Ultra- ja neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja siis viimeksi toivoin alunperin Jorvia, missä kävin vuodon takia päivystyksessä ja nt-ultra oli myös siellä. Jorviin pitää itse soittaa ja varata aika, minkä vuoksi siis en tiennyt, että Kättärille ei ite soitella. Vaihdoin synnäriä kuitenkin kesken matkan ja kävin Kättärillä rakenneultrassa ja lopulta siellä synnytinkin, koska sain Jorvissa tosi epäasiallista ja vähättelevää kohtelua päivystyksessä.

Ja vielä spämmään sen verran, että vähättely tuntu tosiaan hirveältä etenkin, kun silloin selvisi, että vuoto, jonka vuoksi päivystykseen menin, oli johtunut siitä, että odotin alunperin kaksosia, joista toinen vuosi ulos.

Mullakin oli viime perjantaina neuvola ja ultra-kutsun piti tulla postissa, ei oo näkynyt.. Jos en saa perjantaille, niin mies ei todennäkösesti pääse mukaan:/ tai ainakin joutuu ottaa koko päivän töistä vapaaks.

Käyty varhaisultrassa. (rv 7+1) :happy: Siellä ollaan oikeilla paikoilla ja sydän pumppaa sekä vastaa arvioituja viikkoja. Kuvat sai muistoksi mukaan. Tyypin ekat valokuvat :laughing002 Mulla ei kyllä tullut mieleenkään etteikö oltais käyty kattomassa, kun niin paljon kuullu kohdun ulkoisista ja siitä miten suurta tuhoa ne saattaa aiheuttaa. Olisi varmaan ollu edullisempiakin paikkoja. Yksityisellä Koskiklinikalla maksoi noin 150€ kelakorvauksen jälkeen. En keksi mihin parempaan tuon summan olisi voinut käyttää. :Heartred Neuvola on ensi viikolla ja samalla kun varasin sen varattiin myös ultra kuukauden päähän. Mahti päivä! En tuu koskaan unohtaa tätä elämäni ensimmäistä vauvaultraa. Nyt jaksaa taas oksentaa kun tietää että jotain palkintoa on luvassa...

Onnea hyvistä ultra kuulumisista..
Mä kävin tänään verikokeessa..Ennen pelkäsin kauheesti neuloja ja piikkejä, mut nyt ei ollutkaan niin paha..mua kyllä edellisessä raskaudessa piikiteltiin jatkuvasti jollakin aineilla, et se vähä lieventänyt varmaa tota kammoo. :)

Käyty varhaisultrassa. (rv 7+1) :happy: Siellä ollaan oikeilla paikoilla ja sydän pumppaa sekä vastaa arvioituja viikkoja. Kuvat sai muistoksi mukaan. Tyypin ekat valokuvat :laughing002 Mulla ei kyllä tullut mieleenkään etteikö oltais käyty kattomassa, kun niin paljon kuullu kohdun ulkoisista ja siitä miten suurta tuhoa ne saattaa aiheuttaa. Olisi varmaan ollu edullisempiakin paikkoja. Yksityisellä Koskiklinikalla maksoi noin 150€ kelakorvauksen jälkeen. En keksi mihin parempaan tuon summan olisi voinut käyttää. :Heartred Neuvola on ensi viikolla ja samalla kun varasin sen varattiin myös ultra kuukauden päähän. Mahti päivä! En tuu koskaan unohtaa tätä elämäni ensimmäistä vauvaultraa. Nyt jaksaa taas oksentaa kun tietää että jotain palkintoa on luvassa...

Näytät olevan Tampereen suunnalta. Jatkoa ajatellen Fertinova eli entinen Ava-klinikka on halvempi. Me käytiin siellä ihan luonnollisesti raskautuneena, ja maksoi n. 110e. Meillä oli todella asiantunteva lääkärikin, kun oli tehny hommaa jo 20 vuotta :)

Tällä hetkellä lähes kaikki ultrat on naistenklinikalla vaikka olisi valinnut kättärin synnytyslaitokseksi. Näin ilmeisesti erinäisten remonttien vuoksi. Esim. Vuosi sitten mulla oli molemmat normi ultrat naistenklinikalla ja vasta koko arvio(raskausdiabetes) kättärillä 4viikkoa ennen synnytystä.

