu kiva saada se aika nyt heti koska oisin vielä voinut vaikuttaa työvuoroihin.
Nyt ne on mitä on ja katotaan miten saadaan sopimaan. Onneks miehellä joustavampi työ niin todennäköisesti pääsee mukaan. Mut sinne Jorviin asti en kyl haluisi mennä :/ olisi unelma jos oman mielenrauhan takia sais 11+ viikoille jo sen ajan... :)

Eroja tuntuu kyllä olevan, mitä täällä lueskelee. Ihan uskomatonta, miten käytännöt voi erota niin paljon toisistaan.

Syyskuussa syntyy musta aina paljon lapsia, kun joululomalla on enemmän aikaa puuhastella ;)

Täällä np ultra 9+6-12+6.. Aika outo että niin paljon eroja noissa :| ja täällä saa ultraan ottaa lapset mukaan jos ne vaan sit osaa olla ihmisiks siellä :D

Tänään oli eka neuvola ja aika yhtä tyhjän kanssa se jotenkin oli, kun ei ees sykkeitä kuunneltu. Vanhat laitteet niin vasta 11 viikolta eteenpäin kuunnellaan niillä. Terkkakin oli sijainen, ettei ollu edes siinä mielessä mielekästä. Sen kyllä sain selville, että sokerirasitus ei oo pakollinen vaan se on mahdollista tehä myös kotona 6 päivän seurannalla.

Se on thl:n opastus et verikoe 9+0-11+6 ja nt ultra 11+0-13+6. Neuvolat saa sit varmaan omiaan tuolla aikavälillä muokata mielen mukaan. :)

TAI molemmat viikoilla 15+0-16+6. Thl:n vihkonen mulla matkassa neuvolasta niin siinä lukee noin :)

Hassua, että jos thl:n opas sanoo noin ja silti on erilaisia versioita joissain paikoissa? o_O

No joo, vähän ihmetyttää jos ohjeet annetaan noin ja sit joissakin paikoissa jo 9+viikolla ultra?! Eikös ne pitäis olla vertailukelpoisia kuitenkin paikasta riippumatta keskenään. Omituista.

2013 tehtiin meille np ultra 16+ verikokeessa kävin 14+ paikkAkunta oli kyllä eri kuin nyt..

Ihania uutisia miuk! :Heartred
Omaan Nt- ultraan tuntuu olevan ikuisuus edelleen, viikolla 12+5 tehdään.. Mulla ei neuvolalla oo kai paljoa sananvaltaa kun määräykset tulee äitipolilta.

Mietin jo, että odotus tuntuu niin tuhottoman pitkältä, että joutuukohan sitä mielenrauhan vuoksi menemään välissä vielä yksityiselle? :oops:

Takaisin