Ja vaikka on valinnut synnytysairaalakdi kätilöopiston niin täytyy ennen lähtöä sairaalalle varmistaa että on tilaa synnyttää. :)

1,5vuotta sitten mä sain ultra-ajan tiedon n.1,5 vk ennen ultraa, eli lähes 3 viikkoa sen jälkeen kun olin ekassa neuvolassa käynyt. Tämä siis hus-alueella.

Neuvolasta kotiuduttu! :) Neuvolan täti vaikutti mukavalta ja vähän sellaiselta höpsöltä, joka sopii kyllä mun luonteeni kanssa tosi hyvin. Sai jopa meidät vakuutettua ottamaan influenssarokotteet vaikka olin päättäny jo toisin. Mutta en varmaan olisi ottanut ellei ois sitä USA:n reissua tulossa. Sain viime lomareissulla jo lentokoneesta mukaani jonkun virusinfektion. Labrat sit reissun jälkeen ja muutenkin ehkä vähän helpotti tää keskenmenon pelko kun täti niin vakuutteli että kaikki menee hyvin. Paitsi siinä vaiheessa pomppas kyllä sydän kurkkuun kun sanoi, että jos on käynyt ar-ultrassa niin joskus np-ultraan tulee silloin aika vasta 13+ viikoilla, koska on ns varmistettu jo raskaus. Mun kohdalla se tarkoittaisi siis maaliskuun loppua ja mä en oikeasti pysty odottamaan sinne asti! Ihan hirveätä jos ei sais kertoa omille vanhemmilleen kuin vasta silloin. Varsinkin kun oon lähdössä niiden kanssa reissuun maaliskuun puolenvälin jälkeen ja siellä ne varmasti arvaavat jos en alkoholia juo. Ja se ei nyt ole se tapa miten haluan niille tästä kertoa. Oon kanssa samoihin aikoihin näkemässä kaveria jota näen ehkä kerran kahdessa vuodessa ja ajattelin samalla kertoa hänelle kasvotusten. Toki se aika voi tulla aiemminkin, mutta toi 13+ viikko tuntuu jo kiusaamiselta. AHDISTAA!!!! :arghh:

Sama meno täällä, tuonne salaisiin jo kirjotinkin neuvolakuulumisia aamulta. Kaikki ok ja ihan hyvä fiilis sinällään jäi. Mutta sydänääniä ei kuultu, vaikka kaksi neuvolatätiä yritti niitä metsästää oikein kahdella eri laitteella. Ensi tiistaina menen uudestaan, jos ei kuulu niin sit pääsen ultraan tsekattavaksi ilmeisesti samantien, koska seuloja varten tarviin nt ultran jo siitä seuraavalle viikolle, eikä sinne saa aikaa jos neuvola ei löydä ääniä... :confused:
Huolihan siitä käynnistä siis päällimmäisenä jäi mieleen, mutta vakuuttivat oikein kaksissa naisin, että ne laitteet ei ole ihan tarkimmasta päästä, eikä ole syytä huolehtia jos vaikka viikot heittääkin tai kohtu taaksepäin kallellaan tms... Silti. Ahdistaa vaan odotella!! :eek:

Voi kurjuus Sannis ettei ne äänet nyt suostuneet kuulumaan! Ymmärrän täysin ahdistuksen. Onneksi ottavat noin nopeasti uudelleen neuvolaan vaikka oisivat nyt voineet laittaa suoraan lähetteen ultraan niin ei sunkaan tarvis odotella! Meillä ainakin neuvolassa sanottiin että niiden laitteet kuulisi vasta 14+ viikoilla että on turha edes yrittää. Nyt tosiaan mietin dopplerin hankkimista vaikka näin varhaisilla viikoilla oonkin vielä. Muistan viimeksi että tuli tosiaan sellainen olo että en ole enää raskaana ja se olikin tm. Nyt on aamulla oksennettu, mutta rinnat selvästi vähemmän arat ja hysteerikkona tottakai musta tuntuu siltä etten olisi raskaana, koska pelkään niin paljon sitä että se on jäänyt kesken. Melkein mietin että kävisi uudelleen yksityisellä varsinkin jos se np-ultra menee vasta sinne maaliskuun loppuun.

Kylläpä menee pitkälle tuo ultraus Hope! Varmasti ikävää, jos joutuu sinne asti odottelemaan :( Mielenrauhan varmasti saisi, kun kävisi yksityisellä tsekkaamassa..

Toivottavasti ei menisi noin pitkälle. Täytyy vaan malttaa odotella postista aikaa. Toinen on sit taas se et miten se aika sopii työaikojen kanssa. Senhän sais hoitaa työajalla jos vaan esimiehelle kertois. Viime syksynä mua harmitti kun neuvola oli niin myöhään ja nyt taas harmittaa juosta pissanäytteitä viemässä jos se oiskin jäänyt kesken. Eli summa summarum; ikinä en ole tyytyväinen :D

Menee hope kyllä kurjan pitkälle ultraus jos et saa aiemmin soviteltua. Nuo yksityiset tietysti on kiva vaihtoehto olemassaan, mutta se rahamäärä mitä sinne joutuu laittamaan nopeastakin käynnistä... Niin...
Mut toisaalta, mielenrauha on mielenrauha, ei sitä rahassa mitata. Ja sullakin reissua ja muuta, että ymmärrän kyllä jos yksityinen alkaa houkuttaa. Tuo koettu tm vielä lisää tuskaa tietenkin.

Mulle just neuvolassa sanoi, että tokihan sinne yksityiselle saa mennä ja pitääkin, jos ahdistaa. Mutta tässä maailmassa kun eletään, ollaan totuttu ehkä liiaksi siihen että kaikki tulee heti tänne nyt. Ei sitä ennen aikaan äidit saaneet ultria missään vaiheessa raskautta ja hyvin ovat saaneet lapset maailmaan ja pysyneet järjissään vaikka tiedot lapsesta on olleet minimaalisia ennen syntymää. Toki tilastoissa se näkyy myös kurjina asioita ja onnekkaita ollaan kun laitteet ja puitteet on kehittynyt kovasti, vaikka resurssit ei riitäkään kaikkia äitejä ultrata ja tutkia ihan niin kauan kun päänuppi kaipailis...

Niin se vaan puhui että saattaa olla että menee sinne asti. Ja muutenkin jos kättäri ei vedä niin aika voi tulla Naistenklinikalle tai Jorviin. Jorviin asti en kyllä haluis! Mutta toivon että se oli vaan jotain varoittelua että todellisuudessa aika tulis aiemmin. Veikkaan että jonnekin maaliskuun puoleenväliin menis. Ennen reissua en ajatellu yksityiselle mennä, et ehkä sen jälkeen ja vain siinä tilanteessa että ultra aika ois tosi myöhään tai jos oireista tapahtuis jotain mystistä. Ihanan nopeasti sulla toi aika Gittana! :) ja oot oikeessa Sannis, oikeastaan munkin mielestä nykyajan nuoret on liian hysteerisiä kaiken suhteen ja toivon etten ois samanlainen, mut näköjään vähän oon :/

No tässä raskauden aikana huomaan olevani myös. Siis hysteerinen. Ja tieto lisää tuskaa ainakin just nyt... :confused:
On niin helppo googlettaa joka ikinen asia mitä mielenpäällä liikkuu, ja siitähän ei seuraa yleensä hyvää...

Mut siis mitä sulla on viikkoja nyt?? Kun eihän np ultraa pystytä tekee jos on yli 12+6 :| mä ainakin sanoin että se aika on ehdottomasti saatava niin että pystytään vielä tekemään.. Kyllä niin jännityksissä olen täällä vaikka kaikki tää on niin tuttua jo mut silti tää on aina vaan yhtä ihanaa ja jännää <3 jotenkin niin epätodellinen olo että pelkään oikein ultraa jos kaikki ei olekaan kunnossa.. Oireet ollu niin lieviä aikasempiin verrattuna ni siks varmaan pää heittää ylikierroksia :D

Foxland, voi helvata mä sanon, jos joutuu jonnekin puolentoista viikon päähän siitä ultrasta odottaa edes tietoa mokomasta! Millä ilveellä siinä enää mieskään järjestää töistä vapaata? Ja kun lapsia ei saa ultraan ottaa mukaan niin mitäs sitten teen, jos miehen on pakko mennä töihin ja lapselle en saa hoitopaikkaa? Pitäskö muka maksaa jostain hoitajasta sitten, ja vain sen takia, ettei noi voi lähettää aikoja ajoissa? Tuntuu vähän kohtuuttomalta, kun kyllä tuolla synnäreillä ihan varmasti on pitkälle noita aikatauluja mietittynä.

Takaisin